Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Mooi verlengen het is maar afwachten wat je anders voor die 4 miljoen haalt. Voor je het weet is ook dat schijntje geld verdampt.
Alle ballen op Henkie!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Duo Maxwell schreef:Ja dat is logisch, maak van Assaidi een grootverdiener (in Heerenveen proporties). Hij is onze beste speler dus mag gerust het hoogste salaris hebben wat mij betreft.
Hij was al ontevreden toen Galatasaray hem 'maar' 1 miljoen ongeveer bood.... :roll:
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Als je zijn contract met een jaar verlengd met een verkoopclausule van 5 miljoen, kun je hem rustig komend jaar een salarisverhoging van een miljoen geven. Zou je hem eventueel ook nog een extra bedrag als tekengeld kunnen geven, omdat er geen nieuwe speler aangetrokken hoeft te worden. Zou dan wel voorwaarden stellen als je hem over een jaar verkoopt. Geen situaties meer zoals dit jaar.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Peter schreef:Als je zijn contract met een jaar verlengd met een verkoopclausule van 5 miljoen, kun je hem rustig komend jaar een salarisverhoging van een miljoen geven. Zou je hem eventueel ook nog een extra bedrag als tekengeld kunnen geven, omdat er geen nieuwe speler aangetrokken hoeft te worden. Zou dan wel voorwaarden stellen als je hem over een jaar verkoopt. Geen situaties meer zoals dit jaar.
Serieus, ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen. Wil jij een speler serieus één miljoen als salaris geven? Van welke club ben jij supporter? Want dan wil je alleen maar onnodige hoge risico's lopen, dat slaat nergens op. Bovendien zijn er maar weinig clubs die een speler met één jaar contract voor 5 miljoen komen ophalen. Bovendien zou dat salaris buiten alle proporties zijn, daar kun je 2 á 3 andere (goeie) spelers/vervangers voor halen. Die voorwaarde over de situatie zoals nu kun je onmogelijk stellen, want dan komen ze gewoon met een ander excuus waardoor ze er niet uit komen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een jaarsalaris van één miljoen euro is volstrekt onrealistisch bij het huidige Heerenveen, dus gebeuren gaat het sowieso niet. Maar bovendien is er ook weinig aanleiding voor Assaidi om toe te happen. Hij kan nu voor ongeveer vier miljoen euro weg en over een jaar is hij zelfs transfervrij. Waarom zou hij dan akkoord gaan met een gelimiteerde transfersom die hoger is dan de huidige vraagprijs? Assaidi zal wel gek zijn om daar akkoord mee te gaan.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Als hij nu niet weggaat, loopt hij volgend seizoen zowiezo gratis de deur uit. Heb je er helemaal niets aan verdient. Als je hem zijn contract laat verlengen met een jaar, dan is hij volgend jaar dus niet transfervrij. Heerenveen kan dan dus alsnog een transfersom opstrijken. Ik verwacht dat Assaidi op dit moment maximaal 4 miljoen zou opbrengen. Als je dus in een clausule de verkoopprijs op 5 miljoen bepaald dan kost het je alleen de rente over dat miljoen. Natuurlijk loop je risico, want het zou best kunnen dat Assaidi niet meer de vorm van vorig jaar etaleert. Anders zie ik er niet zo'n heel groot risico in.
Komt dus bij dat je geen vervanger hoeft aan te trekken. Als die niet transfervrij is kost dat ook een bepaalde transfersom.
Natuurlijk zul je dit de andere spelers wel moeten uitleggen, want het salaris van een Assaidi in deze situatie is niet vergelijkbaar met die van andere spelers en dat zou scheve gezichten kunnen geven.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Peter schreef:Als hij nu niet weggaat, loopt hij volgend seizoen zowiezo gratis de deur uit. Heb je er helemaal niets aan verdient. Als je hem zijn contract laat verlengen met een jaar, dan is hij volgend jaar dus niet transfervrij. Heerenveen kan dan dus alsnog een transfersom opstrijken. Ik verwacht dat Assaidi op dit moment maximaal 4 miljoen zou opbrengen. Als je dus in een clausule de verkoopprijs op 5 miljoen bepaald dan kost het je alleen de rente over dat miljoen. Natuurlijk loop je risico, want het zou best kunnen dat Assaidi niet meer de vorm van vorig jaar etaleert. Anders zie ik er niet zo'n heel groot risico in.
Komt dus bij dat je geen vervanger hoeft aan te trekken. Als die niet transfervrij is kost dat ook een bepaalde transfersom.
Natuurlijk zul je dit de andere spelers wel moeten uitleggen, want het salaris van een Assaidi in deze situatie is niet vergelijkbaar met die van andere spelers en dat zou scheve gezichten kunnen geven.
Het risico is dat je nu geen drie mio ontvangt die Heerenveen heel erg hard nodig heeft.
Daarnaast heb je de kans dat er weer een blessure optreed waardoor waarde 2 mio is.
En denk je dat hij akkoord gaat met verlengen? Hij kan volgend jaar gratis weg. Beter kan niet voor een speler.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Peter schreef:Als hij nu niet weggaat, loopt hij volgend seizoen zowiezo gratis de deur uit. Heb je er helemaal niets aan verdient.
Maar Assaidi is echt niet gek, zeker niet met die geldwolf van een Raiola achter zich. Waarom zou je akkoord gaan met een afkoopsom van vijf miljoen euro terwijl je nu voor minder weg kan, waar je over een jaar zelfs gratis weg mag. Assaidi zou een eventuele droomtransfer alleen maar lastiger maken en dat gaat hij gewoonweg niet doen. Als je gaat verlengen, moet je er gewoon een paar miljoen euro van maken. Dat is gewoon onlogisch. Net zoals Heerenveen geen miljoen euro gaat betalen. In de goede jaren was dat naar mijn weten al niet haalbaar, nu is het moreel gezien uitgesloten en eigenlijk niet wenselijk ook.
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

Superfries88' schreef: Maar Assaidi is echt niet gek, zeker niet met die geldwolf van een Raiola achter zich. Waarom zou je akkoord gaan met een afkoopsom van vijf miljoen euro terwijl je nu voor minder weg kan, waar je over een jaar zelfs gratis weg mag. Assaidi zou een eventuele droomtransfer alleen maar lastiger maken en dat gaat hij gewoonweg niet doen. Als je gaat verlengen, moet je er gewoon een paar miljoen euro van maken. Dat is gewoon onlogisch. Net zoals Heerenveen geen miljoen euro gaat betalen. In de goede jaren was dat naar mijn weten al niet haalbaar, nu is het moreel gezien uitgesloten en eigenlijk niet wenselijk ook.
Stel je spreek met af dat hij zijn contract verlengt, dat hij weg mag voor 8 miljoen ( afkoopclausule) hij krijgt van die 8 miljoen 2 miljoen zelf, mocht Heerenveen minder dan 8 miljoen krijgen dan krijgt hij maar 10 procent van de koopsom. Hij wil laten zien dat hij goed kan voetballen want hij wil die 2 miljoen waar maken, hij blijft, krijgt wel een bovenmodaal(voor heerenveen begrippen) salaris van 750 000 euro. Waarschijnlijk koopt iemand hem over een jaar wel voor 8 miljoen als hij een goed jaar draait. ( dat moet toch lukken) het lijkt mij een win win situatie.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Nee, tuurlijk niet. Assaidi heeft aan het eind van het seizoen de goede clubs voor het uitzoeken. Als hij een topseizoen draait heeft hij de topclubs voorhet uitzoeken. En die 2 miljoen heeft hij dan binnen no-time terugverdiend.
En het is ook niet uitgesloten dat Assaidi in de winterstop vertrekt, dan houden we er ook 3 miljoen aan over
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Podium3 schreef:Waarschijnlijk koopt iemand hem over een jaar wel voor 8 miljoen als hij een goed jaar draait. ( dat moet toch lukken) het lijkt mij een win win situatie.
Waar baseer je dat op? Assaidi is momenteel voor zo'n vier miljoen euro op te halen en er staat amper clubs in de rij voor hem. Hij moet een geweldig seizoen draaien om volgend jaar zomer het dubbele waard te zijn, ongeacht de duur van verlenging. Assaidi wil nu of uiterlijk in 2013 hogerop en zo'n hoge transfersom werkt dan steevast in zijn nadeel. Daarom lijkt me de kans zeer klein dat hij akkoord gaat. Het gaat al erg lastig worden om hem te overtuigen van verlenging. Als het al lukt, zal je volgens mij akkoord moeten gaan met een transfersom rond de twee á drie miljoen euro. Dat is logischer: Assaidi is verzekerd van een club voor de komende jaren, mag voor een lage transfersom weg en Heerenveen vangt toch nog iets voor hem na eerst nog van hem te kunnen genieten. Dat lijkt me een stuk realistischer.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Assaidi is natuurlijk afgelopen seizoen nauwelijks fit geweest. Eigenlijk alleen de eerste maand en de laatste maand van het seizoen en toen was hij blij vlagen fenomenaal en werd hij alom geprezen. Zeker in het begin van het seizoen.
Als Assaidi fit blijft kan hij heel veel voor ons betekenen. Ik kan het me nauwelijks voorstellen en ik weet ook niet of het slim is, maar als liefhebber zou ik het erg mooi vinden als hij blijft.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

ik denk zelfs dat '' als '' Assaidi blijft er helemaal niets meer bij komt!
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Zou dit geen tactiek van Assaidi zijn? \
Wachten wachten en wachten. En dan een week voor de deadline komt Ajax oid op de proppen en bied 2,5 a 3 mio.

Wat zal Heerenveen dan doen?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Assaidi steekt zo niet in elkaar, dat weet ik zeker. Hij is altijd respectvol naar de club geweest en ik denk dat hij dat ook zal blijven.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Assaidi lijkt me ook een goede knul. Echter in hoeverre is hij beïnvloedt door Raiola ?
Ik denk dat hij er verstandig an doet om een andere zaakwaarnemer te kiezen. Alhoewel Raiola de transfer met Narsingh toch ook (mede) tot een goed eind bracht. Waar het probleem zou zit is wat onduidelijk.
Samen maken we de club sterk.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

BK2007 schreef: Ik denk dat hij er verstandig an doet om een andere zaakwaarnemer te kiezen.
Geloof niet dat dit zo maar 1,2,3 klaar is. Volgens mij hebben spelers contracten met zaakwaarnemers, die schuif je niet zo maar aan de kant.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Otsje P schreef: Geloof niet dat dit zo maar 1,2,3 klaar is. Volgens mij hebben spelers contracten met zaakwaarnemers, die schuif je niet zo maar aan de kant.
Contracten met zaakwaarnemers zijn per jaar.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

RobertDeVries schreef: Contracten met zaakwaarnemers zijn per jaar.
Ah, bedankt. Weet niet wanneer dit contract in is gegaan, maar het zou dus kunnen dat Oussama nog even wacht, zodat hij van Raiola verlost is.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Raiola heeft geen contracten met spelers. Hij is adviseur die ingehuurd wordt, eigenlijk zet je Raiola dus niet aan de kant, maar je maakt gewoon geen gebruik meer van zijn dienst. Contracten doet hij dus niet aan.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Lardy schreef:Raiola heeft geen contracten met spelers. Hij is adviseur die ingehuurd wordt, eigenlijk zet je Raiola dus niet aan de kant, maar je maakt gewoon geen gebruik meer van zijn dienst. Contracten doet hij dus niet aan.
Klopt, had dit ook gehoord. Wel opvallend, meestal zijn zaakwaarnemers wel op contractbasis. Ik denk ook dat hier het grootste minpunt zit, bij contract zal er sprake zijn van iig een vast basis bedrag.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Heerenveen heeft slecht gehandeld.
In de winter kwam PSG met een bod van 8 miljoen..
Dat vond de club te weinig voor in de winter.. en nu kunnen ze geen eens 3 krijgen.
Zeg maar niks!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Baas schreef:Heerenveen heeft slecht gehandeld.
In de winter kwam PSG met een bod van 8 miljoen..
Dat vond de club te weinig voor in de winter.. en nu kunnen ze geen eens 3 krijgen.
Volgens mij had de club al een akkoord met Galatasaray, voor meer dan 3 miljoen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Er is nooit een bod geweest van PSG, en al helemaal niet van 8 miljoen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ze waren toen toch 'een bod aan het voorbereiden'?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Dan niet.
Ik roep niet zomaar wat.
Zeg maar niks!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Baas schreef:Dan niet.
Ik roep niet zomaar wat.
Jij zei ook dat Zuiverloon zeker niet terug zou komen, dus ik weet niet waarom ik dit wel betrouwbare informatie zou moeten vinden. Een bod van 8 miljoen is er naar mijn weten ook nooit geweest inderdaad.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Baasje zal wel in de war zijn met een Russische club, daar hadden ze iid een akkoord mee. Deal PSG nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Oke, maar nogmaals.. ik heb dit wel te horen gekregen.
Bron die toch, normaal gesproken erg goed geïnformeerd is.
Maar goed..
Over Zuiverloon: dat klopt dat heb ik gezegd. hij komt nu op huurbasis en is slechts een oplossing voor een jaar. Denk namelijk dat hij niet overgenomen gaat worden.
Zeg maar niks!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

PSG heeft wel biedingen gedaan dat staat vast. Maar niet van 8 miljoen, dat kan natuurlijk nooit.
Plaats reactie