Arnold Kruiswijk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Wat mij betreft dé man van de wedstrijd! Speelde weer ontzettend sterk.

Betrouwbaar, rustig aan de bal en een goede inspeelpass.
nou nou
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Klopt Superfries1996. Ik vond MoM Wildschut ook wat onterecht. Hij maakte een zeer belangrijk doelpunt en viel niet onverdienstelijk in, maar was ook weer heel vaak de bal weer kwijt.

Kruiswijk daarentegen speelde ook in de barslechte eerste helft als enige echt solide. Eikrem begon naar mijn idee erg matig, maar herstelde zich voortreffelijk. Met name toen hij meer op de positie van Ziyech kwam te spelen na rust. Dat gaat nog best spannend worden tussen die twee. Rene Meulensteen die Eikrem goed kent, zei al dat Eikrem beter tot zijn recht kom een linie naar voren.

Maar goed, ik had Kruiswijk als MotM, met Eikrem als goede tweede. Finn als derde...
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Eikrem speelde niet op de positie van Ziyech.. Hij speelde juist voor de defensie waardoor elke aanval bij hem begon. Vd Berg speelde achter Finnbogason om 2e ballen te pakken en er over heen te denderen.

Kruiswijk was ook de beste in mijn ogen. Positioneel heel goed, bijna elk duel winnen en steeds vooruit kijkend in balbezit.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

pes5 schreef:Eikrem speelde niet op de positie van Ziyech.. Hij speelde juist voor de defensie waardoor elke aanval bij hem begon. Vd Berg speelde achter Finnbogason om 2e ballen te pakken en er over heen te denderen.

Kruiswijk was ook de beste in mijn ogen. Positioneel heel goed, bijna elk duel winnen en steeds vooruit kijkend in balbezit.
Ik vond juist dat hij meer bij Finn stond (Eikrem bedoel ik). Ga nog wel nakijken. In ieder geval beiden, Kruiswijk en Eikrem hebben goed gespeeld.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Kruiswijk wordt steeds stabieler en degelijker. Nooit verwacht dat ik ooit zou zeggen dat hij de beste verdediger is momenteel.
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 15-09-2013 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Heerenveen rules schreef:Kruiswijk wordt steeds stabieler en degelijker. Nooit verwacht dat UK ooit zou zeggen dat hij de beste verdediger is momenteel.
Hahaha, zo zie je maar het leven is vol verassingen. Wellicht drinkt Kruiswijk wel heel veel oude wijn :wink:
topcoach
Nieuw talent
Berichten: 123
Lid geworden op: 17-02-2013 18:31

Bericht door topcoach »

kruiswijk is een held !!! Je hoort MvB ook bijna nooit lovend over hem. Waarom is dat ?
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

topcoach schreef:kruiswijk is een held !!! Je hoort MvB ook bijna nooit lovend over hem. Waarom is dat ?
Hoeft toch ook niet? Krijgt heel veel vertrouwen van vBasten. Verleden seizoen stond hij zelfs op de nominatie om weg te gaan. Maar heeft zich knap teruggeknokt. En ik vermoed dat vBasten hem als 1 van de eerste in zijn opstelling zet. In een nabeschouwing, ik geloof de vorige wedstrijd, zei Kruiswijk ook dat hij blij was met het getoonde vertrouwen van vBasten. filmpje is vast terug te zien op de officiële site.

Onbegrijpelijk overigens dat een aantal fans hem nog steeds liever kwijt dan rijk zijn....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij heeft zich goed terug geknokt en is weer een vaste waarde. Zomer raakt steeds verder weg van een basisplaats, ook omdat Otigba en Kruiswijkgeen kaartenpakkers zijn.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Zijn contract loopt einde van dit seizoen af. Ben benieuwd wat het wordt, hij zinspeelt zelf een beetje op een vertrek in dat stuk van de LC afgelopen weekend. Heeft groot gelijk als hij dat zal doen trouwens (zo'n kans krijgt iemand in zijn leven niet vaak), maar zou het wel zonde vinden. Kunnen we nog jaren veel plezier van hebben. Wat is de ruimte die Heerenveen heeft om hem te verlengen, hij komt immers uit een tijdperk dat er (in vergelijking met nu) royale salarissen werden aangeboden.
Corruption is everywhere, fight it!
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Nusport geeft altijd cijfers, plus zinnnen daarbij. Kruiswijk krijgt (m.i. onterecht) een 5, maar de zin erbij is wel weer mooi: "Beweegt als een Thunderbird"

http://www.nusport.nl/cijfers-en-zinnen ... ingen.html
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

TheArjan schreef:Nusport geeft altijd cijfers, plus zinnnen daarbij. Kruiswijk krijgt (m.i. onterecht) een 5, maar de zin erbij is wel weer mooi: "Beweegt als een Thunderbird"

http://www.nusport.nl/cijfers-en-zinnen ... ingen.html
Niet serieus nemen, het zinnetje bij Marten de Roon zegt wat mij betreft voldoende
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

TheArjan schreef:Nusport geeft altijd cijfers, plus zinnnen daarbij. Kruiswijk krijgt (m.i. onterecht) een 5, maar de zin erbij is wel weer mooi: "Beweegt als een Thunderbird"

http://www.nusport.nl/cijfers-en-zinnen ... ingen.html
Dit soort dingen moet je niet al te serieus nemen, het Friesch Dagblad geeft hem een 9.
nou nou
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries1996 schreef:Dit soort dingen moet je niet al te serieus nemen, het Friesch Dagblad geeft hem een 9.
En die schrijven dat Bijker linksback van Oranje is in 2016...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Denk dat ze daarmee bedoelen dat hij over een paar jaar bij Volendam speelt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Fanatic 4-ever schreef: En die schrijven dat Bijker linksback van Oranje is in 2016...
Is echt wel een goede back die Bijker, dat hij bij Cambuur speelt maakt daarvoor niets uit!

Maar Kruiswijk verdient eerder een 9 dan een 5,5, dus ze heben er daar echt wel een beetje kijk op.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
bigbear
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 21-08-2003 23:12
Locatie: snits

Bericht door bigbear »

iemand een idee waarom Kruiswijk vrijdag voluit meetraint en zondag niet bij de wedstrijdselectie zat? Het was wederom afzien met Zomer
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

bigbear schreef:iemand een idee waarom Kruiswijk vrijdag voluit meetraint en zondag niet bij de wedstrijdselectie zat? Het was wederom afzien met Zomer
vBasten gaf in de voorbeschouwing aan (was op vrijdag), dat hij het van de training van zaterdag zou laten afhangen. Ik neem aan dat tijdens die training duidelijk werd dat Kruiswijk toch niet honderd procent fit was.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Sterker nog, Kruiswijk heeft zaterdag niet met de groep meegetraind. Dus hij was (lang) niet fit genoeg.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Goede wedstrijd gespeeld. Sneu dat hij dan onhandig op de bal stapt waardoor Feyenoord bijna scoort maar dat kan iedereen gebeuren. Wat een openbaring vergeleken met vorig seizoen. Ook die tackle die hij inzet in de eerste helft als Boetius op snelheid komt en er bijna doorheen is. Klasse Arnold :D
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Delars schreef:Goede wedstrijd gespeeld. Sneu dat hij dan onhandig op de bal stapt waardoor Feyenoord bijna scoort maar dat kan iedereen gebeuren. Wat een openbaring vergeleken met vorig seizoen. Ook die tackle die hij inzet in de eerste helft als Boetius op snelheid komt en er bijna doorheen is. Klasse Arnold :D
Kruiswijk was vorig seizoen ook al onze beste verdediger en zet die lijn dit jaar moeiteloos door.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Bij die eerste goal staat ie anders aardig te suffen. Loopt helemaal niet meer mee en kijkt vanaf een afstandje wat Pelle en daarna Boëtius gaat doen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

In mijn ogen was het vooral Otigba die vergeet om mee te lopen met Boëtius.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

pes5 schreef:Bij die eerste goal staat ie anders aardig te suffen. Loopt helemaal niet meer mee en kijkt vanaf een afstandje wat Pelle en daarna Boëtius gaat doen.
Het was in ieder geval ontzettend slap wat we bij die 1-0 lieten zien.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een betere opbouwende verdediger naast Otigba zou al ene stuk schelen. Het is bij Kruiswijk toch altijd afwachten wat het aan de bal wordt. Geen stbiele rustbrengende opbouwer, al draait hij verdedigend best aardig op het moment.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Erwin4ever schreef:In mijn ogen was het vooral Otigba die vergeet om mee te lopen met Boëtius.
Otigba pakte het duel met Boëtius, Pele liep met Pelle mee, en Kruiswijk was de vrije man. Dan moet Kruiswijk het duel Pelle - Pele al gaan ondersteunen, maar hij blijft gewoon staan. Apathisch verdedigen, maar Kruiswijk was gister ook niet echt scherp.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Kruiswijk: "Sta ook open voor landen als China, Japan en Australië"
Geschreven door Massi op 21 december 2013 om 14:02 | Bron: Leeuwarder Courant
Kruiswijk:
Na een moeizaam begin bij Heerenveen is Arnold Kruiswijk in zijn laatste contractjaar niet meer weg te denken uit de verdediging van Heerenveen. De komende maanden zal duidelijk worden of de geboren Groninger blijft of een nieuwe uitdaging kiest. "Ik sta eigenlijk open voor alles", zegt Kruiswijk in de Leeuwarder Courant. "Ook voor aanbiedingen uit een vaag voetballand als China, Japan of Australië."

In een steeds verder verjongend Eredivisie is Kruiswijk met zijn 29 jaar al een routinier. "Ik heb nog nooit in zo'n jong elftal gespeeld. Mijn rol is daardoor anders dan voorheen. Ik ben van nature niet echt een leiderstype, maar moet nu anderen wel sturen en soms afremmen. Ik vind het soms wel erg jong. Voor de balans in het elftal is het goed dat er ook meerdere ervaren spelers zijn. Maar dat zeg ik misschien ook wel omdat ik 29 ben."

Kruiswijk merkt dat door het gebrek aan ervaring er op een andere manier wordt gevoetbald als tien jaar geleden. "Als wij met Groningen vroeger tegen Ajax speelden, kreeg je geen seconde de tijd om na te denken. Wij werden overal op het veld onder druk gezet. Nu is er eigenlijk geen ploeg meer die dat kan. Zelfs thuis zakt 75 procent van de teams in. Dat heeft te maken met leeftijd."
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Arnold zal tegen Roda helaas niet kunnen spelen. Hij heeft een lichte spierscheuring. In de diverse oefenwedstrijden speelde Zomer op zijn positie, en daar zal het nu ook wel op uitdraaien. Dat, samen met de blessure van Mitchel Dijks, maakt dat ik me wel wat zorgen maak. In de oefenduels speelde Raitala als linksachter.

Dijks is tegen de echte snelle rechtsbuitens nooit echt in de problemen geweest, maar nu zal Raitala daar waarschijnlijk staan. Nu is Hupperts geen wereldspeler, maar tegen ons is hij wel altijd de gevaarlijkste man. Tel daarbij op dat Raitala verdedigend behoorlijk kwetsbaar is, en nu geruggensteund zal moeten worden door Zomer, die ook niet echt veel ritme heeft, en dat maakt dat ik denk dat we er zelf weer een boel zullen moeten maken om te winnen. :?

Ik hoop eerlijk gezegd dat MvB ervoor kiest om Otigba gewoon in het centrum te laten starten (tegen Lierse speelde hij niet) en dat hij Kum als linksachter laat beginnen. Dan blijft de rechterkant gewoon redelijk op elkaar ingespeeld, en kan Kum (als betere mandekker) zich bezig houden met Hupperts. Hierdoor zal Zomer zich minder bezig hoeven houden met de rugdekking voor Raitala, en kan hij zich focussen op het centrum en de doorkomende middenvelders (Donald).
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:Arnold zal tegen Roda helaas niet kunnen spelen. Hij heeft een lichte spierscheuring. In de diverse oefenwedstrijden speelde Zomer op zijn positie, en daar zal het nu ook wel op uitdraaien. Dat, samen met de blessure van Mitchel Dijks, maakt dat ik me wel wat zorgen maak. In de oefenduels speelde Raitala als linksachter.

Dijks is tegen de echte snelle rechtsbuitens nooit echt in de problemen geweest, maar nu zal Raitala daar waarschijnlijk staan. Nu is Hupperts geen wereldspeler, maar tegen ons is hij wel altijd de gevaarlijkste man. Tel daarbij op dat Raitala verdedigend behoorlijk kwetsbaar is, en nu geruggensteund zal moeten worden door Zomer, die ook niet echt veel ritme heeft, en dat maakt dat ik denk dat we er zelf weer een boel zullen moeten maken om te winnen. :?

Ik hoop eerlijk gezegd dat MvB ervoor kiest om Otigba gewoon in het centrum te laten starten (tegen Lierse speelde hij niet) en dat hij Kum als linksachter laat beginnen. Dan blijft de rechterkant gewoon redelijk op elkaar ingespeeld, en kan Kum (als betere mandekker) zich bezig houden met Hupperts. Hierdoor zal Zomer zich minder bezig hoeven houden met de rugdekking voor Raitala, en kan hij zich focussen op het centrum en de doorkomende middenvelders (Donald).
Met het idee dat Kruiswijk sowieso en Dijks wellicht ook niet zal kunnen spelen dacht ik het volgende. Otigba werd vervangen in de oefenwedstrijd door Kum. Zo kon worden bekeken hoe zij samen het hart van de defensie zouden kunnen vormen. Van Otigba is dat eigenlijk wel bekend. Die speelt eigenlijk de eerste helft van het seizoen redelijk stabiel. Geen ontzettend dikke blunders, maar ook niet altijd foutloos.
Dat Zomer zal spelen lijkt onontkoombaar. Maar mocht Dijks inderdaad niet kunnen spelen dat lijkt het mij het meest voor de hand liggend dat Kum hem vervangt. Otigba zal dan 'gewoon' met Zomer centraal staan. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat er bij 2 blessures in de defensie op 3 plaatsen gewisseld gaat worden. Maar Marco's wegen zijn soms ondoorgrondelijk dus je kunt van alles verwachten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Opnieuw tegenslag Kruiswijk. Hamstringblessure houdt routinier minimaal twee weken aan de kant. #SCHeerenveen

Twitter sc Heerenveen.
Plaats reactie