Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Pikant is wel de positie van Henk Herder. Zijn loopbaan krijgt ook een tik. Voor hem geen rol naast De Jonge maar er wordt iets voor hem gezocht. Of dit een tijdelijke of definitieve degradatie moet nog blijken.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Dat vind ik ook niet meer dan logisch. Ik neem aan dat hij achter Sollieds werkwijze stond, anders had hij aan de bel moeten trekken. Hij is medeverantwoordelijk voor voor de matige prestaties, het zou dan ook nogal vreemd zijn om hem gewoon weer assistent te maken.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Sinkgraven zal binnenkort wel de deur uit gaan bij Emmen, nou dan zal Herder hem wel vervangen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Men vindt hem iets minder verantwoordelijk anders was het voor ook exit geworden. Hij lijkt dus nog wel toekomst te hebben. Voor hem in ieder geval ook een wijze les/ervaring.
Laatst gewijzigd door Gekko op 31-08-2009 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Ja die Sinkgraven zal wel snel de laan uit worden gestuurd. Wat een drama is dat zeg. Ik kon altijd genieten van henk herder. Die had ik wel voor de groep willen zien. Gedreven fanatieke kerel die goed contact heeft met de jonge spelers.

Succes Jan de Jonge. Ik hoop dat jij wel wat kunt met dit fantastische materiaal :wink:

Tip 1: Zet de oude aanvoerder van Sollied gewoon lekker op de bank en ga 4-4-2 spelen!

Succes
FORZA SC HEERENVEEN
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Leuk detail: Laatste wedstrijd met Jan de Jonge op de bank: sc Heerenveen - FC Groningen 4-0

Verstandige keuze om Jan aan het roer te zetten. Heb wel vertrouwen in hem.
Als één man achter onze trots!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

We moeten nu ook weer geen wonderen verwachten van Jan de Jonge he...
Als hij echt zo goed was, hadden we hem allang als hoofdcoach gehad! Er zal dus ook aan hem wat mankeren.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

We krijgen nu in ieder geval een logische opstelling te zien. Wonderen zijn met deze selectie inderdaad niet te verwachten, maar een plek in de subtop zal er uiteindelijk wel weer uitrollen. En dan volgend seizoen écht eens de top aanvallen, zoals beloofd toch?
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Vertrouwen is het sleutelwoord. De spelers hebben totaal geen vertrouwen op dit moment. Verder hebben ze een totaal verkeerde opbouw naar het seizoen gehad. Spelers als Elyounoussie en Ingelsten die het moeten hebben van vertrouwen zouden wel eens hele andere spelers kunnen worden dan wat we tot nu toe hebben gezien.
Zou me trouwens zelfs niet verbazen als Vandenbussche de volgende wedstrijd weer in het doel staat. :shock:
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Vertrouwen is het sleutelwoord. De spelers hebben totaal geen vertrouwen op dit moment. Verder hebben ze een totaal verkeerde opbouw naar het seizoen gehad. Spelers als Elyounoussie en Ingelsten die het moeten hebben van vertrouwen zouden wel eens hele andere spelers kunnen worden dan wat we tot nu toe hebben gezien.
Voetbalkwaliteit is ook belangrijk, hoor. Je kan niet alles oplossen met "vertrouwen". Als je mij vertrouwen geeft en in Heerenveen 1 zet, ga ik ook niets toevoegen omdat ik simpelweg het niveau niet aan kan.

Ik kan je wel vertellen dat Ingelsten sowieso geen toegevoegde waarde zal hebben, hoeveel vertrouwen hij ook krijgt.

Bij Elyounoussi betwijfel ik het ten zeerste, want hij laat zoals ik eerder het voorbeeld Sulejmani aanhaalde vrijwel nooit een "vleugje klasse" zien. Dan kan je denken aan een geniale passeerbeweging, een listig passje ect. Dat zie ik nooit bij hem.

We zullen zien wat JdJ uit deze spelersgroep kan halen. Het zal een moeilijke klus voor hem worden.
Gebruikersavatar
ouwe seun
Invaller
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2008 20:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ouwe seun »

Dit is volgens mij wat Heerenveen nodig had, een clubman.
Dat was Foppe, dat was Gert-Jan en dat zie je nu bijvoorbeeld ook bij Mari Been.
Die mannen hebben hart voor de club en dat werkt heel anders dan een Noor (met alle respect voor hetgeen bereikt is) die "op de loonlijst" staat en zijn ding doet van 9 tot 5.
Jan, welkom back en kick some ass.
18e plaats? Voor mij blijft sc Heerenveen de nummer 1
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

ouwe seun schreef:Dit is volgens mij wat Heerenveen nodig had, een clubman.
Dat was Foppe, dat was Gert-Jan en dat zie je nu bijvoorbeeld ook bij Mari Been.
Die mannen hebben hart voor de club en dat werkt heel anders dan een Noor (met alle respect voor hetgeen bereikt is) die "op de loonlijst" staat en zijn ding doet van 9 tot 5.
Jan, welkom back en kick some ass.
En clubman kan zeker werken maar ik vind het wel een beetje een cliché. Alsof je zonder clubman niet zou kunnen presteren.

Waren Co Adriaanse en Louis van Gaal clubmannen bij AZ?
Is Steve McClaren een clubman bij Twente?
Is Maaskant een clubman bij NAC?
Is Jan van Dijk een clubman bij VVV?

Maar goed, ik wens Jan de Jonge al het succes. Het was wel duidelijk dat Sollied deze groep niet meer lekker aan het voetballen kreeg.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Jan maak je onsterflijk en haal Breuer er direct uit!
SCH
Gebruikersavatar
Camel
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-12-2008 13:42

Bericht door Camel »

Ben wel benieuwd of Breuer aanvoerder blijft onder de Jonge. (of uberhaupt speelt natuurlijk :wink: )
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Feanatieke schreef:In korte tijd drie voorstanders van zoneverdediging, maar als je alle tegengoals erbij haalt dan kan je toch concluderen dat de heren deze vorm nog steeds niet snappen. Het is te moeilijk. Het lukt niet. Ook vóór Sollied kregen we veel goals tegen, maar leek er tenminste vaker te worden verdedigd.
Ik geloof echt dat zoneverdediging geweldig is. Alleen niet voor deze selectie.
Ook voor deze selectie moet zoneverdediging erin te slepen zijn. Er zijn veel amateurclubs die zoneverdediging spelen dus waarom zouden deze profs dat dan niet kunnen. Het probleem is niet dat ze het niet snappen. Dan moeten ze wel heel erg dom zijn en dat geloof ik niet.
Het probleem is dat ze elkaar niet begrijpen. Ze verstaan elkaar niet of coachen niet of te weinig. Als je zoneverdediging speelt is het allerbelangrijkste een goede communicatie. Je moet 90 minuten tegen elkaar praten. Popov, Janmaat en Breuer zie ik sowieso amper coachen dus dan wordt het een moeilijk verhaal.

Ik heb veel vertrouwen in de Jonge en zal hem dit ook geven. Als het de 1e weken nog niet loopt zal ik hem blijven steunen. Ik ben er wel van overtuigd dat de selectie iemand als de Jonge nodig heeft. Ik zie Henrique met name wel helemaal opbloeien onder de Jonge.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Waarom zoneverdediging erin slijpen als deze spelers in ruim een jaar het niet onder de knie krijgen? Stap snel weer over op man op man verdediging. Laat Bak zich weer volledig vastbijten in een tegenstander, zet Djuric naat hem en zet Breuer maar rechtsback.

Maar goed, ik zie de Jonge niet direct allemaal wijzigingen doorvoeren al ben ik tevreden met zijn aanstelling.
Kipy
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 06-05-2009 16:48

Bericht door Kipy »

Ik denk niet dat je alles in 1x oplost door 4-4-2 te gaan spelen.
Een speler als Beerens zou meer moeten verdedigen!
Maar misschien is dit wel een stap vooruit voor Ingelsten en Elyanoussi die gewend waren om in een 4-4-2 systeem te spelen.

Maar je hebt wel meer mogelijkheden met 4-4-2.

Je zou kunnen spelen met Elyanoussi op linksmid en bijv. Losada op de 10 positie.
Of met Losada als linksmid en Grindheim in een rol voor Svec.
En je zou met het spitsen duo Sibon-Papa kunnen starten.
Of kunnen kiezen voor een Sibon-Elyanoussi
Of voor een Sibon-Henrique of Papa op de plaats van Sibon

We zullen het zien tegen Groningen welke elf in wat voor formatie er staan.
2de seizoen van trond is altijd stront..
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Kipy schreef:Ik denk niet dat je alles in 1x oplost door 4-4-2 te gaan spelen
Misschien niet. Maar veel spelers die gehaald zijn, zijn wel gewend aan dat systeem.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

André schreef:Verstandige keuze om Jan aan het roer te zetten. Heb wel vertrouwen in hem.
Ik ook. Hij heeft veel nuttige ervaring opgedaan op trainerskerkhof De Vijverberg. Dat lijkt me één van de lastigste clubs van Nederland om te trainen -er kan niks, maar men wil altijd heel veel- en hij heeft het er uitstekend gedaan.

Volgens mij kan De Jonge, omdat hij nou eenmaal een totaal ander type is dan Sollied, het heel aardig gaat doen met deze selectie. Ik heb zin in de nieuwe start van dit seizoen!
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Mooi figuur die De Jonge.

Is vaak zaterdagmiddag op Skoatterwald te vinden bij de jeugdwedstrijden. Zelfs dan staat hij fanatiek te coachen terwijl hij toeschouwer is en zich nergens mee zou moeten bemoeien :D

Overigens was Van Puyvelde ook vaak bij jeugdwedstrijden aanwezig. Sollied nog nooit gezien.

Ik heb wel vertrouwen in de man. Heeft met de Graafschap toch leuk gepresteerd ondanks het beperkte materiaal daar.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Als we maar niet dat boerenkoolvoetbal van de vijverberg krijgen hier. Ik wil mooi en technisch verzorgd voetbal in Heerenveen zien.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

El Conde schreef:Als we maar niet dat boerenkoolvoetbal van de vijverberg krijgen hier. Ik wil mooi en technisch verzorgd voetbal in Heerenveen zien.
Ben jij soms vergeten hoe Heerenveen vakkundig weggespeeld werd in eigen huis door de Graafschap? Ik vond ze juist prima voetballen onder De Jonge, zeker gezien het beperkte materiaal.
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Ach, ik ben geen fan van Jan de Jonge, maar dat komt misschien ook omdat ik hem iets beter ken. Ik vind hem een trainer voor clubs als de Graafschap en niet voor een 1e elftal van Heerenveen. Daar is hij te cynisch (bot) voor.
Maar goed, ik laat me natuurlijk deels leiden door persoonlijke voorkeuren...;-)

Laat hem maar het tegendeel bewijzen. Minder dan het nu ging kan bijna niet.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Met De Jonge als trainer speelde De Graafschap trouwens heel aardig voetbal. Wel een mindere periode toen het echt afgemaakt moest worden in de eerste divisie, maar verder zag het er daar goed uit. In de Eredivisie wist de ploeg zich te handhaven (via de nacompetitie) en vooral voor de winterstop speelde men voor een degradatiekandidaat echt goed. Na de winterstop viel men flink terug, mede dankzij het vertrek van Powel naar Groningen.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Gekko schreef:Pikant is wel de positie van Henk Herder. Zijn loopbaan krijgt ook een tik. Voor hem geen rol naast De Jonge maar er wordt iets voor hem gezocht. Of dit een tijdelijke of definitieve degradatie moet nog blijken.
Ik had begrepen dat H'veen in Henk Heder een toekomstig hoofd trainer ziet, dat ie daarom destijds als assistent bij TS en Puyvelde is toegevoegd, om als veld trainer mee te lopen en ervaring op te doen.

Dat ze hem nu van het 1 afhalen begrijp ik wel, voor de spelers hoorde hij toch bij TS. Dus een frisse start met nieuwe mensen voor de groep is voor nu beter.

Maar ik denk wel dat ze Henk willen behouden voor de club.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Zet em maar 1 of 2 jaar bij Emmen neer.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Lardy schreef:Zet em maar 1 of 2 jaar bij Emmen neer.
Of bij een leuke Eredivisieclub. Van mij mogen trainers die voor het hoofdtrainersschap van Heerenveen in aanmerking willen komen toch minimaal een aantal jaar ervaring hebben als hoofdtrainer op het hoogste niveau.

Iemand enig idee hoe Jan de Jonge graag speelt? 4-3-3 of 4-4-2?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Bij Graafschap veelal 4-4-2 met ruit op het middenveld, vooral omdat hij met Lasse Schone een goede schaduwsspits/aanvallende middenvelder had.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

JdJ is een logische keuze tot de winterstop en vervolgens, als het tenminste niet al te beroerd gaat, ook voor de periode daarna. Naar mijn idee is zijn benoeming van hoofd opleidingen altijd al bedoeld geweest "als wachtkamer" om het vroeg of laat over te nemen als hoofddtrainer.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

ja Jang de Jange speelt graag 4-4-2. Hoop ook dat die dat nu weer gaat doen.

Lesjal/Steppe/Vandebusche

Jangmaat/Koning Breuer/Bak Dingsdag/Djuric Popov/Kopic


Svec/Roorda


Beerens/Grindheim Elm/Losada

Vayrynen/Kalou

Papa/Ingelsten/Sibon Paolo/Tarik/Smarasson

Dat is geen onaardig elftal.
Plaats reactie