Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 09-08-2012 13:46

Oussama Assaidi verblijft momenteel met sc Heerenveen in de Roemeense hoofdstad Boekarest. Toch opende De Telegraaf donderdagochtend met een foto van de getructe buitenspeler in het tricot van Ajax. De waarheid of een verzinsel? Feanfan.nl zocht het uit.

In de media werd verwezen naar Accent Sport, een sportzaak in Amsterdam. Zoals bekend de woonplaats van Assaidi. Een telefoongesprek met een medewerker leverde donderdagochtend geen duidelijkheid op. Eigenaar Bert kon wel antwoord geven op de kwestie. "Ja, dat is honderd procent waar", luidde de kalme reactie.

"Hij komt hier al vanaf zijn achtste. Wij verzorgen hem, met zijn schoenen, hier al heel lang", vertelde de eigenaar. "Als winkel zijnde hebben we een geintje uitgehaald. In zoverre, wij hebben als Amsterdammers gezegd: trek dat shirt nou aan en kom naar Ajax. Daar hebben we een foto van gemaakt en op Twitter geplaatst. Daarbij heb ik geschreven: ik heb vannacht een droom gehad. Dat is het hele verhaal."

Assaidi moet persoonlijk nog tot een akkoord komen met Ajax. Op bestuurlijk niveau werden de handen reeds geschud.
(feanfan.nl)
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lipton » 09-08-2012 16:30

Feanatieke schreef:Heel leuk voor die sportzaak, maar ik vind dat Assaidi niet had in moeten gaan op het verzoek. Wat voor banden hij dan ook heeft. Hij weet best wat voor reacties het kan veroorzaken. Een Ajax-shirt trek je pas aan als je voor Ajax speelt. Eerder niet!


Ach nu stel jij je wel een beetje aan. Ik zie Martinus regelmatig door Leeuwarden lopen in zijn Ajax trainingspak.
Laat die jongens lekker, ze moeten vooral doen waar ze zelf zin in hebben.
Stel hij gaat naar Ajax en gaat met een Feyenoord shirt op de foto, dan snap ik dat zoiets verkeerd valt. Maar als je bij Heerenveen speelt en in een Ajax shirtje rond loopt, wat is het probleem??
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor mitrita » 09-08-2012 17:51

Je moet jezelf als speler niet in dit soort situaties laten manoeuvreren. We hebben het hier niet over de spits van Read Swart 3 maar over een potentiƫle miljoenentransfer. Een beetje dom.....
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-08-2012 17:55

Op 16 mei 2011 speelde Assaidi ook al in het Ajax-shirt, toen tegen Roda JC. Hij was toen overigens niet de enige die er in rondliep.
Gelukkig hebben we nu wel mooie uitshirts :wink:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor davp » 09-08-2012 17:58

mitrita schreef:Je moet jezelf als speler niet in dit soort situaties laten manoeuvreren. We hebben het hier niet over de spits van Read Swart 3 maar over een potentiƫle miljoenentransfer. Een beetje dom.....


Kom jij toevallig wekelijks kijken bij de trainingen van Read Swart 3? Want de spits van Read Swart 3 traint inderdaad altijd in een Ajax shirt met 'Zlatan' achterop de rug :mrgreen:
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 09-08-2012 18:19

Een halszaak is het zeker niet, maar verstandig van Assaidi evenmin. Je kan namelijk wel inschatten dat zo'n actie (zelfs als grap) niet helemaal goed valt zo lang je niet getransfereerd bent. Assaidi heeft de commotie met het toenmalige uitshirt ook meegemaakt, dus hij had het kunnen/moeten weten. Je kan dat soort dingen beter buiten beeld houden. Desnoods slaap je iedere dag in je Ajax-pyama, maar zodra je in de openbaarheid komt kan je beter een keer nadenken wat je doet. Al is het alleen maar om een bepaalde schijn tegen te houden. Zelf kan ik de humor er nog wel van inzien, maar niet iedereen heeft dezelfde smaak. Daar kan je best even rekening mee houden. Er zijn trouwens ook Ajacieden die het onhandig vinden.

Ik ben vooral benieuwd naar het vervolg. Gaat Assaidi vanavond gewoon spelen en zo ja, gaan er nog meer wedstrijden voor Heerenveen volgen. Ik zou het doodzonde vinden dat zo'n speler vertrekt in een grote wederopbouw vlak voor de competitiestart. Aan de andere kant, als hij nu niet vertrekt heb je straks helemaal niets en dan zal er toch ook een vervanger gehaald moeten worden. Wat is wijsheid?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor jaeger » 10-08-2012 03:48

dit doe je niet. hier kan ik mij kwaad om maken.
mischien ben ik dan een aansteller. maar je gaat niet lachend in het shirt van die club staan.
zou toch wat zijn dat een voetballer uit groningen een heerenveen shrit aan trekt omdat hij
vroeger altijd bi de intersport in drachten zijn voetbalschoenen van oma kreeg,

sommige dingen doe je gewoon niet
jaeger
Nieuw talent
 
Berichten: 62
Geregistreerd op: 28-06-2011 22:59

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 10-08-2012 07:28

Kan me er niet druk om maken. Die jongen is nota bene Amsterdammer en ik zou het zelfs vreemd vinden als hij geen fan van Ajax is. Of het slim is is een tweede, maar goed er zijn dan ook maar weinig slimme voetballers 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor TWR22 » 10-08-2012 08:13

Assaidi maakte in het kleine deel dat hij speelde gisteravond, pijnlijk duidelijk hoe ontzettend Heerenveen hem gaat missen ... zoooo dreigend, acties, 2, 3 man aan zich binden en meteen druk naar voren. Het geeft ook meteen aan dat wanneer hij vertrekt - waar ik helaas nu echt rekening mee ga houden - je echt een goede vervanger moet halen, die best iets mag kosten ook. Want met deze voorhoede zonder Assaidi, lever je echt veel te veel in. Van la Parra vind ik persoonlijk in de buurt komen, maar de rest is echt veel en veel te licht. Middenveld klopt aardig tot goed, al was voor mij verreweg de beste man KUMS en dat betekent dat als die niet speelt (zoals aanstaande zondag) je enorm inboet aan kracht. Dus daar mag er nog een bij. Achterin is het goed in orde.

Snel een vervanger voor Assaidi contracteren!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Eric » 10-08-2012 14:33

F. De Boer zegt dat de komst van Assaidi zo goed als zeker is, alleen persoonlijk dient er nog een akkoord bereikt te worden.
Ik ben benieuwd wie er als vervanger gaat komen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 10-08-2012 14:50

Eeuwig zonde !!!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Vrieskist » 10-08-2012 15:16

Zulke spelers kunnen we hier gewoon niet behouden, jammer dat hij naar Ajax gaat.
Maar het is voor hem wel naast de deur natuurlijk.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor 1983 » 10-08-2012 16:44

Geld speelt voor Assaidi geen rol


Bron: Leeuwarder Courant |


Oussama Assaidi kiest bij een transfer deze zomer niet voor de club waar hij het meest kan verdienen. 'Geld speelde trouwens nooit een rol. Dan was ik al lang weg geweest, want ik heb ongelooflijke aanbiedingen gehad. Ik wil me gewoon goed voelen bij een nieuwe club', laat Assaidi weten in de Leeuwarder Courant.

Assaidi wil ook naar Ajax omdat zijn vader is overleden en hij nu graag veel bij zijn familie in Amsterdam wil zijn. 'Het overlijden van mijn vader heeft me diep geraakt. Ik besef nu meer dan ooit dat je van elke dag moet genieten, omdat je vandaag niet weet of je morgen nog leeft. Gezondheid is alles. Ik wil er nu vooral zijn voor mijn moeder en de rest van de familie. Ajax is een mooie club en dicht bij huis.'

Jammer dat ie (waarschijnlijk) gaat en dat ie naar een Nederlandse club vertrekt. Maar toch wel veel respect hiervoor...
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 10-08-2012 16:54

Voor Assaidi is Ajax gewoon een zeer logische stap. Hij gaat op fietsafstand van huis wonen, kan zijn familie nog beter helpen, gaat meer verdienen en sportief is het een stap vooruit. Gezien zijn eisen is Ajax de beste club voor hem. En hij heeft de leeftijd om zo'n tussenstap te veroorloven. Het buitenland kan altijd nog. Ik denk persoonlijk dat hij dat nu ook al aan kan, maar Assaidi bewijst dat hij niet zomaar wat doet. Keurig.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 10-08-2012 16:55

Mooi. Dit toont gewoon twee dingen aan. Hij is een familieman en een voetballiefhebber. In tegenstelling tot veel van zijn landgenoten speelt hij niet voor het geld. Die jongens gaan veel naar de woestijn, of Rusland en duidelijk niet om het sportieve.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 10-08-2012 18:24

Wat een gelul. Natuurlijk speelt Assaidi ook voor het geld! Maar ik kan me voorstellen dat je niet ergens in Wit Rusland in de vergetelheid wilt eindigen.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Jurruh » 10-08-2012 18:36

Wie heeft het over Wit-Rusland? Moskou en Istanbul zijn niet echt verkeerde steden om te wonen hoor. Daar lagen de contracten voor'm klaar, met waarschijnlijk een flink hoger salaris dan bij Ajax.
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor 1983 » 10-08-2012 18:50

Lees dat stukje anders nog even een keer goed paparazzi en roep dan nog eens wat. Tuurlijk is geld ook voor Assaidi belangrijk net als voor alle andere voetballers. Maar nu in deze situatie even niet, dat komt later wel weer.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 10-08-2012 22:23

Moskou en Istanbul. Daar wil je als profvoetballer toch niet eindigen zeg! Mooie steden inderdaad. Maar niet voor een voetballer. Die wil naar Spanje , Engeland of Italie.
Als`t Oussama echt niet om het geld zou gaan verzoek ik hem vriendelijk om nog een jaartje in Friesland te blijven.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Jurruh » 11-08-2012 12:30

paparazzi schreef:Moskou en Istanbul. Daar wil je als profvoetballer toch niet eindigen zeg! Mooie steden inderdaad. Maar niet voor een voetballer. Die wil naar Spanje , Engeland of Italie.
Als`t Oussama echt niet om het geld zou gaan verzoek ik hem vriendelijk om nog een jaartje in Friesland te blijven.


Want met Heerenveen kan hij wellicht Molde verslaan en de groepsfase van de EL in en in de Eredivisie om plaats 5/6 spelen, terwijl hij bij Ajax verzekerd is van CL-voetbal en om de landstitel gaat spelen?

Ik heb respect voor de houding van Assaidi en als Ajax en Heerenveen er uit komen, snap ik best dat hij voor een transfer naar de club uit 'zijn' Amsterdam kiest. Zo realistisch moeten we m.i. wel zijn, zeker gezien het vertrek van Dost & Narsingh en het huidige perspectief voor komend seizoen hier. Daarbij heeft Heerenveen er ook vrede mee als ze nog 3,5/4 miljoen euro voor 'm ontvangen, dat is de afgelopen maanden wel gebleken.
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor heerenveenown » 11-08-2012 12:40

Volgens berichten wil heerenveen perse dat hij zondag nog kan mee spelen.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor BK2007 » 11-08-2012 15:27

We hebben Assaidi hard nodig. Het was tegen Rapid zo'n grote kwaliteitsimpuls, dat was ongelooflijk.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Stiffie » 11-08-2012 17:57

Het zou mooi zijn als Oussama nog een keer kan meespelen. Hij zou ons een mooi afscheid kunnen geven en wij hem. Als de deal niet voor morgen rond is dan verwacht ik Assaidi in de basis.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Friez » 11-08-2012 19:44

heerenveenown schreef:Volgens berichten wil heerenveen perse dat hij zondag nog kan mee spelen.


Vermoedelijk omdat zijn vervanger maandag wordt gepresenteerd ;D
Friez
Selectiespeler
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 17-01-2012 17:08
Woonplaats: Sneek

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Wolliepoly » 12-08-2012 10:45

Gisteren gehoord dat deze jongen bij zijn teamgenoten niet heel erg goed ligt, lijkt aan de buitenkant een sympathieke jongen maar schijnt behoorlijk arrogant te zijn.
ook loopt er een hele entourage om hem heen, die niet de beste invloed hebben op hem.

dit is bij de club ook bekend naar het schijnt, ook daarom willen ze deze jongen wel verkopen. (ook omdat hij straks transfervrij is uiteraard)

maar hij blijft een heerlijke voetballer om naar te kijken.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 12-08-2012 11:25

Dat is wel vaker gezegd en geschreven, maar dat verhaal krijgt nooit een harde bevestiging. Van binnenuit komen juist verhalen naar buiten die het tegendeel beweren. Volgens mij kan Assaidi het ook erg goed vinden met talenten. Op het eerste oog vind ik hem geen arrogante jongen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Wolliepoly » 12-08-2012 11:40

ik keek er ook van op, en ook ik vindt het een sympathieke jongen qau uitstraling.
ik heb dit gehoord vam medewerker SCH.
het zal toch ook niet zomaar zijn dat deze verhalen van verschillende kanten opduiken.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 12-08-2012 11:48

Wolliepoly schreef:het zal toch ook niet zomaar zijn dat deze verhalen van verschillende kanten opduiken.


Het zou me niets verbazen. Die van Estelle heeft wat dat betreft een voorbeeldfunctie voor die jongens. Maar ik zal er maar niet teveel over zeggen want Assaidi moet vanmiddag in zijn laatste wedstrijd in ons shirt natuurlijk nog wel even zijn best doen. :D
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor xander » 12-08-2012 18:44

Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor heerenveenown » 12-08-2012 19:18

xander schreef:http://eredivisielive.nl/video/71295-assaidi-zo-lang-het-salaris-wat-ajax-biedt-niet-goed-is-speel-ik-bij-heerenveen.html

http://eredivisielive.nl/video/71089-de-boer-je-moet-heel-graag-voor-ajax-willen-spelen.html
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten