Philip Haglund

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Nee, ik ben blij met elk vertrek van spelers die het bij Heerenveen niet hebben gered. Met name als er dan toch ook nog een goede transfersom voor wordt ontvangen. Haglund was wel een speler voor de bank en incidenteel een basisplaats, maar is niet echt doorgebroken. Lijkt me dus logisch om hem te laten gaan.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Rare aankoop. Een heel peloton middenvelders maar Haglund moest er zo nodig bij. Om er daarna een verdediger van te willen maken. Ik hoop nooit weer aankopen als Haglund of Ingelsten te zien.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Gekko schreef:Raar eigenlijk dat we tegenwoordig al blij zijn met spelers die vertrekken.
Dit is 1, laat Beerens, Grindheim, Djuric, Kruiswijk, Elm en Dost volgen........
Baantjer
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-01-2006 21:37

Bericht door Baantjer »

Skopperij schreef:Rare aankoop. Een heel peloton middenvelders maar Haglund moest er zo nodig bij. Om er daarna een verdediger van te willen maken. Ik hoop nooit weer aankopen als Haglund of Ingelsten te zien.
Na wat ik hoorde, werd hij ook niet goed genoeg bevonden door het scoutingsteam. Alleen Yme wou hem er perse bij hebben...
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Baantjer schreef: Na wat ik hoorde, werd hij ook niet goed genoeg bevonden door het scoutingsteam. Alleen Yme wou hem er perse bij hebben...
Haglund is gescout door Riemer.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Vreemde aankoop inderdaad. Hij heeft een vreemde motoriek. Niet bepaald die van een atleet (x-benen) en dan moet je je toch dubbel bewijzen. Misschien blonk hij in Zweden enorm uit, ik weet het niet, maar ik vind hem, net als Elm tekort komen.
Baantjer
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-01-2006 21:37

Bericht door Baantjer »

BK2007 schreef:Haglund is gescout door Riemer.
Ik hoorde het anders, maar maakt ook niks uit. Feit blijft dat je een aardig bedrag voor Haglund betaald hebt, terwijl je al een ruim bezet middenveld had. Het wasewoon een vreemde aankoop
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Ik vind Haglund ook niet eens zo'n slechte speler. Misschien nog niet een topper, maar wel iemand die eigenschappen heeft waar je met wat schaafwerk mee verder kunt. Dat hij weg moet vind ik dan ook jammer, maar met de komst van Roorda en Kums wel begrijpelijk. We hebben genoeg middenvelders op dit moment.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Baantjer schreef:Ik hoorde het anders, maar maakt ook niks uit. Feit blijft dat je een aardig bedrag voor Haglund betaald hebt, terwijl je al een ruim bezet middenveld had. Het was gewoon een vreemde aankoop
Dat is het meest pijnlijke. Bij elke transfer moet je kunnen zeggen: om die en die reden hebben we deze jongen gehaald. Haglund hebben ze zomaar opgevist, zonder een visie of idee er achter...
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Skopperij schreef:Dat is het meest pijnlijke. Bij elke transfer moet je kunnen zeggen: om die en die reden hebben we deze jongen gehaald. Haglund hebben ze zomaar opgevist, zonder een visie of idee er achter..
Volgens mij werd hij gehaald om hier als centrum verdediger te spelen!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Heerenveen koopt al jaren 'leuke voetballers'. Het idee om een team te formeren zit er al lang niet meer achter. Is ook inherent aan de duiventil die iedere gemiddelde profclub is geworden.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Riemer zag in Haglund meer een verdediger dan een middenvelder.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Frisian Viking schreef:Riemer zag in Haglund meer een verdediger dan een middenvelder.
Had ook best gekund met een pure verdediger er naast.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

En Riemer had gezegd, naast dat hij als centrale verdediger gehaald moest worden, dat het een kleine gok was en dat ze hem maar voor een klein bedrag en klein salaris moesten halen. Vervolgens heeft de toenmalige directie hem gehaald voor een te groot bedrag met een dito salaris. Daarnaast heeft hij nooit een echte kans gehad in de defensie...
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Eind vorig jaar vond ik Elm en Haglund samen als CV de beste centrale verdediging die ik in jaren gezien had. Haglund is multi-inzetbaar, wat soms tegen je kan werken.

Ik zou er een echte verdediger van maken, de bal voor zich hebben, dan kan je er wat mee.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

TWR22 schreef:Eind vorig jaar vond ik Elm en Haglund samen als CV de beste centrale verdediging die ik in jaren gezien had.
Ach dat was ook maar een paar wedstrijdjes, tegen Feyenoord was het ook met die 2 gatenkaas. Je ziet gewoon duidelijk dat hij op vrijwel alle vlakken tekortkomt. Aan de bal is het een drama en zonder bal is hij ook zelfs nog minder dan anderen in de selectie. Allen zijn mentaliteit spreekt voor he. Maar het is gewoon een van de vele miskopen geweest waar je nu zo gauw mogelijk van af moet zien te raken. Er is toch concrete belangstelling voor hem? Lekker laten gaan als hij daar zelf ook heen wil en niet al te moeilijk doen.
fean2506
Bankzitter
Berichten: 152
Lid geworden op: 24-06-2009 21:13
Locatie: Assen

Bericht door fean2506 »

'IFK Göteborg wil Haglund ophalen in Friesland'

Philip Haglund zet zijn loopbaan mogelijk voort in de Allsvenskan. De middenvelder mag vertrekken bij sc Heerenveen en staat in de belangstelling van het Zweedse IFK Göteborg, dat al eens eerder interesse had.

De 24-jarige Zweed kreeg eerder te horen dat hij uit mag kijken naar een andere club, men verwacht dat ook dat Heerenveen zich wat betreft de transfersom coöperatief zal opstellen, meldt De Telegraaf. Göteborg probeerde Haglund anderhalf jaar geleden ook te contracteren, hij verkoos Heerenveen toen echter boven de club uit zijn geboorteland.

De verdedigend ingestelde middenvelder maakte in 2009 de overstap van IF Brommapojkarna naar Heerenveen. In Friesland kwam hij vorig seizoen in de tweede seizoenshelft tot twaalf optredens in de Eredivisie. Onder trainer Ron Jans kwam hij dit seizoen niet verder drie volledige wedstrijden, in totaal kwam hij dit jaar tot dertien competitieduels.
en dat is de eerste die weg gaat??
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Haglund naar IFK Goteborg, zou in deze deal Robin Soder proberen te betrekken. Of de sterke centrale verdediger Sigurdsson, waar ook Brugge en Groningen belangstelling voor hebben.

Omdat IFK niet veel geld heeft slim om een speler (met kleine bijbetaling erbij te betrekken).

http://webbsporten.se/fotboll/haglund-o ... -goteborg/
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Ander artikel, wrs. dezelfde inhoud (of iets meer): http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3080223.ab

En de Google Translate vertaling van het hele stuk:
Blåvitt jagen Lindgren - en Haglund
Rasmus Lindgren en Philip Haglund - Zal een, beide of geen?

IFK Göteborg is een grote oranje uitnodiging offensief.
De club jaagt zowel Rasmus Lindgren, Ajax - en Philip Haglund, Heerenveen.

- We zijn in onderhandeling met Gothenburg, zegt club Heerenveen directeur Johan Hansma.

Sportbladet zou vandaag de dag blijkt dat IFK Göteborg club directeur Hakan Mild en coach Jonas Olsson op maandag een ontmoeting met Ajax middenvelder Rasmus Lindgren en zijn agent Soren Lerby in Amsterdam.

- Ze praatten over hoe IFK Göteborg is de planning voor de toekomst, hoe ze willen investeren. Het is vele jaren geleden dat Rasmus gespeeld in Zweden dus het is goed dat hij een volledig beeld krijgt, 'zei Lerby om Sportbladet.

Maar IFK Göteborg is ook op de jacht op ex-BP-speler Philip Haglund, 24, die naar Heerenveen aangeworven voor 1,5 jaar geleden.

Haglund sluiten
Blauw en wit was geïnteresseerd in het offensief middenvelder toen hij in Brommapojkarna, maar dan trok professionele leven in Nederland meer uw verhuizing was het begin van 2010. IFK Göteborg is blijven Hagler volgen, vooral wanneer het offensief niet middenvelder kreeg veel speeltijd in Heerenveen.

Nu is een transfer handig wanneer Hagler is klaar om naar huis te gaan naar Zweden.

- We zijn in onderhandeling met IFK Göteborg op Hagler, "zei club Heerenveen regisseur vandaag lokale media in Nederland.

"Blij om te leven in Zweden"
Aangezien Heerenveen betaalde ongeveer tien miljoen kronen voor Hagler zei de Noord-Nederlandse club graag terug te hebben ten minste de helft van de som voor een transfer naar IFK Göteborg.

Volgens Sportbladet Haglund zal worden in overleg met de Witte en hebben al een huis gekocht in Göteborg.

Voor eurosport.se zegt Haglund:

- Het is leuk om te wonen in Zweden en dichter bij familie en vrienden. Maar het belangrijkste voor mij is nu dat ik ga naar een club waar ik om te spelen en ik denk dat ik kan hebben om de krantenkoppen te maken ", zegt Haglund.
Hieruit valt op te maken dat Heerenveen de helft vraagt van de aankoppsprijs van Haglund, zo'n 750k.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Lees ik ook goed dat hij al naar huizen aan het kijken is?
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

zweed1 schreef:Haglund naar IFK Goteborg, zou in deze deal Robin Soder proberen te betrekken. Of de sterke centrale verdediger Sigurdsson, waar ook Brugge en Groningen belangstelling voor hebben.

Omdat IFK niet veel geld heeft slim om een speler (met kleine bijbetaling erbij te betrekken).

http://webbsporten.se/fotboll/haglund-o ... -goteborg/
Op zich graag, alleen IFK is vrij slecht gestart in de competitie dus die willen niks kwijt denk ik voorlopig. Ik ga wellicht over 2 weken naar een wedstrijd in Zweden, maar ik weet niet of het wat is? De enige die ik kan redden is: Syrianska FC
- Halmstads BK. (beetje off topic maar via Haglund kan ik dit wellicht vragen ...).
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Haglund verkopen voor de helft lijkt me prima. En nee, dan niet weer een of andere Scandinaviër aantrekken. Scout nou gewoon in Nederland, net zoals andere clubs dat ook doen. Er lopen hier meer dan genoeg goede spelers rond in de JL. Voorbeelden te over, met Chadli en Mertens als pareltjes. Op elke positie lopen er wel spelers rond. Je moet ze alleen interesseren voor je club. Dus een nieuwe Haglund, Elm of Grindheim halen. Scout maar gewoon in Nederland.
.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er lopen hier meer dan genoeg goede spelers rond in de JL.
Haha, kom op zeg. Haglund is toch echt een niveau hoger dan het gemiddelde in de JL.
Het is echt niet zo dat de JL een onuitputtelijke bron van talent is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lipton schreef:Haglund is toch echt een niveau hoger dan het gemiddelde in de JL.
Dat betwijfel ik. Haglund heeft namelijk weinig bijzonders te bieden. Hij is defensief niet de sterkste, is niet creatief, heeft geen scorend vermogen ook. Ik denk dat hij bij geen enkele Eredivisieclub een aantoonbare versterking zou zijn. Typisch zo'n speler die hooguit lekker meedraait. Er zal heus wel een speler uit de JL zijn die meer te bieden heeft dan dat.
ScoutingHeerenveen
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-10-2009 12:08

Bericht door ScoutingHeerenveen »

Lipton wees eens eerlijk, met alle respect haglund bakt er echt HELEMAAL niks van..
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

ScoutingHeerenveen schreef:Lipton wees eens eerlijk, met alle respect haglund bakt er echt HELEMAAL niks van..
De laatste wedstrijd van hem prima. Ook in de voorbereiding van afgelopen seizoen speelde hij prima oefenpartijen.
En verder was hij één van de dragende spelers van z'n vorige club. Dat 't nu niet loopt bij SCH wil niet zeggen dat hij onvoldoende kwaliteiten voor de Ere heeft, maar moet je meer in één lijn trekken met de vele andere spelers bij SCH waarbij 't ook niet loopt... zijn weinig spelers momenteel bij SCH die lekker spelen danwel hun normale niveau halen.

Haglund zou een prima speler zijn bij een club in de onderste regionen van de Ere.. vind 't heel erg kortzichtig om te zeggen dat Haglund er niks van bakt...
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef: De laatste wedstrijd van hem prima. Ook in de voorbereiding van afgelopen seizoen speelde hij prima oefenpartijen.
En verder was hij één van de dragende spelers van z'n vorige club. Dat 't nu niet loopt bij SCH wil niet zeggen dat hij onvoldoende kwaliteiten voor de Ere heeft, maar moet je meer in één lijn trekken met de vele andere spelers bij SCH waarbij 't ook niet loopt... zijn weinig spelers momenteel bij SCH die lekker spelen danwel hun normale niveau halen.

Haglund zou een prima speler zijn bij een club in de onderste regionen van de Ere.. vind 't heel erg kortzichtig om te zeggen dat Haglund er niks van bakt...
Daar is helemaal niks kortzichtigs aan. Haglund heeft de technische vaardigheden van een 4e klasser. Over zijn instelling en karakter niks dan goeds, maar voetballen kan hij niet. Dat je durft te beweren dat hij in de voorbereiding prima oefenwedstrijden speelde vind ik helemaal stuitend. In zijn voordeel spreekt dat hij vaak op een verkeerde positie speelde, Jans liet hem namelijk een flink aantal oefenpotjes op de positie van meest aanvallende middenvelder spelen. Maar wat hij daar liet zien was om te janken. Kom je de volgende oefenpot weer kijken, wat bleek, Jans liet hem daar nogmaals spelen. Had er in de 1e drie wedstrijden zo 10 kunnen maken, de ene kans nog mooier dan de andere. En dan Roorda wat vlak voor de verdediging laten ouwehoeren. Maar goed, dat is een ander verhaal. Haglund is niet beter dan een Paul Beekmans of een ander van Jupiler League strekking.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Daar is helemaal niks kortzichtigs aan. Haglund heeft de technische vaardigheden van een 4e klasser. Over zijn instelling en karakter niks dan goeds, maar voetballen kan hij niet. Dat je durft te beweren dat hij in de voorbereiding prima oefenwedstrijden speelde vind ik helemaal stuitend. In zijn voordeel spreekt dat hij vaak op een verkeerde positie speelde, Jans liet hem namelijk een flink aantal oefenpotjes op de positie van meest aanvallende middenvelder spelen. Maar wat hij daar liet zien was om te janken. Kom je de volgende oefenpot weer kijken, wat bleek, Jans liet hem daar nogmaals spelen. Had er in de 1e drie wedstrijden zo 10 kunnen maken, de ene kans nog mooier dan de andere. En dan Roorda wat vlak voor de verdediging laten ouwehoeren. Maar goed, dat is een ander verhaal. Haglund is niet beter dan een Paul Beekmans of een ander van Jupiler League strekking.
Noem mij één wedstrijd op waarin Haglund als aanvallende middenvelder speelde??
Bovendien, zo raar was 't niet om Roorda voor de verdediging te posteren. Die jongen is begonnen in de spits, maar speelde in bijna alle oranje jeugdelftallen in de verdediging of voor de verdediging...
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Zal even het schema uit de voorbereiding van vorig jaar zoeken. Moment.

En wat Roorda in jong oranje betreft, in onder 17, waarmee ze de finale in Peru haalden speelde hij gewoon als aanvallende middenvelder. (In de wedstrijden die hij mee deed). Later werd hij inderdaad "gewoon" middenvelder. Echter door hem als controleur op te stellen haal je zijn dreiging en diepgang weg.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik moet mezelf corrigeren, had het over 3 wedstrijden. Dat moeten er 2 zijn.

30-06 (wo): Regioselectie - sc Heerenveen (De Sandobbe, Koudum, 19:00 uur)
03-07 (za): vv Sneek Wit Zwart - sc Heerenveen (Sneek, 19:00 uur)
Plaats reactie