Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

El Conde schreef:Natuurlijk, zijn spelopvatting zal beter bij ons passen, maar of Jan op de langere termijn de man is die ons een stap verder brengt heb ik mijn twijfels over.
Daar gaat het nu ook niet om. Heerenveen heeft weliswaar de beker gewonnen, maar er is ook veel afgebroken door Sollied. Iets wat je nu weer moet opbouwen en daar lijkt De Jonge mij een prima type voor. Ik denk dat de club wel degelijk achter de schermen bezig zal gaan met een nieuwe trainer van buitenaf, maar dat ze dit niet te snel willen.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

El Conde schreef:Er wordt hier geredeneerd alsof Jan de Jonge de grote verlosser is. Wat een onzin. Die man heeft slechts in de eredivisie getraind bij een degradatiekandidaat. Er wordt een belachelijke druk bij hem neergelegd op deze manier.
Natuurlijk, zijn spelopvatting zal beter bij ons passen, maar of Jan op de langere termijn de man is die ons een stap verder brengt heb ik mijn twijfels over.
Hoe veel ervaring had Gert Jan Verbeek als hoofd trainer?
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Gertjan was ook niet de verlosser. Daarnaast, Gertjan legde een logisch traject af, van assistent naar Heracles, naar Heerenveen, naar Feyenoord. Toe ging het mis.

Jan was hoofdtrainer bij Emmen, toen assistent bij Heerenveen, hoofdtrainer bij de Graafschap, hoofd opleidingen bij Heerenveen, nu het 1e. Het is geen logische stap. Waarom moet hij steeds weer een stap terug? Niet omdat hij nou zo'n geweldige trainer is.
Jan zal weer herkenbaar spel brengen en waarschijnlijk gaan we op korte termijn weer meer genieten. Voor de subtop is hij misschien wel geschikt, maar als wij een stap verder willen, zoals we met Sollied geprobeerd hebben, zullen we toch een trainer van een ander kaliber moeten hebben. Een type Co Adriaanse wellicht.

Dus kies maar Heerenveen. Lekker in de subtop met eigen mensen aan het bewind, of misschien naar de top met 'buitenstaanders' .....

Persoonlijk wil ik vooral gewoon genieten van het voetbal en weer eens met een goed gevoel vanavond van die tribune af stappen omdat ik weer leuk aanvallend voetbal en daarbij horende strijd heb gezien. Ik geniet liever het hele seizoen van het spel en wordt dan 6e zonder Europees voetbal, dan een jaar resultaatvoetbal en 5e.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Voor Jan de Jonge is van belang welke richting Heerenveen uit gaat na het mislukte avontuur met Sollied. Heeft men met Sollied definitief afscheid genomen van de Foppe's, Jan's en Gertjan's en realiseert men dat het anders moet? Of is men van Sollied zo geschrokken dat er nooit weer een buitenstaander binnenkomt?

Met Jan de Jonge kies je voor zekerheid, herkenbaarheid en een geweldige clubman. Maar stoot je door? Wellicht niet, maar een andere buitenstaander kan ook een deceptie zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

El Conde schreef:maar of Jan op de langere termijn de man is die ons een stap verder brengt heb ik mijn twijfels over.
Jij hebt nergens je twijfels bij als het om Heerenveen gaat, waarom dan wel bij de Jonge?
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Het werd niet beter...helaas!
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

het werd wel (iets) beter... alleen resulteerde het niet in punten
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

JdeJ paste heel goed met deze speelwijze bij Emmen en De Graafschap! Daar wil ik het bij laten!
Geen ploeg speelt een kwatier alles of niets en het werd met Papa erbij alleen maar slechter. Mensen gaan dan uit positie lopen en het resulteerd in hoogstes een toeval treffer van een balletje dat net goed valt.
Ik begrijp heel goed dat JdeJ jaren is gepasserd als hoofdtrainer. We zijn met dit hotseknotse bogonia voetbal idd weer helemaal terug bij af!
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

ik vond de wissels nog niet zo raar...

Henrique voor assaidi, begrijpelijk, een snelle behendige speler op de roover zetten die het toch al lastig had. Van henrique viel niet veel meer te verwachten, en assaidi liet ook zien waarom hij mocht invallen. Helaas het visier nog niet op scherp.

Papa er in voor Koning snap ik ook. Achterin hadden we een mannetje over, en het middenveld werd OF overgeslagen OF de vleugelspelers kwamen zelf de bal al op het middenveld halen. Om dan in het centrum een extra (kopsterke) speler te zetten lijkt me ook niet slecht bedacht.

Het levert helaas niets op, maar ik kon me wel in de wissels vinden.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Baggerraartje schreef:JdeJ paste heel goed met deze speelwijze bij Emmen en De Graafschap! Daar wil ik het bij laten!
Je doet je nick alle eer aan :huh:
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Jan gaf zelf een goeie analyse. De verdediging stond beter en de spelers zaten er, op het eerste kwartier na, feller en beter bovenop. Er waren zowaar ook weer doordachte aanvallen te zien. Patronen, lijnen. Kansen zat, maar ontzettend veel onzorgvuldigheid.
Gebruikersavatar
hjwiltjer
Invaller
Berichten: 469
Lid geworden op: 27-02-2007 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door hjwiltjer »

Hielke schreef:Jan gaf zelf een goeie analyse.
Jan's analyse: sTROND vervelend zo'n nederlaag! :lol:
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De enige wissel die ik raar vond was Elm voor Svec. Elm kwam vlak voor de verdediging te spelen, terwijl zijn kwaliteiten toch op de positie daarvoor ligt. De wissels ansich waren niet zo heel raar bedacht. Assaidi oogt snel en redelijk balvast. Alleen wilde hij zich vanavond iets "teveel" bewijzen.

En achterin stond het niet goed. Koning is te licht en daar had dan Breuer beter kunnen staan. Is ook fysiek veel sterker. Dan had Bak Nielsen naast Dingsdag gekund en Janmaat op rechts.

Maar ik vind deze nederlaag niet te wijten aan Jan. Daarvoor drukte de scheidsrechter een te negatieve stempel op de wedstrijd. Die voelde het totaal, maar dan ook totaal niet aan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Flying Tilster schreef:De enige wissel die ik raar vond was Elm voor Svec. Elm kwam vlak voor de verdediging te spelen, terwijl zijn kwaliteiten toch op de positie daarvoor ligt. De wissels ansich waren niet zo heel raar bedacht. Assaidi oogt snel en redelijk balvast. Alleen wilde hij zich vanavond iets "teveel" bewijzen.
Svec was volgens mij niet echt in staat om de gehele 90 minuten uit te spelen. Elm ook niet maar nu konden ze allebei een deel meepakken. Elm kan overigens wel degelijk voor de verdediging. Het is misschien niet die typische breker die Svec wel is maar hij kan best een beetje het spel verdelen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik had gehoopt op een frisse wind, die is achterwege gebleven. De tweede helft was net zo slecht als het hele seizoen al geweest is. Komt bij dat ik helemaal niks begrijp van zijn opstelling met Bak op rechts en Breuer en Dingsdag centraal. Waarom in hemelsnaam geen Bak/Dingsdag en Breuer op rechts of liever nog Janmaat. En waar is onze aankoop Djuric?

Qua opstelling een slechte beurt van de Jonge. Tegen een statisch centraal duo van Groningen was ik ook niet met Sibon begonnen.
E. Kloosterman
Nieuw talent
Berichten: 69
Lid geworden op: 13-09-2009 12:11

Bericht door E. Kloosterman »

Ik vond Koning gewoon heel degelijk spelen gister, vind hem minstens gelijk aan Breuer toch. Daarnaast vond ik de hele verdediging sterk spelen, Bak op rechts was ook een slimme zet. die man heeft toch meer voetballend vermogen dan Breuer en benut de ruimte stukken beter. Jammer dat Dingsdag 1x zijn man laat lopen en zijn frustraties niet in bedwang had. Verder speelde Heerenveen weer fris en aanvallend, iets wat ik onder Trond eigenlijk alleen tegen Ajax heb gezien. Ik kan maar één ding zeggen: we komen er wel. ik heb vertrouwen in Jan de Jonge, geef die man de tijd, dan bouwt hij echt wel weer een leuk team.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Ik zit weer met verbazing sommige reacties te lezen. Zelf vond ik een aantal spelers een klasse beter spelen dan ze onder Trond ooit gedaan hebben (Beerens, Henrique, Bak Nielsen bv). Ook het samenspel was stukken beter, met zo waar een aantal keurige driehoekjes. Een veel groter verschil dan ik had durven hopen!
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Vanavond zit hij bij Studio Voetbal.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Klaas Pier schreef:Ik zit weer met verbazing sommige reacties te lezen. Zelf vond ik een aantal spelers een klasse beter spelen dan ze onder Trond ooit gedaan hebben (Beerens, Henrique, Bak Nielsen bv). Ook het samenspel was stukken beter, met zo waar een aantal keurige driehoekjes. Een veel groter verschil dan ik had durven hopen!
Mee eens, Heerenveen speelde heel redelijk. Maar dat wordt snel vergeten na een nederlaag, en dan kunnen de "bestuur haters" hun gal weer spuwen.
Op naar het volgende seizoen....
fean2506
Bankzitter
Berichten: 152
Lid geworden op: 24-06-2009 21:13
Locatie: Assen

Bericht door fean2506 »

ItFean82 schreef: Mee eens, Heerenveen speelde heel redelijk. Maar dat wordt snel vergeten na een nederlaag, en dan kunnen de "bestuur haters" hun gal weer spuwen.
In deze beide lezingen kan ik mij helemaal vinden. De verdediging stond en is niet echt in de problemen geweest op volgens mij 2 keer na. Er stond voor mijn gevoel veel meer een team en wilde een ieder meer voor mekaar doen. Dat er dan 1 man is die de hele wedstrijd niet consequent is, de scheidsrechter en je hebt het geluk in de afronding niet mee dan verlies je deze wedstrijd. Voor de rest van het seizoen heb ik er weer een stukje meer vertrouwen in gekregen en ben benieuwd wat het volgende week tegen Twente gaat worden... (ook de opstelling :P )
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Overigens een verademing, die persconferentie van JdJ, vergeleken met die van Sollied.
Goed en duidelijk verhaal
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Ik begreep trouwens dat onder Sollied op het laatst nog maar 4 keer (!) per week getraind werd en dat een heleboel spelers een vetpercentage hadden dat 6-8% te hoog was! Ze schrokken ook behoorlijk dat ze nu 2x per dag moesten trainen.
Laatst gewijzigd door El Conde op 13-09-2009 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

IK ga vanavond wel even kijken wat JdJ te zeggen heeft.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

El Conde schreef:Ik begreep trouwens dat onder Sollied op het laatst nog maar 4 keer (!) per week getraind werd en dat een heleboel spelers een vetpercentage hadden dat 6-8% te hoog was! Ze schrokken ook behoorlijk dat ze nu 2x per dag moesten trainen.
Mocht deze informatie kloppen, dan verbaast het me niets. Je hoeft geen voetbalkenner te zijn om te zien dat veel spelers niet fit waren. Op de trainingen werd er ook veel te weinig aan conditietraining gedaan. Het pure loopwerk dus.

De Jonge heeft geen makkelijke taak. Hij wil overschakelen op een andere, meer intensieve speelwijze. En dat met het huidige dubbele programma, waarin weinig tijd is om te trainen.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Is het vetpercentage nu zo belangrijk?? Het gaat erom dat we goed gaan voetballen! Dan hoef je niet zoveel te lopen, dan doet de bal het werk.
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Dat is wel heel kortzichtig. Alsof je niet gewoon topfit moet zijn al profvoetballer....
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

El Conde schreef:Dat is wel heel kortzichtig. Alsof je niet gewoon topfit moet zijn al profvoetballer....
Ben ik helemaal met je eens...maar er staat 6 tot 8% Ik vind dat wel een beetje overdreven. Net of het slechte spel van Heerenveen nu alleen ligt aan deze vetpercentage.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Hielke schreef: Mocht deze informatie kloppen, dan verbaast het me niets. Je hoeft geen voetbalkenner te zijn om te zien dat veel spelers niet fit waren. Op de trainingen werd er ook veel te weinig aan conditietraining gedaan. Het pure loopwerk dus.

De Jonge heeft geen makkelijke taak. Hij wil overschakelen op een andere, meer intensieve speelwijze. En dat met het huidige dubbele programma, waarin weinig tijd is om te trainen.
mischien is dat dubbele programma wel juist fijn om dat je zo in korte tijd vaker speelt en zo die speelwijze eerder vorm kunt geven, alleen voor de spelers zal het zwaar worden ach mischien zijn ze dan ook eerder dat vetlaagje kwijt :D
Voel je niet te klein om groot te denken!!
sta
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 10-12-2008 14:39

Bericht door sta »

Baggerraartje schreef: Ben ik helemaal met je eens...maar er staat 6 tot 8% Ik vind dat wel een beetje overdreven. Net of het slechte spel van Heerenveen nu alleen ligt aan deze vetpercentage.
Het vetpercentage zegt zeker wel iets over de mate van getraindheid. Als je er van uitgaat dat een goed getrainde sporter een vetpercentage van 10-14% heeft maakt die 6-8% extra nogal wat uit. Bovendien betekent het dat iemand van 70 kilo met bijna 5 kilo overgewicht loopt rond te zeulen. Geen wonder dat ze niet vooruit te branden waren.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

UHHH? Als je 10 tot 14 % normaal is en je hebt 6 tot 8 % teveel betekent dat, je dan 6/8% over 10/14% hebt
1 %van 14 is 0,14 8 maal 0,14 is dan 1,12% Dus zat de slechtste speler op hooguit 15,12%

Zo lees ik het dan he? Misschien bedoelen ze heel je gewicht.
Plaats reactie