Gert Heerkes

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Re: Jan de Jonge

Bericht door Wiggs »

Gert Heerkes nieuwe assistent-trainer sc Heerenveen
01 september 2009
De technische staf van sc Heerenveen wordt versterkt met Gert Heerkes. De 43-jarige Heerkes gaat Jan de Jonge, die de taken van de vertrokken Trond Sollied overneemt, assisteren bij de zijn werkzaamheden voor de hoofdmacht van de Friese club.


Heerkes en De Jonge kennen elkaar nog van vroeger. De twee werkten samen bij BVO Emmen. Heerkes maakte begin 2008 bij Heracles Almelo, als opvolger van Ruud Brood, zijn entree in het betaalde voetbal. In zijn eerste halve jaar in Almelo wist hij Heracles Almelo voor degradatie uit de eredivisie te behoeden.

Heerkes eindigde Heerkes afgelopen seizoen met Heracles Almelo op de vijftiende plaats in de eredivisie. In de zomermaanden trok Heracles Almelo Gertjan Verbeek aan als hoofdtrainer. De club bood Heerkes wel een andere functie binnen de technische staf aan, maar de Hardenberger koos ervoor uit Almelo te vertrekken.
off.site
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Aha! Daarom had men dus al eens intresse voor hem, dit zou er op kunnen duiden dat de club Sollied al lang wou dumpen.
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Lipton schreef:Aha! Daarom had men dus al eens intresse voor hem, dit zou er op kunnen duiden dat de club Sollied al lang wou dumpen.
Nee, dat is logisch... Heerkes al langer op de korrel hebben omdat men prijzenpakker Sollied wil dumpen. Nergens op gebaseerd, puur suggestief. Ik denk dat men Jan de Jonge gewoon gevraagd heeft wie hij als assistent zou willen hebben. Heerkes is vrij, dus is de optelsom snel gemaakt.
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Leuk dat Heerkes bij Heerenveen komt, bij Heracles heb ik hem altijd een prima trainer gevonden. Lijkt mij ook een aardige man die hier qua karakter zeker bij past.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Lipton schreef:Aha! Daarom had men dus al eens intresse voor hem, dit zou er op kunnen duiden dat de club Sollied al lang wou dumpen.
Da's nog zacht uitgedrukt. Het was een min of meer publiek geheim dat de chemie tussen Sollied, zijn spelersgroep en het bestuur al lang was uitgewerkt. Bekerwinst en winst op PAOK voorkwamen een eerder ontslag.
.
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Officiele site maakt melding van de nieuwe assistent trainer. In het tempo waarin het allemaal gaat krijg ik het vermoeden dat men al langer bezig was met het aan de kant zetten van Sollied en het formeren van een nieuw technisch team.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Lijkt me een goede om er bij te hebben, maakte een goede indruk op me als trainer van Heracles
Gebruikersavatar
hjwiltjer
Invaller
Berichten: 469
Lid geworden op: 27-02-2007 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door hjwiltjer »

Me2. Sympathieke vent en heeft het aardig gedaan bij Heracles.
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Prima teambuilder lijkt me. Maar we hebben ook nog iemand nodig die tactisch sterk is.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

opmerkelijk, mocht het zo zijn dat heerenveen zich al sinds einde vorig seizoen beraad over het wel of niet aanblijven van sollied dan vind ik de huidige aanstellingen van de jonge en heerkens echt marginaal, dan hadden ze met beter op de proppen kunnen komen, overigens met alle respect voor de jonge en heerkens.

de directie heeft na de bekerwinst gedacht dat het toch nog goed zou komen, en het dus wat op zn beloop gelaten en na de slechte start alsnog moest ingrijpen. stukje mismanagement in beide genoemde punten wat mij betreft.

beide heren lijken mij geen aanwinst om spelers van niveau aan te kunnen trekken

ik vind het pure armoede
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BWdinamite
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 23-03-2009 17:03

Bericht door BWdinamite »

Pietje Paaltjens schreef:
Da's nog zacht uitgedrukt. Het was een min of meer publiek geheim dat de chemie tussen Sollied, zijn spelersgroep en het bestuur al lang was uitgewerkt. Bekerwinst en winst op PAOK voorkwamen een eerder ontslag.
Juist, dit is helemaal waar.

Inderdaad past Heerkes bij de club, qua manier van aanpak. Een beetje een zelfde soort figuur als de jonge die hem op enkele punten zeer goed kan aanvullen. Goede keuze!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

TORCIDA schreef:beide heren lijken mij geen aanwinst om spelers van niveau aan te kunnen trekken
Trainers waarvoor spelers naar een club komen zijn maar heel dun gezaaid hoor. Een trainer met een dergelijke reputatie had Heerenveen waarschijnlijk sowieso niet kunnen halen, ook al hadden ze Sollied al voor aanvang van dit seizoen ontslagen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Heerkes lijkt me een prima trainer om erbij te hebben. Die zal zijn draai hier wel gaan vinden.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TORCIDA schreef: beide heren lijken mij geen aanwinst om spelers van niveau aan te kunnen trekken
Is dat Sollied, een man met een goede naam voordat hij kwam, dan wel gelukt?
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

TORCIDA schreef:
beide heren lijken mij geen aanwinst om spelers van niveau aan te kunnen trekken


Is dat Sollied, een man met een goede naam voordat hij kwam, dan wel gelukt?
beetje makkelijke reactie, hij is er maar een jaar geweest. zijn cv ondanks de prestaties bij ons, spreekt meer aan dan
die van heerkens en de jonge. dat was ook een reden om sollied aan te trekken.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het is geen grote of aansprekende naam/trainer. Wat hij voor rol gaat spelen is nog niet duidelijk dat zal de nabije toekomst uit moeten wijzen. Misschien hij er ook meer voor de conditietrainingen ofzo.
Ik meen dat hij eens in een interview over zijn aanpak iets uitlegde dat te maken had met een militaire aanpak ??
Heeft hij niet bij defensie gewerkt ?
De selectie is dan inderdaad vrij gelaten door Sollied maar het lijkt erop dat de oude trainingsschema's van Foppe en GJV weer worden afgestoft.
Samen maken we de club sterk.
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Hier staat een interessant interview over Gert Heerkes in de tijd toen hij werd aangesteld bij Heracles, onder andere zijn militaire achtergrond komt er in naar voren.

Ook wel leuk:
Heeft u nog een voorbeeld met betrekking tot het trainerschap?

'Ik kijk veel om mij heen naar andere trainers. Zo heb ik destijds veel geleerd van Jan de Jonge bij Emmen. Ook al verschillen wij van persoonlijkheid, zijn manier van denken kan ik volgen. Guus Hiddink bewonder ik om de rust die hij weet uit te stralen en hoe hij weet om te gaan met bepaalde omstandigheden. Gert-Jan Verbeek daarentegen is iemand die veel kennis uitstraalt en ook Foppe de Haan is naar mijn mening een bewonderenswaardige trainer.'
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

En toch hebben we nu een assistent die mogelijk heeft bijgedragen aan de komst van Assaidi. Of we daar blij mee moeten zijn moeten we nog even afwachten, maar het ziet er wel weer uit als een echte Heerenveense technische staf.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

TORCIDA schreef:opmerkelijk, mocht het zo zijn dat heerenveen zich al sinds einde vorig seizoen beraad over het wel of niet aanblijven van sollied dan vind ik de huidige aanstellingen van de jonge en heerkens echt marginaal, dan hadden ze met beter op de proppen kunnen komen, overigens met alle respect voor de jonge en heerkens.

de directie heeft na de bekerwinst gedacht dat het toch nog goed zou komen, en het dus wat op zn beloop gelaten en na de slechte start alsnog moest ingrijpen. stukje mismanagement in beide genoemde punten wat mij betreft.

beide heren lijken mij geen aanwinst om spelers van niveau aan te kunnen trekken

ik vind het pure armoede
Ik denk niet dat we Herkens direct moeten "afschieten". Het lijkt me een kundig man want de prestaties waren met Heracles zeker niet slecht! Maar mocht je relaas waar zijn dan had ik ook een andere staf verwacht dan deze. Het is een niet aansprekende staf. En het verhaal over een trainer waarvoor spelers komen maar niet haalbaar is gaat erbij mij niet in. Het is maar net wat je ambities zijn (maar dat is een ander topic).
scheerenveen.supporterswereld.nl
Ago
Selectiespeler
Berichten: 746
Lid geworden op: 12-08-2005 23:07

Bericht door Ago »

Het lijkt wel of de club in de ogen van de supporters HELEMAAL niets meer goed doet.
De zo door de supporters gewraakte trainer is eindelijk vertrokken, maar nu zijn de interim trainers blijkbaar bij voorbaat al niet capabel.

Eerst maar eens afwachten en dan oordelen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ago schreef: Eerst maar eens afwachten en dan oordelen.
Zo gaat dat hier nooit, er moet gelijk geoordeeld worden. Vervolgens kan de persoon in kwestie zijn gelijk halen na een aantal maanden door te zeggen, "Zie je wel....". Nee afwachten is er helaas niet meer bij. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
dakkapel
Bankzitter
Berichten: 248
Lid geworden op: 15-03-2009 10:32

Bericht door dakkapel »

BK2007 schreef:Ik meen dat hij eens in een interview over zijn aanpak iets uitlegde dat te maken had met een militaire aanpak ??
Heeft hij niet bij defensie gewerkt ?
Kolpt. Voordat Gert trainer werd van Heracles was hij als sportinstructeur werkzaam bij defensie. En wie was er ook ooit eens sportinstructeur?....Juist en zie daar de connectie!

Ik denk dat het een verstandige keus is om met deze twee verder te gaan. En de doelstellingen van het bestuur zijn op dit moment nog steeds haalbaar.
Een Zomer maakt nog geen zwaluw
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Ik denk toch dat Heerkes en De Jonge, ook al komen ze van De Graafschap etc, een prima duo. Heerkes heeft het vorig seizoen met de selectie die hij had prima gedaan. De Jonge het seizoen ervoor ook. Nu hebben ze een betere selectie en een betere mentaliteit. Ik zie met deze twee ook meer ruimte komen voor de talenten die we hebben aangetrokken.

Leten we wel wezen, onder Sollied is geen één speler echt beter geworden. Dit is onder FdH en Gert-Jan wel gebeurt. De selectie heeft een jaar stilgestaan en ik zie deze heren daar wel degelijk verandering in brengen.

Over de doesltellingen:
Groepsfase Europa League halen - check
Europees voetbal voor volgend seizoen veilig stellen - dat duurt nog even. Het kan nog steeds op 2 manieren:

- Ofwel in de top 4 eindigen, of 5 t/m 8 en via de play-offs veilig stellen.
- Daarnaast kan de bekerfinale weer gehaald worden. Genoeg tijd om het elftal daarvoor op scherp te zetten. Met het elftal en gehaalde spelers moet dit beter te doen zijn dan vorig jaar.

De laatste mogelijkheid is UEFA Cup winnen. Dan ben je ook zeker van een ticket voor volgend seizoen. Dit zie ik alleen niet snel gebeuren, dus deze optie mag weggestreept worden.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Met alle respect voor Heerkens maar hier gaan we toch ook niet verder mee komen...

Het past wel prima bij de club, hij praat dan wel geen fries maar heeft een overduidelijk oosters accent en dat is wat we willen, provincialen.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Squerrel schreef:Met alle respect voor Heerkens maar hier gaan we toch ook niet verder mee komen...
Waarom zou dat niet kunnen? Er wordt maar geroepen dat er "grote" namen moeten komen, omdat die bewezen hebben spelers beter te kunnen maken. Maar.. wie zegt dat Heerkes dat niet kan doen? Heeft het m.i. bij Heracles prima gedaan. Ze hebben hem geloost omdat die mediageile voorzitter van hun Verbeek gewoon wilde hebben.

Wacht het nou eerst eens ff en beoordeel hem dan in de winterstop.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Belangrijkste eigenschap is misschien wel de dienstbare houding die hij heeft. Niet hijzelf maar de club is belangrijk. Een trainer die zich niet groter voelt dan de club. Prima.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Met alle respect voor Heerkens maar hier gaan we toch ook niet verder mee komen...
Ik denk dat stabiliteit de komende maanden belangrijker is dan groei. In dat opzicht vind ik Heerkes een prima oplossing, hij maakte op mij ook een uitstekende indruk als trainer van Heracles. Dat je er sportief niet veel verder mee komt in de zin van vooruitgang denk ik ook niet, maar ik neem nog steeds aan dat de combinatie De Jonge - Heerkes - Janssen een tijdelijke is en dat voor volgend seizoen (weer) een grote trainer aangesteld wordt.
Gebruikersavatar
Georgios Samaras
Nieuw talent
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-07-2005 17:37
Locatie: Surhuisterveen
Contacteer:

Bericht door Georgios Samaras »

Heerenveen zegt assistent Heerkes de wacht aan
09/02/2010 11:06

SC Heerenveen heeft Gert Heerkes laten weten dat hij niet langer assistent-trainer is bij het eerste elftal. De voormalige hoofdcoach van Heracles Almelo is daarmee het slachtoffer geworden van de trainerswissel bij de Friese club.

Heerkes is pas sinds september in dienst bij Heerenveen. Hij werd de rechterhand van hoofdcoach Jan de Jonge, die de taken had overgenomen van Trond Sollied. Op zijn beurt stapte De Jonge afgelopen week ook op en daarmee is de rol van Heerkes uitgespeeld.

Heerenveen stelde maandag Dick van Burik aan als assistent van Jan Everse, die tot het einde van het seizoen leiding geeft aan de Friese selectie. De club gaat op zoek naar een andere functie voor Heerkes, die nog tot de zomer onder contract staat.
www.vi.nl
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De gangsters schieten snel vanuit de heup. Weer iemand geslachtofferd. Ik heb hier ernstig moeite mee.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Nu de trainers er uit, in de zomer de halve selectie maar de wacht aan zeggen......
Plaats reactie