Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Camel
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-12-2008 13:42

Bericht door Camel »

De Jonge wil vaste aanstelling bij Heerenveen
Jan de Jonge heeft van de clubleiding te horen gekregen dat hij tot de winterstop de kans krijgt als hoofdtrainer van SC Heerenveen, maar de trainer hoopt stiekem al op meer. De voormalig coach van De Graafschap gaat voor een vaste aanstelling. “Zowel bij de club als bij mij is er de intentie om langer met elkaar door te gaan”, liet De Jonge weten aan De Telegraaf. “Dit is toch mijn club. Het is ook een mooie kans voor me, want ik heb een aantal aanbiedingen geweigerd van mooie andere clubs. Nu wil ik deze kans graag pakken.”

De 46-jarige trainer, vorig jaar hoofd opleidingen in Friesland, heeft al gezien dat het vertrouwen door de slechte resultaten ontbreekt in de spelersgroep. “Daar draait alles om”, zegt De Jonge. “En dat kun je terugkrijgen door wedstrijden te winnen. Daar hoef ik niet ingewikkeld over te doen.”
voetbalzone.nl

@Heerenveen rules; En dat is precies wat deze groep op dit moment nodig heeft. Ik hou er wel van als de trainer er bovenop zit.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Nou, ik hoop niet dat hij er de hele dag bovenop zit...vind ik heel erg smerig! Laat ze dat lekker doen in een parenclub! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Baggerraartje schreef:Nou, ik hoop niet dat hij er de hele dag bovenop zit...vind ik heel erg smerig! Laat ze dat lekker doen in een parenclub! :mrgreen:
Lekker schuin weer :lol:

Ik heb er wel vertrouwen in. Jan straalt erg veel vertrouwen uit. Bij Trond kon je moeilijk onderscheiden wat hij uitstraalde. Kan hij ook niets aan doen, maar feit is wel dat als een leidinggevende (lees: trainer) duidelijk plezier heeft in wat hij doet en dit ook uitstraalt, dit door de spelers onderbewust wordt overgenomen.

Ik hoop dat Jan de Jonge de komende twee weken wat conditietrainingen op het programma heeft staan.

Overigens heb ik me zeer verbaasd over de conditionele toestand van de spelers. Ik meende dat de voorbereiding vooral gericht was op conditietrainingen, met het zware programma op het oog, en daarnaast het inslijpen van automatismen. Op beide punten is Trond niet geslaagd.
Het komt er een beetje op neer dat hij vorig seizoen heeft kunnen profiteren van wat Gert-Jan Verbeek heeft achtergelaten, maar dat hij niet in staat is geweest dit op peil te houden. Aan Jan nu de zware taak om dit weer recht te breien.

Ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in, en zie met de nieuwe aanwinst Assaidi (meer concurrentie voorin, goed voor Henrique en wellicht Elyounoussi) met veel spanning en plezier tegemoet op de derb van volgende week!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ik moet zeggen dat ik ook heel anders denk over de komende wedstrijden ineens, veel positiever! Heb er zin in weer ineens, ik verwacht leuker voetbal!

Iedereen de Passe Partout gekocht?
100% achter Marco van Basten!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Iedereen heeft er nu met jDJ ineens weer vertrouwen in ,dat het beter zal gaan. Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat het beter gaat, daar het tot nu nu toe heerenveen onwaardig is. Vraag me alleen af, als het onder JDJ ook niet gaat lopen...hoe reageren we dan? Tis geen wonder dokter, dus verwacht ik zelf de eerste 4/5 wedstrijden nog niet heel veel. Alleen te hopen dat ze iets meer punten halen.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Je hebt wel gelijk dat het geen wonderdokter is, ik verwacht alleen wel veel meer van de wijze waarop hij traint in vergelijking met Sollied.

Voordeel is dat Groningen ook niet draait, en laat dat nou net de volgende wedstrijd zijn. Kunnen we toch mooi wat punten pakken. Althans, ik ga er van uit dat de vorm overall over twee weken toch beter is dan nu, en vooral beter dan Groningen. Nadeel is dat Twente de volgende stap is en Sparta uit is ook altijd lastig (gezien de afgelopen seizoenen).

Voordelig is dat Beerens waarschijnlijk volgende week weer inzetbaar is, evenals Sibon. Lejsal zal dan ook wel weer fit zijn. Met Beerens op rechts, wellicht Assasidi op links en Sibon in de punt moet het toch leuk kunnen worden voor de goal: dan is de creativiteit weer op peil!Daarnaast mis je nu wel even de interland spelers die niet mee kunnen trainen, maar op zich moet dat voor de voorhoede niets uitmaken, daar moet tenslotte het werk gebeuren volgende week.

We zullen zien wat De Jonge uit de mouw schudt, heb d'r zin in!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ironis schreef: Lejsal zal dan ook wel weer fit zijn.
Heb ik wat gemist dan, was hij niet fit?
Spijt heb je morgen maar!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Lejsal was grieperig.
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

TWR22 schreef:Ik moet zeggen dat ik ook heel anders denk over de komende wedstrijden ineens, veel positiever! Heb er zin in weer ineens, ik verwacht leuker voetbal!

Iedereen de Passe Partout gekocht?
Ik ben het helemaal met je eens en ja, wij hebben een Passe Partout gekocht.

En ik kan niet wachten tot het volgende week zaterdag 19.45 is.
sjoerdy88
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 10-09-2007 21:25

Bericht door sjoerdy88 »

Net even bij de ochtend training geweest....zoals misschien al vermeld, wat een wereld van verschil tussen de trainingen van de Jonge en Sollied.

Zijn trainingen doen me wat denken aan die van Verbeek. Veel herhalingen en spelers duidelijk wijzen op hun fouten. Hard zijn en volledige inzet en concentratie eisen bij iedere oefening. Kon zien dat het ook even wat anders was voor de spelers.
Laten we hopen dat er een omslag komt net zoals vorige jaar bij de beloftes toen de Jonge en Jansen het daar overname.
Dat de spelers weer plezier krijgen in het spel en we weer een goede pot voetbal te zien krijgen. Een minder seizoen is best mogelijk maar dan wel strijdend ten onder.
Stand your ground and fight
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Ironis schreef:Je hebt wel gelijk dat het geen wonderdokter is, ik verwacht alleen wel veel meer van de wijze waarop hij traint in vergelijking met Sollied.

Voordeel is dat Groningen ook niet draait, en laat dat nou net de volgende wedstrijd zijn. Kunnen we toch mooi wat punten pakken. Althans, ik ga er van uit dat de vorm overall over twee weken toch beter is dan nu, en vooral beter dan Groningen. Nadeel is dat Twente de volgende stap is en Sparta uit is ook altijd lastig (gezien de afgelopen seizoenen).

Voordelig is dat Beerens waarschijnlijk volgende week weer inzetbaar is, evenals Sibon. Lejsal zal dan ook wel weer fit zijn. Met Beerens op rechts, wellicht Assasidi op links en Sibon in de punt moet het toch leuk kunnen worden voor de goal: dan is de creativiteit weer op peil!Daarnaast mis je nu wel even de interland spelers die niet mee kunnen trainen, maar op zich moet dat voor de voorhoede niets uitmaken, daar moet tenslotte het werk gebeuren volgende week.

We zullen zien wat De Jonge uit de mouw schudt, heb d'r zin in!
met alle respect voor Gerald hij is belangrijk voor ons geweest en is hij af en toe nog maar hij komt met zijn leeftijd meer tot zijn recht in de laatste 20 min. en laat Papa de andere 70 min. erin staan als je dat zou doen dan heb je voor de laatste 20 min. een goed aanspeelpunt en als je dan nog een paar fitte buitenspelers bij hebt kun je nog lekker gevaarlijk worden.
maar mischien zie k het verkeerd en kan Sibon nog volledig voor 100% 90 minuten volmaken
Voel je niet te klein om groot te denken!!
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

sjoerdy88 schreef:Zijn trainingen doen me wat denken aan die van Verbeek. Veel herhalingen en spelers duidelijk wijzen op hun fouten.
Zo jammer dat coaches niets weten van het Sociaal Competentie Model. Je hebt meer kans van slagen, wanneer je juist de positieve dingen bekrachtigd en de negatieve dingen benoemt hoe het anders kan. Sommige trainers hebben deze vaardigheden van zichzelf, waardoor spelers meer vertrouwen in eigen kunnen krijgen.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

En wat geeft je het gevoel dat Jan de Jonge dat niet doet?
Ladies and gentleman: We've got him!
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Daar heb je gelijk in. Dat weet ik niet zeker. Er is de laatste jaren meer aandacht voor het mentale en psychologische gebied binnen de voetballerij, maar ik weet niet in hoeverre SC Heerenveen hierin is.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Caspar schreef:En wat geeft je het gevoel dat Jan de Jonge dat niet doet?
100% zeker is dat Sollied het niet deed! Things can only get better ...
100% achter Marco van Basten!
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Empatisch vermogen...heel belangrijk tegenwoordig. Je inleven in een ander. Ik weet niet of Jan dat beheerst. Volgens mij meer het type van; niet zeuren, doorvoetballen.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

teamplayer schreef:Daar heb je gelijk in. Dat weet ik niet zeker. Er is de laatste jaren meer aandacht voor het mentale en psychologische gebied binnen de voetballerij, maar ik weet niet in hoeverre SC Heerenveen hierin is.
Ik meen te weten en te hebben gelezen dat Verbeek hier al mee werkte. Hij heeft het zelf min of meer ingevoerd bij Heerenveen (ook Feyenoord en Heracles) en ik weet niet meer of dit gebruikt wordt. Het is in het huidige voetbal wel noodzaak gezien alle aandacht en verleidingen waar vaak (jonge) spelers mee te maken hebben. Ik denk dat de Jonge er slim aandoet dit ook gewoon als normaal te beschouwen en te gebruiken.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Jan de Jonge hamerde in de interviews veel op het herwinnen van het vertrouwen. Dus dat zit wel snor denk ik.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Van de officiele site begrijp ik dat het aantal trainingen is toegenomen?
Vaak was het eenmaal per dag en nu morgen - en middagtrainingen?
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

oldtimer schreef:Van de officiele site begrijp ik dat het aantal trainingen is toegenomen?
Vaak was het eenmaal per dag en nu morgen - en middagtrainingen?
dat klopt..

alleen is de aanvangstijd meer een indicatie tijd..

vorige week stond die op 14:00 uur en werd het soms ook wel 14:15 of 14:30

en deze week staat die op 14:30 en toen ik daar om die tijd was waren ze al bezig..
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Zonet even de voorbeschouwing op de off.site gekeken
Wat een genot om normaal te kunnen luisteren naar iemand die het Nederlands goed onder knie heeft
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Ach kom, Sollied was een Noor die het in ieder geval probeerde en het ook best aardig deed.
Als je hier een Mc Claren had gehad die het goed deed had je vast niet gemopperd omdat hij Engels spreekt. Dan kan je beter kritiek hebben op de vele buitenlandse spelers.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

El Conde schreef:Ach kom, Sollied was een Noor die het in ieder geval probeerde en het ook best aardig deed.
Als je hier een Mc Claren had gehad die het goed deed had je vast niet gemopperd omdat hij Engels spreekt. Dan kan je beter kritiek hebben op de vele buitenlandse spelers.
Precies. Omdat het onder Sollied niet zo goed meer ging qua voetbal en resultaten wordt elke scheet die Jan de Jonge nu laat als een verademing gezien en lyrisch becommentarieerd. Ik denk best dat Jan er iets van kan maken hier maar om hem als de onvolprezen messias te bestempelen gaat mij te ver.
Gebruikersavatar
Camel
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-12-2008 13:42

Bericht door Camel »

Zit zondag bij Studio voetbal!
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

Camel schreef:Zit zondag bij Studio voetbal!
alleen zo jammer dat het aanstaande zondag weer de co show is.. want die zit er 1 keer in de 2 weken
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

alleen zo jammer dat het aanstaande zondag weer de co show is.. want die zit er 1 keer in de 2 weken
Mooi toch? Ik mag graag naar Co luisteren. Maar inderdaad, ik ben benieuwd wat Jan de Jonge te zeggen heeft...
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Goed dat Jan de Jonge bij Studio Voetbal zit. Ik vond dat er afgelopen zondag maar bar weinig aandacht was voor deze niet geringe ingreep.
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

Come on Jan

Vandaag is jou dag. FCG verslaan en een goede pot graag
today is D-Day
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Er wordt hier geredeneerd alsof Jan de Jonge de grote verlosser is. Wat een onzin. Die man heeft slechts in de eredivisie getraind bij een degradatiekandidaat. Er wordt een belachelijke druk bij hem neergelegd op deze manier.
Natuurlijk, zijn spelopvatting zal beter bij ons passen, maar of Jan op de langere termijn de man is die ons een stap verder brengt heb ik mijn twijfels over.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

El Conde schreef:Er wordt hier geredeneerd alsof Jan de Jonge de grote verlosser is. Wat een onzin. Die man heeft slechts in de eredivisie getraind bij een degradatiekandidaat. Er wordt een belachelijke druk bij hem neergelegd op deze manier.
Natuurlijk, zijn spelopvatting zal beter bij ons passen, maar of Jan op de langere termijn de man is die ons een stap verder brengt heb ik mijn twijfels over.
Hoeveel ervaring had de verlosser dik 2000 jaar terug? :wink:
Het is belangrijk dat er een frisse wind waait, er hard en scherp getraind wordt en iedereen weer een kans ruikt. Komt bij dat de wedstrijden in het ALS hopelijk minder saai gaan worden, en indien er dan ook nog goed gevoetbald wordt in de loop van het seizoen is het helemaal perfect :)
Plaats reactie