Gert Heerkes

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lullig voor Heerkes natuurlijk, want ik denk dat hij prima zou kunnen fungeren als assistent. Maar goed, of het handig is om hem bij de groep te houden gezien de vermeende kritiek uit de selectie en zijn aflopende contract (speelt wellicht ook een rol) betwijfel ik. In dat opzicht begrijp ik het wel. Dat er spelletjes gespeeld zijn/worden die niet de schoonheidsprijs verdienen is wel duidelijk.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Herder, De Jonge, Heerkes,Jansen... zouden die er nou alle vier echt niets van kunnen?
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Gaat ons weer een paar ton kosten, wij hebben al enorm veel trainers en assstenten daarvan versleten. Ligt het nu aan de trainers , de spelers of onze directie.

Hij had wat mij betreft kunnen blijven als 2e man, omdat hij nog een contract heeft tot zomer 2010. Dan moet hij wel enorme foute dingen hebben gedaan.

Denk zelf mee aan de laatste 2, waarbij de directie eindverantwoordelijk is !
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Heerkens was als assistent duidelijk de keuze van Jan de Jonge.
In dat opzicht is het niet onlogisch dat hij nu ook het veld moet ruimen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

zweed1 schreef:Gaat ons weer een paar ton kosten, wij hebben al enorm veel trainers en assstenten daarvan versleten. Ligt het nu aan de trainers , de spelers of onze directie.
Ik begrijp er ook niets van. Je begint met Sollied/Van Puyvelde/Herder, die worden weggebonjourd voor De Jonge/Heerkes/Jansen en de laatste sneeuw is nog niet weggedooid of Everse/Van Burik/ ? staan voor de groep.

Over de hoofdtrainers is genoeg geschreven, maar konden we het seizoen écht niet uitzingen met Heerkes en Herder als assistenten? Als we na dit seizoen een andere trainer + staf krijgen, zijn er in één jaar tijd 12 (!!) verschillende mensen met de groep bezig geweest... :?
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Heerkes fuort as assistint 09-02-2010 | 12:48 folgjende »
Gert Heerkes is net langer assistint trainer by SC Hearrenfean. Moandei presintearre Hearrenfean de nije assistint Dick van Burik. De ferwachting wie doe noch dat der plak bliuwe soe foar Heerkes. Sa waard it ferline wike ek troch Heerkes sels, de direksje en de nije trainer Jan Everse sein, nei it opstappen fan haadtrainer Jan de Jonge.

SC Hearrenfean tinkt der no blykber oars oer, want de assistint sil wat oars dwaan.
En check vooral even de audiolink.

http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx ... 0dba37.wma
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Er is op 5 februari al op de clubsite aangegeven dat er een tweede trainer naast Everse bij zou komen, dus dit kan toch geen verrassing voor Heerkes zijn (en ook niet voor de Omrop).

http://sc-heerenveen.nl/web/show/id=424 ... ntid=12218
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Johnny Jansen ook weg bij hget eerste, gaat naar beloften. Dan zou er nog iemand full time naar het eerste moeten doorschuiven (Talan?).
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

De directie kan wel een uitzendbureau beginnen, met al die afgedankte assistenten binnen de gelederen.

''Het waren twee fantastische wedstrijden.''
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er niet nog een assistent bij komt. Nu Heerkes weg is heeft Everse alleen de onervaren Van Burik als assistent bij het 1e rondlopen. Lijkt mij toch een beetje weinig. Ik had dan ook niet verwacht dat Heerkes zou moeten vertrekken als assistent. Vooral niet omdat hij toch nog maar een contract voor 4 maanden had.
Nu moet Everse niet alleen aandacht besteden aan de spelers, maar ook aan Van Burik. Assistent zijn is toch wel wat anders dan als speler eventueel in het veld verlengstuk zijn van een trainer.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
de krolse kater
Jeugdspeler
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-02-2008 10:51

Bericht door de krolse kater »

Dat is nou het voordeel van een groot stadion, er kunnen heel wat weggestuurde/ontslagen trainers in. Het wordt een dure grap met al die trainers wisselingen. maar dan moeten de kaartjes maar wat duurder. en de schuldigen, die blijven mooi zitten. of op het veld staan... Wat mij betreft, net als met de zwangere geitjes,, ruimen de boel :roll:
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Je moet eens op een training van sc Heerenveen komen kijken, laatst waren daar: de Jonge, Heerkes, Janssen, Talan, Bergsma en Klompe de selectie aan het trainen. Genoeg manschappen dus!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Heerkes ondertekent tweejarig contract bij Willem II
Willem II heeft Gert Heerkes (44) aangesteld als hoofdtrainer. De benoeming volgt na een periode van zorgvuldig zoeken en afwegen en geldt voor een periode van twee jaar met een optie voor een derde jaar, stellen de Tricolores via de officiële kanalen. "Hij heeft bij Heracles bewezen een team op te kunnen bouwen. Gert houdt bovendien ook van vechtlust", aldus bewindsvoerder Paul Bottelier tegenover het Brabants Dagblad.
Bron: voetbalzone.nl
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dat is hem van harte gegund. Loyale no nonsense trainer.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Goeie vent inderdaad. Mooi dat deze eredivisietrein hem oppikt op een verlaten zijspoor in Heerenveen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Per direct ontslagen gisteren bij Willem II. Ik weet niet wat ze er daar mee willen bereiken, maar lijkt me toch niet de meest handige zet op dit moment. Jammer voor Heerkes, is een prima man verder.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Op de heenreis naar Heerenveen hoorde ik Heerkes gisteren op de radio. Het ligt toch iets genuanceerder dat hij vertrekt. Willem II heeft in een direct gesprek met hem aangegeven dat ze het seizoen met hem willen afmaken, maar dat ze daarna een andere trainer voor de groep willen zien. Heerkes heeft daarop gereageerd door duidelijk te maken dat hij dit ervoer als een soort vertrouwensbreuk en daarop zijn ze per direct uiteen gegaan.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met Heerkes komt. Begon goed bij Heracles, maar de laatste periode was niet best en na zijn vertrek is het zeker niet bergafwaarts gegaan met die club. En nu dit weer. Hij zal nu nog wel een redelijke club vinden, maar hij moet niet al te vaak van dat soort situaties meemaken. Dan krijg je op termijn toch wel een negatief stempel opgedrukt.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hij zal uiteindelijk wel ergens als jeugd trainer aan de bak komen. Hopelijk is dat bij sc Heerenveen. Hij is tenslotte een coach met de nodige ervaring. In de jeugd hebben we geen enkele coach die eredivisie clubs gecoached heeft.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Calimero schreef:Jammer voor Heerkes, is een prima man verder.
Hier ben ik het helemaal mee eens, een eerlijke man die zegt wat hij denkt en niet met lulverhalen aankomt. Hoe hij als trainer functioneert weet ik natuurlijk niet maar ik vind het een heel prima kerel. Zijn der niet zoveel in het huidige voetballen.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

BV Veendam vindt in Heerkes opvolger voor Gall

13/06/2011 21:42

Gert Heerkes is de komende twee seizoenen trainer bij BV Veendam. Daarmee heeft de club een opvolger gevonden voor Joop Gall, die naar Go Ahead Eagles vertrekt.

De aanstelling van Heerkes volgt kort op het nieuws dat Veendam financieel gered is na de verkoop van Michael de Leeuw aan De Graafschap.

Veendam is voor Heerkes de derde club uit het betaalde voetbal, nadat hij eerder al werkzaam was bij Heracles Almelo en Willem II. Die laatste club degradeerde afgelopen seizoen roemloos naar de Jupiler League, al was Heerkes op dat moment reeds vervangen door John Feskens. Met Veendam wacht Heerkes de zware taak goed gevolg te geven aan de prestaties van zijn voorganger Gall die met de clubs vorig seizoen als vierde eindigde.

'Ik heb vijf weken thuis kunnen uitblazen en dat vind ik lang genoeg', zegt Heerkes tegen Voetbal International. 'Ik ben blij dat ik komend seizoen weer een club heb en ik denk dat ik als Hardenberger goed bij de club pas. In Brabant klikte het ook wel, maar qua karakter pas ik beter bij de cultuur in het Noorden.'

Heerkes denkt bij BV Veendam op een betere manier te kunnen instappen dan vorig seizoen bij Willem II. 'In Tilburg ging na het afwenden van het faillissement de halve selectie weg. In Veendam blijft de selectie nagenoeg intact, dat zorgt toch voor rust. Ik weet dat er financieel niet veel mogelijk is, maar het voortbestaan van de club is in elk geval gewaarborgd.'

'Sportief heeft Veendam het afgelopen seizoen (vierde plaats, red.) heel goed gedaan. Daarom hoor je mij nu niet zeggen: we zien wel waar we eindigen. Ik wil de prestatie van Gall evenaren of misschien verbeteren. Dat gaan we in ieder geval wel proberen.'(Marco Timmer)
In case of doubt, make it sound convincing
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Mooi, dat gun ik die beste man wel. Hopen dat hij daar iets meer succes heeft dan in Tilburg.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Mooi voor deze sympathieke man.
Bij Willem II had hij geen enkele kans.. die club was gedoemd te degraderen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Flying Tilster schreef:Mooi voor deze sympathieke man.
Bij Willem II had hij geen enkele kans.. die club was gedoemd te degraderen.
Niet helemaal waar, hij heeft het zelf ook wel een beetje verprust door al die wisselingen in het begin.
Willem 2 kon best een potje voetballen, dat hebben ze o.a. tegen ons laten zien en tegen AZ.

Wel blijft het een sympathieke kerel, zijn beide zonen spelen in de opleiding van sc Heerenveen / FC Emmen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik vind dit echt een gignatische pipo.. ik denk ook dat hij slecht gaat presteren met Veendam.
Spijt heb je morgen maar!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lipton schreef:Willem 2 kon best een potje voetballen, dat hebben ze o.a. tegen ons laten zien en tegen AZ.
Ook tegen Heerenveen bakte Willem II er heel erg weinig van. In de rust stond het 0-2 en Heerenveen speelde allerminst goed. Na rust lieten ze het lopen, terwijl Willem II gewoon probeerde te voetballen. Op basis van inzet, geluk en onkunde aan Heerenveen-zijde werd het 4-3 in plaats van 0-5.

Meer zat er gewoon niet in. Wel ben ik van mening dat Heerkes niet geschikt is om een Eredivisieploeg op langere termijn vooruit te helpen. Het is voor hem belangrijk dat hij wel slaagt in Veendam. Anders krijgt hij wel een heel slecht cv...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Eens, maar Willem 2 liet bij vlagen leuk voetbal zien. Ik ben wel van mening dat er gewoon meer in had gezeten dan nu het geval was. Zo kansloos als nu was echt niet nodig geweest m.i.
Wel jamer dat Gert nooit gebruik heeft kunnen maken van Pawel.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Willem II liet af en toe best leuk voetbal zien, maar zulke wedstrijden had VVV ook. Excelsior al helemaal. Het was een kwestie van tijd voordat het zou knappen in Tilburg en dat is afgelopen seizoen gebeurd. Heerkes was misschien niet de ideale trainer, maar met dit materiaal zat er nauwelijks meer in.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Lipton schreef:Eens, maar Willem 2 liet bij vlagen leuk voetbal zien. Ik ben wel van mening dat er gewoon meer in had gezeten dan nu het geval was. Zo kansloos als nu was echt niet nodig geweest m.i.
Vanaf het begin was het één van de zwakste broeders in de competitie. Dat ze van ons wonnen, lag meer aan ons dan aan Willem II. Het hoogst haalbare was bij voorbaat al playoffs. Er is in mijn optiek geen enkele trainer die deze ploeg aan het voetballen zou krijgen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie