Bas Dost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Je ziet mij nergens beweren dat ik Dost niet goed genoeg vind, ik vind het een goede aankoop. Alleen ik vraag me alleen af of hij op dit moment meer zal toevoegen dan Sibon.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dat weten we pas na dit seizoen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:Alleen ik vraag me alleen af of hij op dit moment meer zal toevoegen dan Sibon.
Dat weet je nooit, maar wie zegt dat Sibon hetzelfde had gepresteerd als afgelopen seizoenshelft? Daarvoor heeft hij anderhalf jaar relatief weinig laten zien en een seizoen daarvoor was hij dan weer top. Oftewel: daar valt ook niet echt een peil op te trekken.

Vergelijken heeft geen zin meer. Heerenveen moet inkrimpen, wilde een nieuwe spits halen en dat ze dan Sibon laten gaan is begrijpelijk. Gerald heeft er bovendien ook nooit een geheim van gemaakt dat hij het liefst weg wilde om naar het buitenland te gaan. Dat mag je ook best meenemen.

Sibon is voor mij een held, maar wel verleden tijd. Dost is nu, en die heeft m.i. aangetoond een jongen met toekomst te zijn. Ik heb er vertrouwen in dat hij het gaat laten zien. Natuurlijk zal hij geen seizoen lang constant top zijn, maar ik vind het een uitermate goede keuze.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Heerenveen rules schreef:Sibon was een geslepen, ervaren speler om wie het aanvalspel draaide. En de vraag is of Dost dat ook kan. (...) Alleen ik vraag me alleen af of hij op dit moment meer zal toevoegen dan Sibon.
Sibon is een fenomeen, maar van meeverdedigen kwam weinig meer terecht op het laatst. Dost is jong, gretig, explosief en sleurt 90 minuten lang. Zijn loopvermogen heeft 'ie in ieder geval voor op Sibon. Als Sibon zijn paar magische momenten niet had bleef er weinig over. En ondanks dat hij de voorbereiding grotendeels mistte, vind ik Dost op voetballend vlak nu al prima. Ik denk dat we ons nog gaan verbazen over deze jongen. Hij heeft ook precies de juiste spelers om zich heen.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Dost: "Spelers zijn vorig seizoen niet vergeten"
Bas Dost werd deze zomer samen met Arnold Kruiswijk en Youssef El-Akchaoui aangetrokken door sc Heerenveen. Tot nu toe is de spits erg tevreden over zijn overgang naar Friesland, hoewel hij merkt dat afgelopen seizoen nog speelt.

"Ik had vanaf de eerste minuut een goed gevoel bij Heerenveen", zo zegt de voormalig speler van Heracles Almelo tegenover De Telegraaf. "Dat blijkt helemaal te kloppen. Dit is een groep met veel potentie. Kijk naar onze voorhoede. Daar is Roy Beerens met 22 jaar de oudste speler. Wel merk ik dat sommige jongens het slechte vorige seizoen nog niet zijn vergeten. 'We moeten het eerst nog maar laten zien', dat idee."

Ook voorzitter Robert Veenstra beseft dat de afgelopen jaargang niet goed was voor het imago van de Friese club. "Na het teleurstellende vorige jaar is ons imago als rustige en stabiele club onder druk komen te staan." Afgelopen jaar werden twee trainers en een voltallige directie ontslagen. Financieel heeft het ook zijn gevolgen gehad. De begroting ging terug van 29 naar 26 miljoen euro en het eigen vermogen daalde van 30 naar 18 miljoen.
voetbalprimeur.nl
Marcelvak28
Nieuw talent
Berichten: 62
Lid geworden op: 04-02-2010 20:33
Locatie: Heerenveen

Bericht door Marcelvak28 »

Hoe lijkt het voor zaterdag met Dost, is hij inmiddels fit genoeg om een wedstrijd uit te spelen mocht het nodig zijn?
Ik zou zeggen bij een voorsprong en hij kan doorspelen laten staan. Bij een achterstand die lastig is te overbruggen wisselen uit voorzorg voor de volgende wedstrijd. We kunnen niet voorzichtig genoeg met Dost zijn.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Marcelvak28 schreef:Hoe lijkt het voor zaterdag met Dost, is hij inmiddels fit genoeg om een wedstrijd uit te spelen mocht het nodig zijn?
Ik zou zeggen bij een voorsprong en hij kan doorspelen laten staan. Bij een achterstand die lastig is te overbruggen wisselen uit voorzorg voor de volgende wedstrijd. We kunnen niet voorzichtig genoeg met Dost zijn.
Volgens Ron Jans, in Heerenveen TV, is hij nog niet toe aan 90 minuten. Dost is een jongen die volgens Jans op wilskracht een heel eind kan komen en iemand die je waarschijnlijk langer kan laten staan dan een ander in dezelfde situatie. Maar negentig minuten verwacht hij nog niet voor Dost tegen PSV.
Marcelvak28
Nieuw talent
Berichten: 62
Lid geworden op: 04-02-2010 20:33
Locatie: Heerenveen

Bericht door Marcelvak28 »

Oke lijkt me inderdaad ook niet verstandig om te gaan forceren gezien de liesblessure waarmee hij heeft gekampt. Is toch een speler die in de wedstrijden na PSV en Twente zijn waarde moet gaan bewijzen en dat zie ik absoltuut wel zitten.
Jannn
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 05-07-2010 20:01

Bericht door Jannn »

En hij heeft gescoord bij Jong Oranje :D
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Niet omdat hij nu 2 keer gescoord heeft maar ongetwijfeld de beste aankoop van de afgelopen 3 jaar.
Sleurt, kaatst en is doelgericht.

Nu snap waarom Heracles vorig jaar zo hoog eindigde. Hij is beter dan ik vooraf gedacht had. Hij is onbetwist onze eerste spits en daarna een enorm gat naar Papadopoulos en Fazli.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dit waren twee hele knappe goals. Hopelijk hamert Jans er bij Assaidi en Beerens op dat ze zo veel mogelijk voorzetten moeten geven, dat is precies wat Dost nodig heeft.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Gaat wel goedkomen met deze jongen hier, hopen dat we langer dan één seizoen van hem mogen genieten.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Zijn eerste doelpunt (1-1) is genomineerd voor doelpunt van de week bij Studio Voetbal. Eerlijkheidshalve vond ik het 't op 1 na beste doelpunt. Beste in mijn ogen van Wijnaldum. Toch mooi, dat zijn eerste doelpunt voor Heerenveen meteen een nominatie waard is :)
kaaskop
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 18-07-2005 09:59
Locatie: Kollum

Bericht door kaaskop »

Als ik wil stemmen op het mooiste doelpunt, via welke site moet ik dat dan doen?
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Haha, tsja, iedereen vindt denk ik die van Wijnaldum het mooist, maar dan toch op Dost stemmen. Chauvinisme pur sang. 3 kopgoals in de top 5, toch bijzonder.

(Losada in Belgie trouwens bij de top 5 van mooiste goals dit weekend.)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Waren gewoon twee hele goede doelpunten. Ook het meevoetballende gedeelte is sterk, hetgeen me in zijn allereerste wedstrijd (invalbeurt tegen Istanbulspor BB) al opviel.

Overigens straalt er ook echt wat van die jongen af zeg. Deze foto bij het sportkatern van de LC is wel fraai:
Afbeelding

8)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Zit een goeie kop op inerdaad. Bij de meeste spelers in onze selectie ontbreekt dat er nog al aan. Had Steppe bijvoorbeeld maar half de uitstraling gehad van Dost en ook van die ideale schoonzoon koppies van Elm, Elyounoussi en Beerens wordt geen enkele verdediger bang. Tegen Dost kan ik me voorstellen dat je alleen al vanwege zijn voorkomen en fysiek geen plezierige avond tegemoet gaat als directe tegenstander. Dat geeft hem al een voordeel. Buiten dat ook een prima voetballer die aan het aanvalsspel zeer zeker wat toevoegt. Meer eigenlijk nog dan ik van tevoren had verwacht. Ik wist dat hij fysiek sterk was en een goeie kopper, maar hij kan ook gewoon heel aardig voetballen. Prima aankoop.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dost is ook wel happy hier.

Uit FD:
,,Met twee van zulke buitenspelers, die de defensie van NAC helemaal stuk gespeeld hebben, ga je als spits vanzelf scoren’’, zei Dost.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dost gaat een heel mooie transfer maken na dit seizoen of een half jaar later. Hij is al goed en zal nog veel beter worden bij Heerenveen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dost komt op mij over als een gemotiveerde en ambitieuze jongen, maar bovenal realistisch. Ik denk dat hij onder bepaalde omstandigheden best langer kan blijven dan 1 á 1,5 jaar. Dat hoop ik ook. Dost is een behoorlijk complete spits en kan nog heel veel beter worden dan nu.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dost komt op mij over als iemand die niet heel erg clubgebonden is en dus mogelijk ook snel weer zal vertrekken. Volgens mij houdt hij zich ook nu nog wel gedeist, maar is het best een mannetje. Als je die ogen ziet, die ogen allesbehalve als die van een lieverdje.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het is nu even wachten tot er een mooie foto van nijlpaard met geopende bek verschijnt naast Dost bij een ander forumonderdeel....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ALS 26.000 schreef:Volgens mij houdt hij zich ook nu nog wel gedeist, maar is het best een mannetje. Als je die ogen ziet, die ogen allesbehalve als die van een lieverdje.
Godzijdank zou ik bijna willen zeggen! Ik zie juist graag een 'mannetje' in de spits, want op die positie heb je ook veel mentale confrontaties en die eigenschap komt dan wel van pas. Tal van ex-spitsen hadden dat ook wel, alleen op een andere manier. Allbäck is één van de weinigen die succesvol was en dat niet echt had.

Ik hou daar eerlijk gezegd wel van.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Gekko schreef:Dost gaat een heel mooie transfer maken na dit seizoen of een half jaar later. Hij is al goed en zal nog veel beter worden bij Heerenveen.
Dit type spits is bijna uniek. Het voetballende gedeelte is uitstekend verzorgd bij Dost. In tegenstelling tot andere aanspeelpunten koppelt hij dat aan kopkracht, duelkracht, scorend vermogen en een enorm loopvermogen. Bovendien heeft 'ie een geweldige mentaliteit.

Op het WK speelde bij Servië die Nikola Zigic in de spits. Ook wel eens in verband gebracht met Heerenveen. Geen snelheid, slechte techniek, drie meter lang en ondanks dat een hele matige kopper. Die is voor 6mln pond van Valencia naar Birmingham gegaan. Dost is echt een klasse beter.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Als je toch iets zou willen opmerken dan dit.
Dost mist ( net als b.v Huntelaar ) een specifieke actie.
Al geloof ik niet dat dit, bij al zijn andere kwaliteiten, een groot gemis is.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Hij is nu al heel sterk als aanspeelpunt en als afmaker, dus dat kan alleen maar beter worden. IK ben wel benieuwd wie het verder schopt; Wolfswinkel, De Jong of Dost. De spitsen vd toekomst van Oranje. Misschien redden ze het niet alle 3, maar ik denk wel dat 1 van deze heren DE spits wordt over een aantal jaren.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

ALS 26.000 schreef:Hij is nu al heel sterk als aanspeelpunt en als afmaker, dus dat kan alleen maar beter worden. IK ben wel benieuwd wie het verder schopt; Wolfswinkel, De Jong of Dost. De spitsen vd toekomst van Oranje. Misschien redden ze het niet alle 3, maar ik denk wel dat 1 van deze heren DE spits wordt over een aantal jaren.
Als ze 4-5-1 blijven spelen dan valt van Wolfswinkel af want die rendeert in zo'n formatie totaal niet. De Jong en Dost - beide aanspeelpunten - komen dan in aanmerking. Maar het is ook afhankelijk wat voor volgende stap zij nemen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik heb het niet over het nu. Die jongens zijn er nu nog niet klaar voor. Van Marwijk speelt zo,maar misschien komt er straks wel een die 4-4-2 of 4-3-3 speelt. Ik was noot zo fan van v Wolfswinkel, maar hij ontwikkelt zich erg goed momenteel,maar dat geldt zeker ook voor die 2 andere jongens.
Benschop bij AZ lijkt te blijven hangen, of is die geblesseerd? CAstaignos is natuurlijk ook een enorm talent.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik voel hier weer een 16 miljoen aankomen vanuit Amsterdam als Suarez wordt verkocht volgend jaar........ :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 23-08-2010 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ook bij VI is men erg positief over Dost. Ja, goed aankoopje dit mannetje. Twente-fan Jackhals Erik vindt hem misschien wel beter dan 'hun eigen' Janko. Voor wat het waard is 8)
Plaats reactie