Arnold Kruiswijk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor BK2007 » 06-03-2011 20:32

Zijn balletje breed gaat best goed anders.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor 1983 » 06-03-2011 20:36

Ik zie ook liever Kopic in de basis ipv Arnold "Mister kleurloos" Kruiswijk, maar zo slecht als hier door sommigen beweerd wordt was hij nou ook weer niet. Hij had in de eerste helft een moment waar hij uitgleed waardoor er een kans ontstond, maar verder speelde hij degelijk. Sowieso hebben ze nauwelijks kansen weggegeven, dat was echt wel anders geweest als Kruiswijk dramatisch had gespeeld. Ik heb hem, behoudens die uitglijder, verdedigend niet zoveel fout zien doen. Voetballend blijft het, net als 2 van de 3 andere verdedigers, zeer beperkt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Knipecity » 06-03-2011 21:04

De kritiek is ongenuanceerd. Eigenlijk heeft er tegen in gaan geen zin. Mensen hier vinden Breuer, Kruiswijk en JAP gewoon slecht en grijpen alles aan om hun gelijk te krijgen. Ook al deed Kruiswijk 9 van de 10 dingen goed vandaag. Die mensen vallen dan over dat ene ding. Breuer en JAP idem. Daarentegen kan dan Kopic weer niks fout doen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Superfries88' » 06-03-2011 21:13

Ik ben geen voorstander van Kruiswijk in de basis, zeker omdat ik in Kopic een betere verdediger zie. Maar buiten die ene actie (dom achteruitlopen en uitglijden op het moment dat Biseswar een keuze gaat maken) deed hij het vanmiddag gewoon naar behoren.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Flying Tilster » 06-03-2011 21:14

Knipecity schreef:De kritiek is ongenuanceerd. Eigenlijk heeft er tegen in gaan geen zin.


Je mag er rustig tegenin gaan, maar deze jongen blijft een slechte verdediger met matige opbouwende kwaliteiten. Bovendien is hij verdedigend ontzettend zwak. Dit is een overbodige speler, want we hebben al te veel matige verdedigers.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Wizard » 06-03-2011 22:07

Flying Tilster schreef:Je mag er rustig tegenin gaan, maar deze jongen blijft een slechte verdediger met matige opbouwende kwaliteiten. Bovendien is hij verdedigend ontzettend zwak. Dit is een overbodige speler, want we hebben al te veel matige verdedigers.


Hoe je 't ook went of keert.. uitglijden kan gebeuren en kan je em niet aanrekenen (tenzij 't vaker gebeurt in een wedstrijd); verder deed Kruiswijk alles meer naar behoren. Jans kiest niet voor niks voor Kruiswijk omdat ie voetballend de betere is van onze verdedigers..en dat is naar mijn mening ook duidelijk te zien.

Hopelijk zet ie deze lijn voort.. dan wachten ons mooie tijden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Flying Tilster » 06-03-2011 22:27

Wizard schreef:Hoe je 't ook went of keert.. uitglijden kan gebeuren en kan je em niet aanrekenen (tenzij 't vaker gebeurt in een wedstrijd)


Hij blijft maar achteruit lopen en laat Biseswar bijna onze 16-meter in lopen. Dat Jans voor Kruiswijk kiest boeit me echt niet. Jans maakt wel vaker rare en domme keuzes. En dit is er één van. Waar zie jij aan dat hij voetballend zoveel beter is?

Wizard schreef:Hopelijk zet ie deze lijn voort.. dan wachten ons mooie tijden.


Absoluut mee oneens. Als hij deze lijn voortzet dan hoop ik werkelijk dat hij zijn basisplaats z.s.m. kwijt is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Gekko » 07-03-2011 07:41

Ik heb Djuric (qua motoriek) ooit vergeleken met een kameel. Dan bombardeer ik Kruiswijk maar tot giraffe. Die heeft een kwartier nodig om te draaien met zijn onhandige lichaam. Een zeer beperkte verdediger.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Squerrel » 07-03-2011 09:23

Wizard schreef:Hopelijk zet ie deze lijn voort.. dan wachten ons mooie tijden.


Verder met Gekko eens, ik zei het gister nog in de eerste helft. Voor mensen met zijn motoriek hebben ze speciale scholen voor. Dit is niet serieus bedoeld maar echt die Kruiswijk is echt geen goede voetballer.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Calimero » 07-03-2011 19:34

Geef deze jongen maar een seizoenskaart ofzo, hoort thuis op de tribune.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Superfries88' » 07-03-2011 20:20

Calimero schreef:Geef deze jongen maar een seizoenskaart ofzo, hoort thuis op de tribune.

Ik dacht dat uitsupporters niet in een thuisvak horen? :wink:

Kruiswijk is gewoon een beperkte verdediger. Kan zijn straatje prima schoonvegen, maar blinkt eigenlijk nergens in uit. Op geen enkel onderdeel scoort hij een ruime voldoende. Voor een ongetwijfeld niet misselijk salaris vind ik dat onvoldoende. Als je dan Kopic achter de hand hebt weet ik wel voldoende.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor ---E--- » 08-03-2011 07:39

En wat moet die jongen toch altijd bij die corners doen? Heeft die gast ooit wel eens gescoord in het betaalde voetbal, nee toch?
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Bouwe666 » 08-03-2011 18:11

Arnold heeft een record op zijn naam,het snelste eigen doelpunt.
Avatar gebruiker
Bouwe666
Selectiespeler
 
Berichten: 381
Geregistreerd op: 24-01-2010 02:21
Woonplaats: 0594

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Wizard » 09-03-2011 23:18

Jullie nemen één en ander nog wel terug ... ;)

Hij oogt inderdaad onhandig en slungelig.. maar heeft veel meer positie-inzicht dan de anderen.. daardoor staat hij (bijna) altijd goed, weet hij 't spel erg goed te verplaatsen en is ie sterk zowel in de lucht als over de grond..
Voor de mensen hier die wat verder willen zien: kijk es naar de lijnen die Kruiswijk 'dicht' loopt en hoe Breuer/Kopic /djuric lopen..

Kheb liever ook een killer met een superman postuur achterin.. dat oogt 'stoerder' ... Maar om veel mensen hier uit een droom te halen.. een profaanvaller wordt niet bang van een reus achterin, maar van iemand die lijnen dichtloopt en scherp dekt ..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Flying Tilster » 09-03-2011 23:25

Wizard schreef:Kheb liever ook een killer met een superman postuur achterin.. dat oogt 'stoerder' ... Maar om veel mensen hier uit een droom te halen.. een profaanvaller wordt niet bang van een reus achterin, maar van iemand die lijnen dichtloopt en scherp dekt ..


Niemand wordt bang met Kruiswijk in de verdediging. Zelfs een speler uit de D-pupillen is nog niet bang voor hem.
Een beetje druk zetten op deze man en hij weet totaal niet meer wat hij moet doen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-03-2011 09:44

Wizard schreef:Jullie nemen één en ander nog wel terug ... ;)

Hij oogt inderdaad onhandig en slungelig.. maar heeft veel meer positie-inzicht dan de anderen.. daardoor staat hij (bijna) altijd goed, weet hij 't spel erg goed te verplaatsen en is ie sterk zowel in de lucht als over de grond..
.


Leuk en aardig. Ik zie daar liever iemand met duelkracht en dat heeft hij totaal niet. Het is geen killer. Ik vind het maar slappe hap.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Knipecity » 10-03-2011 14:27

Flying Tilster schreef:
Wizard schreef:Kheb liever ook een killer met een superman postuur achterin.. dat oogt 'stoerder' ... Maar om veel mensen hier uit een droom te halen.. een profaanvaller wordt niet bang van een reus achterin, maar van iemand die lijnen dichtloopt en scherp dekt ..


Niemand wordt bang met Kruiswijk in de verdediging. Zelfs een speler uit de D-pupillen is nog niet bang voor hem.
Een beetje druk zetten op deze man en hij weet totaal niet meer wat hij moet doen.


Overdrijven is ook een vak. Je wordt niet zomaar profvoetballer. Wij kunnen hier allemaal niet eens in de schaduw staan van die jongens qua niveau. Zelfs niet als hier jongens uit de Topklasse op het forum zitten.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Skopperij » 10-03-2011 14:45

Eerlijk is eerlijk, de Kruiswijk die ik vorig seizoen bij Roda zag vond ik beter dan de huidige Kruiswijk. Ook de Kruiswijk die ik me herinner van Jong Oranje was dwingender aanwezig. Dat hij hier minder goed functioneert heeft deels te maken met Heerenveen zelf. Maar ja, waarom halen ze hem dan? Weer een staaltje van matige scouting.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-03-2011 14:48

Knipecity schreef:[Wij kunnen hier allemaal niet eens in de schaduw staan van die jongens qua niveau. Zelfs niet als hier jongens uit de Topklasse op het forum zitten.


Is er iemand die dat beweert? We hebben het hier over de kwaliteiten van Kruiswijk. Niet van forum leden of topklassers.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor davp » 10-03-2011 15:10

Ik krijg zo langzamerhand een sch**t hekel aan mensen die vinden dat je geen commentaar mag leveren omdat je niet op niveau gespeeld hebt. Dat ik 4e klas reserve speel zegt niet dat ik geen verstand van voetbal heb, maar dat ik simpelweg niet meer talent heb.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Knipecity » 10-03-2011 15:25

Zijn niveau wordt bestempeld als zou een D-pupil niet bang voor hem worden....
Waar het mij om gaat is dat er best een beetje respect mag zijn voor je eigen spelers. Die jongens die Eredivisie spelen hebben iets bereikt wat de meesten hier wel graag zouden hebben willen bereiken.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Skopperij » 10-03-2011 15:32

Oké, maar laten we het alsjeblieft weer over de kwaliteiten van Kruiswijk hebben.

Naar mijn idee brengt hij te weinig, maar ligt dit ook Heerenveen zelf. Kruiswijk had prima kunnen functioneren met Hansson en Bosvelt om zich heen. Sterker nog, ik had liever Kruiswijk gehad dan Dingsdag destijds. Maar met deze gezapige selectie wordt iets anders gevraagd. En met Kruiswijk hebben ze de zoveelste anonieme meevoetballer gehaald. Niet handig.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor 1983 » 10-03-2011 15:41

Bovendien is hij verdedigend kwetsbaarder dan dat ik had verwacht/gehoopt. Hij kwam op mij in zijn tijd bij groningen en ook nog vorig jaar bij Roda over als een sterke verdediger, maar hier bij ons blijkt hij op dit vlak niet of nauwelijks betere dan Breuer. Dat het bepaald geen leider is die de boel achterin neerzet en vooral een grijze muis is was me al bekend. Opbouwend is het ook al niet veel. Nee wat mij betreft vertrekt Kruiswijk en houden we Kopic, veel meer een killer.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Knipecity » 10-03-2011 15:52

Ik ben het er wel mee eens dat hij niet brengt wat de meesten en ook ik verwacht hadden en verwachten mochten. Toch vond ik hem bijvoorbeeld afgelopen zondag zo slecht nog niet. Hij bemoeide zich veelvuldig met de opbouw en schoof frequent in.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor rust » 10-03-2011 18:45

davp schreef:Ik krijg zo langzamerhand een sch**t hekel aan mensen die vinden dat je geen commentaar mag leveren omdat je niet op niveau gespeeld hebt. Dat ik 4e klas reserve speel zegt niet dat ik geen verstand van voetbal heb, maar dat ik simpelweg niet meer talent heb.


Natuurlijk hebben jij en ik minder voetbalverstand dan de meesten hier, maar daarom mogen wij toch wel een mening hebben? Laat gewoon je mening horen hoor davp!
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Flying Tilster » 11-03-2011 00:30

Knipecity schreef:Toch vond ik hem bijvoorbeeld afgelopen zondag zo slecht nog niet.


Dat was hij in mijn ogen wel. Heeft niet kunnen aantonen veel beter te zijn dan Milan Kopic. Wij verliezen niet door Kopic van Willem II, dat moet de gehele ploeg zich aanrekenen. Kruiswijk is en blijft een overbodige aankoop, die je z.s.m. weer moet zien te lozen. Zal vast een redelijk hoog salaris per maand bijgeschreven krijgen en speelt als een natte krant.
Van dit soort verdedigers hebben we er al 13 in een dozijn. Kleurloos, straalt niks uit, opbouwen kan hij niet, verdedigend heel erg matig..

Oftwel: Je hebt er niks aan. Je kunt nog zo positief zijn, maar positieve punten heb ik nog niet gezien. Sorry.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor oldtimer » 11-03-2011 11:40

Kruiswijk heeft op zichzelf best een goede, strakke pass in de benen ( lees linkerbeen ), maar maakt daar gewoon te weinig gebruik van. In die zin zou hij opbouwend inderdaad meer kunnen brengen. Dat duidde hij afgelopen zondag toch ook wel enigszins aan.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor drika746 » 11-03-2011 23:35

Flying Tilster schreef:Dat was hij in mijn ogen wel. Heeft niet kunnen aantonen veel beter te zijn dan Milan Kopic. Wij verliezen niet door Kopic van Willem II, dat moet de gehele ploeg zich aanrekenen. Kruiswijk is en blijft een overbodige aankoop, die je z.s.m. weer moet zien te lozen. Zal vast een redelijk hoog salaris per maand bijgeschreven krijgen en speelt als een natte krant.
Van dit soort verdedigers hebben we er al 13 in een dozijn. Kleurloos, straalt niks uit, opbouwen kan hij niet, verdedigend heel erg matig..

Oftwel: Je hebt er niks aan. Je kunt nog zo positief zijn, maar positieve punten heb ik nog niet gezien. Sorry.


Helemaal correct. Zowel verdedigend als opbouwend is Kopic beter gebleken. Kruiswijk is echter een favoriet van Jans, en die blijven wel staan na een verliespartij. Kruiswijk kan in mijn ogen niet mee in de (sub)top eredivisie en is daarom niet bruikbaar voor Heerenveen gezien de ambities.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Knipecity » 12-03-2011 16:09

Je kan wel star vasthouden aan je mening, maar kijk maar eens de samnenvatting terug van Hveen-Willem2
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-03-2011 16:37

Knipecity schreef:Je kan wel star vasthouden aan je mening, maar kijk maar eens de samnenvatting terug van Hveen-Willem2


Kijk jij de samenvatting van Heerenveen - Groningen maar eens terug. Kopic heeft in 5 wedstrijden meer indruk gemaakt dan Kruiswijk.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten