Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Laatst gewijzigd door hilbi op 07-09-2010 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik ben bang dat we één van onze smaakmakers en grote talenten niet lang gaan houden. Als de grote clubs een talent eenmaal ontdekt hebben zullen steeds meer hem gaan volgen.
'Stuttgart besluit om Heerenveen-smaakmaker Assaidi te gaan volgen'
Dinsdag, 7 september 2010 om 09:17Oussama Assaidi staat in de belangstelling van VfB Stuttgart. Khalid Boulahrouz heeft de scouts van zijn Duitse werkgever geadviseerd om de dribbelaar eens te bestuderen en de talentenjagers zijn onder de indruk geraakt van de kwaliteiten van Assaidi, zo weet Voetbal International. De vleugelspeler zal in de aankomende maanden gevolgd blijven worden.

Stuttgart bevestigt dat Assaidi al een keer bekeken is, maar aangezien de Duitsers de aanvaller niet als een directe versterking zagen, besloot de club nog niet over te gaan tot het doen van een officieel bod en zich op de transfermarkt te richten op andere spelers. Zo kwam Mauro Camoranesi, evenals Assaidi een vleugelaanvaller, vorige week over van Juventus naar Stuttgart.

In de toekomst wordt de 22-jarige Assaidi mogelijk wel interessant voor Stuttgart, dat de verrichtingen van de dribbelaar zal gaan volgen. De Marokkaan met een Nederlands paspoort is begonnen aan zijn tweede seizoen bij Heerenveen, dat hem vorig jaar voor één miljoen euro overnam van De Graafschap. Daarvoor speelde Assaidi nog bij FC Omniworld.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

En "wij" vinden hier dat hij er niks van kan. Toch wel een opvallend bericht.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gekko schreef:En "wij" vinden hier dat hij er niks van kan. Toch wel een opvallend bericht.
Dat is ietwat overdreven, maar Assaidi zou op dit moment natuurlijk ook echt geen aanwinst zijn voor Stuttgart. De tegenstanders aldaar zijn fysiek veel sterker en ook gewoon beter. In de Eredivisie heeft hij al bijzonder veel moeite om zich te onderscheiden, dus in de Bundesliga zou hij m.i. verzuipen.

Assaidi zal heel hard moeten werken aan zijn inzicht, kracht en effectiviteit. Zolang hij die drie punten onvoldoende beheerst denk ik dat een overstap naar de Bundesliga een totaal verkeerde zal zijn. Maar goed, het is natuurlijk wel de vraag of een speler zo'n kans durft te laten liggen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Zo zie je maar weer wat een opportunistisch wereldje dit is.
Een paar leuke acties en je bent alweer interessant voor een betrekkelijk grote club uit de Bundesliga.
Terwijl je na ruim een seizoen staat op exact een doelpunt en een drietal assists.
Of zou Khalid Boulahrouz gewoon een vriendje of goede bekende van Assaidi zijn die hem aan een leuk contract bij Stuttgart wil helpen?
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Boulahrouz zou ons hier enorm mee helpen!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het is niet vreemd dat buitenlandse clubs interesse hebben in Beerens en Assaidi. In eigen competitie worden zulke types immers amper opgeleid. Hoeveel Duitse dribbelaars zijn er? Daar komt bij dat ze in de Bundesliga geweldige ervaringen hebben met Nederlanders, met Elia als voorbeeld voor Assaidi.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

En wat te denken van Robben. Die is een grootheid in Duitsland.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

rust schreef:Boulahrouz zou ons hier enorm mee helpen!
En dan? Wie zet je er dan neer?
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

rust schreef:Boulahrouz zou ons hier enorm mee helpen!
Misschien moet je je ogen eens openen, ik vind Assaidi wel degelijk progressie maken en laat ook wel duidelijk zien flink wat kwaliteiten in zich heeft en mogelijkheden te groeien tot een aardig grote speler.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Cyn schreef: Misschien moet je je ogen eens openen, ik vind Assaidi wel degelijk progressie maken en laat ook wel duidelijk zien flink wat kwaliteiten in zich heeft en mogelijkheden te groeien tot een aardig grote speler.
Hij baselt wel vaker (Beerens topic) dus niet teveel van aantrekken.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

ALS 26.000 schreef:Ik ben bang dat we één van onze smaakmakers en grote talenten niet lang gaan houden. Als de grote clubs een talent eenmaal ontdekt hebben zullen steeds meer hem gaan volgen.
Smaakmakers? Omdat hij nu een paar wedstrijden redelijk gespeeld heeft is hij gelijk een van onze smaakmakers? Dat zegt dan meer over de rest dan over Assaidi. Ze zullen bij Stuttgart toch ook wel zien dat hij nog veel tekort komt, zelfs voor de top in Nederland, laat staan subtop Bundesliga. Maar als ze er komende winter of volgend jaar zomer een mooi bedrag voor neerleggen heb ik er echt geen probleem mee dat hij gaat. We hebben veel geld (1miljoen+) aan hem uitgegeven en als we daar dan nog winst op gaan maken hebben we het goed gedaan met een speler die, tot nu toe, dat bedrag nog geen moment waard is geweest. Assaidi doet het zeker beter dan vorig jaar, vooral op fysiek vlak heeft hij progressie gemaakt, en er zit zeker nog meer in. Maar als een club er een flink bedrag voor over heeft, gelijk doen.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Je kunt het ook anders bekijken...Assaidi speelde naar mijn weten bij de graafschap op nummer 10 en was elke wedstrijd gevaarlijk. Heerenveen koopt hem ...en zet hem stijf links opdat we dat vervelende 4-3-3 willen blijven spelen.
Nu kopen ook Dost, omdat we denken dat we buitenspelers hebben...terwijl assaidi het niet is! Assaidi moet eigenlijk niet op links, maar doordat Dost het best rendeert in een 4-3-3- systeem...blijf je gehandicapt. Gewoon weer een fout van het bestuur of scouting! Een speler als Assaidi hoort achter de spitsen...maar die fout hebben we al eens gemaakt met lasse schone. Assaidi zal wel bij een andere club op zijn positie renderen...
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Cyn schreef:
Misschien moet je je ogen eens openen, ik vind Assaidi wel degelijk progressie maken en laat ook wel duidelijk zien flink wat kwaliteiten in zich heeft en mogelijkheden te groeien tot een aardig grote speler.
Mee eens.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Sorry hoor, maar het bagger schoot me in de broek toen ik dit las. Deze jongen is een grappig straatvoetballertje en als boulahrouz een transfer er door kan drukken voor zn marrokaanse maatje dan zijn wij als hveen zijnde de lachende derde.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Haha, het is toch ongelooflijk hier. Assaidi is een prachtige voetballer,maar je hebt mensen die altijd kijken naar wat iemand niet kan. Ik geniet van dat soort voetballers.

Maar ja, zelfs Pranjic kreeg hier nog veel kritiek en die jongen speelde afgelopen seizoen gewoon veel bij Bayern..... Ik wete niet wat hier van spelers wordt verwacht door sommigen maar realistisch is anders.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

ALS 26.000 schreef: Ik wete niet wat hier van spelers wordt verwacht door sommigen maar realistisch is anders.
Uhm... Wat meer rendement misschien? Het mag er misschien leuk uitzien maar als het niets tot weinig oplevert (wat doelpunten en assists betreft) dan heb je er geen reet aan. Assaidi mag dit jaar laten zien dat hij stappen aan het maken is. In de eerste paar duels heeft hij bij vlagen zeker laten zien vooruitgang te hebben geboekt, zeker op fyziek vlak, hij laat zich minder makkelijk wegzetten. Maar veel rendement leveren zijn acties nog niet op. 1 assist tot nu toe. Dat zal echt nog moeten verbeteren. Als hij dat kan hebben we aan hem een prima speler. Nu voert hij acties te vaak te ver door waardoor ze niks opleveren. Ik verwacht dus een flink aantal meer doelpunten en assists van hem tov het vorige seizoen, dat lijkt me toch niet bepaald onrealistisch, of wel?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Assaidi is een talent, maar heeft nog helemaal niks bewezen. Hij doet het redelijk, maar kan en moet veel beter.
Als hij zich de komende seizoenen weet te ontwikkelen denk ik dat hij het Heerenveen niveau kan ontstijgen. Maar een echte topper zal hij niet worden.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Assaidi is een pril talentje. Moet nog erg veel leren en heeft (nog ??) weinig rendement.

Zegt meer iets over de kwaliteiten van het scoutingsapparaat van Stuttgart, geen wonder dat ze erg ver zijn weggezakt in de Bundesliga.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hoezo? Mag je tegenwoordig geen spelers meer scouten?
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Of ie echt door gaat breken en of hij echt eens met rendement gaat voetballen weet ik eerlijk gezegd niet maar ik mag graag naar hem kijken, de afgelopen wedstrijden en dan met namen tegen NAC heb ik van hem genoten, rendement of niet.
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Heerenveen is veel beter dan Stuttgart. Jaren geleden speelden we die al zoek in de UEFA cup. Ze waren volstrekt gedesoriënteerd op het veld.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gekko schreef:Heerenveen is veel beter dan Stuttgart. Jaren geleden speelden we die al zoek in de UEFA cup. Ze waren volstrekt gedesoriënteerd op het veld.
Inderdaad! Heerenveen had zich goed in de rol als underdog gestopt, maar had daarmee een goed rookgordijn opgehangen :wink:.

In ieder geval doet Assaidi er verstandig aan om nog zeker een jaar of twee in Nederland te spelen, bij Heerenveen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Het lijkt erop dat ons ruwe diamantje langzaam begint te glimmen. Vind hem steeds sterker worden aan de bal en steeds meer lijkt te lukken.
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Naar wie wees Assaidi na zijn goal, Jans?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

massan schreef:Naar wie wees Assaidi na zijn goal, Jans?
Volgens mij had hij familie (of vriendin) op de tribune zitten. Vrijdag haalde hij in ieder geval kaarten bij de receptie op voor de wedstrijd. Hij bleef bij de ereronde geloof ik ook even staan bij vak 1, daar zitten die mensen altijd dus zou goed kunnen.
Corruption is everywhere, fight it!
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Toen Eredivisie Live hem tot man van de wedstrijd wilde kronen d.m.v. een fles champagne stond hij eerst met wat vrienden te praten rond de middenlijn. Hier zal hij ook wel naar hebben gewezen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Op feanfoto.nl zag ik deze foto:

Afbeelding

Wie is dat waar hij in de armen springt?
Corruption is everywhere, fight it!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Op zijn veldspel viel inderdaad weinig aan te merken.
Aan de andere kant leverde hij ook ditmaal geen enkele bruikbare voorzet af.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

oldtimer schreef:Op zijn veldspel viel inderdaad weinig aan te merken.
Aan de andere kant leverde hij ook ditmaal geen enkele bruikbare voorzet af.
Zelfs niet vanaf rechts waar hij een groot deel van de 2e helft speelde. Hij is immers rechts dus van die kant zou je een goede voorzet van hem moeten kunnen verwachten. Blijft een punt waar aandacht aan zal moeten worden besteed door Jans. Ook bij Beerens overigens.
Plaats reactie