Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Assaidi is optisch een leuke speler, maar niet het geschikte type voor de linkerkant.
Domweg omdat hij te weinig gevoel heeft in zijn linkerbeen.
Het is tegenwoordig weliswaar mode om rechtsbenige spelers op links te zetten en andersom omdat ze dan naar binnen kunnen trekken en uithalen met hun sterke been, maar wat betreft de voorbereiding van goals is het alleen maar nadelig.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

En toch denk ik dat Assaidi een snoepje kan worden. Zijn straatvoetbal-kant doet me enigzins denken aan Elia. Als hij de juiste beheersing krijgt, en een sterker linkerbeen wordt het nog genieten.. Ik zie Jans daar wel toe in staat.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Elia lijdt trouwens aan hetzelfde euvel als Assaidi..
Mooie acties met een belabberde voortzetting zodra hij zijn linkervoet moet gebruiken.
Op het WK is dat ook weer enkele malen pijnlijk duidelijk geworden.
Terwijl dat met enige gerichte training makkelijk te verhelpen is.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

oldtimer schreef: Terwijl dat met enige gerichte training makkelijk te verhelpen is.
Hwa, als je ouder dan 18 a 19 jaar bent word het lastig om je been nog zover op te oefenen zodat je er een knappe voorzet mee kan geven.
Zeker op dat niveau moet het zeer snel , krachtig en accuraat.
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

Lang aan hem getwijfeld, maar hij maakt nu toch flink progressie. In ieder geval is hij qua duelkracht Beerens inmiddels voorbij.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Maar hij moet wel leren eerder af te spelen, als hij de man voorbij is haalt hij de bal telkens terug terwijl hij hem met zijn linker in kan passen of kan voorzetten nu draait hij zich vast.

ook het overzicht kan beter en dan met name de korte combinaties, maar er zit progressie in die jongen vooral qau kracht idd.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Vooral in de 1e helft was het genieten van Oussama vanuit mijn plekje in vak 22.
Tuurlijk, het lukt niet altijd en de voortzetting kan nog beter, maar het is toch heerlijk om te zien dat er nog spelers zijn die een actie durven te maken en op pure behendigheid een speler kunnen uitspelen ?
Daarvoor kom je ook naar het stadion.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Altijd dreigend, altijd aanspeelbaar, zeer beweeglijk. Geloof me: de tegenstander wordt gek van Assaidi! Rendement kan gemiddeld iets omhoog (al was het nu natuurlijk prima met 2 supervoorzetten), maar deze speler wordt een veel grotere speler dan Beerens! Beerens valt te makkelijk en Beerens durft niet te schieten. Ongelooflijk vind ik dat, ik heb liever dat een speler 3 keer mist dan dat een speler 3 keer kan schieten maar het niet durft.
100% achter Marco van Basten!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De druk die spelers als Assaidi en Beerens op een verdediging leggen door de duels op te zoeken, schept ruimte voor anderen. Als ze daar oog voor gaan krijgen wordt het nog leuker.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zijn roepnaam is Uzi getuige het interview met Dost na de wedstrijd. :)
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Laat hem dan ook eens met scherp schieten.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Een uzi is nou niet bepaald een precisie wapen, meer een wapen waarmee je snel en veel schiet :mrgreen: In dat opzicht is de bijnaam wel passend.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

davp schreef:Een uzi is nou niet bepaald een precisie wapen, meer een wapen waarmee je snel en veel schiet :mrgreen: In dat opzicht is de bijnaam wel passend.
Jij snapt hem ;)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dus: we noemen hem vanaf nu Fal:
http://nl.wikipedia.org/wiki/FN_FAL
Laat mij hem maar bedienen, was ooit eerste klas schutter.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Waarom Fal als zijn bijnaam al Uzi is? :)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Met een Fal schiet je veel scherper, gerichter dan met een Uzi. Als dat zijn bijnaam is, verleid een nieuwe bijnaam Fal hem wellicht tot meer precisie en scherpte. Neemt niet weg dat hij wel in een ontwikkelfase lijkt te zitten. Hij heeft wat tegen een stap omhoog aan zitten hikken maar het begint erop te lijken.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Nu nog een doelpunt en hij stapt over de drempel heen.. Nee, ik denk dat hij vooral hard moet blijven werken en dat hij ook vooral zijn beelden moet bekijken, zoeken naar momenten waarop hij beter anders had kunnen beslissen. Hij is creatief en heeft leuke trucjes om een verdediger voorbij te spelen. Maar na dat moment gaat het nog te vaak mis. Dan vergeet hij om zich heen te kijken en loopt zichzelf vast, terwijl hij als hij 1 seconden zijn hoofd optilt en zijn ogen niet op de bal laat richten hij wellicht afspeelmogelijkheden ziet. Het valt me nu op dat hij te graag acties wil maken en dus teveel naar zijn eigen bal kijkt. Misschien moet hij sterkter trainen op balcontrole op gevoel, en niet op het oog, zodat hij meer om zich heen kan kijken?

Uzi past dus wel bij hem ;)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dat wordt dus de kop straks in VI: Van Uzi naar Fal. Ondertitel: Assaidi bekroont ontwikkeling met Oranjeselectie.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Heeft hij niet de keus gemaakt voor Marokko in de zin dat hij meer kans heeft daarvoor geselecteerd te worden?
Hij heeft nog de keus zolang hij nog nergens is geselecteerd.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Volgens mij kan je zelfs nog switchen als je alleen maar een oefenwedstrijd hebt gespeeld voor het a-elftal. Zo kan Yildirim, die alleen in de oefenwedstrijd tegen Engeland voor het Nederlands elftal in actie kwam, bijvoorbeeld ook nog steeds voor Turkije uitkomen mocht hij daar ooit nog voor worden uitgenodigd. Pas wanneer je in actie bent gekomen in wedstrijden op eindtoernooien of kwalificatieduels mag je niet meer wisselen. Vooralsnog is Assaidi, bij mijn weten, nooit voor welk nationaal elftal ook geselecteert.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Ik heb genoten van assaidi in de wedstrijd tegen NEC, voortzetting en rendement blijft een probleem, maar er gaat wel steeds meer dreging van hem uit en gaat z'n man steeds gemakkelijker voorbij.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

hilbi schreef:Ik heb genoten van assaidi in de wedstrijd tegen NEC, voortzetting en rendement blijft een probleem, maar er gaat wel steeds meer dreging van hem uit en gaat z'n man steeds gemakkelijker voorbij.
Zijn passeer-acties oogden zeker voor de rust prima, al is het wel vaak hetzelfde trucje.
Wat de voortzetting betreft doe je m.i een beetje vergoelijkend.
Daar gaat het toch allemaal om?
Wat heb ik aan dreiging?
Als iemand in 4 wedstrijden niet verder komt dan een (1 ) bruikbare voorzet, dan lijkt dat natuurlijk nergens op.
Bovendien is ook zijn afwerking nog ronduit zwak.
Ik zou hem wel eens bij gelegenheid ( bij afwezigheid van Beerens ) op rechts willen zien: minder ingestudeerde trucjes en, omdat hij rechtsbenig is een snellere en betere voortzetting.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Twee assists bij NAC, niet 1. Ik geef deze jongen een grotere toekomst dan Beerens, persoonlijk.
100% achter Marco van Basten!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

TWR22 schreef:Twee assists bij NAC, niet 1.
Je rekent nooit assists bij eigen doelpunten. Verder was die pass toch al niet zo goed, dus een compliment is het ook niet waard.

Ik weet het niet bij Assaidi. Het is allemaal zó voorspelbaar, evenals bij Beerens. Die jongen blijft veel te vaak staan in plaats van de diepte te zoeken, als hij rent komt hij er toch meestal niet langs met als gevolg dat hij terug gaat kappen. Ik vind er totaal geen verrassing inzitten. En als hij er eens langs komt, dan is de voortzetting 9 van de 10 keer zwaar beroerd.

Zolang Assaidi en Beerens niet gaan werken aan inzicht, verrassing en effectiviteit, dan gaan ze het beiden niet verder dan Heerenveen schoppen. En daarmee mogen ze op dit moment m.i. hun handen al dichtknijpen, want ik vind dat je op subtopniveau wel wat meer mag brengen dan dit.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Assaidi is er fysiek wel op vooruitgegaan vergeleken met vorig seizoen. Waar hij toen nog regelmatig met een schouderduw van de bal gezet werd, wat me in de bekerwedstrijd tegen RBC erg opviel, evenals de wedstrijd Feyenoord-Heerenveen (zat bij beide wedstrijden een helft vlak achter het doel, zijn vleugel), is hij nu wat balvaster en laat zich minder snel wegzetten. Leuk om naar zijn acties te kijken, nu nog rendement en wat meer bevliegingen zodat hij onvoorspelbaarder wordt.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

oldtimer schreef:Zijn passeer-acties oogden zeker voor de rust prima, al is het wel vaak hetzelfde trucje.
Wat de voortzetting betreft doe je m.i een beetje vergoelijkend.
Daar gaat het toch allemaal om?
Wat heb ik aan dreiging?
Als iemand in 4 wedstrijden niet verder komt dan een (1 ) bruikbare voorzet, dan lijkt dat natuurlijk nergens op.
Bovendien is ook zijn afwerking nog ronduit zwak.
Ik zou hem wel eens bij gelegenheid ( bij afwezigheid van Beerens ) op rechts willen zien: minder ingestudeerde trucjes en, omdat hij rechtsbenig is een snellere en betere voortzetting.
Tuurlijk gaat het uiteindelijk om rendement en voortzetting, alleen zonder 1e actie is er helemaal geen voortzetting. De 1e actie begint vaker te lukken en daarmee komt er dreiging. Nu is het inderdaad zaaak om aan de voortzetting te werken.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Volgens jou zou hij dus nu aan een betere voorzet moeten gaan werken?
Dat aspect had hij toch al lang onder de knie moeten hebben?
Dat is echt ten alle tijde trainbaar.
Desnoods in je eentje.
Stel je voor dat iemand werkelijk denkt: " eerst dat passeer-trucje helemaal in orde en dan later die voorzet".
Hoeveel uur per week trainen ze tegenwoordig wel niet?
Het is je beroep nota bene.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

hilbi schreef:Tuurlijk gaat het uiteindelijk om rendement en voortzetting, alleen zonder 1e actie is er helemaal geen voortzetting. De 1e actie begint vaker te lukken en daarmee komt er dreiging. Nu is het inderdaad zaaak om aan de voortzetting te werken.
Als je bij een subtopper in de Eredivisie nu nog aan je voorzetten moet werken vind ik dat eerlijk gezegd een kwalijke zaak.
Hij is dit seizoen zeker sterker geworden en laat zich niet zo makkelijk meer omver duwen. Maar voorzetten geven doe je toch ook bij de jeugd? Hetzelfde geldt voor Beerens.
Acties zijn leuk om te zien en prachtig voor het publiek, maar een spits als Dost heeft er geen ene mallemoer aan.
Beide vleugelspelers hebben de neiging hun acties iets te ver door te willen voeren. Als je na 1x je man voorbij bent en je hebt de mogelijkheid moet je die bal onherroepelijk voorslingeren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Aan de andere kant...als je weet dat Beerens en Assaidi geen voorzetten in huis hebben om bas Dost optimaal te laten renderen, waarom speel je dan met buitenspelers??!? Haal dan Pluim op van vitesse en ga met 2 spitsen spelen. Jans moet dan gewoon een ander systeem gaan spelen.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Jongens ff goed lezen, ik heb het over voortzetting, niet voorzetten! Voortzetting kan idd ook een voorzet zijn, maar dat hoeft niet. Voorzetting heeft meer te maken met spelinzicht, hoever voer ik een actie door, wanneer speel ik af, dit heeft ook te maken met samenspel.
Plaats reactie