Henk Timmer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Henk Timmer

Bericht door Calimero »

De kans bestaat dat Henk Timmer zaterdagavond tegen zijn oude club AZ zijn rentree maakt in het betaalde voetbal. De 38-jarige goalie trainde vanochtend op proef mee bij sc Heerenveen. Timmer is mogelijk het antwoord op het keepersprobleem van de Friese club. Als het aan Timmer ligt, helpt hij sc Heerenveen graag uit de brand.:,,Heerenveen is de enige club waar ik dit voor zou doen.’’
Een terugkeer in het betaalde voetbal is zo’n beetje het laatste waar Henk Timmer zich mee bezig hield. Het telefoontje van Jan Everse kwam voor de doelman, die op 10 mei 2009 met Feyenoord tegen Roda JC zijn laatste wedstrijd als prof keepte, dan ook als een totale verrassing. ,,Toen Jan belde had ik snel in de gaten waar het over ging. Toen hij vroeg of ik Heerenveen wilde helpen, heb ik wel even bedenktijd gevraagd.’’

Het werd een ja en dus stond Timmer vanochtend op het trainingsveld van sportpark Skoatterwâld.
Ik vind het niet eens een gekke oplossing, eigenlijk.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

De enige beschikbare noodoplossing inderdaad. Maar blij word ik er niet van.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Als het niet anders kan maar zingen voor die lullo is uit den boze lijkt mij!!
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ook weer zo'n uitspraak "Heerenveen is de enige club waarvoor ik zoiets zou doen". Dus niet voor PSV, FC Zwiolle of Twente? Geloof ik niks van. Mooipraterij dus.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Die sukkel wil vast nog naar het WK :lol:
Ik heb hem afgelopen week gehoord bij studio voetbal. Hij wilde alleen naar clubs toe waarbij hij een kans had in de WK selectie te komen. Nou, veel succes :mrgreen:

Welke vergeten voetballer, trainer, of bestuurder komt volgende week in studio voetbal? Grote kans dat die hier komt :|
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

Beter een keeper op de goal met een brok ervaring , dan een 19 jarig talent waar je over 2 jaar niemand meer over hoort omdat hij het niet gered heeft :)

Hoop dat Timmer met zijn ervaring ook de verdediging een beetje aan de praat kan krijgen :D
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ane Lenstra schreef:Lekker afbranden voordat die gozer ooit een duel voor ons heeft gespeeld. :roll: Waarom is het een sukkel? Omdat hij meer bereikt heeft dan 99% van dit forum?? Uberhaupt enig idee hoevaak hij bij de selectie van het NL-elftal heeft gezeten?
Hij gaat hier spelen omdat hij nog bij de WK selectie wil komen. Dat heeft hij zelf aangegeven. Omdat hem dat toch niet gaat lukken met dit team is het een sukkel. Als hij straks toch in Zuid Afrika staat neem ik mijn woorden terug en neem ik m'n petje voor hem af.
HV ON TOUR
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07

Bericht door HV ON TOUR »

Ane Lenstra schreef:Uberhaupt enig idee hoevaak hij bij de selectie van het NL-elftal heeft gezeten?
Daar zeg je het precies goed; gezeten! Aldo Swager had meer voor de hand gelegen, die kent de cultuur van ons cluppie. O nee, die cultuur is ook al niet meer...
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Ane Lenstra schreef:We hebben nu eenmaal een keepersprobleem.... .
Dat wil ik nog wel eens zien. Als je qua kwaliteit bedoelt wellicht maar qua aantal zeker niet :wink:

Vandenbussche en Lejsal zijn bijna weer fit volgens alle media. Waarom dan Bangma niet gewoon zaterdag een kans geven in een wedstrijd die op voorhand al volstrekt kansloos lijkt om te winnen. Daarna zal een van beide genoemde keepers weer fit zijn en kunnen spelen. En misschien is Bangma wel goed genoeg om in de basis te blijven. Wie had bijvoorbeel ooit bij Groningen gedacht dat Bacuna het zo goed zou doen. Daar kom je alleen achter door jeugdspelers op te stellen. Blijkbaar is ook het beleid van Heerenveen om jeugdspelers een kans te geven verleden tijd. Wij hebben liever een keeper die al ruim een jaar niets doet.

Kortom wat mij betreft volstrekt overbodig en een wanhoopsdaad van het bestuur tenzij blijkt dat VDB en Lejsal echt nog lang uit de roulatie zijn. Maar goed eerst morgen maar eens horen of hij definitief komt....
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Arjen schreef: Blijkbaar is ook het beleid van Heerenveen om jeugdspelers een kans te geven verleden tijd. Wij hebben liever een keeper die al ruim een jaar niets doet.

Kortom wat mij betreft volstrekt overbodig en een wanhoopsdaad van het bestuur tenzij blijkt dat VDB en Lejsal echt nog lang uit de roulatie zijn. Maar goed eerst morgen maar eens horen of hij definitief komt....
en djuricic en narsingh zijn geen jeugdspelers?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Arjen schreef:Waarom dan Bangma niet gewoon zaterdag een kans geven in een wedstrijd die op voorhand al volstrekt kansloos lijkt om te winnen.
Wil je Bangma zaterdag mentaal de vernieling in helpen? De jongen heeft talent, maar als hij er acht om de oren krijgt (en die kans is aanwezig)... ;)
En misschien is Bangma wel goed genoeg om in de basis te blijven. Wie had bijvoorbeel ooit bij Groningen gedacht dat Bacuna het zo goed zou doen. Daar kom je alleen achter door jeugdspelers op te stellen.
Ik denk niet dat je een veldspeler kunt vergelijken met een keeper. Djuricic mag fouten maken, dat valt amper op. Als Bangma staat te blunderen is dat echt zó funest voor die jongen. Tegen Heracles neem ik hem helemaal niks kwalijk hoor, integendeel zelfs. Geweldig dat Bangma er stond! Maar als we hem beoordelen zoals we met VDB doen, hield het niet over natuurlijk.
Kortom wat mij betreft volstrekt overbodig en een wanhoopsdaad van het bestuur tenzij blijkt dat VDB en Lejsal echt nog lang uit de roulatie zijn. Maar goed eerst morgen maar eens horen of hij definitief komt....
Regeren is vooruit zien! Gokken op Bangma is onvoorstelbaar riskant. We kunnen nog steeds in de nacompetitie belanden. Je kunt beter een keeper te veel dan te weinig hebben. Het kon toch geen kwaad om Timmer vandaag mee te laten trainen? Wat je zegt, het moet eerst nog maar definitief zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat Bangma zaterdag liet zien was niet best. Hij liep wel erg vaak onder een voorzet door. Totaal geen zekere factor en dat heeft onze dramaverdediging juist net nodig. Ik vind Timmer een prima tussenoplossing.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Skopperij schreef: Wil je Bangma zaterdag mentaal de vernieling in helpen? De jongen heeft talent, maar als hij er acht om de oren krijgt (en die kans is aanwezig)... ;)
Dan moeten we Timmer inderdaad maar snel halen....... voor één wedstrijd :mrgreen:
Ik denk niet dat je een veldspeler kunt vergelijken met een keeper. Djuricic mag fouten maken, dat valt amper op. Als Bangma staat te blunderen is dat echt zó funest voor die jongen. Tegen Heracles neem ik hem helemaal niks kwalijk hoor, integendeel zelfs. Geweldig dat Bangma er stond! Maar als we hem beoordelen zoals we met VDB doen, hield het niet over natuurlijk.
Klopt ook, maar wanneer krijgt een jeugdkeeper dan ooit de kans. Als hij 25 is en in een elftal dat bij de eerste 10 staat...
Vorm en Velthuizen zijn ooit ook zo begonnen en dat zijn toch aardige keepers geworden.
Regeren is vooruit zien! Gokken op Bangma is onvoorstelbaar riskant. We kunnen nog steeds in de nacompetitie belanden. Je kunt beter een keeper te veel dan te weinig hebben. Het kon toch geen kwaad om Timmer vandaag mee te laten trainen? Wat je zegt, het moet eerst nog maar definitief zijn
.

Gokken op Bangma is net zo riskant als gokken dat de huidige verdediging voldoende kwaliteit heeft.
Alles staat of valt met de aard van de blessures van VDB en Lejsal. Volgens mij zijn die van korte duur (althans dat beweert men) en dan is Timmer echt overbodig. Duren ze langer dan......... heb ik nog steeds geen goed gevoel over Timmer maar zijn er weinig alternatieven... (hopelijk bewijst hij dan wel het tegendeel en zal ik de eerste zijn om dat toe te geven).
Gebruikersavatar
McReo
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 07-11-2008 17:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door McReo »

Wat een negatieve berichten hier op de komst van Timmer?!

Ik ben juist blij dat hij nog eventjes hier wil komen. Ookal is hij niet meer zo goed als in z`n ajax en az tijd, maar ik zie hem liever op goal dan Bangma momenteel. En dat hij hier komt om zich nog even in de kijker te spelen om naar het WK te gaan is toch alleen maar goed, weet je tenminste zeker dat Timmer er alles aan gaat doen om z`n doel leeg te houden.

Ik wens hem succes met de 4 man (drie prutsers en Janmaat) die hij voor zich krijgt zaterdag :!:
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Annie!
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-09-2009 13:52
Locatie: Steenwijk

Bericht door Annie! »

Dit is de enige en de juiste oplossing in mijn ogen momenteel!
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

feanfans schreef: Hij gaat hier spelen omdat hij nog bij de WK selectie wil komen. Dat heeft hij zelf aangegeven. Omdat hem dat toch niet gaat lukken met dit team is het een sukkel. Als hij straks toch in Zuid Afrika staat neem ik mijn woorden terug en neem ik m'n petje voor hem af.
Bekijk het interview op de site... :roll:

Prima keuze, liever een ervaren doelman in deze periode dan een 19 jarig groentje.
sta
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 10-12-2008 14:39

Bericht door sta »

feanfans schreef:Hij gaat hier spelen omdat hij nog bij de WK selectie wil komen. Dat heeft hij zelf aangegeven. Omdat hem dat toch niet gaat lukken met dit team is het een sukkel.
Juist met een team dat zoveel kansen weggeeft aan de tegenstander kun je je als keeper in de kijker spelen. Wat dat betreft heeft hij het niet zo gek bekeken.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik denk dat ik maar moet gaan scouten in de plaatselijke skihut na de wedstrijd ;)

Over Timmer: Ik vind het een beetje een vreemde oplossing, geeft ook niet echt vertrouwen naar de andere keepers. Ik wist ook niet dat de ernst van de blessures zodanig was dat er een nieuwe keeper voor moest worden aangesteld. Aan de andere kant is een beetje ervaring in ons team natuurlijk niet verkeerd. Al heb ik wel gehoord dat Timmer niet echt vriendelijk kan zijn voor zijn verdedigers tijdens een wedstrijd.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Eric schreef:Al heb ik wel gehoord dat Timmer niet echt vriendelijk kan zijn voor zijn verdedigers tijdens een wedstrijd.
Wie het zou er het meeste schreeuwen en tieren? Timmer of Bak Nielsen? Misschien vertellen ze elkaar zaterdag na een tegendoelpunt eens flink de waarheid.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Timmer is te oud en te langzaam geworden, zet dan Bangma maar op de goal. Weer een fraai staaltje beleid van de directie
scheerenveen.supporterswereld.nl
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Janneman schreef:Timmer is te oud en te langzaam geworden, zet dan Bangma maar op de goal. Weer een fraai staaltje beleid van de directie
Zoiets als Boschker? Prima doelman ondanks zijn leeftijd anders hoor. Bangma moet nog wel iets langer mee, ik zie hem niet graag gemarteld worden dit weekend.. Zoals Henk zelf al zei:
Ook voor de jonge talenten is dit de beste oplossing. Als het mis gaat kunnen ze mij beter afbranden dan een jonge jongen van negentien jaar.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Janneman schreef:Timmer is te oud en te langzaam geworden, zet dan Bangma maar op de goal. Weer een fraai staaltje beleid van de directie
Hoe bedoel je te langzaam? Sinds wanneer moet een keeper kunnen sprinten? En stel dat Bangma tegen AZ ergens tegen aanloopt, wie moet er dan op goal? Ik vind het niet een rare keuze.

En oud? Kijk naar Boschker, Van Dijk, Van der Sar?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Persoonlijk vind ik het een beetje nutteloos, de komst van Timmer is niet zeker omdat VDB en Lejsal nog optijd fit kunnen zijn. Dat betekend hij alleen tegen AZ zal keepen. Lekker nutteloos m.i. geef dan Bangma de kans, er zijn nog zat andere keepers.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Wat moeten we in godsnaam met Henk Timmer? Die man heeft vorig jaar al bij Feyenoord laten zien dat hij het nivo niet maar aan kan. Hij is ook nog een pure lijnkeeper, lekker met zo'n verdediging die tegen Heracles 12x verkeerd uitstapte. Nee, het bestuur blijft mij steeds weer verrassen. Met Vandenbussche of Lejsal win je ook niet van AZ en ik dacht beide keepers een twijfelgeval waren voor dat duel... Waarom dan een nieuwe doelman halen? Bovendien kan Everse het niet maken om Vandenbussche te passeren.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Janneman schreef:Timmer is te oud en te langzaam geworden, zet dan Bangma maar op de goal. Weer een fraai staaltje beleid van de directie
Eindelijk kijkt het bestuur eens verder dan hun neus lang is. Bangma kun je niet beoordelen op de wedstrijd tegen Heracles, maar in deze fase van de competitie kun je hem nog niet gebruiken.
We hebben behoefte aan ervaring op de goal en Timmer is een redelijk goede oplossing.

Sterker nog: Ik denk dat Timmer (zelfs op zijn leeftijd) Lejsal en Steppe nog makkelijk voorbij gaat.
Dit is een prima oplossing!

Nu hopen dat hij Bak Nielsen net zo verrot scheldt als Bak Nielsen tegen de overige verdedigers doet als HIJ weer eens een fout heeft gemaakt.. :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Royce_SCH schreef:Wat moeten we in godsnaam met Henk Timmer? Die man heeft vorig jaar al bij Feyenoord laten zien dat hij het nivo niet maar aan kan. Hij is ook nog een pure lijnkeeper, lekker met zo'n verdediging die tegen Heracles 12x verkeerd uitstapte. Nee, het bestuur blijft mij steeds weer verrassen. Met Vandenbussche of Lejsal win je ook niet van AZ en ik dacht beide keepers een twijfelgeval waren voor dat duel... Waarom dan een nieuwe doelman halen? Bovendien kan Everse het niet maken om Vandenbussche te passeren.
Dat zal hij ook niet doen, maar het is wel handig om een keeper te hebben die wil keepen tegen AZ. Bangma was notabene opgelucht dat hij niet tegen AZ in de goal hoefde en ik begrijp dat wel. Die jongen is deze week vast al een aantal keren wakker geworden omdat de halve AZ selectie voor zijn doel stond. En hij zag daarna weer een aantal keer het scorebord, 11-0, 10-2. Ik snap best dat je als keeper niet zit te wachten op je eerste wedstrijd in de basis, en dat je gelijk kans maakt om negatieve historie te schrijven.

En Timmer is inderdaad niet de beste keeper die er is, maar het zal dan toch voor een paar wedstrijden zijn. Beter om wat ervaring achter de hand te hebben, dan een jong broekje.
Op naar het volgende seizoen....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Cyn schreef:Zoiets als Boschker? Prima doelman ondanks zijn leeftijd anders hoor.
Goede vergelijking. Boschker speelt al het hele seizoen, Timmer heeft al vanaf juni geen wedstrijd gekeept. Die situatie is dus niet te vergelijken.

Drie trainers, 5 keepers........... en geen verdedigers (behalve Janmaat). Goed bezig!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Heerenveen rules schreef:5 keepers
Momenteel hebben wij maar 1 keeper ter beschikking uit de A-selectie. Een tijdelijke vervanger met ervaring erbij is helemaal geen slechte keuze.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Drie trainers, 5 keepers........... en geen verdedigers (behalve Janmaat). Goed bezig!
Jij laat ook geen moment onbenut om je kritiek te spuien. :?

Volgens mij kan je er als club weinig aan doen dat er 3 keepers geblesseerd raken. Ze hebben wel drie eredivisiewaardige keepers. Dat vind ik al heel wat.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Hij maakt het seizoen af bij Heerenveen
sc Heerenveen heeft doelman Henk Timmer aangetrokken voor de rest van het seizoen. Club en speler hebben vanochtend overeenstemming bereikt. Directeur Yme Kuiper is ingenomen met het akkoord. ,,Het is mooi dat we in deze noodsituatie op een goede en ervaren doelman als terug kunnen vallen.’’’
Timmer trainde donderdag mee met sc Heerenveen en maakte een goede indruk. ,,Onze bevindingen waren positief en ook Henk heeft er vertrouwen in dit avontuur. Dat is genoeg reden om met hem in zee te gaan,’’ aldus Kuiper.
off site
Plaats reactie