Philip Haglund

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Wizard schreef: De laatste wedstrijd van hem prima. Ook in de voorbereiding van afgelopen seizoen speelde hij prima oefenpartijen.
En verder was hij één van de dragende spelers van z'n vorige club. Dat 't nu niet loopt bij SCH wil niet zeggen dat hij ..
Kom op zeg, als we dat wat hij de laatste wedstrijden liet zien al prima gaan vinden, dan heb je blijkbaar een heel laag verwachtingspatroon. Die jongen is de afgelopen tijd ontzettende door de mand gevallen, hij kan er niet zoveel van. Buiten zijn goede instelling (iets wat we tegenwoordig al als bijzonder beschouwen) zie ik bij hem geen sterke punten. Komt tekort voor dit niveau en daar hebben ze echt, wat was het? 1,5 miljoen?, aan weggegooid. Hij mag dan een dragende speler zijn geweest bij zijn vorige club(???), maar dat was wel bij een laagvlieger/degradant in de zwakkere Zweedse competitie. Dus dat zegt ook niet zoveel. Maar gauw weer terug naar Zweden.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1983 schreef: Kom op zeg, als we dat wat hij de laatste wedstrijden liet zien al prima gaan vinden, dan heb je blijkbaar een heel laag verwachtingspatroon. Die jongen is de afgelopen tijd ontzettende door de mand gevallen, hij kan er niet zoveel van. Buiten zijn goede instelling (iets wat we tegenwoordig al als bijzonder beschouwen) zie ik bij hem geen sterke punten. Komt tekort voor dit niveau en daar hebben ze echt, wat was het? 1,5 miljoen?, aan weggegooid. Hij mag dan een dragende speler zijn geweest bij zijn vorige club(???), maar dat was wel bij een laagvlieger/degradant in de zwakkere Zweedse competitie. Dus dat zegt ook niet zoveel. Maar gauw weer terug naar Zweden.
Waaruit lees jij dat ik zeg dat hij er wel wat van kan tav niveau SCH?
Ben zeker niet enthousiast over Haglund en van mij mag ie meteen weg. Maar een aantal mensen hier vergelijken hem met 't JL-niveau en dat vind ik zeker niet. Het blijft een absolute miskoop...

@Otsje P --> bij Sleat ben ik niet geweest. Maar was dat niet die pot waarin Breuer aanvallend op 't middenveld speelde en Elm linksbuiten? Volgens mij speelde iedereeen daar aanvallende middenvelder?? Wel weet ik van m'n collega tegenover me dat Haglund in die wedstrijden veel kansen verprutste (maar volgens hem niet aanvallende middenvelder speelde)..
Tegen Sneek, speelde Mika aanvallende middenvelder en Haglund op 't middenveld respectievelijk verdediging.
Daar was ik zelf bij...(wat ook verwacht werd....)
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Beste Wizard, je maakt het me wel heel erg lastig. We zijn nu heel erg gedetailleerd aan het graven, het is alweer een jaar geleden. Ik ben me er echter van bewust dat ik er zelf over begonnen ben, dan moet ik dat ook staven met bewijzen. Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet meer zo overtuigd was van mijn gelijk op het moment dat ik de wedstrijden bij naam moest noemen. Met name wat betreft het meervoud "wedstrijden". Waar ik in eerste instantie sprak over 3, draaide ik het later terug naar 2. Nu zijn we op een punt beland, dat ik misschien wel moet toegeven dat het er inderdaad wel eens maar 1 geweest kan zijn. Wel wil ik ter verdediging aanvoeren dat hij echt een record aantal doelpunten had kunnen maken in die wedstrijd. En dat hij wel degelijk achter de spits speelde in dat duel.

Ik ben niet overtuigd van mijn ongelijk, ik kan mijn gelijk echter niet staven met bewijzen.
GJ7300
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 15-05-2009 19:35

Bericht door GJ7300 »

zit te wachten op verkoopnieuws
meeste clubs zitten echter in A'dam om Lindgren op te halen (transfervrij)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

GJ7300 schreef:zit te wachten op verkoopnieuws
meeste clubs zitten echter in A'dam om Lindgren op te halen (transfervrij)
VOlgens mij voegt Lindgren niet heel veel toe aan het rijtje middenvelders dat we al hebben:

Haglund, Elm, Svec, Kums, Roorda, Vayrynen, Djuricic, Grindheim.
Misschien is ie wel wat beter dan de controleurs die we hebben, maar goed, dit valt niet uit te leggen. Die jongens is transfervrij, maar wil wel wat verdienen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Waar ik in eerste instantie sprak over 3, draaide ik het later terug naar 2. Nu zijn we op een punt beland, dat ik misschien wel moet toegeven dat het er inderdaad wel eens maar 1 geweest kan zijn. Wel wil ik ter verdediging aanvoeren dat hij echt een record aantal doelpunten had kunnen maken in die wedstrijd. En dat hij wel degelijk achter de spits speelde in dat duel.

Ik ben niet overtuigd van mijn ongelijk, ik kan mijn gelijk echter niet staven met bewijzen.
Eens, in die wedstrijd tegen regioteam Sleat verprutste hij ontelbaar veel kansen. Dat was dan ook de reden waarom hij niet vaker als aanvallende middenvelder heeft geacteerd (ik dacht zelf dat hij als middenvelder met diepgang komend van rechts centraal mocht acteren, maar goed.. ik begrijp dat dat bijna 't zelfde is). Daarna is Haglund als verdediger en verdedigende middenvelder gebruikt. Verdedigende middenvelder was niet zijn ding, omdat Heerenveen een voetballend middenveld wil en zijn techniek niet denderend is. Als verdediger deed hij 't wisselvallig naar mijn mening (paar leuke , maar ook een paar mindere potten, maar over 't algemeen niet slecht).
Ik reageerde alleen op 't feit dat een paar forummers hier vonden dat Haglund van JL niveau is; dat vind ik te kort door de bocht.

Wel sympathiek van je dat je je fout corrigeert.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Berichtje uit de Zweedse media over Haglund + IFK Goteborg.

http://www.fotbolldirekt.com/haglund-m% ... %C3%A5vitt

Het is een nietszeggend stukje eigenlijk. Komt erop neer dat wij 500.000 willen hebben. Dat zou voor IFK een enorme transfersom zijn.

Is een interview met een NL journalist, club IFK geeft geen commentaar. Staat wel n dat de club hem in de gaten houdt.

De oplossing lijkt mij simpel, betrek de goede centrale verdediger Sirgurdsson in de deal. Met wellicht gesloten beurzen (transfersom betalen maar mogelijk lagere salariskosten) hebben wij een middenvelder minder en er een goede centrale verdediger bij.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Waarom zien onze scouts dat dan niet he? We lijken TEVEEL gefocussed op geld verdienen ipv een sterk team neerzetten en de duurdere bankzitters te lozen ... ik hoor niks over Steppe, Djuric, Grindheim, Beerens ... deze 4 samen kosten ons bijna 2,7 MILJOEN EURO per jaar mensen! Hallo!
100% achter Marco van Basten!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

TWR22 schreef:Waarom zien onze scouts dat dan niet he? We lijken TEVEEL gefocussed op geld verdienen ipv een sterk team neerzetten en de duurdere bankzitters te lozen ... ik hoor niks over Steppe, Djuric, Grindheim, Beerens ... deze 4 samen kosten ons bijna 2,7 MILJOEN EURO per jaar mensen! Hallo!
En wie zegt jou dat men dat niet weet?
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Natuurlijk weet men dat wel.
Maar los dat gigantische ( want dat is het natuurlijk ) probleem maar eens op.
Ik verwacht niet dat daar op korte termijn ook maar enige beweging in komt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

oldtimer schreef:Natuurlijk weet men dat wel.
Maar los dat gigantische ( want dat is het natuurlijk ) probleem maar eens op.
Ik verwacht niet dat daar op korte termijn ook maar enige beweging in komt.

Ik meen dat in met name 2012 veel contracten aflopen. Dan lost dit probleem zich dus automatisch op.
Het contractenoverzicht staat hierboven. Kan je zien tot wanneer iedereen is vastgelegd.
Helaas zie ik o.a. Djuric tot 2013 staan. Grindheim, Kopic, Svec, Roorda, Breuer en Janmaat wel tot 2012.
Samen maken we de club sterk.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik dacht vooral aan de grootverdieners Djuric en Steppe.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Graag hier verder over Haglund, anders spelers, financiën en transferbeleid hebben eigen topics.
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

zweed1 schreef:Berichtje uit de Zweedse media over Haglund + IFK Goteborg.

http://www.fotbolldirekt.com/haglund-m% ... %C3%A5vitt

Het is een nietszeggend stukje eigenlijk. Komt erop neer dat wij 500.000 willen hebben. Dat zou voor IFK een enorme transfersom zijn.

Is een interview met een NL journalist, club IFK geeft geen commentaar. Staat wel n dat de club hem in de gaten houdt.

De oplossing lijkt mij simpel, betrek de goede centrale verdediger Sirgurdsson in de deal. Met wellicht gesloten beurzen (transfersom betalen maar mogelijk lagere salariskosten) hebben wij een middenvelder minder en er een goede centrale verdediger bij.
Gewoon Haglund verkopen tegen elk aannemelijk bod. En nee...geen nieuwe Zweedse koekenbakker halen. Ik snap best dat Zweed1 helemaal into de Zweedse competitie is en ook graag Zweedse spelers bij ons wil zien spelen. Daar ben ik het niet mee eens. De goede Zweedse spelers scouten wij al lang niet meer, dat doen andere clubs wel. Dus laten we gewoon maar goeie Nederlandse of Nederlandssprekende spelers halen, bij voorkeur uit de JL en als het echt niet kan uit België. Geen Scandinavische knakkers meer dus.
.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Prima, maar dat is iets voor Transferbeleid 2. Hier graag verder over een Scandinavische knakker die nog steeds van ons is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tamelijk bizar:
Na Christian Grindheim lijkt er opnieuw een middenvelder te vertrekken bij sc Heerenveen. Het Zweedse Stockholm FC Internazionale maakt op de eigen website melding van onderhandelingen omtrent Philip Haglund. Met de technisch directeur van de Scandinavische club is er woensdag gesproken tijdens een lunch.

Stockholm FC Internazionale geeft aan met nieuws te komen zodra het officieel is. Opvallend feit is dat de clubsite al een foto plaatst met Haglund in een shirt van zijn mogelijk toekomstige werkgever (zie onderstaande foto). Zeker gezien het feit dat ook IFK Göteborg concrete interesse heeft getoond.

Haglund kwam in januari 2010 naar sc Heerenveen, destijds nog onder leiding van trainer Jan de Jonge. De oud-speler van IF Brommapojkarna wist in die periode geen vaste basisplaats af te dwingen. Heerenveen liet eerder weten open te staan voor een beëindiging van het doorlopende contract.

Een overstap naar Stockholm FC Internazionale zou zeer opmerkelijk zijn. De club werd pas in 2010 opgericht en speelt derhalve op een laag niveau in Zweden. (Feanfan.nl)
De foto:
Afbeelding
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Zou mooi zijn, begint de schoonmaak eindelijk een beetje vorm aan te nemen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Die wonnen de laatste drie competitiewedstrijden met 8-0, 6-0 en 17-0. Een hele stap vooruit dus! En een grap.... Wel leuk om even op de website te neuzen. Is een reisje waard!
http://fcsthlm.com/category/aktuellt/
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dit zal wel een grap zijn. Dit is gewoon een amateurclub.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Afbeelding

kijk die keeper eens van FC Stockholm Internazionale, dat lijkt wel iemand die jaren lang ervaring heeft in het rugby.
Dit is gewoon een grap, en is waarschijnlijk een vriendenteam, waar Haglund door is uitgenodigd.

ps leuke bijkomstigheid FC Stockholm Internazionale, en dan spelen in de kleuren van AC milaan en je internazionale noemen.
Wij zijn Heerenveen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een juppenclub. Volgens de eigen website spelend et de flair van Italianen, de discipline van Duitsers, de strijd van Engelsen. Wel een hele nette website voor zo'n kleine club.
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

camataru schreef:ps leuke bijkomstigheid FC Stockholm Internazionale, en dan spelen in de kleuren van AC milaan en je internazionale noemen.
En een logo wat veel weg heeft van S.S. Lazio....
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Gokje: Haglund even voor de lol op de foto met 'de voorzitter'.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Die Zweden hebben een bijzonder gevoel voor humor. Misschien is die foto met Haglund wel een oude, nergens staat dat die gisteren of vandaag genomen is.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Gekko schreef:Wel een hele nette website voor zo'n kleine club.
Inderdaad, beter dan die van ons. Ze waren alleen wel vergeten op de frontpage, waar de achterkant van hun shirt staat afgebeeld, de naam Pato van het shirt af te halen :)
Tsja voor (veel) geld is iedereen te koop natuurlijk, maar dit zal wel een grapje zijn. Jammer, want van jongens als Haglund moeten we wel af zien te komen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Verhuren aan Excelsior of Fc Groningen ? Kan ook natuurlijk.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Niks verhuren. Dit is weer een type net niet speler en van dat soort jongens hebben we er al genoeg lopen bij onze club.

Mocht de transfer waar zijn dan is die wel heel erg opmerkelijk. Wellicht hebben ze wel een aantal miljoentjes voor onze Zweedse vriend over. Zou mooi zijn...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

IFK Göteborg hoopt Philip Haglund over te nemen van sc Heerenveen, na de transfer van Rasmus Lindgren naar het Oostenrijkse Red Bull Salzburg. De Ajacied kwam amper tot speelminuten en IFK was serieus geïnteresseerd in de middenvelder. Omdat hij voor Salzburg heeft gekozen, moet IFK verder zoeken naar een andere middenvelder. In deze zoektocht is mogelijk Haglund de oplossing.

Begin mei werd bekend dat Haglund weg mocht bij sc Heerenveen. IFK Göteborg toonde enkele weken later interesse in de speler, die bij Heerenveen dit seizoen maar tot 13 wedstrijden kwam. Begin juni bleek de vraagprijs te hoog. Recentelijk was Haglund in het shirt van Stockholm FC Internazionale te bewonderen. Het ging hier echter om een grap. Philip is dus nog steeds een optie voor IFK, de club die op jacht is naar een middenvelder.

Bron: Feantastisch

Twijfel nog een beetje aan die site, maar opzich is de logica wel te volgen. Zou een leuke club voor hem zijn!
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

even vertaald

Vertaling van het Zweeds in het Nederlands

"Haglund overeengekomen met IFK"
Middenvelder dicht bij een verhuizing naar Göteborg
Philip Haglund heeft al enige tijd geruchten de ronde op weg naar IFK Göteborg. Nu middenvelder zegt in overeenstemming te zijn met "Blåvitt".
- We volgen veel spelers in Europa en hij is een van hen, aldus sportief directeur Hakan Mild.

Nyheter24 schrijft vandaag dat Philip Haglund akkoord gaat met IFK Göteborg op een contract. Heerenveen middenvelder behoort voor het moment, maar er zijn succes gematerialiseerd.
- Ik zei niets in verband met transfers van spelers. Maar hij kon een speler die ons kunnen versterken, zegt de coach van IFK Jonas Olsson Nyheter24.

Ook sportief directeur Hakan Mild zijn zwijgzaam over de gegevens. Hij legt uit dat de club Haglund, wiens contract is in 2014 volgt.


bron: http://www.fotbollsverige.se/article/11 ... ns-med-ifk
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Mooi voor die jongen mocht het rond komen.

Hier zit hij toch op een dood spoor. Jans ziet het niet in hem zitten dus veel speelde hij niet. Hij kon mij altijd wel redelijk bekoren. Weet nog de wedstrijd uit bij vvv zijn debuut. Terwijl 10 spelers aan het verzaken waren (VDB uitgezonderd) kwam hij er in de 2e helft in in een kansloze wedstrijd. Was toen samen met VDB de mannen die er nog wat van probeerden te maken. Ook in het centrum van de verdediging speelde hij aardig samen met Elm. Nooit echt een hele grote kans gehad hier om zich te laten zien.
Plaats reactie