Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

4-4-2 zal ook wel moeten aangezien we geen echte linksbuiten hebben en Beerens op rechts momenteel geblesseerd is.
Sollied hield wat mij betreft te lang vast aan 4-3-3. Papadopoulos als linksbuiten dat kan niet.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe aanpak/opstelling iig.
Samen maken we de club sterk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Rick schreef:(...)

Dat is geen onaardig elftal.

Nee, zeker niet als je met 25 man speelt, dan win je vast eens..
Spijt heb je morgen maar!
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

"HAHA"

Wat zijn we grappig.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Hij moet beginnen met schoon schip te maken door onderstaande punten "uit te voeren":

1) Vanaf 0 beginnen en zorgen dat alle spelers weer lekker in hun vel komen te zitten.
2) De aanvoerdersband als de wiedeweerga bij Breuer om zijn bovenarm weg halen. We hebben een coachende en
inspirerende aanvoerder nodig (Bak Nielsen??)
3) Goed communiceren met spelers. Geef uitleg waarom ze niet spelen en waaraan ze moeten werken.
4) Systeem aanpassen aan het spelersmateriaal.

(Aldus gesproken :wink: )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Met het aantrekken van Heerkes als assisstent wordt ook meteen duidelijk dat de club beoogt dat JdJ het seizoen afmaakt en niet alleen maar tot 1 januari in afwachting van een nieuwe trainer als interim-coach fungeert.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Lijkt me ook heel logisch. Normaal gesproken hebben we straks met een fitte selectie ook wel een groep die nog een eindje omhoog kan. En dat zullen we onder Jan de Jonge ook wel doen.

Dan heb je een jaar de tijd om te bekijken wat je verder doet. Zo midden in het seizoen weer wijzigen lijkt me ook niet slim.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Zal de Jonge eigenlijk ook een aanvoerder aan gaan wijzen? Of blijft die zoals het was.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Als dat hem niet zint zal hij dat zeker veranderen. Tenminste als je als trainer het serieus wil aanpakken, moet je het doen op de manier waarmee jij denkt dat je het meeste succes zal hebben. Dus als Jan de Jonge denkt dat het beter is om Breuer aanvoerder af te maken zal hij dat zeker doen.
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij heeft ervaring genoeg om te weten dat nu halsoverdekop de band afnemen bij Breuer alleen maar extra onrust oplevert, stof tot praten waar je niet op zit te wachten. Anders wordt het als je hem niet in de basis zet. Ik schat de managementkwaliteiten hoger in dan die van Sollied dus hij zal rustig aan zijn invloed laten gelden, niet veranderen wat niet nodig is, wel aanpakken wat beter moet. Ik heb veel vertrouwen in De Jonge.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik mag toch hopen dat hij ziet dat Breuer gaan basisspeler is en daardoor automatisch zijn band verliest.
Spijt heb je morgen maar!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ebiede schreef:Ik mag toch hopen dat hij ziet dat Breuer gaan basisspeler is en daardoor automatisch zijn band verliest.
Het zou mij ook niet verbazen als Jan de aanvoerdersband geeft aan Dingsdag, maar toch denk ik dat Breuer de aanvoerder blijft.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Toch heb ik wel met hem te doen...

Hij mag namelijk de teugels weer aantrekken, die onder Sollied in spaken zijn gekomen... :wink:
Dus zal hij een hoop inpopulaire maatregelen moeten nemen.

Dus veel succes bij deze! :mrgreen:
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

mitrita schreef:Met het aantrekken van Heerkes als assisstent wordt ook meteen duidelijk dat de club beoogt dat JdJ het seizoen afmaakt en niet alleen maar tot 1 januari in afwachting van een nieuwe trainer als interim-coach fungeert.
Dat hoeft natuurlijk niet. Heerkes zat thuis zonder werk en kan dit ook zien als een kans zich weer in het circuit te begeven. Is in mijn ogen verre van zeker dat dit duo blijft tot het eind van het jaar. Voor de duidelijkheid: van mij mogen ze samen het seizoen afmaken. 3 hoofdtrainers in een seizoen is ook niet alles.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik niet zo'n boodschap aan verhalen als 'Heerenveen grijpt terug naar het verleden'. Ik ben opgelucht dat Sollied weg is, heb vertrouwen in De Jonge en verheug me voor het eerst sinds tijden (m.u.v. de bekerfinale en PAOK-uit) weer op de eerstvolgende wedstrijd.

Succes Jan, breng Heerenveen terug!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zo voel ik het ook. De steen is van mijn maag verdwenen omdat ik weet dat De Jonge de dingen doet die nodig zijn om weer te gaan voetballen. Ook leuk om weer eens een analyse met inhoud te horen van onze trainer. Ik heb niks met grote namen. Doe mij maar iemand die doet waarvoor hij is aangesteld.
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Dat gevoel heb ik nou ook. De tijd kan me niet vlug genoeg gaan nu. Ik wou maar dat het volgende week zaterdag was.
Als ik in de buurt zou wonen zou ik bij de training gaan kijken, kijken of de jongens weer wat meer plezier hebben.
Ik heb er weer zo'n zin in.
En als het plezier terug is dan zijn de blessures ook zo weer over.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Op officiele site staat de nieuwe agenda
Wat me opvalt is dat er per dag nu 2 trainingen zijn
Eerder stond er maar 1?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Eerder waren er ook al 2.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Hielke schreef:Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik niet zo'n boodschap aan verhalen als 'Heerenveen grijpt terug naar het verleden'. Ik ben opgelucht dat Sollied weg is, heb vertrouwen in De Jonge en verheug me voor het eerst sinds tijden (m.u.v. de bekerfinale en PAOK-uit) weer op de eerstvolgende wedstrijd.

Succes Jan, breng Heerenveen terug!!
Ik heb twijfels maar gun het de Jonge wel. Ik hoop natuurlijk dat hij succes heeft met Heerenveen als op en top Heerenveen-man. Alleen ben ik niet opgelucht dat Sollied weg is maar een afwijkende mening moet volgens mij kunnen. :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Blizzard schreef:Zal de Jonge eigenlijk ook een aanvoerder aan gaan wijzen? Of blijft die zoals het was.
Hier ben ik dus ook benieuwd naar, of benieuwd ik hoop het.
KAn toch niet zo zijn dat de minste voetballer (ook nog rechtsback) onze aanvoerder is.
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Jan de Jonge heeft het over een hele klus. Geeft wel aan dat de mensen binnen de club het al wat langer niet goed vonden wat er bij het eerste speelde. Het wachten was op het juiste moment om in te grijpen.
Kort voor een periode zonder een wedstrijd dit weekend, kwam wel goed uit eigenlijk. De voorbereiding naar de wedstrijd tegen Groningen duurt zo net even een week langer. Wel is het zo dat hij niet over de internationals kan beschikken.
Ik ben in elk geval voorlopig even opgelucht dat het lijkt of dingen weer als vroeger gaan lopen.

Jan, als je het forum ook leest: SUCCES !
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Inderdaad een hele klus, omdat het elftal onder Sollied voor geen meter op elkaar ingespeeld leek te zijn. Zowel aanvallend als verdedigend niet. Ik zag geen enkele automatismen, patronen ect. Hopelijk weet Jan de Jonge die er wel in te slijpen. Daarnaast is het belangrijk voor Jan om het spelplezier terug te brengen, want ik had de indruk dat die ook al een tijdje ontbrak.

Toch geloof ik zeker dat Sollied een goede trainer is. Hij was alleen de verkeerde man op de verkeerde plaats. Deze spelers moeten aan het handje genomen worden, hebben strakke leiding en duidelijke regels nodig. Sollied zijn aanpak past denk ik beter bij een club als AC Milan, met echte professionals en veel routine in de selectie.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ook conditioneel is het een zootje, sommige spelers zitten er al doorheen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Blizzard schreef:Toch geloof ik zeker dat Sollied een goede trainer is. Hij was alleen de verkeerde man op de verkeerde plaats. Deze spelers moeten aan het handje genomen worden, hebben strakke leiding en duidelijke regels nodig. Sollied zijn aanpak past denk ik beter bij een club als AC Milan, met echte professionals en veel routine in de selectie.
Eigenlijk geloof ik helemaal niet dat Sollied een goede trainer is.

Geef ons spelersmateriaal aan Hiddink en er staat een team. Een goeie trainer kan overal wat van maken. Trond niet, die moet een selectie van 100 man hebben waarvan er 30 in de basis kunnen. Ja, dat willen we allemaal wel.

Doe mij Jan de Jonge maar. Niet zeuren, maar voetballen. Op dit moment past hij ook veel beter bij Heerenveen, want de motivatie lag beneden alle peil. Hopelijk kan De Jonge zijn spelers met vertrouwen laten spelen. Dat scheelt al de helft.
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Ik heb al de hele tijd een grijns op mijn gezicht. Vrienden van mij denken dat ik verliefd ben. Maar dan leg ik uit dat het komt omdat Sollied weg is, en Heerenveen weer Heerenveen wordt.

Zoals nu ook al duidelijk wordt in het gesprek met de Jonge, gaan ze weer meer communiceren met de spelers, komen oud Heerenveeners is beeld. Niks geen geheimzinnig gedoe, maar gewoon open en eerlijk, zoals het in Friesland gebeuren moet.

Vooral de woorden: Voor de manier waarop ik wil spelen, vraagt het veel energie..

Een nieuw begin, en laat het een mooie zijn!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Zonet in Studio sport waren ze in Heerenveen bij de training. Wat een verademing om de Jonge aan het woord te horen.
Ik ben blij dat de directie in heeft gegrepen. De Jonge zal niet bang zijn om impopulaire maatregelen te nemen als hij denkt dat dat beter is. Ik heb er weer vertrouwen in. Zijn er geen resultaten op de korte termijn? Geef hem de tijd..
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Onlangs hoorde ik ergens in een praatprogramma iemand zeggen dat de teams die Sollied onder zijn hoede heeft gehad in het 2e jaar onder hem bijna altijd minder presteerden en dat vooral de conditie van de spelers hard achteruit was gegaan. Dat zou te wijten zijn aan zijn vertrouwen in de zelfstandigheid en de eigen verantwoordelijkheid van de spelers.

Enkele spelers bij ons lijken er inderdaad ook al snel behoorlijk doorheen te zitten. Ik ben benieuwd hoeveel tijd het gaat kosten om iedereen op op conditioneel gebied weer op het goede spoor te krijgen. Straks met al die doordeweekse wedstrijden gaat het enorm zwaar worden. Daarom reken ik voorlopig ook niet op wonderen (integendeel). Hopelijk krijgt de Jonge de kans om lang genoeg met een fitte en scherpe groep te kunnen werken, het vertrouwen in hem is er van mijn kant verder absoluut!
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

Mijn vertrouwen is er absoluut ook in deze trainer. :D Ik verwacht niet dat we binnen 2 maanden weer op nivo zijn, maar ik ben er van overtuigd dat deze trainer het geheel weer op de rails kan krijgen in een korte periode, vooral het positie spel.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

eindelijk iemand die goed verstaanbaar is, geen gebrekkig fries moet of wil praten of continue ontkoogeld is.
en aanwezig op het trainingsveld.

Op een of andere manier heb ik direct weer vertrouwen, de boel maar weer snel op de rit en dan adriaanse maar eens peilen of hjij nog wil
Hier heb ik geen woorden voor
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ben even geweest op de training vanaochtend, maar wat een verschil met Sollied. De Jonge staat vooraf even een balletje te tikken met Talan en VDB, begeeft zich tussen de spelers, kortom, hij communiceert. :mrgreen:

Ook tijdens de afrondoefening zit hij er bovenop, fel coachend en aanwijzingen gevend. Hij is aardig perfectionistisch en eist dat ook van de spelers. Het viel op dat Assaidi ze er gemakkelijk en hard inschoot.

Er liepen aardig wat trainers rond. Talan was bezig met een groep, Heerkes, Jansen, Klompe, Hellinga. Dan kan er aardig individueel getraind worden. Bijna 1 op 1. :mrgreen:
Plaats reactie