Martin Lejsal

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Opzich heb je een punt, maar ik vind wel dat je VDB hiermee tekort doet. Ik kan niets anders dan respect hebben voor hoe hij terug is gekomen en nu keept.
Corruption is everywhere, fight it!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik snap niet dat je op basis van de afgelopen maanden kunt constateren dat Lesjal voor meer vertrouwen bij de verdedigers zorgt. VDB staat erg goed te keepen en Lesjal was bij zijn laatste optredens nu niet echt degelijk.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Alle respect voor VDB maar ik geef de voorkeur aan Lejsal. En vooral om het laatste punt. Als hij een bal klemvast heeft dan houdt hij hem ook een seconde of 15 klemvast. En wacht totdat iedereen weer op de middellijn staat om er dan zo'n peer aan te geven die boven het stadion uit stijgt. En die dan meestal door de tegenstander weer naar zijn eigen strafschopgebied teruggekopt wordt.
Afbeelding
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Volgens mij gaat het erom dat een keeper ballen tegenhoudt. HIj staat niet in de goal voor de spelhervatting. Hij staat niet voor niks op goal........ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Het zal best maar zijn eerste invalbeurten maakte Lejsal een diepe indruk. En we hebben nog steeds veel tegendoelpunten. Dat ligt niet alleen aan de door jou verguisde verdediging. Afgelopen zaterdag was niet alleen een fout van Popov en Bak....
Afbeelding
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Je kunt toch niet ontkennen dat VDB de meest stabiele factor is de afgelopen maanden? Lesjal was tegen Groningen en Willem II, meen ik, nu niet echt degelijk.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Boegyman (NL) schreef:Het zal best maar zijn eerste invalbeurten maakte Lejsal een diepe indruk. En we hebben nog steeds veel tegendoelpunten. Dat ligt niet alleen aan de door jou verguisde verdediging. Afgelopen zaterdag was niet alleen een fout van Popov en Bak....
Die goal vind ik niet de schuld van VDB. Is weer geklungel van Popov en daarna Bak Nielsen. Je hebt gelijk dat Lejsal een goede indruk heeft achtergelaten. Een diepe indruk gaat me nog iets te ver. Ook ik had aan het begin liever Lejsal dan VDB, maar ik moet toch toegeven dat op het moment dat hij het vertrouwen weer heeft gekregen van de trainer(s) hij de meest stabiele factor in de verdediging is.

Tegen RKC zal Lejsal wel weer keepen, maar op dit moment is VDB de terechte 1e doelman.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ik vind VDB een onstabiele factor in de spelhervattingen. Keepen is niet alleen dom ballen tegen houden. Ik ontken niet dat Lejsal ook zijn mindere momenten heeft gehad. Maar kijk nou eens hoe VDB reageert bij een terugspeelbal op zijn rechterbeen of als er een tegenstander op 20 meter staat.....wilde paniek. Ik vind Lejsal veel rustiger.
Afbeelding
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lejsal begon uitstekend, maar heeft dat niveau niet meer gehaald en heeft zelfs een aantal houdbare ballen laten gaan. Denk bijvoorbeeld aan de 1-3 van PSV in de beker. Met name in Groningen waren de uittrappen van Lejsal trouwens ook niet om over naar huis te schrijven.

Als Vandenbussche zoals dit seizoen blijft keepen, dan is hij wat mij betreft onomstreden eerste doelman. Ik hoop (tegen beter weten in?) dan ook dat Brian keept in Waalwijk.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Boegyman (NL) schreef:Maar kijk nou eens hoe VDB reageert bij een terugspeelbal op zijn rechterbeen of als er een tegenstander op 20 meter staat.....wilde paniek
De verdediging moet weten dat hij met rechts veel meer moeite heeft die bal weg te werken. Lejsal met links vind ik eerlijk gezegd hetzelfde als VDB met rechts. Al vind ik wel dat VDB met rechts de laatste tijd die bal toch aardig wegkrijg. Maar als hij aangespeeld wordt op rechts is dat (weer) een fout van de verdediging. Tenzij het echt niet anders kan moet je de bal ten allen tijde op de juiste voet aanspelen. Dat wordt bij de amateurs al geleerd, dus dan moeten de profs dat zeker kunnen. Maar dat komt door de wilde paniek van onze verdedigers.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Flying Tilster schreef:Die goal vind ik niet de schuld van VDB.
Ik vind dat hij medeschuldig is. Hij bleef op zijn doellijn genageld staan terwijl de bal op nog geen 2 meter zijn richting op kwam. Normaal gesproken komt hij er als een dolle uit maar nu niet. Waarom? Zeg het maar, maar hij had de bal minimaal een beuk kunnen geven of tenminste een poging kunnen doen. Ik vond het niet sterk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ok. Daarin kan ik nog wel met je meegaan. Er gaan bij die goal veel dingen fout die eigenlijk niet fout mogen gaan.
Popov moet die bal een hengst geven i.p.v. aan te nemen. Bak Nielsen laat zich te makkelijk aftroeven en VDB had inderdaad wel iets mogen ondernemen. Maar de hoofdschuldige vind ik toch Popov.

Toen Lejsal kwam was ik ook gecharmeerd van hem in de eerste paar wedstrijden, maar hij is daarna (ver) weggezakt. Tot dusverre heeft hij mij nog niet overtuigd dat hij 1e doelman moet worden. VDB blijft voor mij onomstreden op dit moment. (En dat had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht :wink: )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ik erger mij vooral aan het feit dat VDB nooit een mooie spelhervatting heeft. Een bovenhandse worp richting het middenveld. Maar we zullen zien als Lejsal speelt zaterdag. Of het veel beter is. Ik denk van wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik denk dat als we willen groeien er sowieso een betere 1e keeper moet komen. Want ook van Steppe ben ik nog niet overtuigd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Boegyman (NL) schreef:Ik vind Lejsal veel rustiger.
In de eerste wedstrijden van het seizoen zag het er aardig uit, maar tegen AZ-thuis ging hij al gruwelijk in de fout. In zijn meer recente optredens vind ik Lejsal een onzekere indruk maken. Hij laat veel houdbare ballen door en ik vind hem absoluut geen rust uitstralen. Net als Kenny Steppe tot nu toe geen versterking ten opzichte van Vandenbussche.

Die laatste veroordeel jij op basis van zijn uittrappen, Boegyman. Niet geheel onterecht, maar vergeet niet dat er door deze onzekere verdediging belachelijk vaak wordt teruggespeeld op de keeper.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

We zijn aanbeland op een kritiek punt in de competitie. Nu moeten de punten worden gepakt die nacompetitie definitief achter ons laten. Het grenst aan suïcide om op dit moment je keeper te vervangen die een geweldig seizoen draait. De beroerde spelhervattingen van Brian zijn peanuts vergeleken met de punten die hij voor ons heeft gepakt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Skopperij schreef:De beroerde spelhervattingen van Brian zijn peanuts vergeleken met de punten die hij voor ons heeft gepakt.
Ongelooflijk inderdaad dat je je beste speler van de afgelopen maanden wilt vervangen omdat zijn spelhervattingen schijnbaar onder de maat zijn. VDB is in mijn ogen de meest onomstreden speler op dit moment en Lesjal heeft hem zeker niet overtuigend vervangen na de winterstop.......
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ik snap niet dat sommigen Lejsal beter vinden dan Vandenbussche. Lejsal heeft een paar goede wedstrijden gespeeld en ook een paar punten voor ons gepakt. Alleen heeft Lejsal ons ook al heel wat punten gekost. Vandenbussche staat dit seizoen gewoon fantastisch te spelen. Hij is al zo belangrijk geweest voor dit team. En Lejsal is inderdaad beter in de spelhervattingen maar het gaat bij een keeper toch om het voorkomen van doelpunten? Daarin is Vandebussche gewoon de onbetwiste nummer 1 van Heerenveen.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Royce_SCH schreef:Ik snap niet dat sommigen Lejsal beter vinden dan Vandenbussche.
Ik heb toch duidelijk verteld waarom mijn voorkeur uitgaat naar Lejsal. Maar we zullen het zien morgen. Als ik het mis blijk te hebben dan zal ik dat ruiterlijk toegeven.

En hij valt in door een rugblessure van VDB, dus er is verder weinig keus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Meer mensen het idee dat Lejsal een stuk dikker/ zwaarder is dan vorig seizoen? Hij sjokt ook echt. Ik denk dat ie wel 5 - 10 kilo zwaarder is.
100% achter Marco van Basten!
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Heb je misschien onlangs breedbeeld televisie gekregen? :lol:
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Skopperij schreef:We zijn aanbeland op een kritiek punt in de competitie. Nu moeten de punten worden gepakt die nacompetitie definitief achter ons laten. Het grenst aan suïcide om op dit moment je keeper te vervangen die een geweldig seizoen draait. De beroerde spelhervattingen van Brian zijn peanuts vergeleken met de punten die hij voor ons heeft gepakt.
Ga toch weg met een geweldig seizoen. De 1ste goal tegen Ajax kwam VdB zn goal ook niet uit terwijl de baal voorkwam binnen de 5 meter waar hij hoort te staan. Daarnaast coachde hij Bak niet waardoor Rommedahl uit diens rug kon lopen en scoren.

Hij kost ons te veel punten dus maar mooi weg met die kerel na dit seizoen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Vandenbussche draait absoluut een sterk seizoen, dat is gewoon de realiteit. Als die 1-0 een fout is, dan maakt elke keeper per seizoen de nodige fouten. Hoeveel keepers waren in deze situatie naar voren gekomen met de wetenschap dat het voor een beetje verdediger een doodsimpele voorzet was? Ik denk dat de meesten op de ploeggenoot had gerekend en eigenlijk is dat niet meer dan logisch.

In mijn ogen draait VDB wel degelijk een geweldig seizoen. Met zo'n verdediging voor je is punten pakken heel lastig, maar ik betwijfel of we met Lejsal of Steppe het beter hadden gedaan. Gezien de vorm van VDB denk ik eerder nóg minder.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Janneman schreef:Daarnaast coachde hij Bak niet waardoor Rommedahl uit diens rug kon lopen en scoren.
Sorry Janneman, maar dit vind ik echt onzin. Vandenbussche zal Bak ongetwijfweld gecoacht hebben dat Rommedahl in zijn rug stond en dat heeft Bak Nielsen zeker ook wel gezien/gemerkt. Een type Hansson had Rommedahl zeker niet voor zich laten komen. Dit is gewoon een fout van Popov en Bak Nielsen. Vandenbussche kan hier vrij weinig aandoen.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

TWR22 schreef:Meer mensen het idee dat Lejsal een stuk dikker/ zwaarder is dan vorig seizoen? Hij sjokt ook echt. Ik denk dat ie wel 5 - 10 kilo zwaarder is.
Zeg dan niets, dit is zijn eerste seizoen bij ons.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ane Lenstra schreef: Ach, het is maar een keeper, daar maakt het niet gek veel uit
Ja, neem gewoon Verhoeven als uitgangspunt.......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Janneman schreef: Ga toch weg met een geweldig seizoen. De 1ste goal tegen Ajax kwam VdB zn goal ook niet uit terwijl de baal voorkwam binnen de 5 meter waar hij hoort te staan. Daarnaast coachde hij Bak niet waardoor Rommedahl uit diens rug kon lopen en scoren.

Hij kost ons te veel punten dus maar mooi weg met die kerel na dit seizoen.
Zo kan je bij alle doelpunten die we hebben tegengekregen beweren dat VDB het fout deed, lekker makkelijk dit.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Royce_SCH schreef: Sorry Janneman, maar dit vind ik echt onzin. Vandenbussche zal Bak ongetwijfweld gecoacht hebben dat Rommedahl in zijn rug stond en dat heeft Bak Nielsen zeker ook wel gezien/gemerkt. Een type Hansson had Rommedahl zeker niet voor zich laten komen. Dit is gewoon een fout van Popov en Bak Nielsen. Vandenbussche kan hier vrij weinig aandoen.
VdB zijn coaching is onder de maat. Hij is nu eenmaal veel te onrustig en dat slaat over op de (matige) verdedigers voor hem. Dat hij een bal kan tegen houden is leuk maar er komt meer bij kijken dan dat alleen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Nou vooruit...een mager zesje. Aan de andere kant weer mooie spelhervattingen zoals een goede keeper betaamt. Mooie worpen op Duricic en Haglund. Strakke uittrappen. Het ballen tegenhouden was niet denderend.
Afbeelding
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Boegyman (NL) schreef:Nou vooruit...een mager zesje. Aan de andere kant weer mooie spelhervattingen zoals een goede keeper betaamt. Mooie worpen op Duricic en Haglund. Strakke uittrappen. Het ballen tegenhouden was niet denderend.
Niet denderend? Ik had het idee paar keer een behoorlijke hartverzakking te krijgen.

Sorry Janneman, maar zo wild en idioot als Lejsal uitkomt, zie ik VDB niet doen..
Plaats reactie