Gerry Koning

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gerry Koning

Berichtdoor Jelmer1981 » 23-06-2009 09:42

Een topic voor Gerry Koning

SC Heerenveen-trainer Trond Sollied heeft zijn gewenste versterking voor de defensie van zijn ploeg binnen. De Friese club neemt de 24-jarige Igor Djuric over van Vojvodina Novi Sad.

Djuric speelde tot dusver vier interlands voor Servië en is een rechter centrale verdediger van 1,92 meter lang. 'Hij is sterk in de lucht, redelijk snel en kan het spel aardig naar voren verplaatsen. Wij denken dat hij in het Nederlandse voetbal goed uit de voeten kan', schetst directeur Yme Kuiper zijn nieuwste aanwinst.

Met de overgang is een transfersom van ongeveer 1,5 miljoen euro gemoeid. Heerenveen en Djuric onderhandelden begin deze week nog over de duur van het contract. De club moet nog wel een tewerkstellingsvergunning voor de Serviër verkrijgen.

Heerenveen legde voorts de 29-jarige Gerry Koning voor twee seizoenen vast. De rechter vleugelverdiger die ook op links uit de voeten kan, komt transfervrij over van FC Volendam. Met de al eerder aangetrokken Tsjechische spits Michal Papadopulos heeft de bekerwinnaar de selectie voor het komend seizoen rond.

'In principe zijn we klaar', aldus Kuiper. De onderhandelingen met Lokeren over de overgang van Donovan Deekman zijn nog niet afgerond. De 21-jarige aanvaller kan in België voor drie seizoenen tekenen.

Bron: VI
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Hielke » 23-06-2009 10:29

Ook hier is nog niets officieel bekend gemaakt.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Superfries88' » 23-06-2009 15:43

sc Heerenveen presenteerde vandaag twee nieuwe verdedigers. Van FC Volendam werd Gerry Koning overgenomen en Igor Djuric is afkomstig van Vojvodina Novi Sad.

[...]

De 29-jarige Gerry Koning is afkomstig van FC Volendam en is voor twee seizoenen vastgelegd. Koning maakte zijn debuut in het profvoetbal in het seizoen 1998/99 bij Volendam en speelde tot dusver 146 competitieduels voor De Wijdbroeken, waarin hij één keer scoorde.

Drie seizoenen speelde Koning buiten Volendam. In de jaargang 2004/05 speelde hij voor Excelsior en in de periode 2006-08 was RBC Roosendaal zijn club. Gerry Koning kwam afgelopen seizoen twee maal in actie tegen sc Heerenveen. In het thuisduel van de Friezen tegen FC Volendam en in de halve finale van de strijd om de KNVB-beker. Beide duels eindigden in een Friese zege. Gerry Koning speelde afgelopen seizoen 28 maal in de hoofdmacht van FC Volendam.


Afbeelding

Nu wel definitief dus!
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-06-2009 15:48

Yes, we got him. De enige echte Koning! :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Heerenveen rules op 23-06-2009 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Camel » 23-06-2009 15:57

Wat voor soort speler is Koning. Ik weet alleen dat hij linksback is...
Avatar gebruiker
Camel
Nieuw talent
 
Berichten: 87
Geregistreerd op: 05-12-2008 13:42

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Gekko » 23-06-2009 16:10

Hij heeft de uitstraling van een tandarts... Niks mis mee, als hij geen moeite heeft om iemand pijn te doen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gerry Koning

Berichtdoor makkingacity » 23-06-2009 17:53

Koning is volgens de Volendammers zelf een een ondergewaardeerde voetballer. Volgens hun is hij de meest constante speler van Volendam met goede verdedigende kwaliteiten. Hij kan zowel rechts als linksback uit de voeten en is dus multifunctioneel inzetbaar. Verder heeft hij ook een aanvalsdrift, hij wil vaak mee naar voren en plaatst ook rushes via de linker-rechterkant van het veld + een goede voorzet. Hij mag mij gaan verbazen maar ik zie niet 1,2,3 wie er voor hem moet passen in de basiself.
makkingacity
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 31-08-2006 08:40
Woonplaats: makkinga

Re: Gerry Koning

Berichtdoor BS » 23-06-2009 18:20

makkingacity schreef:Hij mag mij gaan verbazen maar ik zie niet 1,2,3 wie er voor hem moet passen in de basiself.

Er zal ook geen basisspeler plaatsmaken voor hem, want Koning is voor de breedte gehaald. Hij is multifunctioneel en zal niet zeuren als hij op de bank terecht komt. Ik denk dat hij een betere back is dan Jong-A-Pin en Drost, dus in dat opzicht gaan we er nog op vooruit ook.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Blizzard » 23-06-2009 18:34

Ik sta nu niet direct te juichen om zijn komst maar aan de andere kant kan het geen kwaad om er nog een extra optie bij te hebben voor de backposities. Ik ben benieuwd of hij het niveau aan zal kunnen. We zullen zien.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Gerry Koning

Berichtdoor AllardP » 23-06-2009 18:40

We gaan er zonder twijfel op vooruit met Koning in plaats van Jong-a-Pin, die bovendien zelf al weg wilde. Normaal gesproken belandt hij op de bank - was ie zelf ook al realistisch in in zijn reactie - maar wie weet onderschatten we hem wel. Het is 'maar' Volendam, maar Volendam stond wel op de tiende plaats over de tweede seizoenshelft gerekend.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Gerry Koning

Berichtdoor mitrita » 23-06-2009 19:04

Een speler van 29 met weinig ervaring op eredivisienivo mag je een opmerkelijke keuze noemen voor een ambitieuze club als de onze. Ik verwacht er weinig van, maar wellicht dat hij aangenaam kan verrassen.
Aan de andere kant, zou het zo moeilijk zijn om de Breuer van de 2e seizeoenhelft uit de basis te spelen?
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Gerry Koning

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 23-06-2009 19:25

Ik denk dat Janmaat Breuer er eerder uitspeelt dan Koning. Gerry Koning is gehaald als backup achter Popov, daar Jong a Pin nu vertrekt. Prima backup, wil graag op de bank zitten, vast geen dure jongen.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Re: Gerry Koning

Berichtdoor teamplayer » 23-06-2009 20:49

Kandidaat voor de categorie: Derveld, Fellinga, Mark de Vries, Oude Loohuis. Spelers die als extra gehaald zijn met een kleine kans van slagen. Hij kan verrassen, net als Breuer heeft gedaan...
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Gerry Koning

Berichtdoor abegoal » 23-06-2009 20:57

teamplayer schreef:Kandidaat voor de categorie: Derveld, Fellinga, Mark de Vries, Oude Loohuis. Spelers die als extra gehaald zijn met een kleine kans van slagen. Hij kan verrassen, net als Breuer heeft gedaan...


Ik vind het een prima aankoop. Kan op beide back posities uit de voeten en is derhalve een prima stand in voor Popov en Janmaat (en Breuer). Met een vertrek van JAP is dit in mijn ogen een hele nuttige aanvulling op onze verdediging. Bovendien kost hij niets, wil hij heel graag naar Heerenveen en is hij niet te beroerd om op de bank plaats te nemen. Lijkt me helemaal niets mis mee.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gerry Koning

Berichtdoor CJF » 23-06-2009 21:09

abegoal schreef:Ik vind het een prima aankoop. Kan op beide back posities uit de voeten en is derhalve een prima stand in voor Popov en Janmaat (en Breuer). Met een vertrek van JAP is dit in mijn ogen een hele nuttige aanvulling op onze verdediging. Bovendien kost hij niets, wil hij heel graag naar Heerenveen en is hij niet te beroerd om op de bank plaats te nemen. Lijkt me helemaal niets mis mee.


Helemaal mee eens, hij zal er zelf ook wel niet van uit gaan dat hij veel aan spelen toe zal komen. En voor de breedte kan het heel nuttig zijn een speler die er zelf al vanuit gaat dat hij niet vaakt aan spelen toekomt
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Eric » 23-06-2009 21:29

Kandidaat voor de categorie: Derveld, Fellinga, Mark de Vries, Oude Loohuis. Spelers die als extra gehaald zijn met een kleine kans van slagen. Hij kan verrassen, net als Breuer heeft gedaan...


Toen wij Breuer haalden stond hij volgens mij bekend als een veelbelovende verdediger waar meer clubs achteraan zaten, is er alleen nooit helemaal uitgekomen ;)

Ik ben ook wel blij met Koning, omdat hij op twee posities uit de voeten kan is het natuurlijk de ideale 12de man met genoeg ervaring en dus iemand die er ook gelijk staat als het nodig is. Zo'n iemand is net zo belangrijk in het team als een spits die 20 doelpunten maakt.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Baggerraartje » 24-06-2009 10:10

Ik weet het niet...maar ik heb zo`n gevoel dat hij welk eens janmaat uit de basis kan spelen!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Gekko » 24-06-2009 10:19

Staat Janmaat al in de basis dan? Die zal zich nog moeten bewijzen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gerry Koning

Berichtdoor ---E--- » 24-06-2009 11:26

Ik vind het wat een overbodige aankoop, geef de jeugd toch eens een kans..
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Gerry Koning

Berichtdoor feanfans » 24-06-2009 11:36

---E--- schreef:Ik vind het wat een overbodige aankoop, geef de jeugd toch eens een kans..


Noem eens namen dan die jij een kans zou willen geven? Ik kom alleen op Arjen Bergsma. De rest is verhuurd aan Emmen.

Ik vind het helemaal geen verkeerde aankoop. Hij was gratis en is multifunctioneel.
Hij heeft een behoorlijk seizoen achter de rug bij Volendam en daar is het natuurlijk niet makkelijk voetballen als back.
Hij traint en speelt hier bij Heerenveen op een hoger niveau dus als hij zich daar aan optrekt kan het alleen maar beter worden.
Geef hem maar eens een kans. Harde werker, zal altijd z'n best doen en als hij niet speelt zal hij niet klagen.
Positief is ook dat hij een Nederlander is want daar blijven er op deze manier niet zoveel van over.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Gerry Koning

Berichtdoor forca hveen » 24-06-2009 12:30

Ik ben erg benieuwd naar Koning. Zoals hij zelf ook al zei is zijn eerste gedachte de verdediging en wanneer het kan mee op te komen. Dit klinkt in principe wel als een back die in het systeem van Sollied past.
Hij kwam hier alleen bij volendam afgelopen seizoen niet zoveel aan toe.....

Ik denk dat het een prima speler is als reserve (of rechtsback) en dat heerenveen hier niet verkeerd aan heeft gedaan. Zelf is hij al lang blij dat hij nog eens de stap maakt naar een club als heerenveen die bovenin de eredivisie meespeelt. Hij zal dus niet zeuren wanneer hij niet in de basis komt. De ideale twaalfde man volgens mij waar heerenveen goed aan heeft gedaan (en misschien verrast hij ons wel met een basisplaats waar hij helemaal opbloeit :wink: )
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Skopperij » 24-06-2009 18:03

Gerry Koning is wat mij betreft van harte welkom in Heerenveen. Zo'n jongen rent de pollen uit het gras als hij een paar minuten mag meepakken. Hij is bekend met de Eredivisie en het Nederlandse voetbal. Prima transfer. Drost, Johansen, JAP, ze waren het allemaal net niet. Koning is heus niet minder. Sterker nog, ik denk dat hij een betere back is dan onze eigen voormalige talenten.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Gerry Koning

Berichtdoor BS » 24-06-2009 18:54

Skopperij schreef:Koning is heus niet minder. Sterker nog, ik denk dat hij een betere back is dan onze eigen voormalige talenten.

Dat lijkt me wel duidelijk, ja. Heerenveen kon natuurlijk niet blijven aanmodderen met JAP en Drost als backs, want daar komen ze echt veel tekort voor. Ten opzichte van deze twee spelers is Koning gewoon een goede versterking.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Gerry Koning

Berichtdoor mitrita » 24-06-2009 19:13

LC
De linksback van Volendam maakte afgelopen seizoen in drie optredens tegen Heerenveens rechtsbuiten Roy Beerens echter zoveel indruk op de scouts van Heerenveen, dat hij de concurrentie met Goran Popov aan moet kunnen gaan. Of met Michel Breuer (en Daryl Janmaat), omdat Koning ook goed op rechts achterin uit de voeten kan. ,,Ik ben van nature rechtsbenig en als ik zou mogen kiezen, zou ik rechtsback spelen’’, aldus Koning, die voor Volendam 146 competitieduels speelde waarvan 60 in de eredivisie. ,,Heerenveen is een mooie stap omhoog voor mij. Mijn handelingssnelheid zal omhoog moeten, maar dat zal wel lukken. Het is in elk geval een club die wel bij mij past, als echte Volendammer: een warme club met een nuchtere mentaliteit.’’ Koning werd, net als Djuric, maandagmiddag medisch gekeurd. De Volendammer trainde gisterochtend al mee en maakt wellicht vanavond zijn debuut tegen de amateurs van Staphorst.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Gerry Koning

Berichtdoor forca hveen » 24-06-2009 23:20

En het is nu bekend dat hij inderdaad mee mocht doen tegen staphorst.
Wat is de indruk van hem? Beter dan breuer of nog niets nuttigs over te zeggen? Denk dat hij de concurrentie met Popov nog niet aan hoeft te gaan. Laat hem maar mooi op de rechtsback staan wanneer hij zich beter manifesteert dan breuer en janmaat.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Gerry Koning

Berichtdoor TWR22 » 25-06-2009 10:06

Was gratis, wilde zelf erg graag spelen bij Heerenveen (heeft zelf het contact gezocht), vraagt een heel bescheiden salaris en weet zijn plek. Je haalt een gedreven en ervaren jongen in huis die als het moet, er zal staan. Kortom, een win win situatie. Bovenstaande info komt uit de club.

Ik vind m beter dan JAP en ik moet nog maar zien of ie slechter is dan Breuer. Ik denk het niet namelijk. Popov zal hij niet uit de basis spelen, die maakt een mooie groei door en Sollied is helemaal weg van Popov.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Ebiede » 25-06-2009 12:28

TWR22 schreef:Was gratis, wilde zelf erg graag spelen bij Heerenveen (heeft zelf het contact gezocht), .


Ja daag daar geloof ik dus helemaal niets van.. Ik weet niet wat voor bron jij bij de club hebt, maar deze heeft je aardig in de maling genomen.

Ik ben ook gratis en wil ook heel erg graag, heb je dat nummer voor me dan teken ik volgende week ook voor een bescheiden salaris....
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Hielke » 01-07-2009 11:34

Interviews met voetballers zijn vaak nietszeggend, maar een gesprek met Gerry Koning in de nieuwste VI levert toch wel de nodige verhelderende informatie op. Koning is vergevorderd met een studie Actuariële Wetenschappen. Een actuaris berekent de financiële risico's van verzekeringen en pensioenfondsen. In deze sector werkt hij vijftien uur per week bij een bedrijf in Amsterdam. 'Na de training kan ik wel op de bank gaan hangen, een dvd kijken of achter een PlayStation kruipen, maar dat boeit me niet.'

Als ik met niet vergis hebben we hier te maken met een realistische en nuchtere jongen. Of hij een aanwinst is zal moeten blijken, ik hoop het zeker, maar qua karakter lijkt hij me in elk geval goed op zijn plaats bij deze club.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Skopperij » 01-07-2009 11:40

Je hoeft niet altijd dure buitenlanders te halen om beter te worden. Ik ben er van overtuigd dat Gerry Koning een welkome aanvulling op de selectie is. En het zou me niets verbazen als hij onze nieuwe rechtsback wordt. Je ziet bij meer spelers dat ze op latere leeftijd opbloeien. Aan zijn mentaliteit ligt het in ieder geval niet.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Gerry Koning

Berichtdoor Wiggs » 20-08-2009 20:42

Speelde vanavond een degelijke goede wedstrijd(heb alleen 2de helft gezien)
Weet wat zijn taken zijn
goede stand inn of rijp voor de basis?
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten