Gerry Koning

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Bij de 1-1 rekende hij er op dat er niemand stond, maar heel veel kon hij denk ik ook niet doen.
Maar het was geen handige actie van Gerry, voor de rest was Chadli gewoon een stuk beter dan hij. Een van zijn lastigste wedstrijden tot nu toe, maar hij zal hier alleen maar van leren.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dit was niet een heel sterk optreden van Koning, maar bedenk ook: Chadli is een geweldige linksbuiten. Wie heeft het daar niet moeilijk tegen?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Chadli is éen van de beste spelers in Nederland inmiddels. De 1e goal van hem vond ik een beetje ongelukkig voor Koning. Zo'n mislukt schot van Rosales dat voorlangs gaat en dan bij de verste man achterin terecht komt. Erg lastig verdedigen. Bij de 2e goal speelde hij Breuer uit. Maar je kan wel bij elke tegengoal gaan zeuren over wie zijn fout het was. Soms vind ik het geen fout, maar gewoon de kwaliteiten van een tegenstander.

Bij Twente is nu ook veel kritiek op het verdedigen, maar was Assaidi ook niet gewoon ongrijpbaar?
Is een goal per definitie een fout, of is het gewoon klasse van de maker?
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Buiten die tegengoal vond ik Koning gewoon degelijk spelen hoor. Als ik eraan denk dat Janmaat daar had gestaan met z'n verdedigende beperkingen (wat toch de eerste prioriteit heeft), dan hadden we waarschijnlijk Chadli veel meer in het stuk gezien. De 2e goal wijt ik niet aan Koning, maar aan Breuer. Die laat zich gewoon wegspelen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het wordt zolangzamerhand moeilijk om te zeggen dat Koning er in staat omdat hij zo goed verdedigt. Gisteren was hij twee keer niet goed en tegen Utrecht kon Martens ook zo binnenschieten. Aanvallend voegt hij nog steeds niks toe, dus tijd voor Janmaat!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Koning speelde een prima wedstrijd. Dat een tegenstander scoort hoort gewoon bij het voetbal. Zelfs als je Maicon bij ons op rechtsback zet kan hij gedold worden door iemand van het kaliber Assaidi, Bale ;-)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ook ik ben fan van Janmaat.
Echter snap ik de keuze voor Koning ook wel.
Janmaat is veel aanvallender ingesteld en wanneer we voorin balverlies leiden, terwijl hij mee is, zijn we achterin een mannetje kwijt.
SCH
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Knipecity schreef:Koning speelde een prima wedstrijd. Dat een tegenstander scoort hoort gewoon bij het voetbal.
Dat is wel erg makkelijk. Je taak als verdediger is (vaak) het voorkomen van tegengoals. In dit geval heeft hij zijn taak dus niet (volledig) naar behoren uitgevoerd. Zou wat zijn als je zo'n argument overal gebruikt. 'Ja meneer, u reed te hard, u krijgt een boete'. 'Ja, maar agent, dat hoort nu eenmaal bij het verkeer.'

Bovendien is de manier waarop die 1-1 valt echt onacceptabel. Koning weet dat hij op die plek de laatste man van Heerenveen is, met een speler van Twente achter zich. Dan moet die bal daar gewoon weg, daar zijn in mijn ogen geen excuses voor aan te dragen. Verder speelde hij prima, dat ben ik met de meesten hier eens. Maar op dit niveau mag zoiets gewoon niet gebeuren.
Corruption is everywhere, fight it!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Nou, laat dat Koning zijn fout zijn, dat kan toch gewoon? Dat zijn hele lastige ballen om te verdedigen omdat het een mislukt schot is.
En wat dan nog, het heeft ook met de kwaliteiten van Chadli te maken. Eén van de beste spelers in Nederland. Ben je als verdedier direct een prutser als die scoort?
Dan kan Rosales er helemaal niks van en die speelde toch heel aardig tegen Bale/Tottenham afgelopen week....
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Wat F4e zegt inderdaad, daaraan wil ik nog toevoegen dat, doordat hij niet kan voetballen, hij veel te vaak balverlies lijdt, dat geldt overigens voor alle vier onze verdedigers.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Een team dat met 6-2 van de landskampioen wint, maar dus allemaal prutsers achterin heeft...... Denk daar eens over na.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Knipecity schreef:Nou, laat dat Koning zijn fout zijn, dat kan toch gewoon? Dat zijn hele lastige ballen om te verdedigen omdat het een mislukt schot is.
En wat dan nog, het heeft ook met de kwaliteiten van Chadli te maken. Eén van de beste spelers in Nederland. Ben je als verdedier direct een prutser als die scoort?
Dan kan Rosales er helemaal niks van en die speelde toch heel aardig tegen Bale/Tottenham afgelopen week....
Dat bovenste ben ik sowieso niet met je eens. Nogmaals: Koning weet dat hij op dat moment op die plek de laatste verdediger van Heerenveen is, en weet dat hij nog een man in zijn rug heeft. Dan maakt het niet eens uit wat de kwaliteit van die speler is. Zelfs ik had nog uit zijn rug kunnen lopen in deze situatie. Chadli gokt omdat hij achter Koning blijft, of anders gezegd: Koning komt goed voor zijn man. En waarom kom je voor je man? Om te voorkomen dat de bal bij je tegenstander komt. En wat er verder gebeurd is kun je zelf wel invullen lijkt mij.

Verder zeg ik helemaal niet dat Koning een prutser is, integendeel. Ik geef toch juist aan dat ik het met overigen eens ben dat hij goed speelde. We weten allemaal dat hij niet onze beste verdediger is, maar hij kan er ook niks aan doen dat hij gehaald is en opgesteld wordt. Dat bedoel ik niet verkeerd of sarcastisch, maar is gewoon de realiteit. En voor zijn kwaliteiten speelt hij ook gewoon uitstekend. Hij kan, denk ik, gewoon niet beter. De 1-0 begint bijvoorbeeld bij hem, doordat hij de bal verovert, en gelijk inlevert. Dat moet hij ook blijven doen, bal afpakken en inleveren bij een middenvelder. Ik reken hem persoonlijk dus ook weinig aan, alleen die fout wel. Ondank de goede eerste helft stond het toch maar zomaar 1-1, en met onze (over het algemeen) labiele selectie had dat zomaar anders af kunnen lopen.

Jouw laatste zin doet verder niet toe, ik heb het over Koning en de fout die ik benoem. Wat Rosales wel of niet kan tegen welke speler ook ter wereld doet er in deze totaal niet toe.
Corruption is everywhere, fight it!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als er een goede verdediging had gestaan dan hadden wel sowieso 11 punten meer gehad, denk daar maar eens over na.

Utrecht uit, AZ uit, Feyenoord uit, de Graafschap uit, NEC uit. Punten verspeeld door slecht verdedigen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Haha die knipecity toch.. Straks ga je nog verkondigen dat onze verdediging van het nivo Man Utd is..
We hebben best geluk gehad dat Twente na de 2-2 er niet over heen ging. Dat was echt puur geluk en de moeheid van Twente.
Na de 4-2 hebben we Twente van de mat gespeeld, omdat ze er doorheen zaten. We hadden gewoon een goede dag.
SCH
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ja, zo kan je wel bezig blijven. Als we winnen hebben we geluk gehad en als we verliezen was ons team slecht . Als je zo supporter van Heerenveen wil zijn dan moet je dat maar doen, maar zo wil ik mijn club niet beleven.

Ik ben trots op wat ze gisteren gedaan hebben en ik zie ze als een club die zeker de top 5 kan halen.
Ook ik ben geen groot fan van onze verdedigers, maar zie wel dat deze jongens misschien niet de grootste talenten zijn, maar wel over de juiste mentaliteit beschikken en dat is in topsport minsten zo belangrijk.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Daarnaast is het team ook nog bouwende, dan gaat er hier en daar iets mis. Als wij deze lijn vast weten te houden, dan zal het alleen maar beter worden. Ook met jongens zoals Gerry.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Knipecity schreef:Een team dat met 6-2 van de landskampioen wint, maar dus allemaal prutsers achterin heeft...... Denk daar eens over na.
Dat zegt niks! Als je een topmiddenveld hebben - zeker verdedigend - en aanvallend speelt, dan hou je ze bij je eigen verdediging weg. En dat deden we. Kwamen ze er wel, dan hadden we meteen problemen! Elm doet verdedigend werk, Grindheim, Svec, Vayrynen! Dat is nogal wat. En Koning, die was te licht voor Volendam en kon hier komen. Kom op zeg, die is niet beter dan Janmaat. Janmaat moet spelen, pas dan wordt-ie beter. En hang jij het op aan 1 wedstrijd? Zoals hier al gezegd: we verliezen vaak punten vlak voor tijd of door domme foutjes. Haal je dat eruit, dan heb je maar zo 7, 8 punten meer nu en kijk maar eens waar je dan had gestaan! Voor FC Groningen! Nee, 2 nieuwe verdedigers en een goeie keeper (ik blijf roepen om Vorm die weg "moet" en niet duur is) zou ons punten schelen, absoluut.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Knipecity schreef:Ja, zo kan je wel bezig blijven. Als we winnen hebben we geluk gehad en als we verliezen was ons team slecht . Als je zo supporter van Heerenveen wil zijn dan moet je dat maar doen, maar zo wil ik mijn club niet beleven.
Jammer dat je weer op deze manier moet reageren, als je je gelijk niet krijgt moet je maar afgeven op andere personen?
Corruption is everywhere, fight it!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Knipecity schreef:Ja, zo kan je wel bezig blijven. Als we winnen hebben we geluk gehad en als we verliezen was ons team slecht . Als je zo supporter van Heerenveen wil zijn dan moet je dat maar doen, maar zo wil ik mijn club niet beleven.

Ik ben trots op wat ze gisteren gedaan hebben en ik zie ze als een club die zeker de top 5 kan halen.
Ook ik ben geen groot fan van onze verdedigers, maar zie wel dat deze jongens misschien niet de grootste talenten zijn, maar wel over de juiste mentaliteit beschikken en dat is in topsport minsten zo belangrijk.
Volgens mij werk jij bij de hoogovens...je hebt toch een plaat staal voor je kop!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Baggerraartje schreef:Volgens mij werk jij bij de hoogovens...je hebt toch een plaat staal voor je kop!
Die top 5 weet ik niet, maar ik zie werkelijk niet wat er mis is aan de opvattingen van Knipecity.
Bij jou valt me op dat je in hoofdzaak lijkt te zijn op effect met die niet aflatende reeks loze, schreeuwerige oneliners.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Het spijt me Oldtimer, maar ook ik vind dat hij een enorme plaat voor zijn kop heeft.
Onze verdediding is zo lek als een mandje. Twente heeft 2 mogelijkheden gehad die gelijk 2 goals opleveren.
Bij beide treffers staan de heren Breuer en Koning weer eens niet te verdedigen. Dat kan ik hen eigenlijk niet eens aanrekenen, want ze kunnen het niet.

En ons middenveld / aanval hield zo'n druk op de bal, dat onze verdediging in principe een makje had. Op momenten dat de bal wel bij ons achterin kwam was het gelijk paniek en wisten ze totaal niet meer wat te doen. Ons middenveld en aanval moet top zijn, omdat onze verdediging van JL-niveau is.

Je ziet toch wekelijks hoeveel moeite Koning en Breuer hebben om hun man te houden? Elke keer als die bal bij ons in de verdediging beland, dan sta ik al met de zweet in mijn handen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dat Gerry Koning een voorbeeldige arbeidsinstelling heeft is geen reden om over platen staal enzo te beginnen. Dank!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Natuurlijk speelde Koning niet heel geweldig tegen Twente, maar zoals zo vaak: wat moet je dan? Janmaat is ons enige alternatief. Ik ben lang niet zeker dat Janmaat beter bestand was tegen Chadli. Tegen directe tegenstanders heeft Janmaat het nooit gemakkelijk gehad. Ook Janmaat heeft al een paar kolossale dekkingsfouten op zijn naam staan dit seizoen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Arme Gerry. Helemaal uit Volendam gekomen om 435 ballen in te leveren bij de tegenstander. Nee, vandaag was het niet best. Tegen Twente overigens ook niet. Aangezien Janmaat geen gekke dingen deed kon de pret wel eens voortijdig over zijn voor Koning.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Nu mag je nooit hopen dat spelers van onze club het slecht doen. Als supporter van sc Heerenveen hoor je ook in het belang van je eigen club te denken. Maar nog een paar van deze waardeloze wedstrijden van de heer Koning en we zijn mischien eindelijk definitief verlost van deze zwakke speler. Vond tegen de Graafschap trouwens onze hele achterhoede erg matig en dan vooral opbouwend. Hoe vaak er niet onnodig balverlies geleden word en de bal pardoes in de voeten van een tegenstander word gespeeld is bijna pijnlijk aan de ogen. En nu was het harde veld niet voordelig voor de spelers maar toch zo vaak een bal inleveren kan en mag niet.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Misschien is Gerry een beetje kleurenblind en kan hij blauw en groen niet zo goed van elkaar onderscheiden. Dat zou veel verklaren.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik heb zelf ook kritiek ook op Koning en Breuer, maar wat moeten die jongens dan zeggen: "stel mij maar niet op trainer ik ben niet goed genoeg".
Spijt heb je morgen maar!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

De Koning van gisteren verdiende een wissel. Komt bij dat ik vind dat je in dit soort wedstrijden sowieso wel Janmaat op kan stellen. Maar je zag in die invalbeurt ook direct weer waarom Janmaat NIET speelt. Hij wil het liefst alleen maar aanvallen. Op een gegeven moment stond hij zo ongeveer op de linksbuiten positie. Het brengt aanvallend absoluut iets extra, maar je bent hem achterin wel kwijt en daar zit hem nou net het probleem.
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Gelukkig gaat Koning weg ,hij is meer een speler voor een klasse lager.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Een speler met zulke beperkte kwaliteiten had natuurlijk ook nooit bij een club die graag top 5 Eredivisie wil spelen terecht mogen komen. Voor die jongen (die je het natuurlijk niet kwalijk kan nemen) is het de deal van zijn leven geweest, maar het speelkwartier is nu voorbij. Nu maar weer aan de bak bij een Telstar, Fortuna. S of Almere City.
Plaats reactie