Dick van Burik

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

UK schreef:Wat totnogtoe geen succes was dacht ik.
Aan deze verdediging valt geen eer te behalen. Kansloze missie. Of je daar nu Klompe of van Burik neerzet. Ik vind het vreemd als je daar een Klompe hebt, dat je daar een nieuw gezicht neerzet.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Is dit een stagesituitie, een dienst aan een belangrijke zaakwaarnemer of een doordachte versterking van de staf? Ik durf het niet te zeggen. Als trainer is Kompe net zo (on)ervaren als Van Burik, Van Burik heeft als speler wat meer meegemaakt. Of deze maatregel nu het verschil gaat maken? Had Klompe lekker met die verdeigers aan de slag laten gaan. Ik kan niet helpen dat ik andere doelstellingen achter deze benoeming vermoed.
Met Van Burik naast Everse en Heerkes en Jansen weggepromoveerd is er geen enkele continuïteit meer in de staf rond het eerste team. Niemand die weet waarom je Bak of Dingsdag niet op het middenveld moet zetten, dat Bak en Dingsdag niet naar elkaar luisteren, dat Bak rugnummerblind is, enz.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Misschien juist wel goed om niet alles van de spelers te weten en er fris tegenover te staan.

Vergeet niet dat je heel veel uit trainingen en videobanden kan halen als je een beetje verstand van voetbal hebt.

Zo was Everse al heel snel opgevallen dat Janmaat en Popov veel te vaak onndodige frivoliteiten in het spel hebben die balverlies kunnen opleveren en dan een tegenaanval, waardoor de sterk bekritiseerde centrale verdedigers tegenover twee mensen komen te staan en dus keuzes moeten maken.

Van Burik kan zich nu volledig op die laatste 4 mensen richten en ze analyseren. Zo kan je de sterke punten benadrukken, werken aan sommige zwakke punten, of die er juist uitwerken.
Zeker bij die 2 backs valt nog heel veel progressie te boeken.
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Heerenveen rules schreef: Dit had ik ook al even gedaan, maar inderdaad van Burik was al vertrokken voordat Ten Cate kwam... (maar hoop doet leven :mrgreen: ).
De link:
De vader van Dick van Burik is o.a. de zaakwaarnemer van Gerard van der Lem en die was assistent bij Ten Cate bij Panathinaikos! :wink:
Gebruikersavatar
Frisk1968
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 30-09-2007 01:01
Locatie: Drachten

Bericht door Frisk1968 »

Van Burik heeft een Ajaxjeugdverleden en heeft zijn grootste successen in de Bundesliga bij Hertha Berlin beleefd. Hij heeft de eer om Dingsdag en Bak Nielsen een symbolische draai om de oren te geven en een lesje hoe te verdedigen zonder libero te geven :wink: .Hij zal zich gaan bezighouden met de verdediging en controle op het middenveld. Everse is een liefhebber van aanvallend voetbal waar de verdedigers ver van de eigen goal verdedigen met veel druk op de bal. Met Svec, Grindheim en Elm heb je daar uitstekende spelers voor. Probleem lijkt mij Popov en Breuer te worden. Popov heeft zo'n drang naar voren dat hij zijn verdedigende taken verwaarloost (let maar eens op hoeveel gevaar er van zijn kant op komt richting VDB).Breuer heeft de snelheid niet om ver van de goal van te verdedigen. Janmaat heeft die wel, maar is net als Zuiverloon in het verleden ook niet erg verdedigend ingesteld.Ik denk dat Everse en Van Burik het elftal compacter zullen laten voetballen waardoor er in ieder geval minder druk op de verdediging komt.
It ain't over till the fat lady sings the blues!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Grappig dat steeds de snelheid van Breuer terugkeert. Kom maar eens kijken bij een training, liefst in de voorbereiding als er meer loopwerk wordt gedaan. Hij is een van de sneltsen uit de selectie. Het ziet er niet uit maar het gaat wel snel.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Inderdaad, ik denk namelijk dat Breuer sneller is dan Janmaat
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

De startsnelheid van Breuer is niet erg indrukwekkend maar als hij eenmaal op gang is heeft hij een hele behoorlijke topsnelheid. Dat is ook eigenlijk manier van verdedigen: veel draafwerk.
Laatst gewijzigd door Blizzard op 09-02-2010 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Blizzard schreef:De startsnelheid van Breuer is niet erg indrukwekkend maar als hij eenmaal op gang is heeft hij een hele behoorlijke topsnelheid. Dat is ook zijn eigenlijk manier van verdedigen: veel draafwerk.
Als voetballer is het wel handiger om over een hoge startsnelheid te beschikken, dat zijn vaak de beste spelers. Met duurlopen win je geen wedstrijd.
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Vanenburg en van der Lem worden in ieder geval door zijn bedrijf begeleid.. niet bepaald top of the league.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ane Lenstra schreef: In ieder geval Ron Jans, Guus Hiddink en Ten Cate niet. Welke kant wil je op?
Die back van Nec die nu op huurbasis in duitsland speeld ;)
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik vind dit maar een merkwaardige move van het bestuur (... opnieuw)
Misschien hoog tijd om de LC weer eens op onderzoek te sturen. 8)
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Merkwaardige beslissingen zouden nog wel eens goed uit kunnen pakken. Er zal vast al langer over nagedacht zijn. Ik geloof niet dat het bestuur pas op het moment dat JdJ zijn afscheid aankondigde is gaan reageren. Ze zijn hier naar mijn idee al een tijdje mee bezig, in ieder geval met namen. Dit is in de afgelopen week naar een stroomversnelling getrokken.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

paparazzi schreef:Ik vind dit maar een merkwaardige move van het bestuur (... opnieuw)
Ik ook. Ongetwijfeld een prima jongen, maar dan lees ik een interview met hem onder de kop: 'Kijken of het wat is, trainen'. Everse kent hij slechts 'uit het wereldje', dus waarom in godsnaam Dick van Burik?

Omdat hij zelf zo goed kon verdedigen, zegt Yme. En dat misschien goed kan overbrengen op het zooitje ongeregeld achterin. Tja. Dan lijkt het me beter om een ervaren assistent en een fatsoenlijke verdediger te halen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hielke schreef:Omdat hij zelf zo goed kon verdedigen, zegt Yme. En dat misschien goed kan overbrengen op het zooitje ongeregeld achterin. Tja. Dan lijkt het me beter om een ervaren assistent en een fatsoenlijke verdediger te halen.
Onbegrijpelijke zet inderdaad als je mede het stukje in het AD leest. Nul ervaring als trainer, hij weet niet eens of het wel iets voor hem is. En daar komt ons bestuur weer mee op de proppen. Heeft Yme niet ergens gezegd dat ze een ervaren assistent zochten....... ?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:Heeft Yme niet ergens gezegd dat ze een ervaren assistent zochten....... ?
Nee. Alleen dat ze een oud-voetballer zochten, dat is de enige genoemde eis. Met tien jaar ervaring in de Bundesliga plus diverse jaren Eredivisie voldoet hij daar duidelijk aan. Verder heeft hij gesprekken gehad met Everse en zitten die op één lijn. Het kan best zijn dat er betere opties waren, maar al met al is het niet zo gek. Voldoet aan de criteria: oud-voetballer, zal zich goed kunnen schikken in een rol als assistent, zal gedreven zijn en past prima in het plaatje van Everse/Heerenveen. Een onbegrijpelijke zet? Nee dus.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Ik heb niks tegen Dick van Burik, maar ik vind zijn aanstelling tekenend voor het houtje-touwtje-beleid van de club. Onder Sollied kwam er een cultuurbewaker als assistent, onder De Jonge een werkloze trainer met beperkte ervaring en nu een oud-speler zonder enige ervaring.

Er lopen binnen de club toch genoeg mensen rond die Everse gedurende vier maanden even prima kunnen assisteren, of ben ik nou gek?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hielke schreef: Er lopen binnen de club toch genoeg mensen rond die Everse gedurende vier maanden even prima kunnen assisteren, of ben ik nou gek?
Lijkt mij ook ja, weer een extra salarispost(je). Talan, Klompe, Janssen, Heerkes, zat keus. De rol van een assistent moet niet overschat worden. Dat zie je wel aan de aanstelling van van Burik. Nul ervaring als assistent.

Het wordt steeds duidelijker wie er gek is binnen Heerenveen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Hielke schreef:Er lopen binnen de club toch genoeg mensen rond die Everse gedurende vier maanden even prima kunnen assisteren, of ben ik nou gek?
Er zijn genoeg personen die Everse kunnen en zullen assisteren, maar twee vallen nu af omdat ze worden gezien als 'een persoon uit het vorige kamp'. Zeker in het geval Heerkes snap ik die beslissing wel. Verder heb je volgens mij een diploma nodig om als vaste assistent te fungeren in het betaald voetbal. Klompe valt om die reden waarschijnlijk al af.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Hielke schreef:Ik heb niks tegen Dick van Burik, maar ik vind zijn aanstelling tekenend voor het houtje-touwtje-beleid van de club. Onder Sollied kwam er een cultuurbewaker als assistent, onder De Jonge een werkloze trainer met beperkte ervaring en nu een oud-speler zonder enige ervaring.

Er lopen binnen de club toch genoeg mensen rond die Everse gedurende vier maanden even prima kunnen assisteren, of ben ik nou gek?
Ik denk dat je wel gek bent, want de huidige staf heeft de afgelopen twee jaar (en eigenlijk de afgelopen tien jaar) geen spelers beter kunnen maken. En dan vooral geen verdedigende spelers. Ik denk dat de verdedigers van Van Burik meer kunnen leren dan een Klompe of Heerkens.

Daarbij krijg ik een beetje het idee dat de spelers van Heerenveen de technische staf de afgelopen twee jaar niet serieus hebben genomen en niet altijd voor 100% geluisterd hebben. Vooral onder Jan de Jonge was dit denk ik het geval. Ik zou zelf denk ik eerder luisteren dan iemand die in de Bundesliga heeft gespeeld dan naar iemand die in de Eerste Divisie heeft gespeeld. En aangezien de meeste spelers mijn leeftijd hebben snap ik dus de aanstelling.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Eric schreef:Daarbij krijg ik een beetje het idee dat de spelers van Heerenveen de technische staf de afgelopen twee jaar niet serieus hebben genomen en niet altijd voor 100% geluisterd hebben. Vooral onder Jan de Jonge was dit denk ik het geval. Ik zou zelf denk ik eerder luisteren dan iemand die in de Bundesliga heeft gespeeld dan naar iemand die in de Eerste Divisie heeft gespeeld. En aangezien de meeste spelers mijn leeftijd hebben snap ik dus de aanstelling.
Dit zou mij niet geheel verbazen en zegt waarschijnlijk genoeg over de winnaarsmentaliteit en ruggengraat in deze groep, niet bereid zelf beter te worden, maar alles af laten hangen van de trainers.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dat zou belachelijk zijn. Foppe heeft niet eens betaald voetbal gespeeld en toch een aardige carriere als trainer opgebouwd. Nog veel belangrijker dan je spelers loopbaan is je persoonlijkheid. Hoe ga je met mensen om en kan je ze wat bij brengen.
Op één of andere manier zie ik in Tieme nou niet direct een trainer en in Talan ook niet. Ik kan me herinneren dat hij voor een camera nauwelijks een woord uit kon brengen. Maar goed, dat kan soms bedriegelijk zijn.

Van Basten was een super voetballer, maar bakt er tot dusver niks van als trainer.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik heb het idee dat we in de technische staf heel veel 'cultuurbewakers' hebben rondlopen, die allemaal al jaren bij Heerenveen actief zijn, en relatief weinig mensen van buiten. En dat kan wel eens nodig zijn om de ingedutte boel een beetje op te schudden.

Voor diegene die meende te weten dat Van Burik topfit is en weer zou kunnen spelen: check de foto's op de officiële site. Voor zo'n pens zouden Keur en Camataru zich hebben geschaamd!
Flamingo
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 12-11-2008 10:28

Bericht door Flamingo »

Als ik kijk welke spelers van burik begeleid met zijn bedrijf, denk ik, van dat kan nog een leuke verdediging worden. hehe.

Verder denk ik dat een ex verdediger die op een hoog niveau in duitsland lang de aanvoerdersband gedragen heeft veel kan over brengen op onze verdediging.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef: en in Talan ook niet. Ik kan me herinneren dat hij voor een camera nauwelijks een woord uit kon brengen.
Heb meerdere trainingen gezien en Talan was alleen voor het voordoen van technische oefeningen. :lol: Het praatwerk werd uitbesteed.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

ALS 26.000 schreef:Dat zou belachelijk zijn. Foppe heeft niet eens betaald voetbal gespeeld en toch een aardige carriere als trainer opgebouwd. Nog veel belangrijker dan je spelers loopbaan is je persoonlijkheid. Hoe ga je met mensen om en kan je ze wat bij brengen.
Op één of andere manier zie ik in Tieme nou niet direct een trainer en in Talan ook niet. Ik kan me herinneren dat hij voor een camera nauwelijks een woord uit kon brengen. Maar goed, dat kan soms bedriegelijk zijn.

Van Basten was een super voetballer, maar bakt er tot dusver niks van als trainer.
Ik zeg toch waarom. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar jij zou toch ook eerder iets van iemand aannemen wanneer je diegene hoger acht dan iemand anders. En er wordt duidelijk gezegd dat Van Burik vooral gehaald is om verdedigers te trainen.

En Foppe deed het in zijn begin periode ook niet zo goed hoor, heeft zelf ook gezegd dat hij er veel te snel in is gestapt en heeft pas later kunnen leren van zijn fouten. Ik denk dat Van Basten dat over tien jaar ook zal zeggen.
Plaats reactie