Martin Lejsal

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Martin Lejsal

Bericht door Arjen »

Een grote keeper qua lengte. Laat hem de strijd maar aangaan met de anderen.
Doelman en middenvelder voor Heerenveen

HEERENVEEN -
De Tsjechische doelman Martin Lejsal speelt het komende seizoen bij SC Heerenveen. De 26-jarige keeper van FC Brno wordt met ingang van vandaag gehuurd van zijn Tsjechische club. De 1,96 meter lange Lejsal liep vorige week stage bij het Engelse Bristol City, maar die club zag van hem af.

Heerenveen kampt met een keepersprobleem nu eerste doelman Kenny Steppe zes weken uit de roulatie is met een gebroken middenhandsbeentje. De club deed in de eerste competitiewedstrijd tegen Roda JC uit nood een beroep op Brian Vandenbussche, die mag vertrekken.

Naast Lejsal wordt Hernan Losada gehuurd van Anderlecht. Hij werd vorige week al goed gekeurd door de medische staf van Heerenveen. De Argentijnse middenvelder was bij de Belgische topclub op een zijspoor beland.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De gewenste keeper voor Sollied.
Lijkt me einde verhaal voor VDB.
Lejsal dus waarschijnlijk meteen in de basis a.s. vrijdag tegen NEC.
Steppe voor de toekomst.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
RedWings
Jeugdspeler
Berichten: 48
Lid geworden op: 11-11-2008 16:00
Locatie: Groningen

Bericht door RedWings »

BK2007 schreef:De gewenste keeper voor Sollied.
Lijkt me einde verhaal voor VDB.
Lejsal dus waarschijnlijk meteen in de basis a.s. vrijdag tegen NEC.
Steppe voor de toekomst.
Nou weet ik dat Sollied het absoluut niet ziet zitten in VdB, maar ik betwijfel of Lejsal al meteen in de basis begint. Hij en de spelers zullen waarschijnlijk nog wel een paar weekjes aan elkaar moeten wennen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

RedWings schreef:Nou weet ik dat Sollied het absoluut niet ziet zitten in VdB, maar ik betwijfel of Lejsal al meteen in de basis begint. Hij en de spelers zullen waarschijnlijk nog wel een paar weekjes aan elkaar moeten wennen.
Nou dat denk ik niet. Sollied wil af van VDB.
Samen maken we de club sterk.
edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

Ben benieuwd naar de beste man, hoe deed ie het eigelijk bij fc Brno? Heb 't idee dat ze wat met 'm lopen te leuren, ook al op proef geweest bij Bristol City. Denk ook dat we 'm komend weekend al kunnen bewonderen, VdBussche zal onder Sollied geen eerlijke kans meer krijgen.
want morgen wordt alles anders
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik begrijp dat Heerenveen zijn 8e (!!) club wordt in ongeveer 10 jaar.
Daarbij 4 Italiaanse verenigingen.
Maar goed, hoeveel clubs had N'Kufo al niet achter zijn naam voor hij honkvast werd?
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

sc Heerenveen heeft een nieuwe doelman. De Friese club versterkte zich met de Tsjechische goalie Martin Lejsal. De voormalige jeugdinternational komt over van FC Brno, de nummer elf van Tsjechië. Lejsal is blij met zijn nieuwe werkgever. ,,Heerenveen is een club waar ik als keeper alleen maar beter kan worden.’’


Met het binnne halen van Martin Lejsal (26), hij wordt gehuurd voor de periode van een seizoen, reageert sc Heerenveen bliksemsnel op de het wegvallen van Kenny Steppe. De Belg moet herstellen van een gebroken middenhandsbeentje en is minimaal zes weken uitgeschakeld.

Martin Lejsal begon zijn betaalde voetbalcarrière op negentienjarige leeftijd bij het Italiaanse Reggina. De afgelopen vier seizoenen stond de doelman bij het Tsjechische FC Brno onder de lat. Lejsal maakte eenmaal deel uit van de selectie van het Tsjechische A-team. Meerdere clubs waren in Lejsal geïnteresseerd, zo was de Tsjech afgelopen week op proef bij Bristol City en in een eerder stadium toonde Feyenoord interesse in hem.


Martin Lejsal ziet in sc Heerenveen een mooie uitdaging.

Martin Lejsal ziet een toekomst in Friesland wel zitten. ,,Heerenveen is een moderne, ambitieuze club, maar ook een club met traditie. Dat is een mooie combinatie.’’ Vooral de sfeer in Friesland spreekt de goalie aan. Lejsal was vrijdag aanwezig bij de competitiewedstrijd tegen Roda JC en verwonderde zich over de gemoedelijke entourage. ,,In Italië is het voor een wedstrijd een en al hectiek. Mensen zijn enorm gespannen. Ik kon hier niet merken dat er een wedstrijd aan zat te komen.’’

De 1.98 lange doelman praat liever niet over zichzelf, maar is na enig aandringen bereid om op zijn sterke punten in te gaan. ,,Ik ben goed bij voorzetten van de flanken. Verder voel ik me sterk bij één tegen één-duels en ook op de lijn sta ik mijn mannetje. Mijn reflexen zijn vrij goed. Ik ben redelijk allround’’

De doelman weet waarvoor hij gehaald is. De Tsjech moet er zo snel mogelijk staan. Martin Lejsal. ,,Ik ben fit. De trainer kan meteen een beroep op me doen.’’ Dat hij in een nieuwe omgeving meteen moet presteren, beschouwt hij niet als een probleem. ,,Ik ken de voetbalwereld en kan me snel aanpassen. Bovendien lopen er hier met Svec, Kopic en Papadopoulos meerdere Tsjechen rond. Zij kunnen me helpen. Ik wil me wel snel de voetbaltaal eigen maken, want communicatie is van cruciaal belang voor een keeper.’’
Interview met de nieuwe keeper op de officiele site
Net fan dat benaude!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

4 jaar gekeept bij de huidige nummer 11 van Tsjechie, met alle respect maar het zal wel weer grauwe middelmaat zijn.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Misschien al eerder geplaatst, maar eerder kon Feijenoord hem kennelijk niet betalen
'Ook doelman Lejsal te duur voor Feyenoord'
11/07/2009 17:15

Feyenoord ziet af van een geplande proefperiode van Martin Lejsal. De Tsjechische doelman blijkt bij voorbaat al te duur voor de Rotterdamse club, zo weet RTV Rijnmond.

Lejsal (26) staat onder contract bij 1. FC Brno. Eerder deed hij ervaring op in Italië bij Padova, Reggina en Venezia. Feyenoord kan niet voldoen aan de transfersom van de voormalige jeugdinternational en laat hem om die reden ook niet op proef komen.
Gebruikersavatar
McReo
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 07-11-2008 17:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door McReo »

mitrita schreef:Misschien al eerder geplaatst, maar eerder kon Feijenoord hem kennelijk niet betalen
Voor Feyenoord is momenteel alles te duur tenzij er weer een suikeroompje komt die een zak geld op tafel legt en maandelijks het loon betaalt voor de speler....
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ben benieuwd. Maar tot nu toe heeft Heerenveen nog nooit een goede keeper gehad/aangekocht sinds ik supporter ben van de club, dus vrees het ergste.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Squerrel schreef:4 jaar gekeept bij de huidige nummer 11 van Tsjechie, met alle respect maar het zal wel weer grauwe middelmaat zijn.
Grauwe middelmaat is wel beter dan dat we tot nu toe hebben. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

ik zag hem net ff op het sportjournaal maar wat een beer van een vent :P
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Wolliepoly schreef:ik zag hem net ff op het sportjournaal maar wat een beer van een vent :P

Valt wel mee. Hij is 1.98. Je moet niet vergeten dat Losada waar hij naast stond maar 1 meter 44 is.
Gebruikersavatar
Hank
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 15-11-2008 21:15
Contacteer:

Bericht door Hank »

SCH schreef:1 meter 44 is.
1,71 meter
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij zal wel starten tegen NEC want tijdens de partijvorm op de training stond hij te keepen en was VDB elders bezig.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Heerenveen rules schreef:Hij zal wel starten tegen NEC want tijdens de partijvorm op de training stond hij te keepen en was VDB elders bezig.
Wat goed is, komt snel 8)

Nee, we zullen wel zien. Al moet ik zeggen dat mijn 'gevoel' goed is. Maar dat zegt ook lang niet alles.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Ik zou vandaag ook even naar onze nieuwe aanwinsten kijken! Maar tot mijn verbazing had heerenveen de twee trainingen omgedraaid. Dus ja morgen maar even onze nieuwe keeper bekijken. Ben wel benieuwd naar zijn kwaliteiten. En ja het moet allemaal nog snel goed op elkaar worden afgestemd. Hoop dat het goed zal gaan vrijdag!
FORZA SC HEERENVEEN
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

mart761 schreef:Ik zou vandaag ook even naar onze nieuwe aanwinsten kijken! Maar tot mijn verbazing had heerenveen de twee trainingen omgedraaid.
Hoezo omgedraaid? Ze trainden gewoon om 10 uur met de gehele selectie op Skoaterwald.

Wel een beer van een vent die Lesjal met aardige reflexen. Ging wel snel naar de grond in 1 tegen 1. Zelfs Elyounoussi (zelfs op een training valt hij in negatieve zin op) wist tegen hem te scoren. :lol:
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Heerenveen rules schreef: Hoezo omgedraaid? Ze trainden gewoon om 10 uur met de gehele selectie op Skoaterwald.

Wel een beer van een vent die Lesjal met aardige reflexen. Ging wel snel naar de grond in 1 tegen 1. Zelfs Elyounoussi (zelfs op een training valt hij in negatieve zin op) wist tegen hem te scoren. :lol:
Ik zal het je even uitleggen!

Ze hadden de groepstraining eigenlijk vandaag om 14.00 uur staan en om 10 uur de individueel training.
Vandaag keek ik om 11.00 uur even op de sc-heerenveen site en toen was het veranderd. Dus om 10 uur de groepstraining en om 14.00 individueel. Dus ik heb even contact gehad met heerenveen wat hier de bedoeling van was en waarom dit veranderd was. Ze hadden dit gedaan vanwege de warmte.

Dus voor de mensen die onze nieuwe goalie morgen aan het werk willen zien! 10 uur is de training.
FORZA SC HEERENVEEN
fcbrno1913
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-08-2009 15:42

Bericht door fcbrno1913 »

Squerrel schreef:4 jaar gekeept bij de huidige nummer 11 van Tsjechie, met alle respect maar het zal wel weer grauwe middelmaat zijn.

ja vorig jaar nummer 11 maar twee jaar daarvoor nummer 5 en vorig jaar nr 4 en halvefinale beker. Ik kom uit Brno en heb de meeste wedstrijden van Lejsal gezien. Hij hoort ongetwijfeld tot TOP3 doelmannen in Tsjechie.. Hodne stesti Lejsi!
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Ok! wat leuk dat je even een reactie achter laat op dit forum.

Kun je misschien nog wat meer vertellen over Martin? We weten dat hij o.a. sterk is in hoge ballen?

Is dit een grote klap voor je club? Of hebben jullie alweer een vervanger gehaald?
FORZA SC HEERENVEEN
GJ7300
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 15-05-2009 19:35

Bericht door GJ7300 »

,,Ik ben goed bij voorzetten van de flanken. Verder voel ik me sterk bij één tegen één-duels en ook op de lijn sta ik mijn mannetje. Mijn reflexen zijn vrij goed. Ik ben redelijk allround’’

Nu nog ergens in gaan uitblinken....

Wie zijn de nr 1 en 2 v Tsjechie dan?
Cech en?
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Wie zijn de nr 1 en 2 v Tsjechie dan?
Cech en?
Jaroslav Drobný (Hertha BSC), denk ik. Maar bedoeld fcbrno1913 met "hij hoort ongetwijfeld tot TOP3 doelmannen in Tsjechie" niet de Tsjechische competitie.
GJ7300
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 15-05-2009 19:35

Bericht door GJ7300 »

Blizzard schreef: Jaroslav Drobný (Hertha BSC), denk ik. Maar bedoeld fcbrno1913 met "hij hoort ongetwijfeld tot TOP3 doelmannen in Tsjechie" niet de Tsjechische competitie.
Haha, hoop het niet...
Maar roep es fcbrno1913, wordt het wat denk je?
fcbrno1913
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-08-2009 15:42

Bericht door fcbrno1913 »

GJ7300 schreef: Haha, hoop het niet...
Maar roep es fcbrno1913, wordt het wat denk je?

Ja jongens hij wordt wel wat! ik zie geen betere doelman in Tsj. competitie dan Lejsal. Ms Blazek (Sparta) en Vaniak (Slavia) kunnen wel concurenten zijn maar dat zijn al oude kerels (36 en 38). Was eigenlijk zelf verbaasd dat Martin zo lang bij ons was gebleven (4jaar). Kwam na een affaire in Italie waar hij beschuldigd was dattie wedstrijden had verkocht, maar dat is flauwekul, had volgens mij alleen pech dattie jong was en ook nog buitenlander en ze moesten toen wel iemand beschuldigen...

In Brno heeft MArtin het iig. heel goed gedaan en waren ze in Praag maar geen ignoranten, trad hij al ang op als nummer 2 naast Cech bij het nat. elftal

Brno: We hebben een sterke nr. 2: Tomas Bures die Martin heel goed kan vervangen, ook al is hij niet zo sterk in de lucht als Martin. Heb er zelf artiekels geschreven voor een lokale blad (zo' n AD) http://brnensky.denik.cz/fotbal_region/ ... 80807.html We hebben dit seizoen twee wedstrijden gespeeld en nog geen doelpunt gekregen (Bohemians 1905 0:0 uit, Slavia 2:0 thuis) . Dat mag van mij zo doorgaan...

was gister trouwens naar Slavia-Sheriff 1:1 net zelfde pech gehad alsTwente dinsdag. Nu zijn ze lekker in de kloten, hadden wel het geld van CL verwacht en voor tsj. begrippen veeel geld uitegegeven deze zomer...

Ik wens Martin iig. heel veel su6 bij jullie - en bedankt voor de good job in Brno. Ms kom ik wel eens ff langs om te kijken hoe het met hem bij jullie gaat. Groeten uit Tsjechie
SC Niels
Nieuw talent
Berichten: 106
Lid geworden op: 21-12-2007 11:39

Bericht door SC Niels »

Dat klinkt goed! Hopelijk weet hij zich te ontwikkelen hier, ik vind Steppe nog te onervaren voor de basis namelijk.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

In het geweld rondom de trainer is het debuut van de nieuwe keeper lichtlelijk ondergesneeuwd, wat vonden we ervan?
Bedankt Torcida:-)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Volgens mij is Lejsal een hele goeie doelman, wat ik vooral goed vond was zijn snelle spel hervattingen, dat mag ik graag zien!
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Hij straalt wel iets uit. Tweede goal was wel onbeholpen uitkomen trouwens.
Plaats reactie