Ron Jans

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Tering, die Vleminckx krijgt ook best betaald daar. Gaat nu naar Greuther Furth overigens.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Wat maar weinig mensen weten, is dat Ron Jans een notoire alchoholist is. Ik vind het daarom ook onbegrijpelijk dat Standard hem nog een kans geeft. Bij Heerenveen liep zijn contract af, maar ze waren zijn gezuip en priveproblemen ook meer dan zat. Zijn contract zou nooit verlengt worden, het siert Heerenveen dat ze Ron zijn alchoholprobleem nooit naar buiten gebracht hebben

Bron:voetbalzone
Was hij dan in alle opzichten een kopie van Sollied? :wink:
Spijt heb je morgen maar!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het siert de club dat ze dat probleem nooit in de openbaarheid hebben gebracht, lees ik.
Moeten wij dat dan hier wel gaan doen?
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ebiede schreef:
Dat stuk zal bij de reacties hebben gestaan, neem ik aan?

Iedereen kan daar zomaar wat roepen, en neerpennen wat hem of haar uitkomt. Jij vermeldt voetbalzone als bron, en dat is prima. Echter degene die het geschreven heeft noemt geen enkele bron of bewijs van zijn of haar grove beschuldigingen.
Silver

Bericht door Silver »

Assaidi voorkwam met knuffel het vertrek van Jans

Ron Jans kende vorig jaar met sc Heerenveen een schitterend seizoen. Het had echter niet veel gescheeld of de trainer had al na drie competitiewedstrijden de handdoek in de ring gegooid.

Het eerste jaar van Jans in Friesland verliep zeer moeizaam, onder meer door problemen met spits Bas Dost. Nadat ook de start van het seizoen 2011/2012 slecht was (2-2 tegen NEC, 5-1 tegen Ajax en 1-5 tegen FC Twente) was een vertrek uit het Abe Lenstra Stadion dichtbij. Vlak voor het duel bij Feyenoord vertelde Jans zelfs aan een aantal leden van de technische staf dat hij een dag later naar het bestuur zou stappen.

"Maar toen Oussama Assaidi vlak na rust de 1-2 maakte, naar me toe rende en me in de armen sprong, was de vechtlust opeens terug", onthult de oefenmeester in Voetbal International. "Normaal hou ik nooit zo van zulke acties, nu voor even wel. Sindsdien bleven we veertien wedstrijden op rij ongeslagen. Het werd een prachtig seizoen."

Met dat seizoen - en voornamelijk de wedstrijd bij NEC (2-4 zege) - verdiende Jans een overgang naar Standard Luik. De Belgen waren in Nijmegen aanwezig om Bas Dost te bekijken, die met een hattrick een 2-0 achterstand wegpoetste. Jans: "Soms heb je wedstrijden waarin een tactische ingreep de doorslag geeft. Dat was toen. In de pauze zijn we anders gaan spelen, één-op-één, Jeffrey Gouweleeuw op het middenveld."

"Op dat moment zocht Standard nog helemaal geen nieuwe trainer. José Riga maakte vrij laat in het seizoen bekend dat hij naar het Midden-Oosten kon. Toen moesten ze op zoek", aldus de oefenmeester, die de opdracht heeft gekregen om de vierde plaats van vorig jaar te overtreffen. "Nog zo'n jaar, dat kan niet, vindt de voorzitter. Standard hoort bij de eerste drie, daar ben ik het ook mee eens."

VoetbalPrimeur/VI
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Zo zo! We gaan de tissues er maar even bij pakken. Tsjonge jonge. Wat een zielige vent.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Met dat seizoen - en voornamelijk de wedstrijd bij NEC (2-4 zege) - verdiende Jans een overgang naar Standard Luik. De Belgen waren in Nijmegen aanwezig om Bas Dost te bekijken, die met een hattrick een 2-0 achterstand wegpoetste. Jans: "Soms heb je wedstrijden waarin een tactische ingreep de doorslag geeft. Dat was toen. In de pauze zijn we anders gaan spelen, één-op-één, Jeffrey Gouweleeuw op het middenveld."
Weet hij net die ene keer dat hij een goede tactische omzetting maakte te vermelden. :?
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Kom op zeg, mag Jans niet zijn emoties hebben. Hij heeft het vanaf het allereerste begin hier niet gemakkelijk gehad, maar toch uiteindelijk het beste van gemaakt. Respect!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

hilbi schreef:Kom op zeg, mag Jans niet zijn emoties hebben. Hij heeft het vanaf het allereerste begin hier niet gemakkelijk gehad, maar toch uiteindelijk het beste van gemaakt. Respect!
Natuurlijk mag hij zijn emoties hebben. Vergeet niet dat hij het zichzelf ook gewoon erg lastig maakte. Heeft hij er het beste van gemaakt? Ik denk dat er vorig seizoen nog veel meer in zat.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een achterbakse gladjanus die er niet tegen kan als er kritiek op hem komt. Wat ben ik blij dat deze man weg is.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

De druk bij Standard Luik begint nu wel erg hoog te worden. Ben benieuwd hoe lang Jans daar nog zit.

http://www.vi.nl/nieuws/228591/Standard ... n-Jans.htm
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Tsja, als je al je sterspelers verkoopt en je neemt er wat jeugdspelers voor terug en wat gasten die er niks van kunnen. Wat moet je dan verwachten van Jans, hij werkt met rommel en die Fransen denken dat er wel even een team van gemaakt wordt.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Verliest vanavond met 3-1 van Bergen.
Ik denk dat dit zijn laatste wedstrijd was als trainer van Standard Luik
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Volgens hln.be vandaag ontslagen.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

YES! Boontje komt om zijn loontje! Overschatte trainer! :mrgreen:
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wat hadden ze bij Standard dan verwacht? Dat hij even mee zou doen om de bovenste plaatsen? Hij heeft een dramatische selectie, alle goede spelers zijn verkocht en dramatisch ingekocht.
Gebruikersavatar
Rumsas
Invaller
Berichten: 277
Lid geworden op: 03-07-2006 15:40

Bericht door Rumsas »

En op een of andere manier zie ik hem wel weer opduiken bij onze Oosterburen.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Dit kon je van tevoren aan zien komen. Als je daar een paar keer op rij verliest dan ben je de lul. Of je nou een bekende bent met status of een onbeduidende trainer uit Nederland, dat maakt niets uit. En of het nou terecht is of dat de verwachtingen veel te hoog zijn (gezien de beste spelers zijn verkocht), dat doet er niet toe. Zo is nou eenmaal die cultuur daar, dat wist ie van tevoren toen hij er tekende.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Dat is toen bijna bij ons ook gebeurd. Het eerste jaar was het inderdaad een redelijk gemodder in het elftal. Het tweede jaar was aanvankelijk ook geen succes en er werd al in de winterstop een knoop doorgehakt. Jans mocht het seizoen afmaken maar daarna opkrassen. En verdomd, na die mededeling viel alles ineens op zijn plaats en haalde de club zelfs Europees voetbal...

Ik weet te weinig over het team waarmee Jans mee moest werken maar als hij net als Van Basten voor een voldongen feit stond dat zijn beste spelers onder hem vandaan werden verkocht, dan vind ik Jans niet de schuldige van de malaise bij Luik. Van Basten lijkt de sleutel tot het succes toch te hebben gevonden, Jans niet.
Wéér uit!!!!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Dat zal nog wel met de nodige ophef gepaard gaan. Bij supporters was hij juist wel geliefd en het bestuur wordt daar momenteel met de grond gelijk gemaakt, omdat ze het voor elkaar krijgen om hun hele selectie zo ongeveer te verkopen en er niets voor terug te halen. Ook de spelers spraken daarin duidelijke taal.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Net zoiets als Verbeek bij Feyenoord.
Alle ballen op Henkie!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

xander schreef:Net zoiets als Verbeek bij Feyenoord.
Alleen is Jans geen vakman en Verbeek juist weer wel.
Silver

Bericht door Silver »

Het is officieel:
LUIK - Ron Jans is ontslagen bij Standard Luik. De trainer wordt verantwoordelijk gehouden voor de slechte resultaten.

Zijn vertrek is bevestigd door manager Kees Ploegsma.

De 54-jarige Nederlander, die eerder werkzaam was bij FC Groningen en sc Heerenveen, verloor dit weekend voor de zesde keer in de competitie.

Jans ontkende maandag dat hij zou worden ontslagen, maar hij werd maandagavond op de hoogte gesteld.

Jans is pas sinds dit seizoen aan de slag bij Standard. Hij volgde trainer José Riga op. Standard staat na elf duels op de twaalfde plaats met dertien punten.

Het bestuur heeft om die reden besloten Jans weg te sturen. Hij is de eerste trainer die het veld moet ruimen in de Belgische Pro League.
Wordt er weleens kritiek geleverd op het beleid hier (terecht of onterecht even in het midden gelaten), maar dit slaat toch helemaal nergens op en heeft niets maar dan ook niets met beleid te maken. Trainers krijgen totaal geen tijd meer om iets op te bouwen of een team te smeden.

Hoewel Standard die reputatie heeft en je het zag aankomen vind ik het persoonlijk wel sneu voor Jans. Was het als trainer bij Heerenveen niet altijd met z'n beslissingen/tactiek eens maar dit gun ik hem niet.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

blijft toch een trainerskerkhof daar. Niemand red het daar zo ver behalve Bölöni en Preud'homme
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Wanneer je de verhalen leest was het een missie die ook gedoemd was te mislukken.
Moeten eindigen bij de eerste 3 terwijl veel spelers waren verkocht en dan in het achterhoofd dat ze daar nogal snel trainers de laan uit sturen. Had eerder raar opgekeken als het Ron Jans wel was gelukt er het hele seizoen te blijven.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Sneu voor Ron. Ik had hem absoluut een betere voortzetting van zijn loopbaan gegund.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
sd88
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-02-2012 21:20
Locatie: groningen

Bericht door sd88 »

Jammer, geeft echter wel weer aan dat een trainer maar zo sterk is als zijn materiaal. Slechts op de lange termijn kan er echt gewerkt en beoordeeld worden. Ben benieuwd wat hij nu gaat doen.

''Natuurlijk ben ik ontgoocheld, maar ik zit nu ook niet in zak en as". Dat ontgoocheld zijn is een trekje wat meerdere trainers (Sollied) vanuit de Jupiler League overkomt. Behoort daar volgens mij tot het vaste rijtje woord keuzen.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

de eerste keer dat ik hem echt in het nederlands aan het woord zie bij Standard. ook gelijk de laatste keer:

http://nos.nl/video/432908-emotioneel-a ... ndard.html

hij blijft een man van de uitmuntende antwoorden in zo'n gesprek:"volgens mij wil
ik deze vraag ontwijken". geniaal.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Bubbe schreef:Met het vertrek van Langerer een open deur voor Ron Jans om bij PEC binnen te stappen.
Precies. Ik verwacht ook dat Jans Langeler opvolgt.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Jans schijnt een huis te hebben gekocht of te gaan kopen in Drenthe. Ik neem aan dat hij volgend seizoen weer bij een Nederlandse club werkt. Dan zou Zwolle inderdaad logisch zijn.
Plaats reactie