Igor Đurić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het is tenenkrommend dat we sinds jaar en dag kritiek hebben op de verdedigende kunsten van Breuer en Dingsdag, maar dat ze nog altijd in de basis staan/stonden. Zo moeilijk is het toch niet om een knappe verdediger te halen? Kopic en Djuric zijn een enorme miskleun: had Zomer en Wisgerhof gehaald en je stond er heel wat beter voor. Niet dat zij toppers zijn, maar ze kunnen in ieder geval in de basis. Dat kun je van dit duo niet zeggen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Incapabele prutsers?

Gassie die mannen werken hier al 20 jaar, beetje respect.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Rick schreef:Incapabele prutsers?

Gassie die mannen werken hier al 20 jaar, beetje respect.
Ja.. het zijn ook incapabele prutsters. Sinds Riemer weg is, is er geen goede aankoop mee gekomen.
Het is ook heel knap dat als je hier al 20 jaar zit, om de club binnen 2 jaar kapot te maken. Dus je mag die opmerking over "gassies" wel achterwege laten.

Het is wel zo dat deze jongen (op de JC-schaal na) nog geen kans heeft gehad.
Maar minder dan onze huidige CV''s kan Duric niet zijn. Dat is onmogelijk. Zelfs de CV's van mijn lokale amateurvereniging kunnen nog beter verdedigen dan Breuer CS.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik neem aan dat jij het vanavond ook even komt vertellen op de forumavond?
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
blauwekater
Invaller
Berichten: 431
Lid geworden op: 02-12-2002 16:05
Locatie: Emmeloord

Bericht door blauwekater »

Flying Tilster schreef: Zelfs de CV's van mijn lokale amateurvereniging kunnen nog beter verdedigen dan Breuer CS.
Ik heb even de moeite genomen. 5e klasse b. 6e plaats 10 duels en 15 zou bijna geneigd zijn om met je mee te gaan :?

Maar lijkt me toch niet echt..

Maar blijkbaar is Duric ook niet de man die het elftal sterker maakt. Hij laat het blijkbaar (nog) niet zien in het tweede en op de training en daar begint het toch mee. Ik kan nu geen goed oordeel vellen daarvoor zie ik hem te weinig, maar op basis van het begin heeft hij ook nog niet veel indruk op mij kunnen maken.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Surhuisterveen schreef:
Aldus een onderschrift :lol:

Misschien moet ik het een en ander corrigeren, al had dit onderschrift voor de bekerfinale al, vond het toen nog aardig up-to-date, maar ik blijf er voorlopig nog ff bij (AZ-scenario ofzo).
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
Willyfean
Invaller
Berichten: 493
Lid geworden op: 03-01-2008 19:46
Locatie: Sneek

Bericht door Willyfean »

Interessante opmerking van Yme in de Feanfan-magazine over Djuric. Hij werd als voorbeeld aangehaald dat het moeilijker scouten is op verdedigers dan aanvallers.
"Djuric speelde in Servië evenals Ignatovic, die nu bij Feyenoord zit en Vukovic, die nu bij PSV zit. Alle drie zijn met verwachtingen naar Nederland gehaald, maar alle drie staan ze niet in het eerste elftal. (...) Ik vind wel dat de ontwikkeling van een aantal aankopen achterblijft bij de verwachtingen."
Ik weet niet hoe anderen dit lezen maar ik lees hierin, dit is geen goede koop geweest...
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

laat die jongen anders de 2e seizoenshelft in Emmen spelen, mischien is dat wel goed voor hem.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Willyfean schreef:Ik weet niet hoe anderen dit lezen maar ik lees hierin, dit is geen goede koop geweest...
Ik weet niet waarop Yme dan afgaat maar Duric heeft nog maar 1 wedstrijd kunnen spelen en heeft toen met een trainerswissel te maken gekregen. Ook onder deze trainer pakt het voor alsnog niet naar wens uit. Mijn punt is dat je veel beter invalt en presteerd als een team draait en dat is nu niet het geval.

Iedereen presteerd onder zijn niveau momenteel dus dan kan je van een verse kracht niet direct verwachten dat hij er staat.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Willyfean
Invaller
Berichten: 493
Lid geworden op: 03-01-2008 19:46
Locatie: Sneek

Bericht door Willyfean »

Misschien is dat inderdaad ook zo dat de individuele prestaties mede afhankelijk zijn van het collectief. Maar het zal toch niet zo zijn dat Yme zich baseert op één wedstrijd in het eerste. Hij zal zich ook wel laten informeren inzake prestaties in het tweede toch?
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Je kan het stukje van Yme ook interpeteren dat ook Feyenoord en PSV dachten een goede Servische verdediger aangetrokken te hebben, maar de speelstijl en dan vooral het verdedigen in Servie blijkbaar anders is dan in Nederland.

Ik heb Duric nog niet twee an drie wedstrijden achter elkaar zien spelen dus ik heb geen idee of hij het niveau wel of niet aankan. Het is wel een sterke beer met de juiste uitstraling voor een verdediger.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

het lijkt erop dat djuric toch meer in beeld komt, nu in turkije al twee keer gebruikt, samen met dinsdag, als wissel voor het duo bak en breuer.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Iedereen zou sowieso speeltijd krijgen dus dat Djuric speelt zegt niets over zijn positie.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Klopt, maar volgens Jan de Jonge deed Djuric het goed, altijd mooi zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Lipton schreef:Klopt, maar volgens Jan de Jonge deed Djuric het goed, altijd mooi zou ik zeggen!
Nou, wie weet speelt hij die verdraaide Breuer dan voor eens en voor altijd uit de basis! Dan zou al een flinke hoeveelheid ergernis schelen.

Maar eerst zien dan geloven...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dingsdag/Djuric?????? Djuric puur als mandekker, Dingsdag voor de opbouw. Als ik de verhalen mag geloven is Djuric aardig sterk in de duels.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Heerenveen rules schreef:Dingsdag/Djuric?????? Djuric puur als mandekker, Dingsdag voor de opbouw. Als ik de verhalen mag geloven is Djuric aardig sterk in de duels.
Voor mij hoeft Dingsdag er niet meer in. Djuric heb ik dus nog amper iets van gezien. Ik hoop alleen dat hij straks beter dan Breuer blijkt te zijn. Dat zou al een hoop ergernis schelen...
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Haal dan Popov eruit en Breuer op de linksback
makkerman2
Nieuw talent
Berichten: 93
Lid geworden op: 16-03-2008 12:20

Bericht door makkerman2 »

ik vind Popov nog altijd beter als Breuer. Popov heeft nog een beetje snelheid, maar als breuer tegen een Schaken komt te staan dan heeft schaken telkens vrije doortocht.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Daar vergis je je in. Breuer zijn startsnelheid is niet hoog, maar als hij eenmaal op gang is, is hij moeilijk te kloppen. Ik heb liever een degelijke back dan iemand die wel eens wat opkomt en verdedigend veel steken laat vallen.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Djuric vergroot kansen op basisplaats


Igor Djuric maakt een serieuze kans om zich op te werken tot basisspeler van sc Heerenveen. Afgelopen zomer werd de 24-jarige verdediger overgenomen van FK Vojvodina Novi Sad, maar op de beginperiode na kwam hij weinig in actie. Met een goed trainingskamp in Turkije lijkt de Serviër het trainer Jan de Jonge na een half jaar alsnog moeilijk te gaan maken.

Net als Michael Dingsdag maakte Djuric de afgelopen twee oefenduels een goede indruk, ondanks de beide nederlagen. “Van Michael wisten we dat hij goed kon voetballen, maar Djuric laat nu ook zien dat hij er aan zit te komen”, stelt De Jonge op sc-Heerenveen.nl na afloop van de met 1-0 verloren confrontatie met Gaziantepspor. “Dat is een meevaller. Hij was al bestempelt als een probleemgeval, maar haakt nu wel aan.”

Of het spel van beiden genoeg is om het centrum Michel Breuer-Kristian Bak Nielsen uit elkaar te halen is nog onzeker. “Maar ze zitten dicht tegen de basis aan.” Bak Nielsen maakte zondagmiddag een aantal bijna cruciale foutjes, maar vooral Goran Popov maakte een matige indruk en ging ondanks extra inzet alleen maar meer fouten maken. “Goran is een topjongen met een geweldige instelling, maar hij moet rustiger worden. In zijn ijver loopt hij zichzelf voorbij.”

De Jonge was goed te spreken over de invalbeurten van Tarik Elyounoussi en Paulo Henrique. “Tarik begint steeds beter in zijn vel te zitten. We hebben hard aan hem gesleuteld en dat lijkt nu resultaat op te leveren. Ook Paulo viel goed in. Hij was lekker scherp.”
http://www.feanfan.nl


Edit: Klopt die topictitel wel?
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Heerenveen rules schreef:Daar vergis je je in. Breuer zijn startsnelheid is niet hoog, maar als hij eenmaal op gang is, is hij moeilijk te kloppen. Ik heb liever een degelijke back dan iemand die wel eens wat opkomt en verdedigend veel steken laat vallen.
Ik ben het met je eens. Ik heb het idee dat we geen aanvallende back nodig hebben. We hebben aan de linkerkant genoeg aanvallend ingestelde spelers staan. Elm, Assaidi en ook Djuricic maakt kans op deze posities op links.
Ik vond Popov soms aanvallend Elm en Assaidi in de weg staan.

Volgens mij is Duric trouwens een rechter centrale verdediger. Dan komt hij in aanmerking voor Bak zijn plek.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Jan de Jonge schreef:Of het spel van beiden genoeg is om het centrum Michel Breuer-Kristian Bak Nielsen uit elkaar te halen is nog onzeker.
Net alsof Breuer en Bak zo goed functioneren. Nee, zo'n fantastisch verdedigingsduo haal je niet zomaar uit elkaar, hé Jan. Die twee staan garant voor een ijzeren defensie, laten niets door en hebben elke spits 90 minuten lang in de broekzak.

Kom op zeg. Probeer het gewoon met Djuric en Dingsdag achterin, minder kan het toch niet meer worden. Misschien zelfs wel beter.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

maar Djuric laat nu ook zien dat hij er aan zit te komen”, stelt De Jonge op sc-Heerenveen.nl na afloop van de met 1-0 verloren confrontatie met Gaziantepspor. “Dat is een meevaller. Hij was al bestempelt als een probleemgeval, maar haakt nu wel aan.”
wat heeft hij dan verkeerd egdaan, of gedaan wat niet door de bocht kon.
vreemd stukje tekst, naar mijn idee.
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Gearard schreef: Kom op zeg. Probeer het gewoon met Djuric en Dingsdag achterin, minder kan het toch niet meer worden. Misschien zelfs wel beter.
Zeker in het geval van Djuric ben ik het daar wel me eens. Djuric lijkt een toekomst te hebben hier, als hij zijn oude niveau van Vojvodina haalt zou hij beter moeten en kunnen zijn dan de jongens die er het eerste half jaar in hebben gestaan. Minder kun je het ook bijna niet doen. Als je het hele toekomstplaatje kijkt zie je dat je met Breuer (ideale 12e man), Dingsdag (aflopend contract), Bak (kijkt elk jaar stiekem uit naar een nieuwe uitdaging) verdedigers hebt die waarschijnlijk niet de toekomst van de club vormen. Al je je dit realiseert weet je dat het best een goed moment kan zijn om een Djuric in te gaan passen als hij inderdaad aan lijkt te gaan haken. Wie er dan naast komt te spelen maakt me in eerste instantie niet zoveel uit, als Djuric maar eens de kans krijgt zich te profileren. Op defensief vlak heeft hij zeker voordelen ten opzichte van de anderen (uitstraling, stevig en meedogenloos in de duels en enorm kopsterk).

Camataru, ik denk dat dat probleemgeval betekent: speler die moeite heeft met aanpassing, qua speelstijl en communicatie.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wat ik van Djuric heb gezien tot nu toe rechtvaardigt nog bij lange na geen basisplaats. Breuer en Dingsdag zijn nog veel beter. Niet alleen verdedigend maar ook opbouwend. Als Djuric niet verbetert is hij inderdaad een probleemgeval (zoals Kopic).
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Gekko schreef:Wat ik van Djuric heb gezien tot nu toe rechtvaardigt nog bij lange na geen basisplaats.
De Jonge geeft toch ook aan dat hij als probleengeval werd bestempeld? Nu begint hij dus blijkbaar te presteren. Mooi.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Ik ben niet tevreden over onze defensie. Nu gaat het bij verdedigen niet alleen om de achterhoede. Verdedigen doe je immers als gehele team. Toch vind ik dat er individueel achterin te weinig kwaliteit is. Spelers als Breuer en Popov en in mindere mate Bak Nielsen en Dingsdag vind ik tekort komen voor het niveau dat Heerenveen nastreeft. Breuer is in de opbouw te traag en technisch te slecht. Popov is verdedigend een drama en staat te veel achter de man in plaats van voor de man te dekken en schijnt het ook niet te leren. Bak Nielsen en Dingsdag kunnen beter dan ze op dit moment laten zien. Maar technisch blijft Bak een beperkte voetballer terwijl Dingsdag geen echte verdediger en mandekker is en te vaak te ver van zijn man af staat. Teveel ruimte geeft.

Toch heb ik Dingsdag jaren geleden beter zien voetballen. In de tijd dat we het verdedigingsduo Hansson/Dingsdag hadden speelde Dingsdag beter dan nu. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat hij een echte mandekker naast hem nodig heeft waarop hij kan vertrouwen en die de lijnen uitzet en de leider achterin is. Wie weet dat Duric zon verdediger kan worden en zou Dingsdag dan beter gaan spelen achterin. Ik zou het wel eens willen proberen met het duo Duric/Dingsag achterin. Benieuwd hoe dat zou uitpakken. Maar veel slechter dan nu kan het ook niet.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Met de vele verdedigende schorsingen neem ik aan dat Djuric dinsdag tegen VVV in de basis start?
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Als dat niet zo zou zijn dan kunnen we wel gelijk afscheid van hem gaan nemen...
Plaats reactie