Philip Haglund

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Philip Haglund

Bericht door Jelmer1981 »

Hij heeft dan nog wel niet getekend, maar gezien de uitspraken van Kuiper kan er volgens mij wel alvast een topic aangemaakt worden.
Kuiper: 'Haglund komt naar Heerenveen'
07 januari 2010 - 08:02

SC Heerenveen gaat zich deze week naar alle waarschijnlijkheid versterken met Philip Haglund. Directeur Yme Kuiper verklaarde woensdag op de nieuwjaarsreceptie dat de club van Haglund, Brommapojkarna, bang is om fouten te maken en dat het daardoor mogelijk zo lang duurt.

'Het komt wel goed, Haglund komt naar Heerenveen', aldus Kuiper
Wat mij betreft mag de transfer vandaag wel rondkomen, dan kan hij nog een stukje trainingskamp in Turkije meepakken en er aan het begin van de 2e seizoenshelft staan. Ik ga er in ieder geval vanuit dat hij gehaald is voor de basis, aangezien er alleen directe versterkingen gehaald zouden worden.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Laten we deze speler toch nog even in Transfers en geruchten bespreken. Yme Kuiper mag dan goede hoop hebben op Haglund, spelers krijgen hier alleen een eigen topic als een transfer volledig afgerond is. En dat is-ie nog niet.
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

hij is binnen meld de officele site

sc Heerenveen en IF Brommapojkarna uit Stockholm hebben definitief overeenstemming bereikt over de overgang van Philip Haglund naar Friesland. De 1.89 lange Philip Haglund yekent voor 4,5 jaar. Haglund is een middenvelder, maar kan eventueel ook in het centrum van de defensie uit de voeten. Hij maakte zeven doelpunten in de Zweedse competitie. In december werd Haglund voor het eerst opgeroepen voor de Zweedse nationale ploeg, voor twee oefenduels in Oman.


Weer een middenvelder
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Of centrale verdediger... goed lezen. Waarschijnlijk zullen ze dat eerst willen proberen. Hij heeft de lengte ervoor.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Nah, ik denk dat hij naar de rechtsbuiten gaat. Met zijn lengte kan hij proberen om die dramaballen van Popov nog enigzins binnen te houden. :wink:

Mooi dat het nu rond is, dat schept in ieder geval duidelijkheid. Na Kopic en Djuric wel eindelijk de gewenste defensieve versterking? Ik hoop het.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef:Of centrale verdediger... goed lezen. Waarschijnlijk zullen ze dat eerst willen proberen. Hij heeft de lengte ervoor.
Ik zal wel weer een zeikstraal genoemd worden (alles went :mrgreen: ), maar waarom niet gewoon dan een CV'er halen ipv een middenvelder die ook eventueel achterin kan spelen? Nu is het maar weer afwachten hoe dat zich ontwikkelt. Iedereen ziet dat onze verdediging ontzettend veel kwaliteit mist. Bak en Breuer centraal is beneden niveau.
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 09-01-2010 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er zijn verdedigende middenvelders (als hij dat is) die uitstekend CV kunnen spelen.
Wellicht is dit een meer voetballende centrale verdediger.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Heerenveen rules schreef: Ik zal wel weer een zeikstraal genoemd worden (alles went :mrgreen: ), maar waarom niet gewoon dan een CV'er halen ipv een middenvelder die ook eventueel achterin kan spelen? Nu is het maar weer afwachten hoe zich dat ontwikkelt. Iedereen ziet dat onze verdediging ontzettend veel kwaliteit mist. Bak en Breuer centraal is beneden niveau.
Misschien eerst maar een kans geven.. Ik ben van nature ook een zeikerd hoor, maar om dit nu al af te schrijven gaat zelf mij te ver.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

rust schreef: Misschien eerst maar een kans geven.. Ik ben van nature ook een zeikerd hoor, maar om dit nu al af te schrijven gaat zelf mij te ver.
Ik schrijf hem zeker niet af, ik heb wel het idee dat deze speler kwaliteiten heeft (nergens op gebaseerd). Ik zet alleen vraagtekens bij het feit dat er geen echte CV'er gehaald wordt. Onze verdediging blijft ons zorgenkindje, helemaal nu Gerry Koning geblesseerd is.... :mrgreen: Waarom dan weer een middenvelder halen?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ondanks een aardige hoeveelheid middenvelders ben ik absoluut tevreden met een versterking voor deze linie. De afgelopen seizoenshelft heeft wel aangetoond dat deze helemaal niet zo krachtig is als gehoopt. Er is geen speler die echt een goed niveau heeft gehaald en eigenlijk niets gemist heeft. Bij iedere speler valt wel een vrij groot vraagteken te plaatsen op het moment. Een Haglund kan je er dan prima bij hebben, denk ik. Ook het feit dat hij in de verdediging kan spelen is een pluspunt. Wel hoop ik dat Heerenveen er in ieder geval alles aan gaat doen om een goede defensieve versterking te halen, dus niet weer een halve oplossing in de hoop dat het goed uit zal pakken.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ik neem wel aan dat J de Jonge met hem heeft gesproken over een plek in de verdedeging? Niet dat deze speler denkt dat hij op nummer 10 gaat spelen en er vervolgens achterkomt dat hij CV moet gaan spelen. Het enige waar ik een beetje huiverig voor ben, is als hij wel als CV wordt opgesteld en hij gaat een paar keer opzichtig in de fout, hoe gaat hij met die tegenslagen om? Want dat hij ook in het begin fouten gaat maken staat buiten kijf...
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Haglund moet eerst opgetraind worden om wedstrijden te kunnen spelen. Hij heeft daarnaast een groot loopvermogen en eveneens een groot uithoudingsvermogen. Dus hij is een geschikte speler voor op het middenveld. Haal dan een Svec maar naar achter zodat daar wat meer voetbal komt en plaats Haglund maar als verdedigende middenvelder.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Op het middenveld zie ik deze jongen wel zitten, het lijkt een soort Bradley te zijn. Maar ik word altijd wat nerveus van opmerkingen als 'hij kan ook centraal in de verdediging'. Bak-Nielsen kon ook op het middenveld, maar dat was helemaal niks. Net als Dingsdag.

Aan de andere kant, dit seizoen is redelijk mislukt. Je kan Haglund dus gerust een paar wedstrijden achterin proberen als hij verdedigende potentie op de training toont. Als het niet werkt; meteen mee ophouden.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik zie de komst van Haglund als een eerste stap in de sanering van de verdediging. Waarschijnlijk zullen bij aflopende contracten van Bak en Dingsdag afscheid van deze twee genomen gaan worden. De zoektocht naar geschikte opvolgers is dus begonnen. De berichten dat hij ook als CV kan functioneren zie ik dan als bewijs hiervoor. Maar waarom niet pure verdedigers gehaald worden is mij een raadsel. Het kan ook zo wezen dat er nog wat meer bijkomt aangezien de transferperiode tot einde van de maand duurt.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Het is of een verdediger of een middenvelder! Daar verbaas ik me bij heerenveen altijd over. Je ziet dat de meeste spelers eigenlijk maar op 1 positie kunnen spelen. Bak nielsen kan ook op het middenveld maar dat is niet echt een succes. Verder baal ik er een beetje van dat hij conditioneel niet goed is. We hebben spelers nodig die er direct staan. Ik ken deze speler niet maar valt me wel op dat heerenveen scout op grote reuzen! Nu vind ik die lange spelers niet altijd een voordeel maar ja we zullen zien wat Haglund ons brengt.
FORZA SC HEERENVEEN
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik ken hem niet, ben benieuwd wat voor type speler het is. Ik heb wel het vermoeden dat hij niet als centrale verdediger gehaald is. Ik hoop dat daar nog een konijn uit de hoed komt, al denk ik dat we het met deze spelers zullen moeten gaan doen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Van de clubsite:
Jan de Jonge ingenomen met komst Haglund
09 januari 2010
sc Heerenveen versterkt zich met de Philip Haglund. De Zweed komt begin volgende week naar Friesland om gekeurd te worden en zijn handtekening te zetten onder een verbintenis voor 4,5 jaar. Trainer Jan de Jonge beschouwt Haglund als een welkome versterking. ,,Haglund is een talentvolle en zelfbewuste jongeling die heel serieus met zijn sport bezig is.’’

De Jonge sprak enkele weken geleden uitgebreid met Philip Haglund en hield een goed gevoel over aan de kennismaking met de 22-jarige Zweed. ,,Het was een uitstekend gesprek. Ik kon aan alles merken dat hij een zelfbewuste en zelfstandige jongen is. Op een gegeven moment wilde hij alleen met mij praten en stuurde hij de anderen weg. Dat bewijst dat hij weet wat hij wil. Dat bleek ook uit zijn vragen. Hij wilde precies weten hoe we werken bij Heerenveen en wat onze voetbalfilosofie is. Hij is niet het type dat blind in een nieuw avontuur stapt.’’

Jan de Jonge zag Haglund niet persoonlijk aan het werk, maar weet aan de hand van videobeelden wat hij van de Zweed kan verwachten. ,,Hij is een controlerende middenvelder, groot en fysiek sterk. Hij pakt bovendien zijn doelpunten mee. Bij vrije trappen en corners komt hij gevaarlijk bij de eerste paal en heeft zo ook de nodige doelpunten gemaakt.’

Haglund is in eerste instantie gehaald voor het middenveld, maar zou ook een linie kunnen zakken. Jan de Jonge: ,,Op termijn kan hij misschien in het centrum van de verdediging uit de voeten, maar dat zien we later wel. Omdat ze in Zweden op dit moment geen competitie spelen, heeft hij conditioneel wat achterstand. Wanneer Haglund inzetbaar is kan ik niet zeggen, maar we gaan met hem aan de slag en dan zien we het wel.’’
Komt dus in eerste instantie in aanmerking voor een plek op het middenveld.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Geruststellende berichten. Grindheim was destijds een soortgelijke transfer, alleen het type speler was iets anders. Aan Grindheim hebben we best veel gehad de tweede seizoenshelft. Een beetje mentaliteit kunnen we wel gebruiken in dit team. Misschien is hij als controleur wel veel meer een leider dan Svec, dat ontlast de verdediging ook weer.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Voorstopper schreef:Hij is een controlerende middenvelder, groot en fysiek sterk. Hij pakt bovendien zijn doelpunten mee. Bij vrije trappen en corners komt hij gevaarlijk bij de eerste paal en heeft zo ook de nodige doelpunten gemaakt.’[/b]’

heeft hij conditioneel wat achterstand. Wanneer Haglund inzetbaar is kan ik niet zeggen, maar we gaan met hem aan de slag en dan zien we het wel.’’

.[/quote]

Eerste deel klinkt goed, tweede deel niet. Ze zouden alleen directe versterkingen halen. Nee dus, hij zal wel enige tijd nodig hebben.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Heerenveen rules schreef:Eerste deel klinkt goed, tweede deel niet. Ze zouden alleen directe versterkingen halen. Nee dus, hij zal wel enige tijd nodig hebben.
Als je een speler uit de noordelijke divisies wil halen moet je dat nu doen, in de winterstop. In de zomer betaal je een stuk meer, bovendien heeft zo'n speler de tijd om te wennen en zich aan het team aan te passen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat snap ik wel Caspar, alleen ik koppel het even terug naar de uitspraak van Kuiper in de zomerstop en ook tijdens de forumavond. Er zouden alleen nog maar directe versterkingen komen. En als Haglund een conditionele achterstand heeft dan is hij geen directe versterking. Dus Kuiper moet eens de waarheid gaan spreken en niet de fans steeds maar weer voor de gek houden.

Laat onverlet dat ik de komst van Haglund wel toejuich.
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

@HR: Als die conditionele achterstand binnen afzienbare tijd (dus binnen een paar weken) weg is, dan is er dus wel sprake van een directe versterking. Het zegt mij niet zoveel dat hij een conditionele achterstand heeft, dat is een subjectief begrip. Ik vind het een aanwinst en ik heb vertrouwen in de scouting. Ik heb zelf al wat beelden van hem gezien en ik was aangenaam verrast.
.
ChristianKFF
Jeugdspeler
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-05-2008 18:51

Bericht door ChristianKFF »

+ with Philip Haglund

Great long throws, difficult player to meet because of his height, strength and fighting spirit. Good in the air, of course, and very all round. Good passing player.

- with Philip Haglund

Not that dominant player, limited in technique and speed.

A more offensive, but in my opinion not so good, Viktor Elm. Can't really understand this purchase when you allready have Viktor.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Pietje Paaltjens schreef:Ik vind het een aanwinst en ik heb vertrouwen in de scouting. Ik heb zelf al wat beelden van hem gezien en ik was aangenaam verrast.
De beelden van Matusiak waren ook schitterend om te zien. Dat zegt dus helemaal niks...

Hagland moet ik eerst aan het werk zien voordat ik over hem ga oordelen. Hoop alleen echt van harte dat het niet weer een net niet voetballer is. Een voordeel is nu dat ze meer kunnen rouleren op het middenveld. Maarjah als het eerst maanden duurt voordat hij fit is, heb je er de komende tijd weinig aan. De scouting heeft de afgelopen tijd niet echt geluk gehad. Ik blijf dan ook een beetje ingetogen. Echter, ik had liever een centrale verdediger gezien.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Haglund kan zowel op het middenveld als in de verdediging spelen. Daar lijkt me dus niks mis mee. Het wordt inderdaad wel druk op het middenveld, maar veel middenvelders hebben nog wel eens blessures, al dan niet langdurig. Zo moet je maar afwachten hoe lang Mika heel blijft en of Roorda ooit weer (op zijn oude niveau) terugkeert. Eerlijk gezegd heb ik daar een hard hoofd in.
.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Volgens Zweedse media hebben ze 16 mln Zweedse Kronen betaalt. Dat lijkt mij wel erg veel omgerekend is dat bijna € 1,6 mln.

Zie bericht :

http://www.fotbollskanalen.se/1.1431974 ... er_en_natt
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Maak er maar een voetballende centrale verdediger van. Als ik dit zo lees is het niet echt een speler voor ons middenveld, gezien zijn beperkte technische kwaliteiten. Daarnaast zal het moeilijk worden om van Elm, Svec, Grinheim, Mika, Djuricic en Roorda er 4 naast te spelen.
Daar komt bij dat ik op een middenveld zelf graag wat beweeglijker en snellere spelers zie. EN met Elm heb je al een stijve niet al te snelle middenvelder. Daar hoef je niet nog één bij.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

LC
Aanpakker’ Haglund zegt Zweden graag af
Door Peter van der Meeren

BELEK/ STOCKHOLM - Hij kon met het Zweedse team twee oefenduels spelen, maar Philip Haglund bedankte vriendelijk voor
de eer. De 22-jarige middenvelder had zijn koffer al gepakt om meteen te kunnen afreizen naar Heerenveen, zodra zijn club
Brommapojkarna en Heerenveen het eens werden over de transfersom. Dat was gisteravond laat het geval. Terwijl Heerenveen-directeur Yme Kuiper de transfer in het Turkse Belek met een biertje beklonk, opende Philip Haglund een flesje bier in Stockholm. ,,Ik ben ontzettend blij dat de zaak rond is’’, aldus de middenvelder, die dinsdag al rond was over een contract voor 4,5 jaar. Kuiper, die over de transfersom geen mededelingen deed, sprak van taaie onderhandelingen die bijna een maand in beslag namen. ,,Maar we zijn tevreden over de uitkomst. Dit is een speler die we al een tijdje volgden en waarvan we het gevoel hebben dat hij prima bij ons past. Een versterking.’’ Haglund (hij had in Stockholm nog een eenjarig contract) bleef gisteravond bescheiden. ,,Ik besef dat het een hele grote stap voor me wordt. Ik heb sinds mijn vijfde alleen maar voor Brommapojkarna gespeeld en pas twee jaar geleden zijn we gepromoveerd. Afgelopen competitie zijn we twaalfde
geworden. Het niveauverschil met Heerenveen lijkt me groot. Afwachten of ik er klaar voor ben.’’ Daar komt bij dat Haglund in november zijn laatste competitieduel speelde en vanaf volgende week enige tijd nodig zal hebben om conditioneel op peil te
komen. ,,Ik was na de competitie enige tijd moe, maar Heerenveen en ik hebben niet afgesproken dat ik me pas volgend seizoen hoef te bewijzen. Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk van waarde te zijn.’’ Daar hoeft niemand volgens Haglund over in te zitten. ,,Ik ben een ‘aanpakker’. Als ik voetbal wil ik winnen. Het liefst bestrijk ik het hele veld, mijn uithoudingsvermogen is groot.’’ De 1.89 meter lange Zweed staat bekend als een goede kopper. In de afgelopen competitie scoorde hij zeven keer, waarvan vijf met zijn hoofd. Hij noemt Heerenveen ‘de perfecte stap’. ,,Ik heb de wedstrijd tegen Ventspils gezien en daarna goede gesprekken met de clubleiding en de trainers gevoerd. Toen ook Viktor Elm en Patrik Ingelsten erg positief waren, was ik er snel uit. Er was uit diverse landen belangstelling, maar ik had bij Heerenveen meteen het juiste gevoel. Ik heb er vertrouwen in, omdat ik weet dat de meeste Zweden bij Heerenveen goed gedijen.’’
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Heerenveen betaalt 1,7 miljoen voor Haglund
10 januari 2010 - 10:34

Philip Haglund is sinds zaterdag speler van SC Heerenveen. Volgens berichten in het Zweedse Aftonbladet is er in totaal zo'n 1,7 miljoen euro met de overgang gemoeid. De transfersom bestaat uit twee delen: een vast gedeelte en een gedeelte variabel.

De Zweedse middenvelder, die maandag medisch wordt gekeurd in Heerenveen, verdient in de komende 4,5 jaar een kleine 2 miljoen euro. Aftonbladet noemt het transferbedrag 'veel' voor Haglund.

Directeur Ola Danhard van IF Brommapojkarna is content over de voorwaarden van de transfer. 'Wij zijn tevreden en we gunnen Philip deze kans', aldus Danhard.
Bron: Feanonline

Geen goedkope jongen dus!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Hoe is Aftonbladet dan aan die 1,7mln gekomen? Er is een variabel en een vast deel, misschien komt het totaalbedrag op 1,7mln uit als Heerenveen een percentage bij doorverkoop moet betalen. Maar ik geloof er helemaal niks van dat Heerenveen nu even 1,7mln overmaakt voor een onbekende speler van een klein Zweeds clubje.
Plaats reactie