Jan Everse

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Als Borst ons een beetje gevolgd had dan had hij geweten dat de speler, waar hij al langer een hekel aan heeft, Dingsdag, al geen basisspeler meer is.

Maar goed, liever Dingsdag dan Bak.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hielke schreef:Voor een speler als Dingsdag was het natuurlijk een pijnlijke zaak dat hij onder Sollied zijn aanvoerdersband verloor, en onder De Jonge zelfs zijn basisplaats. Dat kon hij niet verkroppen en hij is daarom flink gebotst met De Jonge.

Everse kan Dingsdag het volledige vertrouwen geven en weer aanvoerder maken. Dat zou geen gekke optie zijn. Anders kan hij hem beter uit de selectie zetten. Onruststokers en kliekjesvorming kunnen we missen als kiespijn.
Hielke, ga je mond spoelen! Wij zwichten toch niet voor spelersterreur?
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Gekko schreef:Hielke, ga je mond spoelen! Wij zwichten toch niet voor spelersterreur?
Hoe bedoel je dat? Ik wilde aangeven dat Everse duidelijke keuzes moet maken. Of de rotte plekken wegsnijden, of van de bedreiging een kans maken en spelers als Dingsdag, Bak Nielsen en Väyrynen weer aan het voetballen krijgen.

Ik ben niet zo principieel dat de spelers die De Jonge hebben getackeld, nooit meer hoeven te spelen. Die luxepositie hebben wij nou eenmaal niet. Met Gerry Koning gaan we het niet redden. Het gaat nu om overleven. Als dat aan de hand van een opgebloeide Dingsdag is... Prima.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Gevoel overheerst bij mij. Dinsdag heeft genoeg kansen gehad. Als hij van Jan een kans krijgt, heeft ie mazzel. Maar zelfs om voetbaltechnische redenen zou van mij niet de voorkeur krijgen.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Everse heeft het voordeel maar vier maanden hier te zijn. HIj zal dus kunnen snijden zonder er door te sneuvelen. Moet hij dus ook maar doen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Gekko schreef:Everse heeft het voordeel maar vier maanden hier te zijn. HIj zal dus kunnen snijden zonder er door te sneuvelen. Moet hij dus ook maar doen.
Hier ben ik het nou volledig mee eens :)
We hebben nu een trainer die weet dat hij tot het einde van het seizoen zal blijven (de directie zou wel enorm falen wanneer ze nog een 4e trainer aan zouden moeten stellen) en die dus niet volledig naar de wensen van het bestuur hoeft te luisteren.
Tevens is hij een man die niet snel op zijn teentjes is getrapt en durft te zeggen wat hij wil. Hoop dat hij de rotte plekken weet weg te snijden en nieuw talent (uit de beloften bijvoorbeeld) een kans durft te geven.

Hoop dat dit het begin is van het weer naar boven kunnen kijken ipv de hete adem van de degradatiestreep te voelen
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Haglund meer verdegigend en eindelijk Elm tegen Sibon aan! Dat doet hij al beter dan zijn voorganger!
Gebruikersavatar
McReo
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 07-11-2008 17:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door McReo »

Jan gefeliciteerd met je 1ste overwinning, en dat er nog vele mogen volgen.

Sterk gewisseld en druk op de tegestander gehouden, prima opstelling met Haglund en Elm.

Ik zeg niet dat dit de ommekeer is, maar zag wel verbetering.

Mijn weekend kan niet meer stuk :D
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De enige wissel waar ik vraagtekens bij had was de wissel van Sibon.
Was vanavond een goed aanspeelpunt en had de bal, zo leek het, aan een touwtje bij tijd en wijle.

Verder goede wissels doorgevoerd door Everse. Dat is dus gelijk al het verschil met Jan de Jonge.
Niet verdedigend denken, maar waar het kan aanvallend blijven denken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Vanavond gehoord: het bitterballen effect. :D
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Flying Tilster schreef:De enige wissel waar ik vraagtekens bij had was de wissel van Sibon.
Was vanavond een goed aanspeelpunt en had de bal, zo leek het, aan een touwtje bij tijd en wijle.
Helemaal mee eens, speelde zeer goed maar was na een minuut of 70 wel op. Dus ik denk dat hij op tijd gewisseld heeft in deze.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Everse is een man van rake teksten. De spelers moeten zich schamen dat ze gisteren zo fel, scherp en goed speelden, zei hij. Exact. En dit was geen Everse-effect. Klopt ook, dat kan niet na één dag meekijken.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Hielke schreef:Everse is een man van rake teksten. De spelers moeten zich schamen dat ze gisteren zo fel, scherp en goed speelden, zei hij.
Nee, ze moeten zich schamen om het feit dat ze zo laag staan, zei hij.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Cyn schreef:Nee, ze moeten zich schamen om het feit dat ze zo laag staan, zei hij.
Klopt, maar ik draaide zijn redenering even om. Dat was namelijk precies het gevoel dat ik aan deze wedstrijd overhield.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Hielke schreef: Klopt, maar ik draaide zijn redenering even om. Dat was namelijk precies het gevoel dat ik aan deze wedstrijd overhield.
Dan hoop ik dat je dat gevoel elke week mag voelen ;) Deze week wordt zijn eerste trainingsweek, ben erg benieuwd!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

De nieuwe trainer gaat de komende dagen veel beelden bekijken om zich in te werken bij Heerenveen. De DVD van het duel met VVV-Venlo (3-1 nederlaag) had hij al bekeken. 'Toen had ik na twintig minuten wel even een borrel nodig.
:D
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ik had na de 2-0 al een paar borrels op hoor...dus hij hield zich in! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

vi.nl schreef:Everse: 'Dit Heerenveen moet zich eigenlijk schamen'
07/02/2010 10:37

SC Heerenveen kwam tegen FC Utrecht als herboren voor de dag. De nieuwe trainer Jan Everse weigert echter te denken dat de 2-0 zege te maken heeft met zijn komst als opvolger van Jan de Jonge.

'Een schokeffect bestaat niet', sprak Everse na afloop. 'Een overwinning was gewoon het belangrijkste. En Heerenveen heeft gewoon een goede spelersgroep. Hoe kun je in godsnaam maar twintig punten hebben als je dit kan laten zien. Eigenlijk moet je je dan schamen.'

Naar de oorzaken kan Everse slechts gissen. 'Ik ben Dr. Phil niet. De spelers zullen nu eindelijk wel beseft hebben dat ze te weinig hebben gebracht. Naar Jan toe hadden ze dat misschien eerder moeten inzien.'

De nieuwe trainer gaat de komende dagen veel beelden bekijken om zich in te werken bij Heerenveen. De DVD van het duel met VVV-Venlo (3-1 nederlaag) had hij al bekeken. 'Toen had ik na twintig minuten wel even een borrel nodig. Gelukkig heb ik vanavond een ander Heerenveen gezien. Laat dit een basis zijn voor de komende twaalf duels.
Ik ben het dus helemaal met Jan Everse eens. Kon de tekst niet terug vinden hier dus dacht plaats deze even.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Mooie en wijze woorden inderdaad.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Eric, jij moet het toch niet met Everse eens zijn want hij zegt dat we genoeg kwaliteiten hebben en jij zegt steeds van niet.... :?
Everse zegt eigenlijk wat ik steeds roep en Yme ook, dat de groep goed genoeg is om veel hoger te staan.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Eric, jij moet het toch niet met Everse eens zijn want hij zegt dat we genoeg kwaliteiten hebben en jij zegt steeds van niet....
Everse zegt eigenlijk wat ik steeds roep en Yme ook, dat de groep goed genoeg is om veel hoger te staan.
Ik erger mij nooit zo snel aan mensen. Iedereen mag van mij zijn mening hebben en die respecteer ik ook. Ik moet zeggen dat ik na onze zege op FC Utrecht ik alom in de verschillende topics een extreem positivisme van jou tegenkom ALS 26.000, waar ik niet erg goed tegenkan.

Maar ik zal me proberen te beheersen en ook je mening respecteren maar lastig is het wel. En waarom is het lastig voor mij? dat wil ik nog wel proberen te beargumenteren ook nog.

Ik vind zeker dat onze selectie beter is dan de stand op de ranglijst doet vermoeden. Daar verschillen we niet eens over van mening. Maar ondanks dat we te laag staan hebben we wel een kwaliteitsarme selectie voor de doelstellingen die onze club nastreeft. Bij monde van Yme Kuiper is uitgesproken dat we mee moesten doen om de eerste vijf plaatsen, europees overwinteren en zo ver mogelijk komen in de beker. En dan mag jij onze selectie goed genoeg vinden, maar ik ben van mening dat met deze selectie die doelstellingen NOOIT gehaald kunnen worden. daarvoor is de verdediging veel en veel te zwak. De RvC heeft zelf ook gezegd dat wij, voor een club met een begroting van 30 miljoen, er geen selectie op het veld staat die bij een dergelijke club met een dergelijke begroting hoort. Ook Trond Sollied, wat ook geen koekenbakker is, had gelijk toen hij zei dat we kwaliteit misten.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er nog altijd mensen zijn die dit niet kunnen en willen inzien. Dan heb je naar mijn mening echt geen goede kijk op voetbal. Schijnbaar kan ik er slecht tegen als mensen zonder verstand van voetbal maar van alles gaan roepen. Dat zal het zijn.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ergeren aan mensen die positief zijn, tsja, over wie zegt dat het meeste? Jij wil blijkbaar alleen maar mensen aanhoren die jouw mening delen, anders erger je je.

En wat verstand van voetbal betreft, ach, laat ik daar maar niet eens op in gaan.
Ik laat me veel minder leiden door de blinde emotie, wat veel mensen hier wel doen. Sommige mensen vinden je dan niet genoeg betrokken, maar je hoeft mijn aantal posts maar te zien en de posts te lezen om te weten dat ik betrokken genoeg ben bij de club. (En als je me persoonlijk zou kennen zou je die opmerking al nooit meer maken)

Natuurlijk overdrijf ik wel eens in mijn positivisme, maar dat is ook om tegengas te geven aan alle negativiteit. En natuurlijk ben ik ook niet tevreden over dit seizoen, maar het is net als wat Everse zegt, deze ploeg kan vele malen beter dan de stand doet vermoeden en dat heb ik in de laatste twee thuiswedstrijden toch al een beetje gezien.
Ook ik wil liever een spits van het kaliber Alves, Huntelaar, Allback, van Nistelrooij weer hebben en verdedigers van het kaliber Hansson en Edman, maar dat hebben we nou eenmaal niet. We moeten het met deze groep doen en hier zitten toch ook de nodige spelers met potentie in en met groeiend zelfvertrouwen zullen spelers nog 50% beter kunnen dan ze tot dusver hebben laten zien.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef:Ook ik wil liever een spits van het kaliber Alves, Huntelaar, Allback, van Nistelrooij weer hebben en verdedigers van het kaliber Hansson en Edman, maar dat hebben we nou eenmaal niet.
Waarom wil je dat? Er is toch zat kwaliteit.......... :lol:

Jij vindt het vreemd dat mensen zich doodergeren aan jou omdat je uit een blamage tegen VVV nog iets positiefs haalt? Dat heeft helemaal niks met positivisme te maken, maar met aandoelijke naieviteit.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

VVV was bar-slecht, maar ik zie ook dat je daar met Koning en Svec op de back speelt en dat daar de basis van de nederlaag ligt. Ik hecht dan weinig waarde aan zo'n nederlaag.
Het Heerenveen van gisteren was een compleet ander Heerenveen. Daar speelden de jongens meer naar hun kunnen.

Maar goed, dit is de enige plaats waar positiviteit veroordeeld wordt.... Ik dacht altijd dat het een goede eigenschap was namelijk. Raar he.....
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

ALS 26.000 schreef:Maar goed, dit is de enige plaats waar positiviteit veroordeeld wordt.... Ik dacht altijd dat het een goede eigenschap was namelijk. Raar he.....
Positief zijn mag, reëel zijn nog liever. En VVV-uit was geen graadmeter omdat er te veel misging en er spelers ontbraken. De prestatie van gister is meer een goede graadmeter al ben ik van mening dat deze trainer de kwaliteiten er zeker uitgaat halen die aanwezig zijn.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef: Maar goed, dit is de enige plaats waar positiviteit veroordeeld wordt.... Ik dacht altijd dat het een goede eigenschap was namelijk. Raar he.....
Het laatste wat er erover zeg en dan is het klaar. Jouw mening heeft niets met positivisme te maken, het is gewoon enorm onrealistisch...... ERgerniswekkend in zo'n seizoen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ben het wel met ALS eens. De realiteit van de één is niet de realiteit van de ander. Realiteit is ook dat je tegen VVV drie man achterin mist en dat het qua discipline niet goed zat. Dat zegt niks over de kwaliteiten van de basisspelers, maar meer over de staat van het team op dat moment. Zoals Everse zei, dit team had 40 punten moeten hebben ipv 20.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

wel een goede analyse van evers op de offciele site
Jan Everse: ‘Speldiscipline moet nog beter’
08 februari 2010
Jan Everse beleefde zaterdag met de 2-0 zege op FC Utrecht een flitsende entree bij sc Heerenveen. Het regende na afloop dan ook van de complimenten en schouderklopjes. Everse zelf bleef bescheiden onder alle loftuitingen. ,,Dit is niet mijn werk. Ik heb geen enkele invloed op de wedstrijd gehad.’’


Natuurlijk had de trainer zijn aandeel. Vreemde ogen kunnen dwingen, liet Everse van tevoren weten en dat leek te kloppen. En de nieuwe trainer had zo zijn eigen strijdplan om de ploeg uit de Domstad op de knieën te krijgen. Dat lukte, met dank aan de snelle openingstreffer van Sibon. ,,Dat geluk moet je hebben,’’ aldus Everse. ,,Door die goal moest Utrecht naar voren spelen en ruimte weggeven. Daar hebben ze een bloedhekel aan.’’

Jan Everse: ,,Met juiste speldiscipline kunnen we het iedere ploeg lastig maken.’’

De thuisploeg kwam zaterdag overdonderend uit de startblokken. FC Utrecht was totaal niet opgewassen tegen de bliksemstart van de Friezen. Op de bank had Everse zijn ogen uitgewreven. ,,Ik had een aantal negatieve verhalen over spelers gehoord, maar daar bleek niets van.’’ Het goede spel riep bij Everse ook vragen op. ,,Hoe kan het dat deze groep maar twintig punten heeft, dan moet je bij jezelf te rade gaan. Dit Heerenveen had minimaal veertig punten moeten hebben.’’

.sc Heerenveen boekte een fraaie zege, maar er waren ook minpuntjes, zoals het benutten van de kansen. De thuisploeg nam het Utrechtse doel voor rust acht maal onder vuur. De aanvalsdrang leverde vijf doelrijpe kansen op. Vooral Sibon, maar ook Paulo Henrique misten fraaie kansen. ,,Je doet jezelf tekort, heb ik in de pauze tegen de jongens gezegd. Voor rust had de wedstrijd gespeeld moeten zijn,’’ aldus Everse.

Sibon miste de nodige kansen, maar was wel de absolute uitblinker. Everse had genoten van het spel van de routinier. ,,Sibon was fantastisch. Als aanspeelpunt is hij op zijn sterkst en met de beweging en snelheid van Henrique en Beerens rondom hem zijn we levensgevaarlijk. Je moet Sibon niet vermoeien met allerlei opdrachten. Hij moest alleen Wuytens voor de voeten lopen zodat Dickoh moest opbouwen. Dat kan Dickoh niet. Zodra hij de met de bal de middenlijn nadert, weet ie het niet meer.’’


Sibon zit aanvoerder Tim Cornelisse op de huid. Sibon speelde in de ogen van Jan Everse: ‘fantastisch’.

Ondanks dat Everse had genoten van zijn elftal, noteerde de trainer wel een paar minpuntjes in zijn notitieblokje. De trainer had een aantal frivoliteiten gezien die de oud-verdediger deden gruwen. ,,Janmaat wilde het veel te mooi doen met een lobje over de tegenstander. Als je de bal kwijt raakt, heb je een counter om de oren. Dat gold met een paar breedtepasses van voor Popov. Er waren momenten dat we het niet slim speelden, gelukkig profiteerde Utrecht niet.’’

In de ogen van Everse draait het in voetbal om controle en speldiscipline. Hij spiegelt zich graag aan AC Milan, de club waar hij vroeger ooit stage liep. ,,Maar niet alleen Milan hoor, bij alle topclubs staat de controle voorop. Zo’n bal van Janmaat schiet Cannavaro zonder met zijn ogen te knipperen de tweede ring in. Als wij als ploeg in staat zijn de juiste speldiscipline op te brengen, kunnen we het iedere tegenstander lastig maken.’’

Philip Haglund stond zaterdag voor het eerst in de basis. De Zweed liet als controleur op het middenveld een uitstekende indruk achter. Haglund meldde zich tot afgrijzen van Everse echter ook een paar keer in de zestien van de tegenstander. ,,Haglund speelde uitstekend, maar als we al drie spitsen twee aanvallende middenvelders hebben rondlopen, dan wil ik mijn controleur niet meer voorin zien,’’ aldus de trainer die meer aanvallende daadkracht van Elm had verwacht. ,,Vanuit het middenveld was er te weinig diepgang. Dat moet beter.’’


Jan Everse roert zich aan de zijlijn.

De zege was mooi, maar FC Utrecht bood zaterdag weinig weerstand. De gasten kwamen voor rust niet verder dan een van richting veranderd schot van Mertens en zorgden pas in de slotfase van de wedstrijd voor serieuze dreiging. ,,Utrecht was niet goed,’’ erkende Everse. ,,maar dat had ook met onze goede start te maken. Na rust begon Utrecht beter, maar toen deelden we met de 2-0 opnieuw een tik uit. We hebben lef getoond en dat is beloond.’’

Voor Everse was het een topdag. Zijn eerste duel als trainer van sc Heerenveen leverde een zege op en zijn amateurclub RVVH, waar hij vorige week zo haastig afscheid van moest nemen, won zaterdag met 2-0 van het hooggeklasseerde Quick Boys. ,,En mijn zoontje won vanochtend met 2-0 van een tegenstander waar ze de eerste wedstrijd nog met 8-2 van hadden verloren. Deze dag kon niet beter, het heeft zo moeten zijn.’’

sc Heerenveen vestigde zaterdag een mijlpaal. Gerald Sibon nam met de snelle 1-0 de 1000ste eredivisietreffer van de Friese club voor zijn rekening. Er was echter ook ander goed nieuws en dat was dat de sc Heerenveen voor het eerst sinds zaterdag 31 oktober (3-0 thuiszege op ADO Den Haag) in competitieverband weer eens de nul wist te houden. Ook dat moet een lekker gevoel zijn geweest voor de spelers die de afgelopen periode klap op klap incasseerden.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Van mij mag, als hij idd het team aan het balle krijgt, voor één jaar bijtekenen.
Ik heb er echt vertrouwen in, dat Jan deze selectie aan het voetballen krijgt.
En dan met een paar gerichte aankopen doen we volgend jaar gewoon weer mee.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Everse is iemand die een bloedhekel heeft aan gedoe zoals dat bij de selectie speelde. En hij zal er tegen optreden ook.
Plaats reactie