Hernán Losada

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Camel
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-12-2008 13:42

Bericht door Camel »

ItFean82 schreef:Hij blijft maar lopen, storen en hij kan nog eens voetballen ook. Ik zie een 2de optie die aan het eind van het jaar gelicht moet worden.
Even verbeterd :wink:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Akkoord! :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Skopperij schreef:Een eervolle vermelding voor onze kleine Argentijn! Dit is precies wat ons depressieve team nodig had: een gifkikker met een uitstekende techniek die niet te belazerd is om achter elke bal aan te gaan. Nooit meer uit de basis, deze gast.
het begint erop te lijken dat losada de missing link is op ons middenveld
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2441
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

De twee nieuwe aankopen (Losada en Lejsal) functioneren tot nu toe echt uitstekend. Ze maken het team beter.
Als ze zo blijven spelen kan de optie tot koop wel worden gebruikt :)
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Losada wa gistern erg actief, veel aan de bal, veel loopacties zonder bal, vond wel dat hij heel veel balverlies leed, omdat hij heel veel voor de actie ging...
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Je ziet dat hij alleen nog wedstrijd ritme nodig heeft, hij kan alleen maar beter worden. Maar je ziet ook dat deze speler beschikt over techniek,overzicht en heel veel lef en dreiging. Is niet lui en werkt hard. Maar dat je hem er nooit meer af moet halen? hahah wordt echt heeel erg lastig straks voor Sollied als iedereen fit is.


Losada: een technische speler die creativiteit in het team kan brengen
Vayrynen: een technische speler met veel ervaring die creativiteit in het team kan brengen
Roorda: een speler die het spel kan lezen, verdedigend en aanvallend kan die uit de voeten.
Svec: opruimer
Elm: een Fysieke kracht, een linkspoot, één met scorend vermogen en brengt rust in het spel
Grindheim: een loper, veel dreiging en werkt hard (zowel in aanvallend als verdedigend opzicht), heeft een goed schot en heeft de creativiteit om ook wat voor een ander te creeëren.
Smarasson: kan zowel linksbuiten staan als op het middenveld, heeft scorend vermogen, de rest moet ik bij hem nog ontdekken.
Kalou: een technische speler met veel ervaring die creativiteit in het team kan brengen

en als je 4-4-2 zou spelen kan je Beerens ook nog als rechtermiddenvelder gebruiken, iemand die een actie heeft, veel dreiging,snelheid,scorend vermogen en overzicht heeft.

haha nou zeg het maar :lol:
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

spuit-11 schreef:Losada wa gistern erg actief, veel aan de bal, veel loopacties zonder bal, vond wel dat hij heel veel balverlies leed, omdat hij heel veel voor de actie ging...
Met Losada hebben we in ieder geval weer een jongen die altijd de bal wil hebben. Dat voetbalt meteen een heel stuk makkelijker merk je. De spelers achterin kunnen de bal nu altijd kwijt. We misten zo' n type, dat is inmiddels wel duidelijk. Onze andere middenvelders zijn stuk voor stuk prima spelers, maar zijn niet erg creatief. En dat is Losada wel. Hij moet inderdaad nog leren vaker te kiezen voor balbezit ipv op risicovolle plekken voor de actie te gaan, maar als hij dat vaker doet en zijn momenten voor actie goed leert kiezen, dan hebben we echt een hele goede aan hem dit seizoen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Rick schreef:Losada: een technische speler die creativiteit in het team kan brengen
Vayrynen: een technische speler met veel ervaring die creativiteit in het team kan brengen
Roorda: een speler die het spel kan lezen, verdedigend en aanvallend kan die uit de voeten.
Svec: opruimer
Elm: een Fysieke kracht, een linkspoot, één met scorend vermogen en brengt rust in het spel
Grindheim: een loper, veel dreiging en werkt hard (zowel in aanvallend als verdedigend opzicht), heeft een goed schot en heeft de creativiteit om ook wat voor een ander te creeëren.
Smarasson: kan zowel linksbuiten staan als op het middenveld, heeft scorend vermogen, de rest moet ik bij hem nog ontdekken.
Kalou: een technische speler met veel ervaring die creativiteit in het team kan brengen
Luxeprobleem. Stel iedereen is fit, dan zou ik het zo doen:

Altijd spelen in mijn ogen: Svec en Vayrynen. Svec hoef ik niet uit te leggen, Vayrynen is ervaren en zeer creatief, fel soms maar kan ook scoren. Laat andere spelers beter voetballen.
Eigenlijk ook wel mits in vorm: Grindheim.
Afhankelijk van tegenstander en de rest: Elm, Losada, Smarasson, Roorda. In mijn ogen heeft Smarasson nog een heleboel potentie om te groeiten tot een echte goeie. Ik vrees dat Roorda vaak geblesseerd zal blijven helaas. Losada lijkt ook een echte goeie speler.
Persoonlijk zou ik Kalou - mits iedereen fit is dus - niet opstellen. Ben er niet van gecharmeerd.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

TWR22 schreef:Losada
Wat ik de afgelopen wedstrijden van hem gezien heb, zou ik hem laten staan.

Je hebt wel gelijk dat als iedereen fit is we een luxeprobleem op het middenveld hebben.
Svec is een zekerheid, Vayrynen ook (al is dat sterk afhankelijk van zijn blessuregevoeligheid?).

Dan gaat het dus tussen Grindheim, Smarasson en Roorda. Al denk ik dat Roorda zal blijven kwakkelen met blessures.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Jij vergeet Elm. Svec en Elm spelen in mijn ogen altijd. Svec hoef ik denk ik niet eens uit te leggen. Elm is tactisch goed, fysiek sterk en heeft een goede passing en rust aan de bal. Dan heb je nog een plaats over met 4-3-3.
Thuiswedstrijden kies je daar voor een creatieve voetballer (Vayrynen / Losada) en in lastigere uitwedstrijden voor een harde werker als grindheim. Als Grindheim weer fit is en zo speelt als in de bekerfinale zie ik Vayrynen ook niet zo terug keren in het elftal. Kortom, een luxe probleem. Het is ook goed dat we Losada niet een optie tot koop hebben, is geen duidelijke verbetering en dan zie ik liever straks Vayrynen en Djuricic er bij komen.

Maar als iedereen straks fit is op het middenveld zou Elm ook zo weer in de spits kunnen opduiken .. :roll:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

drika746 schreef: Het is ook goed dat we Losada niet een optie tot koop hebben, is geen duidelijke verbetering en dan zie ik liever straks Vayrynen en Djuricic er bij komen.
Die hebben we wel.
Maar als iedereen straks fit is op het middenveld zou Elm ook zo weer in de spits kunnen opduiken .. :roll:
Dat denk ik niet, de technische staf is namelijk heel tevreden over Sibon dit jaar. Een quote van van puyvelde: "Sibon vergeleken met een jaar geleden is dag en nacht verschil". Verder heb je ook Papadopulos die beter is dan Elm op die positie. Nee ik verwacht niet dat we Elm snel weer in de spits zullen zien.
Op naar het volgende seizoen....
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Hebben we dan niet de optie op de keeper :|
Want we hebben op één wel de optie, en op één van beide huurlingen niet.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Losada wordt tot het eind van het seizoen gehuurd van de Belgen. sc Heerenveen heeft bovendien een optie tot koop op Losada bedongen.
Aldus sc-heerenveen.nl

En volgens mij hebben we op Lesjal ook een optie tot koop.
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Positief verhaal over Losada in de LC. Hij geniet bij Heerenveen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

LC, het hele verhaal
Trotse Losada kan hete wedstrijd afkoelen
Hernán Losada geniet met volle teugen. De Argentijn heeft bij SC Heerenveen het voetbalplezier – dat hij kwijtraakte
bij Anderlecht - hervonden. Tegen PAOK genoot Losada van de ambiance én het spel van Heerenveen. ,,Ik ben trots op wat
we hebben laten zien. Met deze ploeg kun je de oorlog in.’’


Want voetbal is oorlog, weet Hernán Losada. ,,Het mag er best leuk uit zien, maar het gaat natuurlijk altijd om het resultaat.’’ Dat leerde hij al als kind, in de bikkelharde strijd in Buenos Aires om zijn droom (profvoetballer worden) te verwezenlijken. ,,Duizenden Argentijnse jongens streven hetzelfde na, de rivaliteit is enorm. Dat vormt je als speler’’, zegt Losada. Hij debuteerde op zijn twintigste bij topclub Independiente. ,,Ik had wat geluk dat de club door financiële problemen eigen jeugd moest opstellen, maar ik heb er toch echt keihard voor moeten knokken.’’ Zijn grote voorbeelden waren Riquelme en Ortega. ,,Maradona klinkt logischer, maar hem heb ik nooit live zien spelen.’’ Losada dacht donderdag
even terug aan zijn geboorteland, dat hij vier jaar geleden verliet om zijn geluk in Europa te beproeven. ,,De sfeer in het
stadion, die vijandigheid om ons heen: dat maakte ik wekelijks mee in Argentinië. Voetbal gaat daar om leven en dood. Ik
heb me donderdag zeer geamuseerd. Het was alleen jammer dat het veld zo slecht was, anders hadden we PAOK kapot
kunnen spelen. Nu hadden we vaak net een balcontact te veel nodig.’’
De slimme Losada gooide in de heksenketel de trukendoos open. ,,Op de juiste momenten moet je een ‘hete’ wedstrijd
even ‘afkoelen’ door bijvoorbeeld een actie te maken waarbij je weet dat je neergehaald wordt. Húp, naar de grond, weer
een minuutje voorbij. Ik heb het idee dat Heerenveen dat uitgekookte wel kan gebruiken. De ploeg heeft me echter wel verrast. Ik vond ons volwassen spelen.’’ En Heerenveen kan nog beter, vindt de 27-jarige huurling. ,,Als ik het niveau op de trainingen zie, dan stel ik dat het spelpeil hoger kan. Dat heeft ook te maken met de resultaten. De zege op Vitesse en de 1-1bij PAOK zijn geweldig voor het zelfvertrouwen. Dat hebben we nodig, want er wacht ons een zware serie. Zondag moeten we tegen AZ weer een topprestatie leveren.’’ Losada vindt het voetbal bij Heerenveen niet te vergelijken met wat hij bij Anderlecht gewend was. ,,Hier wordt gespeeld om te winnen, in België is het spel defensiever. Dat leidde er toe dat ik daar weinig aan spelen toekwam. Nu voel ik me als een vis in het water. Het spel ligt me, ik heb plezier en ik voel me echt weer een volwaardig lid van een team.’’ Het is tijd om de volgende stap in zijn loopbaan te zetten, zegt de kleine Argentijn. ,,Ik wil doorgroeien, als voetballer en als mens. Dat kan in Heerenveen. De club wil ook verder groeien, dat zie ik aan alles. De
professionaliteit heeft me verrast, maar daarnaast is er ruimte voor persoonlijke aandacht. Dat is belangrijk voor me. Je fysieke gesteldheid is belangrijk, maar als je geen rust in je hoofd hebt, wordt het moeilijk. Wat dat betreft ben ik ook blij dat ik hier ben met mijn vrouw. Zij is een enorme steun voor me.’’
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2441
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Leuk stukje. Ook leuk om te lezen dat hij bepaalde acties maakte om neergehaald te kunnen worden. Dit kan Heerenveen inderdaad wel gebruiken.

Tot nu ben ik zeer tevreden met deze huurling.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

,,Op de juiste momenten moet je een ‘hete’ wedstrijd
even ‘afkoelen’ door bijvoorbeeld een actie te maken waarbij je weet dat je neergehaald wordt. Húp, naar de grond, weer
een minuutje voorbij.
Dat missen wij inderdaad nog teveel, sluwheid in het spel. Even een overtreding "zoeken".
Op naar het volgende seizoen....
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Er ging donderdag ook nog erg veel mis bij hem, maar hij komt er aan en gaat belangrijk worden. Sommige mensen bij ons vonden hem helemaal niks. (hou nou op met dat gepingel) Anderen houden van hem en zien het wel in hem zitten. Ik hoor bij de laatste groep. Hij en Kalou in combinatie met Svec en Grindheim zorgen voor meer balans op het middenveld. De creativiteit ontbrak en die heb je nu wel. Kalou kan de bal vasthouden en ook openingen forceren met zijn passes. En ze kunnen beide een mannetje voorbij, ook niet onbelangrijk.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

El Conde schreef:Er ging donderdag ook nog erg veel mis bij hem, maar hij komt er aan en gaat belangrijk worden. Sommige mensen bij ons vonden hem helemaal niks. (hou nou op met dat gepingel) Anderen houden van hem en zien het wel in hem zitten. Ik hoor bij de laatste groep. Hij en Kalou in combinatie met Svec en Grindheim zorgen voor meer balans op het middenveld. De creativiteit ontbrak en die heb je nu wel. Kalou kan de bal vasthouden en ook openingen forceren met zijn passes. En ze kunnen beide een mannetje voorbij, ook niet onbelangrijk.
Ik vind hem ook een type voetballer wat complementair is aan datgene wat we al hebben lopen op het middenveld. Natuurlijk is hij af en toe een behoorlijke pingelaar maar hij probeert uiteindelijk wel te spelen vanuit het teambelang en niet zoals bijvoorbeeld Garcia Garcia zijn eigen wedstrijdje.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Overtreding zoeken mag wat mij betreft.....als het maar geen duikelaar is, want daar heb ik zo'n hekel aan!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Venderwel schreef:Overtreding zoeken mag wat mij betreft.....als het maar geen duikelaar is, want daar heb ik zo'n hekel aan!
Zou jij het ook erg vinden om Suarez in je team te hebben?
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Heerenveen rules schreef: Zou jij het ook erg vinden om Suarez in je team te hebben?
zoals hij tot nu toe speelt zou ik hem wel in het team willen hebben, maar niet de Suarez van een jaar of anderhalf terug :angry:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Heerenveen rules schreef:
Zou jij het ook erg vinden om Suarez in je team te hebben?
Als hij weer de ene duikeling maakt na de ander? Ja ik zou me kapotschamen!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Venderwel schreef:Als hij weer de ene duikeling maakt na de ander? Ja ik zou me kapotschamen!
Dus als we donderdag 2-2 staan en in de 90+4 maakt Losada een overduidelijke schwalbe dan sta jij niet te juichen als iemand anders in de 90+5 de penalty er in schiet? Maak dat een ander maar wijs.
Sommige spelers gaan wel erg snel liggen maar anderen blijven altijd staan. Bij een klein tikje gewoon gaan liggen. Een goede schwalbe kunnen maken is ook een kwaliteit hoewel het niet echt bij het voetbal hoort.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Een schwalbe..goed of slecht hoort niet thuis in het voetbal. Maar Losada heeft het ook niet over een schwalbe, maar puur over het zoeken van een "echte" overtreding. En dat is gewoon slim. Een schwalbe is wat anders.. want Suarez probeerde het in de laatste seconden tegen Sparta toch nog een keer.. En dan zo'n smekende blik naar de scheids..
Zo'n speler heeft alleen zichzelf te pakken. Als hij echt een keer gepakt wordt in de 16 geloven de arbitrage hem niet meer. Dat is misschien niet goed te praten, maar dat is zijn eigen schuld.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Als je een tik krijgt en je kan verder zou je dat moeten doen, de scheidsrechters zouden daar beter naar moeten kijken en beoordelen of het een overtreding is de ja de na.
Als het de overwinning opleverd zou ik natuurlijk blij zijn met de goal, maar ik zou me verontschuldigen bij iedereen over de manier waarop die tot stand is gekomen, want ik zou me kapotschamen.
Schwalbes maken het voetbal kapot en een ieder die zegt dat het nou eenmaal bij het voetbal van tegenwoordig hoort is niet goed bij z'n hoofd. Ja het is er, mensen doen het, maar het hoort er niet thuis!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Waarom deze ophef? Hij geeft aan de overtreding soms op te zoeken. Dat is uitgekookt, en heel wat anders dan een schwalbe maken.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Losada lag tegen AZ mij wat te vaak op de grond. Als hij een duel aangaat, gaat ie meteen liggen en tegen AZ zagen we dat daar vaak genoeg (terecht) niet voor gefloten wordt. Ik heb liever dat ie dan een duel gewoon aangaat en blijft staan.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ik geef aan dat het inderdaad van mij zeker ok is, maar dat ik hoop dat ie geen duikelaar wordt.
Als vervolgens Suarez er aan z'n vette haren er wordt bij gesleept dan geef ik antwoord op de vraag die mij gesteld word, vandaar de ophef. :wink:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Volgens mij heb jij nog een beeld van de oude Suarez. Ten eerste is zijn haar nu kort, ten tweede valt hij veel minder en ten derde is hij misschien wel de beste speler in de Ned. competitie. Een topspeler. Weer een gevalltje horn-effect ;-)
Plaats reactie