Gerry Koning

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Koning heeft de laatste wedstrijden naar behoren gespeeld. Ik vond hem tegen Willem II één van de beste spelers. Hij speelde sober, maar wat hij deed, deed hij goed en zondag speelde hij een sterke wedstrijd. Ook heeft hij een prima wedstrijdmentaliteit en dat is nou juist datgene wat Jans bij meer spelers wil zien. Ik denk dat de club wel met een voorstel zou komen, want als Koning zo blijft spelen als afgelopen zondag dan kan Jans niet om hem heen.
.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Pietje Paaltjens schreef:Koning heeft de laatste wedstrijden naar behoren gespeeld...

...Ik denk dat de club wel met een voorstel zou komen, want als Koning zo blijft spelen als afgelopen zondag dan kan Jans niet om hem heen.
De laatste wedstrdijden naar behoren gespeeld? tegen Feyenoord was het anders een drama. Tegen Willem II was het oké, maar die zijn van Jupiler League niveau, net als Gerry. Met deze speler moet je natruurlijk nooit en te nimmer verlengen. Hij is over de dertig, is nu al niet van het gewenste niveau en gaat ook nooit meer beter worden. We willen een kleinere selectie, dan moet je zeker niet met dit soort jongens verder. Dat tijdperk (waarin van alles mis ging en het kon gebeuren dat spelers als Koning werden gehaald) moeten we opruimen, niet in stand houden. We hebben Janmaat nog en er zal in de jeugd, mag ik hopen, toch wel iemand rondlopen die minimaal van gelijkwaardig niveau is als Koning. Zo niet dan moet de club zich maar eens afvragen wat er allemaal verkeerd gaat bij de jeugdopleiding en of diezelfde jeugdopleiding nog wel een toekomst heeft.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Superfries1983 schreef:Tegen Willem II was het oké, maar die zijn van Jupiler League niveau, net als Gerry.
Daarmee doe je Koning toch wat tekort, naar mijn mening. Op basis van zijn kwaliteiten en mentaliteit kan hij prima mee bij een club uit het rechterrijtje. De categorie clubs als NEC, Heracles en De Graafschap. Daar zou hij echt niet uit de toon vallen.

Koning zou bij een dergelijke club op zijn niveau zijn. De JL vind ik toch iets te min voor hem, terwijl hij voor subtopniveau weer iets te veel beperkingen heeft. Zeker op die leeftijd. Derhalve zou een club in de middenmoot denk ik ideaal zijn voor hem. Desondanks heb ik er wel respect voor hoe hij zich toch redelijk tot af en toe goed staande weet te houden.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Nou ja misschien was mijn reactie een tikje gechargeerd. Al zou, zo opportuun als de voetbalwereld is, vrijwel iedereen het er een paar maanden gelden nog mee eens zijn geweest. Maar dat doet verder niets af aan het punt dat je m.i. met deze speler nooit door moet gaan. Ik blijf er gewoon, hoe aardig hij zich af en toe ook staande houdt, 100 % bij dat deze jongen zwaar tekort komt voor een club die in de subtop wil spelen en dat een jongen als Koning nooit gehaald had moeten worden.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Koning werd als goedkope backup achter Popov en Janmaat gehaald. Koning moest op de bank te zitten en misschien eens bijspringen tegen clubs als Emmen. Voor dat doel is hij niet ongeschikt, het kan nu eenmaal voorkomen dat je geen backs in de jeugd hebt. Dat hij nu in de basis staat had niemand voorzien.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Het gaat mij er gewoon om dat je in elk geval nu niet meer met dit soort jongens verder moet gaan. De situatie is nog al veranderd ten opzichte van de tijd waarin Gerry gehaald werd. Toen wou men een brede selectie. We willen nu het aantal contractspelers toch drastisch terugbrengen naar beneden, dan moet je dit soort contracten dus niet gaan verlengen. Gerry zal echt geen topsalaris verdienen, maar toch nog altijd meer dan een jeugdspeler. Ik kan me werkelijkwaar niet voorstellen dat er in de jeugd geen rechtsback is die je die rol zoal jij (Skopperij) omschreef zou kunnen laten invullen. Anders is het zoals ik zei met die jeugdopleiding wel erg slecht gesteld.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Superfries1983 schreef:Ik kan me werkelijkwaar niet voorstellen dat er in de jeugd geen rechtsback is die je die rol zoal jij (Skopperij) omschreef zou kunnen laten invullen.
Noem er eens één? Toen Koning werd gehaald hadden we absoluut geen back die rijp was voor een reserverol bij het eerste. Drost, Johansen, het was allemaal niks. En JAP werd verhuurd. Ik ken het beloftenteam en de jongens bij Emmen niet goed genoeg; als daar een talentvolle back bij zit moet die natuurlijk altijd de voorkeur krijgen boven Koning, dat ben ik volledig met je eens. Maar hebben we zo'n back? Anders moeten we als de donder een 18 jarig talent halen. Zodat we niet meer in Volendam hoeven te shoppen voor de breedte.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik zou werkelijk niet weten wie want ik volg de jeugd en het beloftenteam niet echt. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat er nergens in de jeugd iemand te vinden is die minimaal hetzelfde niveau kan halen als Koning. Janmaat moet wat mij betreft gewoon in de basis staan en dan kun je toch voor de rol als reserve best een verdediger uit de jeugd daar neerzetten. Maar jij wil werkelijkwaar dat we doorgaan met Koning? Ik niet, ik vind echt dat ieder contract wat komende zomer afloopt niet verlengt moet worden, anders kan het voornenmen om de selectie drastisch te verkleinen wel eens een serieus probleem worden.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Superfries1983 schreef:Maar jij wil werkelijkwaar dat we doorgaan met Koning?
Dat lees je nergens in mijn posts. Ik bedoel alleen; je lijkt het vanzelfsprekend te vinden dat we een talentvolle jonge back hebben. Daar ben ik lang niet zeker van.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Koning speelt m.i. beter dan hij vorig seizoen deed in de paar wedstrijden dat hij meedeed. Nu weet je dat het verdedigend redelijk op orde is op de rechtsback. Je hoeft alleen geen opbouw te verwachten. Vorig seizoen heb ik hem vaak de mist in zien gaan (tegen RBC nog wel, in de bekerwedstrijd, hij werd gedold..)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Skopperij schreef: je lijkt het vanzelfsprekend te vinden dat we een talentvolle jonge back hebben. Daar ben ik lang niet zeker van.
Dat lees je dan weer nergens in mijn posts. Ik zeg alleen dat ik me niet kan voorstellen dat er in de jeugd geen enkele speler te vinden is die minimaal gelijkwaardig is aan Koning. Daar hoef je m.i. ook helemaal niet talentvol voor te zijn. Ik zou het zelfs een aanfluiting vinden voor onze jeugdopleiding mocht er niet een speler zijn die hetzelfde zou kunnen brengen als Gerry.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een eventuele verlenging is afhankelijk van meerdere zaken. Allereerst zal je moeten bepalen met hoeveel spelers je daadwerkelijk doorgaat en hoeveel spelers je per positie wil hebben. Altijd krijg je te maken met blessures en schorsingen, dus je moet een dubbele bezetting hebben. Dat zal je in kaart moeten brengen. Aan de hand daarvan moet je conclusies trekken.

Daarbij heb je tal van mogelijkheden:
– je ziet in Koning een eventuele basisspeler
– je ziet in Koning een goede stand-in
– je geeft Koning nog een extra jaar, daarna wil je verder met een ander
– je geeft een talent de kans
– je haalt een betere speler voor die positie

Ik vind het moeilijk. Koning is zeker niet mijn structurele nummer één voor de links-of rechtsbackpositie. Maar ik vind wel dat de nummer twee ook een bepaald niveau moet hebben en ik weet niet of er iemand voor het oprapen ligt, vanuit de jeugd hetzij de transfermarkt. Zeker in onze situatie. Pas als je goed kan beoordelen hoe je het wilt en of dat realiseerbaar is zal je de knoop moeten doorhakken. Het heeft geen zin om sowieso niet te verlengen met Koning en er straks achter te komen dat het alternatief nog minder is.

Je zal beslissingen meer dan ooit extra onder de loep moeten nemen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik vond hem zondag gewoon goed. Of dat nou door de jubileumwedstrijd kwam, geen idee, maar het viel me op. Het is zeker een jongen om er bij te houden, maar ik hoop stiekem wel dat Janmaat zich doorontwikkelt en weer nr 1 wordt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Knipecity schreef:. Of dat nou door de jubileumwedstrijd kwam
Kwam door zijn cadeau vooraf......... :roll:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Heerenveen rules schreef:Kwam door zijn cadeau vooraf......... :roll:
Elke week dus maar een prentje aan de muur geven? ;)

We zullen moeten zien, het lijkt er nu niet op dat er een gemakkelijke vervanger is voor Koning. Ook lijkt Gerry mij niet de duurste selectiespeler.... Dus in onze financiële status zie ik het inderdaad nog eens gebeuren dat Koning voor een prikkie blijft bij ons.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Koning gaat nu de lol beleven van een serie wedstrijden de eerste man zijn op die positie. Hij wordt inderdaad beter.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Goh..wat ben ik opgelucht dat de blessure van Koning meevalt! Hij kan waarschijnlijk gewoon spelen! Dat is echt geweldig!
Je zou Janmaat maar op moeten stellen...! Ik hoop niet dat Koning heel goed blijft spelen. Ik denk dat de hele serie A achter hem aan zit. Je moet er niet aan denken als supporter dat hij in de winterstop verkocht zou worden...
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik vond dat Koning het niet raar deed tegen Mertens. De 10e minuut was illustratief voor Koning: dom balverlies na een knullige aanvallende pass. Gerry ging als de brandweer terug en beet zich vast in Mertens die er niet langs kwam. Er zit meer vernuft in deze man dan in zijn collega op links.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Neemt niet weg dat hij bij de goal Mertens even kwijt was waardoor die vrij kon inschieten. Maar voor de rest deed hij het niet verkeerd gister. Al was Mertens ook wel een beetje verstoppertje aan het spelen, die nam maar weinig deel aan het spel gister. Toch blijf ik het maar armoedig vinden dat we met 2 van zulke backs spelen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Superfries1983 schreef:Neemt niet weg dat hij bij de goal Mertens even kwijt was waardoor die vrij kon inschieten. Maar voor de rest deed hij het niet verkeerd gister. Al was Mertens ook wel een beetje verstoppertje aan het spelen, die nam maar weinig deel aan het spel gister. Toch blijf ik het maar armoedig vinden dat we met 2 van zulke backs spelen.
Niemand kon voorzien dat Van Wolfswinkel die bal zo vreemd zou raken.
Sorry, maar dat soort dingen gebeuren nu eenmaal en " wij " profiteren daar ook wel eens van.
De factor toeval speelt een veel grotere rol dan velen hier denken.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

oldtimer schreef: Niemand kon voorzien dat Van Wolfswinkel die bal zo vreemd zou raken.
Sorry, maar dat soort dingen gebeuren nu eenmaal en " wij " profiteren daar ook wel eens van.
De factor toeval speelt een veel grotere rol dan velen hier denken.
Dat die bal daar bij toeval komt doordat Van Wolfswinkel hem raar raakt zal wel, maar Koning stond wel degelijk verkeerd gepositioneerd. Dat mag gewoon niet. Mertens was zijn man en Gerry stond veel te ver naar binnen toe en te ver af van Mertens die daardoor aan de buitenkant veel te veel ruimte had om zomaar uit te halen. Had hij wel goed gestaan dan had Mertens nooit zomaar in een keer kunnen schieten.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Als je als club weer stappen vooruit wil maken, dienen spelers als Koning hoogstens bankopvulling te zijn. Nu ik in de jeugdopleiding niet een deugdelijke back-up voor de rechtsachter zie, zou een contractverlenging geen slecht idee zijn. Gerry zal zijn plaats weten en geen stennis gaan schoppen als hij weer op de bank plaats dient te nemen. Tevens weet de club wat men aan hem heeft, een degelijke speler voor achter de hand.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Plus dat Koning natuurlijk geen dure kracht zal zijn. Koning zelve zal ook heus wel weten dat hij niet hoger zal komen dan het niveau wat wij willen halen en wat wij nu halen. Hij zal dus geen hoofdprijs kunnen vragen. Met zijn verdedigende krachten zal hij een prima backup zijn, en als hij dan invalt zoals hij speelde tegen VVV, dan mag hij van mij best een vaste tweede keus zijn.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Wij hadden het helemaal gehad met Koning en balen nog steeds dat hij een basisplaats heeft!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Niet om Gerry Koning ofzo hoor, maar het kan toch niet waar zijn dat hij het talent van Janmaat in de weg staat?? Stukje kapitaalvernietiging als je het mij vraagt..
SCH
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zeg dat wel ja. Een speler als Koning mag God op zijn blote knieen bedanken dat hij het Heerenveen shirt mag dragen, ook als wisselspeler.

Hij had het gehad met Heerenveen.......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Ach ja "in het land der blinden is gerry koning".
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Was niet sterk vandaag.

Bij de 1-1 stond hij gewoon te slapen, en ook bij de 2-2 was hij zijn directe tegenstander helemaal kwijt.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Nou had hij bij 1-1 ook gecoacht moeten worden door je keeper dat er iemand in je rug loopt!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Baggerraartje schreef:Nou had hij bij 1-1 ook gecoacht moeten worden door je keeper dat er iemand in je rug loopt!
Welnee, die bal komt voor en dan weet je dat er een spits aan zal komen. En als hij dat niet weer: zijn fout. JAP gaat eerst de fout in maar Koning mag 2 meter voor de goal nooit die Chadli erlangs laten. Ja kan hier wedstrijden op verliezen!
100% achter Marco van Basten!
Plaats reactie