Jan Everse

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan Everse

Berichtdoor Flying Tilster » 08-02-2010 23:34

We moeten eerst eens kijken wat hij de komende 4 maanden gaat presteren. Dat Everse zijn ogen uit keek.. dat herken ik.
Hoe kan een ploeg in een paar dagen ineens zo spelen.

Gelukkig wel een trainer die kritisch is op zijn verdedigers. Als oud-verdediger kan hij Popov, Janmaat en ook zeker "aanvoerder" Breuer een hoop leren. Dingsdag is een verloren zaak, die moet je aan het eind van het seizoen een knapzakje en handje geven....
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jan Everse

Berichtdoor Calimero » 09-02-2010 18:55

DE ZUID schreef:Van mij mag, als hij idd het team aan het balle krijgt, voor één jaar bijtekenen.
Ik heb er echt vertrouwen in, dat Jan deze selectie aan het voetballen krijgt.
En dan met een paar gerichte aankopen doen we volgend jaar gewoon weer mee.


Everse stopt hoe dan ook na die 4 maanden en gaat niet langer blijven. ;) Heeft hij zelf aangegeven immers
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jan Everse

Berichtdoor TWR22 » 10-02-2010 11:11

Weet jullie hoe de club bij Everse kwam en wel zo snel? Ik wel en om het spelletje niet te flauw te maken: via Hiddink.
De club wilde overigens Cocu contracteren, alleen toen is via Hiddink voor deze oplossing gekozen.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Jan Everse

Berichtdoor Squerrel » 10-02-2010 11:17

TWR22 schreef:Weet jullie hoe de club bij Everse kwam en wel zo snel? Ik wel en om het spelletje niet te flauw te maken: via Hiddink.


Lol, wat ben jij ook een gast. Dit is mosterd na de maaltijd, staat in alle media.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Jan Everse

Berichtdoor TWR22 » 10-02-2010 11:24

Squerrel schreef:
TWR22 schreef:Weet jullie hoe de club bij Everse kwam en wel zo snel? Ik wel en om het spelletje niet te flauw te maken: via Hiddink.


Lol, wat ben jij ook een gast. Dit is mosterd na de maaltijd, staat in alle media.


Ok excuses, lees al 2 weken helemaal niks, dacht dat t nieuws was.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Jan Everse

Berichtdoor mart761 » 12-02-2010 18:00

Ik moet zeggen dat ik Jan Everse erg goed over vind komen naar buiten toe. Dingen die hij zegt snijden vaak hout. En hij komt direct tot de zaken zoals die ervoor staan. Tactisch lijkt hij me ook erg sterk. Hij is goed op de hoogte wat het moderne voetbal vraagt. En waar de zwakke plekken liggen van de tegenstanders. Daarin probeert hij het team ook aan te passen. Tegen Utrecht was ook al te zien dat Heerenveen heel compact speelde. Onder Jan de Jonge was het vaak gewoon open huis! Ik denk dat ze misschien best wel eens kunnen gaan verlengen met Everse. En persoonlijk vind ik de mening van de selectie daarin weer enorm belangrijk. Wanneer hij goede resultaten haalt en het werken met deze selectie verloopt goed. Dan doe je er goed aan om te verlengen met Everse.
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Jan Everse

Berichtdoor Gekko » 13-02-2010 09:06

Maar na een slechte serie ga je zijn woorden ook anders beleven, hoor. De winnaar heeft altijd gelijk.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor mitrita » 13-02-2010 09:20

Jan Everse, de voetballer

Door Johann Mast

Willem van Hanegem, Wim Jansen, Ruud Krol, Søren Lerby. Zomaar een greep uit bekende voetballers met wie Jan Everse in zijn te korte, maar boeiende profloopbaan op het veld stond. Van 1973 tot 1977 bij Feyenoord, van 1977 tot 1980 bij aartsrivaal Ajax, toevallig de club die hij vanavond treft als hoofdtrainer van SC Heerenveen.

HEERENVEEN – Zeven seizoenen professioneel voetbal maakten Jan Everse in financieel opzicht niet rijk, maar er zijn voetballers die in hun hele carrière niet half zoveel prijzen wonnen. Met Feyenoord werd Everse landskampioen en won hij de UEFA Cup, met Ajax pakte hij nog eens twee landstitels en een KNVBbeker. Hij speelde twee interlands (in 1975) en twintig Europa Cupduels. De keerzijde: in februari 1980, op zijn 26ste, moest Everse zich vanwege een enkelblessure laten afkeuren voor betaald voetbal. ,,Het dieptepunt in mijn loopbaan’’, zegt de interim-trainer van Heerenveen er dertig jaar na dato over. ,,Het gebeurde in een uitwedstrijd met Ajax tegen PEC Zwolle, het seizoen 1978-1979 was net begonnen. Ik kreeg een schop op de enkel en sindsdien was het helemaal mis met het kraakbeen. Er kwam nog een ontsteking in de achillespees overheen en ik lag er drie maanden uit. En dat terwijl ik net weer tegenOranje aan zat. Daarna was het ‘halen en brengen’.’’
,,In de voorbereiding op het volgende seizoen lag ik er weer uit en bij een trainingskamp in Afrika, die winter, was het weer mis. De doktoren – drie liefst - adviseerden een operatie, maar garanties op volledig herstel kreeg ik niet. Het was een Van Basten-enkel. Toen besloot ik te stoppen, want mijn vader (drievoudig international Jan Everse sr., red.) was op zijn 47ste invalide geraakt door onder meer een hernia. Daar had ik geen trek in.’’ Hij had op dat moment al aardig wat beleefd. Jan Everse leerde het vak in de jeugd van het Rotterdamse Xerxes en werd op zijn vijftiende ingelijfd door het grote Feyenoord van Coen Moulijn (een familielid), Willem van Hanegem, Rinus Israel en Ove Kindvall. Bij de amateurclub speelde hij als linkermiddenvelder of linksbinnen, maar bij Feyenoord werd hij door toenmalig trainer Ben Peeters op de linksbackpositie neergezet. Op die plek ontwikkelde Everse zich tot een speler met een behoorlijke techniek en een goede trap. Een aardige kopper was hij ook. Van zijn snelheid moest Everse het niet hebben, maar hij deinsde niet terug voor andere middelen. ,,Verdedigend was ik best kwetsbaar, wat ik soms compenseerde met een rotschop. Ik vond en vind dat binnen de lijnen alles geoorloofd is om te winnen, tot intimidatie aan toe. Tegenstanders vonden het niet zo’n pretje om tegen me te spelen. Aanvallend was ik beter dan verdedigend, maar dat was geen probleem als je bij Feyenoord en Ajax zat. Ik wilde het altijd voetballend oplossen, was een beetje een flegmatieke speler.’’ En eentje die, hoe jong ook, geen blad voor de mond nam. Everse kwam uit een rood nest, vader Jan was havenarbeider, echte Rotterdammers. Vader en moeder stemden op de CPN en dat deed Everse junior ook toen hij in 1973 voor het eerst mocht stemmen. ,,Daarna heb ik jarenlang PvdA gestemd, maar tegenwoordig ben ik rechtser. Dat krijg
je als je in een grote stad woont.’’ Ernst Happel haalde hem in 1973 al eens bij het eerste elftal, maar het was Wiel Coerver die de jonge Everse datzelfde jaar een echte kans gaf. Net in die periode besloot Everse anderhalve maand in staking te gaan, omdat Feyenoord hem een aanbieding deed die Everse niet aanstond. Onder druk van Coerver draaide de clubleiding bij. ,,Je was in die tijd lijfeigene als prof. Omdat ik daar tegenin ging, noemden ze me een moeilijke jongen. Maar ik heb nu eenmaal moeite met oneerlijkheid.’’ Hoewel Everse aanvankelijk Harry Vos voor zich had als linksback, had hij een stevig aandeel in Coervers succesploeg. In april 1975 resulteerde dat in een debuut in Oranje tegen België (1-0 verlies). Zijn tweede – en laatste - interland volgde een maand later tegen Joegoslavië (3-0 verlies).
Duidelijk werd, dat Everse nog geen international is, schreef Voetbal International (VI) na die wedstrijd, waarin de WK-vedettes Cruijff, Van Hanegem, Krol en Rensenbrink ontbraken. Everse: ,,Van Hanegem zei tegen me: ‘Zeg maar dat ik ziek ben’. Die had er geen zin in. Maar ik ben nog steeds trots op die twee interlands.’’ Het hadden er veel meer kunnen zijn, dat weet hij zeker. ,,Als Wiel Coerver was gebleven, had ik veertig interlands gespeeld.’’ Maar terwijl bondscoach George Knobel hem net had meegedeeld dat de jonge Feyenoord-verdediger bij de Oranjeselectie zou zitten voor de EK-kwalificatiewedstrijd met Polen, in september 1975, verloor Everse zijn plaats bij Feyenoord. Bij Oranje brak Hugo Hovenkamp even later door. Smalend: ,,Coervers opvolger was
een Pool, Antoni Brzanzczyk. Die kon er helemaal niks van. Net in die periode kwam ik regelmatig in het sterrenelftal van de week van VI. Op een gegeven moment kreeg Wim Rijsbergen mot met die Pool. Ik nam het voor Wim op, maar het einde van het liedje was dat ik naast het elftal werd gezet en Wim speelde. Brzanzczyk keek natuurlijk wel uit om Rijsbergen, vaste international en een van de sterren van het WK, te passeren. Ik stond veel lager in de pikorde.’’ Bovendien werd niet gepikt dat
Everse semiprof was. Op advies van zijn vader deed hij er een studie naast, aan de ALO. Daardoor kon hij alleen ’s avonds trainen. ,,Het was loodzwaar, maar mijn vader had gezegd: ‘Zorg dat je je school afmaakt, dan hoef jij niet in de haven te werken’. In het jaar dat ik naar Ajax ging zakte ik voor mijn eindexamen. In Amsterdam ben ik fullprof geworden.’’ Everse was zo’n beetje de eerste Feyenoorder die naar Ajax overstapte. Ook in die tijd lag dat gevoelig, alleen al in zijn eigen familie, maar de rivaliteit was toch minder beladen dan nu. Ruud Krol en Wim Suurbier maakten zich sterk voor zijn komst. De twee internationals vonden het merkwaardig dat Everse bij Feyenoord zo weinig speeltijd kreeg. ,,Ajax was nog steeds top en ik wilde gewoon spelen. We hadden een jonge groep met spelers als Tahamata, Arnesen en Lerby. Maar wat een ongelooflijke mentaliteit had Ajax: altijd de beste willen zijn, enorm streberig. Het ging daar alleen maar om winnen. Altijd die uitstraling, die flair dat je onverslaanbaar bent. Soms stonden we in de spelerstunnel naast onze tegenstander
en die gasten keken dan allemaal naar de grond. Die durfden ons niet aan te kijken. En dan riep Tscheu La Ling: ‘Het staat al 2-0, Jantje!’ Dat is zo’n mooi gevoel, zo moet Heerenveen ook gaan denken: maling aan iedereen.’’ De trainer Jan Everse spiegelt zich het meest aan Tomislav Ivic, de
tactisch ijzersterke Ajax-coach uit zijn eerste jaar. En tot op de dag van vandaag moet de Rotterdammer zich thuis verantwoorden voor zijn Ajax-periode. Bij een nederlaag van Feyenoord tegen de rivaal, zeggen ze: ‘jij vindt het zeker wel leuk, hè.’ ,,Onzin’’, zegt Everse. ,,Mijn hart ligt
bij Feyenoord.’’ Hij verbaast zich wel eens over die Rotterdamse naijver. In de jaren negentig bezocht Everse met zijn schoonvader een Feyenoord-Ajax. In de rust leidden de Amsterdammers superieur met 0-3. ,,Mijn schoonpa zei: ‘ik ga effe koffie halen’. Hij is niet meer terug gekomen. Linea recta
naar het station gelopen en op de trein gestapt.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jan Everse

Berichtdoor McReo » 13-02-2010 23:49

Ik weet nog niet wat voor coach hij is en wat hij kan doen voor dit Heerenveen, maar wat ben ik alleen al blij dat deze meneer eindelijk eens zegt hoe het is en geen blad voor z`n mond neemt.
Hij is eerlijk en zegt hoe hij het ziet. Jan de Jonge zei niets wat mij boeide.
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Baggerraartje » 15-02-2010 16:21

Al hoop ik nu wel dat hij nu eens anderen in de verdediging laat spelen...Sollied heeft het nu geprobeerd met bak, breuer, popov en/of dingsdag en daarna dacht Jde Jonge het licht te hebben gezien en het ook weer met deze verdediging ging proberen (lag immers volgens de Jonge vooral aan de conditie) Nu heeft ook Jan Everse het 2 wedstrijden geprobeert met deze onverlaten...nu hoop ik daadwerkelijk ook dat er eens ingegrepen wordt! Want, als Everse deze mensen ook maar weer blijft opstellen, spelen we inderdaad echt Jupiler leaque volgend jaar! Wat een bal van die Popov...dat had ik nog beter gedaan met mijn oude stramme botten!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan Everse

Berichtdoor Skopperij » 15-02-2010 19:51

Goede teksten van Jan Everse in de Leeuwarder Courant. Flink kritisch, realistisch, praat geen onzin. Hulde voor deze man!
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Jan Everse

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 15-02-2010 20:09

Ja, mee eens. Ik heb het stukje in de LC ook gelezen. Dat belooft nog wat de komende wedstrijden. Ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in en ik zie het nog steeds gebeuren dat hij volgend jaar hier ook nog wel eens trainer kan zijn.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Jan Everse

Berichtdoor massan » 15-02-2010 23:18

Is dat stuk nog ergens terug te vinden?
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Jan Everse

Berichtdoor mitrita » 16-02-2010 09:26

massan schreef:Is dat stuk nog ergens terug te vinden?

zeker, hieronder :mrgreen:

HEERENVEEN – Het is even wennen: het altijd kritische publiek in het Abe Lenstra-stadion trakteerde de spelers van SC Heerenveen zaterdagavond ondanks het verlies (0-2) tegen Ajax op een welwillend applausje, maar de trainer telde op zijn vingers na wat hij allemaal fout had zien gaan. Al in zijn tweede wedstrijd trok Jan Everse de conclusie die insiders aan het begin van het seizoen trokken: ,,Het heeft uiteindelijk allemaal met kwaliteit te maken. We missen voetbalgogme.’’ En, verrassender: ,,Wat zijn ze snel moe!’’

..........

De defensie van Heerenveen maakte al in de eerste helft een onzekere indruk, maar Everse en zijn kersverse assistent Dick van Burik ontploften zowat toen ze Goran Popov kort na rust opzichtig in de fout zagen gaan. De Macedonisch international, die
kort ervoor de bal al hulpeloos had weggetrapt, gaf Marko Pantelic alle ruimte om het hoofd van Dennis Rommedahl te vinden: 0-1. Diens ‘bewaker’ Kristian Bak Nielsen stond erbij en keek ernaar. Everse, met Rotterdams cynisme: ,,Ze zeiden dat Popov 25 interlands heeft gespeeld, maar niet voor Brazilië hè. Zo’n fout kan gewoon niet. Ik heb respect voor de tegenstander,
maar je moet dit Ajax niet groter maken dan het is. Die bal moet gewoon weg. Als je het zo oplost dan is dat heel erg nonchalant en arrogant. Ik zeg: in die situatie het stadion uit die bal. Die beelden zal ik ze deze week twintig keer laten zien en dat is dan nog geen garantie dat het verbetert.’’ Ook bij de rode kaart van Christian Grindheim, in de 73ste minuut, had
Everse zijn bedenkingen bij de slimheid van zijn speler. De Noor haalde de counterende Rommedahl van achteren neer, een duidelijk verhaal. Toch maakte scheidsrechter Ruud Bossen er verder een potje van; Gregory van der Wiel had uit het veld gestuurd moeten worden na een charge op Paulo Henrique, maar kwam er vanaf met geel. Daryl Janmaat kreeg geel, terwijl hij Luis Suarez – in de slotminuut pikte de topscorer zijn goaltje mee - niet eens raakte. En Kristian Bak Nielsen ontsnapte aan geel bij een overtreding op Pantelic. Zeker, Everse vond de uitsluiting van Grindheim op zichzelf terecht. Maar: ,,Ik had het zelf op dat moment niet zo gedaan, ik was met die speler meegelopen. Onze drie middenvelders missen voetbalgogme. Ze zijn allemaal hetzelfde en ze spelen de hele wedstrijd in de zesde versnelling. Die konden al na een half uur aan de zuurstoffles,
ze zaten er helemaal doorheen. Dat verbaast me. Dan kun je dus geen druk meer zetten en Ajax rekent daar in de omschakeling genadeloos mee af. Soms moet je meer rust brengen. Daar zullen we nog hard aan moeten werken.’’ Everse heeft haast een telraam nodig voor de verbeterpunten die hij opsomde: te weinig scoren, knullig verdedigen, te snel de moeilijke oplossing zoeken, onnodig balverlies, te weinig halen uit dode spelmomenten, ren je rot op het middenveld, positiespel dat beter moet, onderlinge coaching eveneens. Het heeft allemaal met kwaliteit te maken, weet de puinruimer-voor-vier-maanden. ,,Soms zie je dingen waarvan je denkt: hoe is het in godsnaam mogelijk? Maar voetbalgogme leer je niet, dat heb je of niet. En een trainer kan een speler niet alles leren.’’ Dat gezegd hebbende: ,,Toch heb ik er een goed gevoel over. We hebben best een behoorlijke ploeg. Na zo’n pot overheerst toch de teleurstelling, want zo slecht deden we het nou ook weer niet. Voor de nabije toekomst heb ik een goede basis gezien. Er is weer strijd, er zit een enorme beleving in en ze lopen niet meer naar elkaar te kijken. Die gasten willen weer. Dat is het positieve.’’
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jan Everse

Berichtdoor Jarno! » 16-02-2010 10:13

Mag deze man blijven? Hij verwoord in 2 weken meer en duidelijker dan de vorige 2 trainers ooit gedaan hebben :D
Jarno!
Nieuw talent
 
Berichten: 89
Geregistreerd op: 13-09-2007 11:37
Woonplaats: Muscat

Re: Jan Everse

Berichtdoor Jeroen » 16-02-2010 10:18

Hij mag alleen blijven als hij er wat aan weet te veranderen. Als hij Popov een foutloze wedstrijd laat spelen ben ik om... :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Jan Everse

Berichtdoor Baggerraartje » 16-02-2010 10:39

Jeroen schreef:Hij mag alleen blijven als hij er wat aan weet te veranderen. Als hij Popov een foutloze wedstrijd laat spelen ben ik om... :wink:


Mee eens. Constateren is goed en als je het ook nog eens realistisch kunt verworden is ook hardstikkene prima (zou Foppe zeggen). Maar, je moet nu wel spijkers met koppen gaan slaan!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan Everse

Berichtdoor AllardP » 16-02-2010 10:47

Mijn eerste indruk van Everse is heel positief. Het is duidelijk dat het spel nog niet top is, maar dat vreselijk angstige is er wel van af. Goed ook dat hij de confrontatie zoekt met de spelers, want dat eeuwige in bescherming nemen van JdJ werkte duidelijk niet. Met name Popov heeft zoiets echt nodig - en anders passeren we hem wel voor Breuer. Misschien dat hij ook Djuric eens een kans geeft, want Bak heb ik nu wel gezien.

Opvallend ook dat Everse vindt dat onze middenvelders zo snel moe zijn. Toch iets mis met de conditie dan? Als hij gebrek aan voetbalintelligentie ziet, vraag ik me af waarom Vayrynen niet speelt. Komend weekend dan maar.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jan Everse

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-02-2010 10:48

Hij kan ook zoveel zeggen omdat hij maar 4 maanden met deze jongens hoeft te werken. Aan de ene kant is zijn eerlijkheid misschien wel een verademing, maar aan de andere kant, om te zeggen dat al je 3 middenvelders gogme missen is wel dodelijk, want dat is niet echt goed voor het vertrouwen van zulke jongens. Hij noemt ze nog net niet domme hardlopers.

Ik denk dat 1 of 2 van die middenvelders ook wel kunnen spelen, maar in combinatie met of Vayrynen, of Roorda, of Djuricic en desnoods Losada. Creativiteit en spelers die een wedstrijd van tempo kunnen doen veranderen.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Baggerraartje » 16-02-2010 11:44

Ik denk ook dat Everse het gezegd zou hebben, als hij een 5 jarig contract had gekregen! Het heeft ook geen zin te gaan staan liegen of zoals Jde Jonge nergens een normaal antwoord te geven! Het publiek ziet het toch ook? Ik word liever gecofronteerd met de waarheid , dan iedere keer met een onnozel verhaaltje komen, met de gedachte erachter, dat ik niet goed bij mijn verstand ben!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan Everse

Berichtdoor Ebiede » 16-02-2010 11:51

ALS 26.000 schreef:Hij noemt ze nog net niet domme hardlopers.



Nee we hebben één domme hardloper (Grindheim), één slak (Elm) en één op het eerste gezicht versterking (Haglund).

Maar ik vind het een verademing om deze man zijn verhaal te horen.

Maar feitelijk dezelfde teksten als Trond: Gebrek aan kwaliteit, geen gogme.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan Everse

Berichtdoor Baggerraartje » 16-02-2010 11:56

Trond Sollied zag het natuurlijk ook, maar door z`n gebrekkige nederlands nooit serieus genomen. Niet door de pers en media en ook niet door het bestuur! Dat laatste wordt nu wel heel erg pijnlijk waar nu!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan Everse

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-02-2010 12:07

Ach, verheerlijk Trond aub niet teveel. Die man speelde bagger voetbal. Nu hou jij daar als baggeraar misschien van ;-) maar ik niet.

En je kan over ieder team in Nederland wel een lijst minpunten opnoemen omdat dit gewoon geen topniveau meer is, maar Everse geeft ook aan dat dit team wel gewoon op 40 punten had moeten staan want ik weet zeker dat van clubs als Heracles, Utrecht, Groningen, NAC net zo'n lange lijst is te maken.

Het wordt gewoon tijd dat onze creatieve mensen fit raken en de dienst uit gaan maken op het middenveld. Hoewel ik Grindheim, Svec en Haglund goed genoeg vindt voor de basis, alleen niet allemaal tegelijk..
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Flying Tilster » 16-02-2010 15:27

ALS 26.000 schreef:Ach, verheerlijk Trond aub niet teveel. Die man speelde bagger voetbal.


Maar zag wel waar het fout zat in de selectie. Dit interview is niet alleen hard naar de spelers toe, maar eigenlijk ook naar de directie... Die hebben tenslotte geen kwaliteit aangekocht :wink:
En ik denk inderdaad ook dat hij het gezegd zou hebben als hij een langer contract zou hebben gehad. Geen doekjes erom winden, maar de waarheid eruit gooien. Eindelijk een trainer met duidelijkheid en die van zijn hart geen moordkuil maakt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jan Everse

Berichtdoor plebejer » 16-02-2010 15:54

ALS 26.000 schreef: ...maar aan de andere kant, om te zeggen dat al je 3 middenvelders gogme missen is wel dodelijk, want dat is niet echt goed voor het vertrouwen van zulke jongens. Hij noemt ze nog net niet domme hardlopers.


Kom op zeg.. Ik ben daar nu wel eens een keer klaar mee. Er mag geen kritiek op de selectie zijn omdat ze daar per direct aan onderdoor gaan? Het zijn toch verdorie volwassen kerels, geen verzameling Ming-porcelein!
Als ze niet tegen kritiek kunnen zijn ze niet geschikt voor topsport. Betekent niet dat je ze maar overal op aan moet vallen, maar dat constante met fluwelen handschoentjes aanpakken want 'oei oei, het vertrouwen is zóóó teer' gaat helemaal nergens over.

Jan Everse verrast overigens tot nu toe in positieve zin, om toch nog even on-topic te zijn :mrgreen:
plebejer
Bankzitter
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 25-10-2009 16:10

Re: Jan Everse

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-02-2010 15:56

Ja, maar het is ook wel tegenstrijdig.

Aan de ene kant zegt hij dat we op een UEFA-cup plaats hadden moeten staan met deze ploeg (40 punten) (en dat vind ik ook omdat die ploegen die nu vanaf de 5e plaats staan muv AZ zeker niet meer kwaliteit hebben), maar aan de andere kant mankeert er nogal wat aan. Voor wat dan? Om mee te doen om de titel? Ja, dan mankeert er zeker genoeg aan, maar is dat een realistische ambitie?

En is het niet zoals Kraay jr gisteren zei. Nederland is geen absolute topcompetitie, dus dit zijn allemaal spelers waar wel wat mis mee is in vergelijking met de top. Het is maar net wat je als vergelijking neemt.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-02-2010 18:04

http://www.radioveronica.nl/index.php?p ... fragmenten

Jan Everse bij radio Veronica vanochtend
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Everse

Berichtdoor Baggerraartje » 16-02-2010 18:06

Ach, verheerlijk Trond aub niet teveel. Die man speelde bagger voetbal. Nu hou jij daar als baggeraar misschien van ;-) maar ik niet.


Ik hou van drank en vrouwen....maar daar gaat het in deze discussie niet over! :?
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan Everse

Berichtdoor Ironis » 17-02-2010 17:02

Als ik zo dat stukje leest, lijkt Popov vrij veel op Everse.. Verdedigend matig, aanvallend ingesteld, toch linksback, alle middelen aangrijpen om te winnen, zoals af en toe een rotschop of intimidatie. Allemaal zaken die Popov ook doet. Zoals Everse zegt, hij kon dat bij ajax en Feyenoord wel maken, omdat het centraal goed stond. Popov's probleem is dat het hier centraal niet goed staat. Met Everse valt er denk ik wel wat van onze verdediging te kleien. Hij moet zich vooral in Popov kunnen verplaatsen, en ben dan ook benieuwd of hij er wat van kan maken: Popov en de heren op de cv posities..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jan Everse

Berichtdoor AllardP » 17-02-2010 17:19

Popovs probleem is dat hij in het veld totaal niet nadenkt en tactische opdrachten negeert. Natuurlijk functioneert het centraal ook niet goed, maar Popov is een probleem op zich. Zonde dat een jongen met zijn mogelijkheden er zo'n potje van maakt. Het pappen en nathouden is bij hem duidelijk niet aangeslagen; misschien dat het confrontatiemodel van Everse wel werkt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten