Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Calimero » 04-02-2010 15:24

Gekko schreef:Eén simpel vraagje zou volstaan: wie wil niet meer met ons werken?

Zij die de vinger opsteken hebben zaterdagavond vrij...


Ik wil graag nog 11 spelers op het veld zien zaterdag..
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor forca hveen » 04-02-2010 15:29

Tja dat wil iedereen.
Echter wil ik dan wel 11 gemotiveerde spelers op het veld zien.
Wanneer spelers moeten werken in hun ogen voor de trainer en technische staf en ze zien dit niet zitten dan is er in mijn ogen toch wel wat mis. Je speelt toch om de wedstrijd met zijn allen te winnen ipv om te winnen voor je trainer?

Zoals VDB al had gezegd op de clubsite n.a.v. de wedstrijd tegen VVV: Er kwam steeds een speler van VVV alleen op mij af, allemaal dekkingsfouten........
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Riverside » 04-02-2010 15:31

OF:
De spilersgroep hie gjin fertrouwen yn Hearrenfeantrainer Jan de Jonge. Mei dêrom hat De Jonge besletten op te stappen. De spilersried, mei Michel Breuer, Gerald Sibon en Michael Dingsdag, hat dêr in belangrike rol yn spile. Oanfierder Breuer seit dat der gjin klik wie tusken de spilersgroep en De Jonge.

Jan de Jonge makke tongersdeitejûn bekend dat er ophâldt as ynterim-trainer en weromstapt nei syn funksje as haad oplieding.
Laatst bijgewerkt door Riverside op 04-02-2010 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Calimero » 04-02-2010 15:32

forca hveen schreef:Tja dat wil iedereen.
Echter wil ik dan wel 11 gemotiveerde spelers op het veld zien.
Wanneer spelers moeten werken in hun ogen voor de trainer en technische staf en ze zien dit niet zitten dan is er in mijn ogen toch wel wat mis. Je speelt toch om de wedstrijd met zijn allen te winnen ipv om te winnen voor je trainer?

Zoals VDB al had gezegd op de clubsite n.a.v. de wedstrijd tegen VVV: Er kwam steeds een speler van VVV alleen op mij af, allemaal dekkingsfouten........


Kun jij me op dit moment een vol gemotiveerde opstelling geven dan? Zware tijden...
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor J'88 » 04-02-2010 15:34

Ik baal er flink van dat Jan de boel niet aan de praat heeft gekregen. Hij was toch de ideale toekomstige trainer voor Heerenveen geweest. Ik denk ook niet dat het een slechte trainer is, het was gewoon het verkeerde moment om erin te stappen. Dit is natuurlijk een gigantische smet op zijn carrière. Ik zie hem in de toekomst niet zomaar weer trainer worden van ons eerste. Erg jammer, want hij beschikt weldegelijk over kwaliteiten.

Ik lees op Feanonline dat de spelersgroep van de voltallige selectie af wil. Ik denk dat de selectie maar eens bij hun zelf te rade moeten gaan. Telkens weer zie ik elf klootzakken op het veld staan die zonder enkele bevlogenheid de wedstrijd in gaan.
J'88
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 23-03-2009 21:41

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor trainer » 04-02-2010 15:38

chicken schreef:Wat een scheinheilige mannetjes zitten er hier op het forum zeg.
Eerst allemaal op JdD lopen te eikellen en dat hij maar snel ontslagen moest worden.
En is het opeens de schuld van de spelers..... :?
En lijkt het alsof er maar weinige oprecht blij zijn met zijn vertrek.


Klopt, en lijkt me ook niet zo vreemd gezien het feit dat de tweede trainer in vijf maanden tijd het veld moet ruimen. Beide konden het team niet tot prestaties krijgen. Lijkt me logisch dat we dan eens naar het team gaan kijken wat daar toch mee aan de hand is. Straks de derde trainer... Dat is toch van den zotte in één seizoen?
Avatar gebruiker
trainer
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 27-08-2009 14:59
Woonplaats: De Gaastmar

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor forca hveen » 04-02-2010 15:38

Cyn schreef:Kun jij me op dit moment een vol gemotiveerde opstelling geven dan? Zware tijden...


Nou ik hoop dat de spelersgroep dan nu echt laat zien dat het aan de trainer lag en dat ze zelf het voortouw gaan nemen. Ze kunnen wel zeggen dat de trainer niet geschikt is en dat er geen klik is, dat moet je er toch niet gelijk van weerhouden om te willen winnen?

En in zware tijden moeten ze juist extra gemotiveerd raken........
Geen motivatie » geen winst
geen winst » geen/weinig punten
geen/weinig punten » degradatie
degradatie » weg belangstelling eventuele grote clubs waar de spelers heen willen

Wat mij betreft dus genoeg reden om gemotiveerd te zijn.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor mitrita » 04-02-2010 15:45

LC

Spelers wentelen eigen falen af op trainer

De officiële verklaring van de club doet geloven dat Jan de Jonge de eer aan zichzelf heeft gehouden door per direct op te stappen als interim-hoofdtrainer van SC Heerenveen. De waarheid is dat de voltallige selectie het vertrouwen opgaf in de opvolger van Trond Sollied.

Door Johann Mast en Peter van der Meeren

HEERENVEEN - Terwijl de spelers er na hun wanprestatie in Venlo verstandiger aan hadden gedaan ook eens kritisch in de spiegel te kijken, werd gisterochtend gestemd over de technische staf. De complete groep was het er over eens dat De Jonge en zijn assistenten, op keeperstrainer Albert van der Sleen na, moesten vertrekken. Zo’n hecht collectief was de spelersgroep dit seizoen nog niet geweest. De Jonge kon al enige tijd niet meer rekenen op steun en respect van de spelers, die hem onder meer een gebrek aan tactisch inzicht verweten. De directie is gezwicht voor de wens van de spelers. Er was geen andere keus: het zogeheten ’kapitaal op het veld’ zal de club voor verder afglijden moeten behoeden. De paniek was groot. Na het echec bij VVV is de degradatiezone wel heel dichtbij gekomen. Een maand eerder beweerde directeur Yme Kuiper nog dat ’een derde trainer binnen een seizoen voor de groep’ niet wenselijk werd geacht. De ontwikkeling van gisteren mag als voortschrijdend inzicht worden beschouwd. Op dezelfde manier voortmodderen was een te groot risico geweest.
De Jonge is in vier maanden tijd niet in staat gebleken de ploeg aan de praat te
krijgen. Triest voor deze gedreven man, die zijn veilige post als hoofd opleidingen
verliet om in een wespennest plaats te nemen. Clubliefde, vermengd met ambitie, leidde hem naar de functie van interim- trainer. Die missie is mislukt en dat is een slechte zaak voor zijn carrière. De spelers kunnen nu aan de bak. De
bekerhelden zijn schlemielen geworden. De teloorgang heeft te maken met het gebrek aan kwaliteit, maar ook met het missen van de juiste mentaliteit. De passie moet terugkeren. De groep zal het beseffen: wie na de opeenstapeling van blunders het lef heeft om bij de directie het vertrouwen op te zeggen in
de trainers, moet zich vanaf nu kapot werken om het geschonden blazoen van
de club op te vijzelen. Weg met de frivoliteiten en mooie hakballetjes. De directie is naarstig op zoek naar een nieuwe trainer. Een sterke man, die het klappen van de zweep kent. Henk ten Cate is een optie. De clubleiding heeft zichzelf in een lastig parket gebracht door de winterstop niet te benutten voor de aanvoer van vers bloed – een sterke verdediger - in de spelersgroep. Al ruim voor 1 februari was intern de onvrede over het functioneren van De Jonge hoorbaar. Met die kritiek is niets gedaan.

Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor mitrita » 04-02-2010 15:49

vervolg

Interim-coach Heerenveen vrijwel zeker in zomer weg

Door Johann Mast en Peter van der Meeren

HEERENVEEN – Door het opstappen van Jan de Jonge als interim- trainer van SC Heerenveen is de club in een precaire situatie beland. Directie en Raad van Commissarissen (RvC) zijn tot diep in de nacht koortsachtig aan de slag gegaan om nog vandaag een tijdelijke opvolger te vinden. Het staat vrijwel vast dat die aan het einde van het seizoen zal moeten wijken voor een nieuwe sterke man. ,,We willen heel snel een trainer voor de rest van het seizoen’’, zegt directeur Yme Kuiper. ,,We willen dan later, voor volgend seizoen, weer verder kijken.’’
De Jonge besloot gisteren met onmiddellijke ingang zijn functie neer te leggen. De pure clubman is er in een half jaar – hij volgde in september de ontslagen Trond Sollied op – niet in geslaagd de zaak naar zijn hand te zetten. De Jonge
verklaarde dat hij alles gedaan heeft wat in zijn vermogen ligt. ,,Maar het blijkt niet te werken, ik geef daarom de opdracht terug aan het bestuur’’, liet hij
weten. De Jonge pakt zijn oude taak als hoofd-opleidingen weer op, maar heeft eerst een drietal weken vakantie genomen. De training van de selectie
werd vanochtend verzorgd door De Jonge’s assistenten Gert Heerkes en Johnny Janssen. De directie beslist vandaag over de toekomst van het tweetal, in wie de voltallige spelersgroep ook het vertrouwen heeft opgezegd. Heerkes wilde vanochtend niet zeggen of hij heeft overwogen solidair te zijn met De Jonge en ook op te stappen. ,,Daar wil ik eerst goed over nadenken en met de directie en
ook Jan over praten. En ik wacht af wat de club wil. Het is al vervelend genoeg. Jan is een goede kennis van me. Een bevlogen mens en super betrokken. Dit
doet wel pijn.’’ ,,Wat er aan de hand was, was niet normaal’’, zei directeur Yme Kuiper vanochtend. ,,Jan had na de wedstrijd tegen VVV al zoiets van: zijn we de héle dag hiermee bezig geweest en dan staat het binnen de kortste keren 3-0.’’

,Hij was moedeloos, de spelers’hadden zijn boodschappen kennelijk niet begrepen. Hij leed daar onder, was emotioneel. Gisterochtend zijn er vele gesprekken geweest. De spelers hebben met elkaar gesproken en vervolgens met ons. Jan zat toen echter al in de richting om de opdracht terug te geven. Na
alle gesprekken heeft hij zijn conclusies getrokken.’’ Dat de spelersgroep het laatste zetje heeft gegeven, wil Kuiper bevestigen noch ontkennen. ,,Wij lopen niet klakkeloos achter de spelers aan, voor ons was doorslaggevend wat Jan er
van vond. Maar het ging niet goed, dat zag iedereen wel. Jan heeft veel pech gehad. Tijdens de eerste helft tegen ADO dachten we allemaal dat het op de rit stond. De spelers werden beter, ik vind niet dat deze taak voor Jan te hoog gegrepen was.’’ Kuiper wil zo snel mogelijk (het liefst morgen al), een nieuwe
trainer voor de groep hebben. Ook omdat hem bekend is – al wil hij dat niet bevestigen – dat de spelers ook niet verder willen met de assistenten Gert
Heerkes en Johnny Jansen. ,,Gert en Johnny doen in principe de voorbereiding voor de wedstrijd tegen Utrecht’’, aldus Kuiper. ,,Maar we willen heel snel een trainer voor de rest van het seizoen. We willen dan later, voor volgend seizoen, weer verder kijken.’’ De kans bestaat dat de tweede interim-trainer van
dit seizoen mag blijven, als de prestaties in de komende maanden naar wens zijn. Kuiper zegt dat er nog niet met kandidaten is gesproken. Op de namen van Guus Hiddink (vriend van commissaris Riemer van der Velde en tot mei beschikbaar), Henk ten Cate en Ronald Koeman wil hij niet reageren. ,,Ze moeten niet alleen beschikbaar zijn, maar ook willen en in de buurt zijn.’’ Dat Ron
Jans voor volgend seizoen al is gecontracteerd, wil Kuiper niet bevestigen.
Kuiper vindt dat respect voor De Jonge op zijn plaats is. ,,Hij heeft zijn nek itgestoken in het belang van de club en er ongelooflijk veel energie ingestoken.’’
De directeur trekt zelf ook het boetekleed aan. ,,Als directie verwijten wij onszelf ook het nodige, maar dat komt in de evaluatie van dit seizoen wel aan de orde.
Eerst dit, we moeten allemaal steenhard werken om hier uit te komen. Mensen moeten beseffen dat wij hier niet zitten om zelf zo nodig in de publiciteit te
komen, maar omdat we een speciaal gevoel hebben voor deze club.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Riverside » 04-02-2010 16:12

Yme Kuiper schreef:De directeur trekt zelf ook het boetekleed aan. ,,Als directie verwijten wij onszelf ook het nodige, maar dat komt in de evaluatie van dit seizoen wel aan de orde.


Ja natuurlijk, schuif dat maar weer lekker naar voren toe..
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Rednax » 04-02-2010 16:17

Wat wil je dan ? Dat de voltallige directie ook nog opstapt ?

Dan wordt het helemaal een stuurloos schip wat rechtstreeks op de Jupiler League afkoerst.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor camataru » 04-02-2010 16:39

Michel Breuer was, evenals de rest van de selectie niet totaal verrast door het opstappen van Jan de Jonge, maar is er niet zeker van of het de juiste beslissing is. Op de officiële website van de club laat hij zich uit over het vertrek van De Jonge en de toekomst.

'Of het verstandig is dat de trainer nu weg is, wil ik niet zeggen, maar je weet hoe het in de voetballerij werkt. Uiteindelijk krijgt de trainer de zwarte piet, maar wij als spelers moeten ook goed in de spiegel kijken', aldus Michel Breuer. 'Als groep hebben we niet goed gepresteerd. De resultaten waren slecht. Dan weet je dat er iets moet gebeuren. In dit geval heeft de trainer zijn conclusies getrokken.'

Het gaat de aanvoerder van Heerenveen te ver om te stellen dat het lek boven is na het opstappen van De Jonge. De klik tussen trainer en spelersgroep was niet aanwezig. Breuer: 'Er was geen klik, maar vraag me niet waarom. Sommige dingen zijn ongrijpbaar. De Jonge is geen slechte trainer, maar in dit geval werkte het niet. De stand op de ranglijst liegt niet.'

Over een nog te benoemen opvolger van Jan de Jonge laat Michel Breuer zich niet al te veel uit. Voorkeuren heeft hij evenmin. 'Het moet iemand zijn die voor duidelijkheid zorgt en ons weer aan het voetballen krijgt. Hij moet voor nieuwe impulsen zorgen. Het is te erg voor woorden dat het nodig is, maar wel het geval.'

Komend weekend ontvangt Heerenveen, met de van een schorsing terugkerende Breuer de volgende tegenstander: FC Utrecht. Ondanks de onrustige situatie bij Heerenveen toont Breuer zich strijdvaardig. 'Ik heb wel eens beter geslapen, maar zaterdag wacht Utrecht. Dat klinkt misschien emotieloos, maar is wel de realiteit. Er staan er niet zo veel meer onder ons. Er moet echt wat gebeuren. De knop moet om.'



de met rood gekleurde stukjes tekst vind ik onbegrijpelijk.

-dit geval heeft de trainer zijn conclusies getrokken, Jullie hebebn zelf als spelersgroep hem weggestemd. Hoe durf je zo een clubman te bekritiseren (hij stond en staat er altijd), jullie niet lamlullen.
-De stand op de ranglijst liegt niet., is dat Jdj zijn schuld, jullie moeten goals maken en goals voorkomen, de jonge vertelt alleen waar jullie moeten lopen en staan.
-ons weer aan het voetballen krijgt, daar is de trainer verantwoordelijk voor, maar als de spelers het zelf niet willen (ook wel sabotage genoemd) dan valt er voor de trainer geen eer te halen. Steek de hand in eigen boezem en laat zien dat je dat mooie shirt waard bent. Met strijd en inzet kom je ook ver, daarna komt het mooie voetbal vanzelf weer.

-De knop moet om ,Blij dat ze het doorhebben, das alvast een pluspunt. nu maar hopen dat ze het allemaal snappen, die verwende passanten.

Voetbal voor ons, want jullie maken onze club tot schande.
Laatst bijgewerkt door camataru op 04-02-2010 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Riverside » 04-02-2010 16:43

Rednax schreef:Wat wil je dan ? Dat de voltallige directie ook nog opstapt ?


Jan de Jonge zegt toch ook niet; "ja het gaat heel erg slecht, maar we evalueren na dit seizoen wel even wat er is misgegaan en wat er beter moet".

Met deze directie koersen we ook op de Jupiler League af.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lipton » 04-02-2010 16:47

Ik begin me met de minuut meer te ergeren. Wat een laffe klootzakken zijn de leden van de spelers groep. Zelf het verprutsen (bedankt Janmaat!) en de schulf afschuiven op Jan de Jonge!
Ook valt het me tegen van iemand als Beerens, die zoveel opgelegde kansen gemist heeft om te zeggen dat Jan de Jonge weg moet.....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Gekko » 04-02-2010 16:49

Ik zit eens even te bedenken wie de spelers zouden zijn die hebben aangestuurd op het vertrek van De Jonge. De meer ervaren jongens zonder basisplaats wellicht. Dan kom je op Sibon, Dingsdag, Mika (die in ieder geval ongelukkig was met zijn positie). Zoiets doet ook iets met de verhoudingen in een groep. De jongeren die zijn opgebloeid onder De Jonge zullen balen, ik denk aan Assaidi, Janmaat. Poeh, de nieuwe man krijgt nog een klus voor zijn kiezen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor camataru » 04-02-2010 17:00

Gekko schreef:Ik zit eens even te bedenken wie de spelers zouden zijn die hebben aangestuurd op het vertrek van De Jonge. De meer ervaren jongens zonder basisplaats wellicht. Dan kom je op Sibon, Dingsdag, Mika (die in ieder geval ongelukkig was met zijn positie). Zoiets doet ook iets met de verhoudingen in een groep. De jongeren die zijn opgebloeid onder De Jonge zullen balen, ik denk aan Assaidi, Janmaat. Poeh, de nieuwe man krijgt nog een klus voor zijn kiezen.


wat jij denkt en schrijft is wel zo, maar vergeet ook niet dat de leiders (ahhum, welke?) hun vriendjes binnen de groep wel opjutten en er voor zorgen dat ze tegen JDJ hebben gestemd.
Kan me voorstellen dat een dingsdag of vayrinen, aan het stoken zijn geweest om meer tegen stemmers te krijgen, zodat ze de jonge( en aanhang) eruit konden werken. echter vergeten ze as. zaterdag dat ze wellicht een bak ellende vanaf de tribunes over zich heen krijgen.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor trainer » 04-02-2010 17:31

Gearard schreef:
Yme Kuiper schreef:De directeur trekt zelf ook het boetekleed aan. ,,Als directie verwijten wij onszelf ook het nodige, maar dat komt in de evaluatie van dit seizoen wel aan de orde.


Ja natuurlijk, schuif dat maar weer lekker naar voren toe..


Het lijkt me logisch dat de trainersproblemen eerst opgelost moeten worden, en het lijkt me zeeeeer ongezond om nu als directie ook meteen maar op te stappen. ik heb het interview met Yme gezien en vond het heel redelijk, waarbij hij ook de directie als schuldige aanwees. Maar het zou heel slecht voor Heerenveen zijn als die nu ook op zou stappen. Eerst maar weer eens een trainer, punten halen, in rustiger vaarwater komen, en dan kunnen ze evalueren.
Avatar gebruiker
trainer
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 27-08-2009 14:59
Woonplaats: De Gaastmar

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor GMV » 04-02-2010 18:52

Wat ik eigenlijk niet te filmen vind is het gedrag van de spelers. Ze krijgen tonnen per jaar om hun hobby uit te mogen oefenen. Voor dat geld kunnen ze dag en nacht leven als topsporter. Een topsporter denkt na over zijn sport. In het geval van voetbal wil dat zeggen dat je nadenkt over de manier van spelen, formaties, looplijnen, pressie, mandekking enz. Je ontwikkelt dus een visie. Als dit botst met de visie van de trainer, dan maak je dit toch kenbaar? Als de manier waarop je leidinggevende met je omgaat je niet bevalt, dan maak je dit toch kenbaar? Als je vindt dat het anders moet, dan maak je dit toch kenbaar?

Waarom op zo'n achterbakse manier, anoniem en pas na een slechte periode kenbaar maken dat het je niet bevalt? Heb je dan als speler zo weinig ruggengraat dat je je mening niet durft te uiten op het moment dat iets je niet bevalt? Bah, allemaal ongeschikt.
GMV
Selectiespeler
 
Berichten: 317
Geregistreerd op: 29-10-2006 12:10
Woonplaats: Joure

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor hm_DR88 » 04-02-2010 22:00

Ik probeer altijd de zaken positief te benaderen. Maar is nu bij mij een misselijkmakend gevoel ontstaan. Alle signalen duiden op een kliekjesvorming binnen het team. Dit bevestigt mijn vermoeden dat ik gedurende het gehele jaar al heb gehad.
Helaas heeft niet een ieder het op kunnen brengen zich professioneel op te kunnen stellen en in het teambelang te spelen.
Buitenstaanders (en misschien ook wel anderen) zullen misschien nu trachten om de puinhoop nog groter te laten worden. Spanning en sensatie scoort en verkoopt. Sommige journalisten (niet de goede daargelaten) staan te trappelen. Bestuur, ik wens jullie sterkte met de ontstane situatie. Niks is zo gemakkelijk om de pijlen op u te richten. Het laatste waar Heerenveen op dit moment op zit te wachten is een bestuurscrisis. Ik hoop dat u samen met het enorme voetbalnetwerk dat er in en rondom de club is ontstaan, er in slaagt om die maatregelen te nemen die nodig zijn om de ontstane problemen op te lossen.

Het idee dat spelers de dienst uitgaan maken in een team is beangstigend. Een groot aantal meent de strategie te moeten kiezen waar hij een onderdeel van vormt. Dat gaat niet lukken. Een kapitein op een schip. De trainer is de baas. Ik hoop dat de komende (intrim)trainer schoon schip gaat maken. De spelers hebben het zich niet gemakkelijk gemaakt door deze keuze. Daar komt met nog wel achter.

Voetballen bij Sc Heerenveen is meer dan voetballen. Besturen bij Sc Heerenveen is meer dan keuzes maken. Speler van Sc Heerenveen is meer dan spelen. Supporter van Heerenveen is meer dan het bezoeken van wedstrijden.

Ik hoop dat ik iets van de gedrevenheid die Jan de Jonge heeft laten zien, zaterdag in het veld getoond wordt door onze spelers. Ik hoop dat het bestuur de ruimte krijgt de noodmaatregelen te nemen die nodig zijn om voor een wending te zorgen in deze trieste situatie. Ik hoop dat ondanks de teleurstelling van de waardeloze vertoning in deze week supporters onze club blijven steunen.

Mijn vertrouwen in de selectie heeft een enorme deuk opgelopen. Het Heerenveengevoel richting spelers is op dit moment weg. Maar dat voor de club is onverminderd sterk. Ik hoop dat we aan het eind van de competitie opgelucht adem kunnen halen en deze moeilijke periode kunnen afsluiten met een herwonnen trots.

------ verantwoordelijkheid nemen gaat verder dan het uitvoeren van je eigen klus -----------------------
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor ALS 26.000 » 04-02-2010 22:07

Jan heeft een vervelende cynische humor waar denk ik weinig mensen mee om kunnen gaan. Dat zal nu ook wel een onderdeel van het probleem zijn geweest.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor paparazzi » 04-02-2010 22:11

Ik vind het onbegrijpelijk dat je een mening als 'er was geen klik tussen ons en de trainer' kunt ventileren... Een echte proffesional presteert n.l . onder iedere willekeurige trainer!
Laatst bijgewerkt door paparazzi op 04-02-2010 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor J'88 » 04-02-2010 22:16

hm_DR88 schreef:Het idee dat spelers de dienst uitgaan maken in een team is beangstigend. Een groot aantal meent de strategie te moeten kiezen waar hij een onderdeel van vormt. Dat gaat niet lukken. Een kapitein op een schip. De trainer is de baas. Ik hoop dat de komende (intrim)trainer schoon schip gaat maken. De spelers hebben het zich niet gemakkelijk gemaakt door deze keuze. Daar komt met nog wel achter.

Mijn vertrouwen in de selectie heeft een enorme deuk opgelopen. Het Heerenveengevoel richting spelers is op dit moment weg. Maar dat voor de club is onverminderd sterk. Ik hoop dat we aan het eind van de competitie opgelucht adem kunnen halen en deze moeilijke periode kunnen afsluiten met een herwonnen trots.

Ik ben de spelersgroep spuugzat. Het is verdomme niet te geloven. Een clubman die al zowat dertig jaar aan onze club verbonden is zwaar beschadigd door het tuig dat tonnen aan salarissen opstrijkt. De Jonge heeft zich in september opgeofferd om het zooitje ongeregeld aan de praat te krijgen, maar blijkbaar is hij alleen op te grote ego's gestuit. Verdomme. De 'grote' jongens uit de selectie helpen mijn club naar de kloten met hun gedrag. Het is stuitend. Een stel luie donders in het veld die niet lijken te beseffen dat ze moeten werken voor hun geld. Toch vreemd, want we hebben een selectie die al redelijk lang aan onze club is verbonden, ze zouden beter moeten weten.
J'88
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 23-03-2009 21:41

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Flying Frisian » 04-02-2010 22:31

ALS 26.000 schreef:Jan heeft een vervelende cynische humor waar denk ik weinig mensen mee om kunnen gaan.

Dit verwijt krijg ik thuis ook altijd
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Janneman » 04-02-2010 22:44

Mij bekruipt het letterlijke gevoel dat de spelers Jan de Jonge de laatste wedstrijd genaait hebben. Op 1 februari wisten ze al dat er geen klik meer was. Om hun argument duidelijk te maken hebben ze de wedstrijd tegen VVV laten lopen. Nogmaals het is een vermoeden maar ik vind dat de spelers het niet waard zijn ons shirt te dragen!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Eric » 04-02-2010 23:01

Jongens jongens, natuurlijk is Jan de Jonge een clubman, maar het is toch al vanaf de Uefa cup duidelijk dat hij op dit moment nog niet de trainer is die Heerenveen zoekt. Een trainer is belangrijker dan de spelers, elke voetballer weet dat. Als je met de trainer geen klik hebt voetbal je ook gewoon minder, dat is een feit. Ook ik heb dat meegemaakt in de B jeugd.

Ik ben alleen maar blij dat hij weg is, want met hem hadden we zeker degradatievoetbal gespeeld. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat de spelers deze stap hebben durven zetten, want Yme had zeker de ballen niet gehad. Natuurlijk is het lullig voor Jan, maar in deze situatie zitten we nu eenmaal. Als ik nu de namen hoor die voorbij komen dan denk ik dat het sowieso niet slechter kan.

De spelers moeten inderdaad in de spiegel kijken, maar zij hebben wel een ervaren trainer nodig die de spiegel voor hen uit kan houden en met ze hierover kan praten. Jan de Jonge was hier niet geschikt voor. Ik weet zeker dat we hier alleen maar beter uit zullen komen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Flying Tilster » 04-02-2010 23:01

paparazzi schreef: Een echte proffesional presteert n.l . onder iedere willekeurige trainer!


Is niet helemaal waar, maar een professional dient in ieder geval onder elke willekeurige trainer voor de volle 100% zich in te zetten. Wordt ook van mij verwacht als ik aan het werk ben. Bovendien verdien ik veel en veel minder dan deze profs.

GMV schreef:Je ontwikkelt dus een visie. Als dit botst met de visie van de trainer, dan maak je dit toch kenbaar? Als de manier waarop je leidinggevende met je omgaat je niet bevalt, dan maak je dit toch kenbaar? Als je vindt dat het anders moet, dan maak je dit toch kenbaar?


Dit lijkt mij dus ook. Als ik het ergens niet mee eens ben, of ik voel me ergens niet goed/lekker bij, dan ga ik in gesprek met mijn leidinggevende. Vorig jaar toen de beker gewonnen werd vonden de spelers het lekker dat ze door Sollied "vrij" werden gelaten en eigen verantwoordelijkheid hadden. Nog geen paar maanden later wordt Sollied ontslagen en roepen ze bijna allemaal in koor dat ze de "vrijheid" niet aankonden. Dat begrijp ik dus niet. Je verdient tonnen en kan dan zelf geen verantwoordelijkheid dragen??

Janneman schreef:Mij bekruipt het letterlijke gevoel dat de spelers Jan de Jonge de laatste wedstrijd genaait hebben. Op 1 februari wisten ze al dat er geen klik meer was. Om hun argument duidelijk te maken hebben ze de wedstrijd tegen VVV laten lopen. Nogmaals het is een vermoeden maar ik vind dat de spelers het niet waard zijn ons shirt te dragen!


Dat gevoel bekroop mij dus ook. Ze zijn dus puur en alleen met de trainer bezig geweest en totaal niet met de situatie waar de club in zit. Toch vreemd, als je graag na sc Heerenveen naar een topclub wilt (Bak Nielsen). Toch vreemd.. als sc Heerenveen je top is (Breuer, Popov). Toch vreemd als je bijna nooit speelt (Koning). Ze lijken het zelfs niet eens in de gaten te hebben dat ze niet alleen de club het moeras in drukken, maar ook zichzelf.

Zou de directie geen boetes kunnen uitdelen vanwege onprofessioneel gedrag?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor USAFries » 05-02-2010 16:37

Janneman schreef:Mij bekruipt het letterlijke gevoel dat de spelers Jan de Jonge de laatste wedstrijd genaait hebben. Op 1 februari wisten ze al dat er geen klik meer was. Om hun argument duidelijk te maken hebben ze de wedstrijd tegen VVV laten lopen. Nogmaals het is een vermoeden maar ik vind dat de spelers het niet waard zijn ons shirt te dragen!


+1, al weiger ik dit te geloven. Maar ben het helemaal met je eens.
Het leven is geen pak vla!
Avatar gebruiker
USAFries
Nieuw talent
 
Berichten: 95
Geregistreerd op: 09-06-2009 15:59
Woonplaats: Carthage, MO (USA)

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Edgarius » 05-02-2010 20:36

Met deze selectie was ik er ook mee opgehouden. Blij dat ie niet weggaat bij Heerenveen en dat ie nog een herkansing krijgt met een nieuwe groep.
Edgarius
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 05-02-2010 09:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor edw » 06-02-2010 00:26

Een beetje het Feyenoord idee onder Verbeek.
Ze moeten de ogen uit de kop schamen stel overbetaalde vedettes.
Laat ze de elfstedentocht maar lopen en desnoods op de knieen eindigen.
Ongelooflijk hoe PASSANTEN van spelers zo omgaan met een clubman als Jan de Jonge.
Jan Bedankt voor al je inzet. je hebt gedaan wat je kon ook buiten de lijnen!
want we moeten niet vergeten dat hij ook achter de schermen een hoop heeft gedaan en geprobeerd heeft om rust binnen de club te krijgen
edw
Selectiespeler
 
Berichten: 296
Geregistreerd op: 23-11-2009 16:20

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor mitrita » 06-02-2010 09:09

LC vandaag

Jan spreekt

De Jonge: nog genoeg spelers wilden met me verder

Minder dan de helft van de spelersgroep stond volgens Jan de Jonge achter de beslissing om met hem te breken als trainer van SC Heerenveen. ,,Denk je nu echt dat het de jongens van de Balkan kan schelen wie er voor de groep staat?’’

Door Peter van der Meeren

HEERENVEEN – Jan de Jonge erkent dat de spelers de beslissing om met hem te breken als ‘unaniem’ bij de directie neerlegden, ,,maar neem van mij aan dat die eensgezindheid binnen de groep er niet was’’, aldus de woensdag opgestapte interim-trainer van SC Heerenveen. ,,Er waren nog genoeg spelers die met me verder wilden.’’ De Jonge zegt dat nog minder dan de helft van de spelersgroep achter de beslissing stond. ,,Maar je weet hoe het werkt binnen de voetballerij: de jongens die niet spelen komen in het geweer. Kleedkamerdemocratie.’’ De Jonge wil geen namen noemen, maar hij doelt op onder andere Michael Dingsdag en Gerald Sibon, de woordvoerder van de spelersraad. ,,Lijkt me inderdaad niet moeilijk in te vullen. Want denk je nu echt dat het de jongens van de Balkan kan schelen wie er voor de groep staat?’’
Dat er een onwerkbare situatie was ontstaan, wil er bij De Jonge niet in. ,,Ik ben heus niet van lotje getikt en heb onderhand
zeven, acht jaar ervaring als hoofdtrainer. Als ik kijk naar Turkije en ook de week voor de wedstrijd tegen Den Haag, heb ik niks van een onwerkbare situatie gemerkt.’’ ,,Natuurlijk stond er druk op, maar er werd hard getraind. Té hard? Dat weet ik
niet. Ik weet wel hoe de dingen kunnen lopen. Ik heb daarover gesproken met Gertjan Verbeek. Het is niet te vergelijken, maar die heeft bij Feyenoord ook wel wat meegemaakt. Ik weet ook dat als je veel aandacht aan de zwakkere broeders in de groep besteedt – wat ik gedaan heb in het belang van de club – je positie er niet sterker op wordt als de resultaten tegenvallen.’’ Was er nog voldoende draagvlak voor De Jonge om het seizoen af te maken? ,,Simpel: nee, als je daar de prestaties in meeneemt. Als je wedstrijden niet naar je hand kunt zetten omdat de boodschappen van de trainers kennelijk niet overkomen, dan is er niet genoeg draagvlak.’’ ,,Of dat ook met de kwaliteit van de spelers te maken heeft? Vul maar in. Ik heb gepraat, misschien wel te veel gepraat, maar als ze dan kansen blijven missen, goals weggeven en flegmatiek spelen zoals tegen VVV, tsja..’’ De Jonge zegt ‘nooit eerder signalen te hebben gekregen’. ,,Wellicht ben ik daarin te naïef geweest, of heb ik het niet gemerkt omdat ik keihard aan het werk was. Maar laat ik nadrukkelijk stellen dat als er niet gewonnen
wordt, dat zeker ook aan mij ligt.’’ Niet alleen binnen de selectie raakte De Jonge het vertrouwen kwijt. Elders binnen de club was de rugdekking evenmin optimaal. ,,Dat ik het tactisch niet goed zou kunnen, die geluiden zijn me bekend’’, aldus De Jonge, ,,Ik weet waar dat vandaan komt.’’ Dat de selectie door clubmensen beïnvloed is, is helder. ,,Lijkt me wel. Daar ga ik nog wel wat mee doen.’’ De Jonge, hij vertrekt vandaag voor een korte vakantie naar Mexico, heeft zijn lesje geleerd. ,,Op deze manier ga ik het nooit meer doen. Beschadigd? Lijkt me logisch. Ik wist dat het Russisch roulette zou worden, dus daar hoor je me niet over, maar hethoofdtrainerschap hoeft voor mij voorlopig even niet meer. Nou ja, bij de jeugdopleiding kunnen ook nog goede dingen gedaan worden.’’
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten