Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

BK2007 schreef:Als hij zo door gaat is hij na dit seizoen al weer weggeplukt door een grote club uit het buitenland.
Ik vind het echt een grote speler in wording. Mooi dat hij toch maar weer gescout is door ons. Was het niet Riemer zelf ?
Speelt hij overigens ook in Jong Oranje ?
Door ons?
Je kunt net zo goed en beter zeggen dat hij is gescout door de Graafschap.
Daarmee speelde hij vorig jaar ook al in de Eredivisie en daar heeft hij toch al een zekere naam gemaakt.
Die zagen wat in hem en dat is uitgekomen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

En wij hebben hem bij de Graafschap gescout. Niet Ajax, PSV, Feyenoord of wie dan ook...
fean2506
Bankzitter
Berichten: 152
Lid geworden op: 24-06-2009 21:13
Locatie: Assen

Bericht door fean2506 »

Knipecity schreef:En wij hebben hem bij de Graafschap gescout. Niet Ajax, PSV, Feyenoord of wie dan ook...
idd helemaal mee eens. de scouting krijgt, overigens volledig terecht, er van langs. maar voor Assaidi mogen ze de credits hebben!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Deze man was inderdaad gister een van de weinigen die een voldoende scoorde. Zeer onberekenbaar met zijn acties, naar buiten en naar binnen trekkend en goed in de combinaties. Hij heeft de rechtsback van Sporting een zeer nare avond bezorgt.

Nu maar een paar weken trainen op een goede voorzet als hij op volle snelheid is.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Iemand een link van de goal? Heb hem helaas gemist.. :(
SCH
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Surhuisterveen schreef:Iemand een link van de goal? Heb hem helaas gemist.. :(
Op de hoofdpagina van de clubsite staat onder Overig nieuws een filmpje van de goal.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Deze jongen heeft nog zoveel potentie om beter te worden. De staf heeft hem rustig maar goed gebracht. Henrique is niet eens een concurrent meer voor hem. Dat zegt overigens ook iets over onze Braziliaanse flits :x
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

De doelpunten beginnen er ook te komen afgelopen week al 2 doelpunten gemaakt in Europa en tegen Heracles.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Hij begint zich steeds beter thuis te voelen en durft acties te maken. In ieder geval hebben we nu op links ook weer wat dreiging.

En in tegenstelling tot te dure spelers als Tarik, Ingelsten, Kopic, Djuric etc etc, gewoon (waarschijnlijk goedkoop) opgepikt uit de eerste divisie.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

H-J schreef:Hij begint zich steeds beter thuis te voelen en durft acties te maken. In ieder geval hebben we nu op links ook weer wat dreiging.

En in tegenstelling tot te dure spelers als Tarik, Ingelsten, Kopic, Djuric etc etc, gewoon (waarschijnlijk goedkoop) opgepikt uit de eerste divisie.
Assaidi kostte geloof ik 1,5 miljoen. Dat is wel minder dan Tarik. Maar ongeveer gelijk aan Ingelsten, Kopic en Djuric geloof ik.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Met alle kritiek op het transferbeleid, dit is wel een goede aankoop.
In het begin was het nog wat moeizaam maar hij ontwikkeld zich erg sterk.
Je ziet hem bijna wekelijks beter gaan spelen.
Nu nog hopen dat er ook een goede kop op zit en niet naast zijn schoenen gaat lopen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Hier verdient de directie inderdaad de credits. Nou nog eens 4 fatsoenlijke verdedigers halen!
SCH
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

mitrita schreef:Met alle kritiek op het transferbeleid, dit is wel een goede aankoop.
Mag dat na de vele miskopen van de afgelopen seizoen(en)?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Flying Tilster schreef: Mag dat na de vele miskopen van de afgelopen seizoen(en)?
Gast als iets goed is, is iets goed. En als iets slechts is is het slecht.
Geef je mening, maar gooi niet van deze nutteloze irritante oneliners eruit.

Ontopic; Oussama heeft de flair waar Beerens in het begin bij Heerenveen mee speelde, mist de slimheid nog wat en zijn voorzetting kan nog beter. Maar tis wel fijn dat hij eindelijk begint met scoren. Brengt meer rust in zijn spel.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

TWR22 schreef:Ik ben echt zeer gecharmeerd van Assaidi! Knap hoe hij nu al basisspeler is en dit nivo aan kan. Gaat 88 keer meer dreiging vanuit dan van Henrique. Ok, hij heeft een andere rol, maar toch. Let maar op: hij gaat er 10 scoren dit jaar. Als er 1 in ligt, gaat ie los. As weekend tegen Ajax de eerste! Heeft nu al zeker 3, 4 assists op z'n naam?
Het werd dan geen AJax maar Sporting. 10 denk ik dus.
100% achter Marco van Basten!
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Deze jongen wou ook meteen de kleedkamer in net als Sibon??
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

In vele topic over "tranfers en geruchten" lees ik dat we niemand hebben voor linksvoor. Ik vind dan deze jongen wel heel snel afgeschreven. Vooral als je de eerste pagina`s leest. Sommige forummers zijn echt nog veranderlijker dan het weerbericht van Piet Paulusma. Die jongen kwam in een team dat niet draaide onder J de Jonge. Laat die deze jongen nu eerst een heel seizoen spelen...kunnen we volgend jaar kijken of hij echt rendeert.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ben benieuwd, het is wel echt een typische Marokkaanse voetballer. Leuke acties, weinig rendement. Deze jongen zal hard, heel hard moeten trainen om een echte buitenspeler te kunnen worden en om te slagen bij Heerenveen en ik heb hier een beetje mijn twijfels in eerlijk gezegd. Hij is een beetje bij ons wat Amrabat voor PSV is.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Rendement ontbreekt nog inderdaad, maar dat zie ik bij Beerens ook lang niet altijd terug. Ik heb wel het idee dat hij de juiste mentaliteit heeft om hieraan te werken. Hij heeft dat zelf ook wel in de gaten en zorgt niet eens heel veel voor balverlies. Wel draait hij zijn acties soms te ver door waardoor de snelheid uit de aanval verdwijnt en hij alleen nog maar kan terugspelen op Popov.

Qua basis heeft hij een fantastische techniek en een zéér scherpe draaicirkel waarmee hij in een beweging zijn tegenstander kan afschudden. Als hij zijn rendement qua assists en doelpunten kan opschroeven dan hebben we in Assaidi een hele goede voor de toekomst. Eerlijk gezegd verwacht ik meer van hem dan van Elyounoussi.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Assaidi moet je absoluut nog niet afschrijven. Gedreven jongen, heeft snelheid en een actie in huis. Gecombineerd met een prima traptechniek (zie o.a. zijn doelpunten en de assist op Papadopulos tegen Hertha) kan dat echt een meerwaarde worden. Zo heel veel van dat soort spelers lopen er niet meer rond in Nederland.

Assaidi is gehaald voor de langere termijn, dat hij al vrij veel gespeeld heeft is voor zijn ontwikkeling alleen maar mooi meegenomen. Komend seizoen zal hij moeten bewijzen dat hij al stappen maakt. Wat mij betreft zal hij vooral slimmer moeten worden en effectiever worden. Met dat eerste bedoel ik met name de looplijnen. Assaidi weet nog te vaak niet wanneer hij in de diepte moet sprinten en dat soort dingen, waardoor hij blijft hangen en het tempo uit een aanval gaat.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Daarnaast stond hij linksvoor en had hij daar helemaal geen steun van de ervaren spelers aan die kant. Viktor "ik heb er geen zin in" Elm en Goran "de Blinde tank" Popov.

Wanneer er ervaren of slimme spelers achter hem staan zal hij ook beter renderen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

In de periode naar de winterstop ging Assiadi van wedstrijd tot wedstrijd beter spelen.
Na de winterstop waren er steeds wat kleine blessures en liep het allemaal wat minder.
Na de komst van Everse verdween hij wat uit beeld.
Als je deze wat vertrouwen geeft, gaan we daar nog veel lol aan beleven.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Fysiek mag hij ook wat sterker. Ik zat in de Kuip in vak Y, vlak achter het doel. Heb hem in de tweede helft behoorlijk zien klungelen voorin. Hij werd continu afgetroefd, gleed weg en bij de minste schouderduwtjes lag hij al 2 meter verderop. Was voor hem een ongelukkige wedstrijd. Fysiek wat sterker maken scheelt al een boel!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Meer fysieke kracht is inderdaad een eerste vereiste.
Vooral bij zijn optredens na de winterstop werd dit gemis pijnlijk duidelijk.
Verder zal hij veel meer gevoel in zijn linkerbeen moeten ontwikkelen.
Er zit wel eens goede voorzet bij ( zoals inderdaad tegen Hertha thuis ), maar dat zijn uitzonderingen.
Meestal is het te laag of te zacht.
Ik moet trouwens zeggen dat hij hier eigenlijk wel redelijk begon, maar later sterk terugviel.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Je ziet dat vaak bij nieuwkomers die een behoorlijke ontwikkelstap moeten maken. Ze lijken aanvankelijk direct aan te haken maar zakken dan terug. Bij Assaidi heb ik er wel vertrouwen in dat hij zich terug knokt. Er zit ene goede kop op, om het even lelijk te zeggen. Snelheid en techniek is er in de basis wel, het moet nog gecoördineerder en doordachter worden ingezet.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

oldtimer schreef:Meer fysieke kracht is inderdaad een eerste vereiste.
Vooral bij zijn optredens na de winterstop werd dit gemis pijnlijk duidelijk.
Verder zal hij veel meer gevoel in zijn linkerbeen moeten ontwikkelen.
Er zit wel eens goede voorzet bij ( zoals inderdaad tegen Hertha thuis ), maar dat zijn uitzonderingen.
Meestal is het te laag of te zacht.
Ik moet trouwens zeggen dat hij hier eigenlijk wel redelijk begon, maar later sterk terugviel.
Dat ben ik met je eens maar vergeet niet dat er een groot niveauverschil zit tussen JL en de EL. En zo vat je eigenlijk zijn seizoen goed samen. Hij heeft een degelijk begin gemaakt maar was en is niet een dragende speler. En als die verzaken dan daalt vaak het niveau van de nieuwe spelers ook.

Assaidi komt er zeker wel maar moet fysiek sterker worden en zijn 2-benigheid ontwikkelen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Gister even de middagtraining bezocht, en maak me over deze jongen geen zorgen. De gedrevenheid spat ervan af.
Kan makkelijk een man passeren en maakte ook paar knappe goals.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

HUNTELAAR schreef:Gister even de middagtraining bezocht, en maak me over deze jongen geen zorgen. De gedrevenheid spat ervan af.
Kan makkelijk een man passeren en maakte ook paar knappe goals.
Waarom passeerde hij vorig jaar dan nooit een man? Waarom bleef het vorig jaar dan alleen bij dreiging?
Ik moet het allemaal nog maar zien met hem. Voorlopig heeft hij nog het voordeel van de twijfel omdat hij pas zijn 2e seizoen in gaat. Maar ik zou echt nog graag versterking voor de linkerkant zien komen.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Hij kwam wel van de Graafschap he...en dan invallen in een slecht draaiend team. Niet echt ideaal...
Kijken wat hij het aankomende seizoen brengt!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Baggerraartje schreef:Hij kwam wel van de Graafschap he...en dan invallen in een slecht draaiend team. Niet echt ideaal...
Kijken wat hij het aankomende seizoen brengt!
Dat weet ik wel, dat is ook moeilijk voor hem geweest en daarom verdiend hij ook het voordeel van de twijfel. Maar er werd gezegd dat hij makkelijk een man passeerd, dat heb ik hem echter nooit zien doen afgelopen seizoen. Hij toonde altijd een hoop dreiging en trok veel naar binnen enzo, maar echt een man voorbij komen was er niet bij. Hopelijk wordt het wat met hem dit jaar.
Plaats reactie