Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor AMF » 23-12-2010 01:15

Lipton schreef:Ik denk dat Jan een prima trainer is, maar geen coach, het omgaan met mensen gaan hem soms niet heel gemakkelijk af.
En tactisch is hij niet heel bedreven, zijn slimste zet vond ik nog het 1 op 1 spelen tegen Sporting, tegen Liedson 1 op 1 spelen, hoe krijg je het voor elkaar?


Achteraf is dat natuurlijk vrij dom maar ik zie liever een coach die dat probeert dan een coach met de lafheid van Rutten. Die had in die wedstrijd wel zes verdedigers opgesteld.

Met de teamgeest die er op dat moment heerste was er voor De Jonge natuurlijk geen eer te behalen. Ik heb net als jou de indruk dat hij niet altijd even goed kan omgaan met spelers en dat is wel iets waar we behoefte aan hebben met deze selectie. Hij zal absoluut zijn kwaliteiten hebben als trainer maar met een selectie als de onze zal hij nooit potten breken. Deze spelers hebben gewoon een andere benadering nodig dan dat hij heeft/geeft.
AMF
Selectiespeler
 
Berichten: 190
Geregistreerd op: 05-10-2009 16:05
Woonplaats: Utrecht

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor hm_DR88 » 23-12-2010 14:19

Jan de Jonge heeft het lef gehad om een poging te doen om zijn club weer op de rails te zetten. Hij heeft zijn eigen belang daarvoor opzij gezet. De ruïnes achtergelaten door Sollied, konden niet in zo'n korte tijd gerestaureerd worden. Daarbij de dubieuze rol van een aantal "dragende" spelers van het elftal. De Jonge kwam in een positie waar je als clubman niet te benijden bent. Loyaliteit is een eigenschap die je niet moet onderschatten. Ogenschijnlijke succesjes op korte termijn kunnen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Daarna blijven alleen vaak de toppers over waarop je kunt bouwen. Wat mij betreft is Jan de Jonge zo'n topper.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 23-12-2010 21:56

Volledig eens met bovenstaande spreker. Jan heeft zijn nek uitgestoken voor de club en die is er af gegaan. Ik zal VVV-uit nooit vergeten. Toen we bij het stadion een hoopje ellende uit de bus zagen komen dat voor hoofdtrainer moest doorgaan.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Calimero » 23-12-2010 22:09

Hielke schreef:Volledig eens met bovenstaande spreker. Jan heeft zijn nek uitgestoken voor de club en die is er af gegaan. Ik zal VVV-uit nooit vergeten. Toen we bij het stadion een hoopje ellende uit de bus zagen komen dat voor hoofdtrainer moest doorgaan.


Niet alleen de bus uit. Die gehele wedstrijd en de bus weer in was gewoon pijnlijk. Daaruit blijkt echt dat de meeste spelers helemaal geen hart voor de club hebben.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor zweed1 » 23-12-2010 23:09

Het is te prijzen dat hij dat heeft gedaan.

Maar als hij slim was geweest had hij het natuurlijk niet moeten doen. In zo'n chaos zonder rugdekking van een capabele directie en de spelers kennende is het gewoon onverstandig geweest van hem.

Soms is het goed om een duidelijk nee te verkopen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-12-2011 21:56

VVV-Venlo is naarstig op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer na het vertrek van Glen De Boeck. De Limburgse club heeft zijn pijlen nu gericht op Ruud Brood of Jan de Jonge, meldt Voetbal International.
Brood is momenteel werkzaam als hoofdtrainer bij RKC Waalwijk. De oefenmeester zou mogelijk komend seizoen pas de overstap maken naar Venlo.
De Jonge is nu hoofd opleidingen bij SC Heerenveen. Eerder was hij als trainer werkzaam voor onder andere FC Emmen en De Graafschap.
Momenteel staat de A-selectie van VVV-Venlo onder leiding van Will Boessen. De ploeg bezet nu de zeventiende plaats in de Eredivisie
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor vries153 » 20-12-2011 10:49

ik gooi zomaar ff iets in de discussie maar zou het vreemd zijn als J de J vertrekt naar VVV dat Foppe deze functie overneemt.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 20-12-2011 11:11

vries153 schreef:ik gooi zomaar ff iets in de discussie maar zou het vreemd zijn als J de J vertrekt naar VVV dat Foppe deze functie overneemt.


Op zich niet vreemd, maar ik weet niet in hoeverre het realistisch is. Voor zover ik weet doet de Jonge momenteel het beloftenteam en is hij Hoofd Jeugdopleiding. Er zal dan dus een ander voor het beloftenteam moeten komen, dat is namelijk een dagelijkse job. Foppe zal dat dus sowieso niet gaan doen. Misschien dat hij wel het hoofd van de jeugdopleiding zou kunnen worden, maar ook dat lijkt me niet aannemelijk. Daarvoor zou hij namelijk ook bijna elke dag aanwezig moeten zijn. Tenminste, dat lijkt mij wel.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 20-12-2011 12:08

Hopelijk blijft Jan. Volgens mij is hij uitermate geschikt voor zijn huidige functie. Zeker nu de visie van Hansma, om clubmensen op cruciale posities te hebben zitten, gestalte krijgt, zou het jammer zijn als het hoofd jeugdopleidingen vertrekt. Al kan ik me voorstellen dat een aanbieding van eredivisieclub verleidelijk is. Wrang is wel dat uitgerekend in De Koel zijn trainersloopbaan op zeer pijnlijke wijze tot stilstand kwam.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor rust » 20-12-2011 18:42

Jan is een prima waterdrager, die nu prima werk levert voor anderen. Gewoon lekker blijven! Doet het uitstekend in deze functie. Als hoofdtrainer gaat hij weer verzuipen en al helemaal in Venlo. Tenzij ze daar geld hebben voor hele rits nieuwe spelers en een assistent die de broek aan heeft. Wil Boessen is volgens mij een kopie van Jan de Jonge, of andersom.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor heerenveenown » 02-07-2012 19:18

Leeuwarder Courant daar staat in dat De Jonge ook bij de selectie is gehaald.
Hij zit niet op de bank, maar ze zitten elkaar wel op de lip. De Jonge houd Van Basten onder andere op de hoogte van de Jeugd.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor xander » 04-11-2012 21:19

Vertrekt aan het eind van het seizoen, wil weer hoofdrainer zijn.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 04-11-2012 21:43

Begrijpelijk, maar wel jammer voor ons. Clubmannen als De Jonge kun je er niet genoeg hebben. Als ik me niet vergis heeft hij sinds hij flopte als interim-trainer uitstekend werk verricht op jeugdgebied. Prima kerel, die Jan.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Surhuisterveen » 04-11-2012 21:46

Ik vind hem nogal een norse, eigengereidde man maar hij zal zijn kwaliteiten wel hebben.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Knipecity » 04-11-2012 21:47

xander schreef:Vertrekt aan het eind van het seizoen, wil weer hoofdrainer zijn.

Ben niet zo'n fan van de persoon Jan de Jonge. Als trainer kan ik hem niet goed beoordelen, eigenlijk alleen op zijn interim periode en dat was niet best.
Hij wil weer in zo'n omgeving werken als hij met Verbeek had, maar dat rijmt weer niet zo met zijn hoofdtrainerschap, toch?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 04-11-2012 21:53

Jan beoordelen op zijn interim-periode vind ik niet fair. De selectie was toen ziek. De manier waarop de spelers hem hebben laten vallen in Venlo vind ik één van de schandaligste vertoningen die ik me als supporter kan herinneren. Daar kan ik me nog steeds kwaad over maken, die 3-0 na een kwartier. Uit clubliefde stak hij zijn nek uit, terwijl iedereen al zag aankomen dat er geen eer aan te behalen was. Het is verstandig geweest om de luwte op te zoeken. Hij is inderdaad wat nors en eigengereid, maar als je met hem staat te praten valt dat best mee. Net als Verbeek een gedreven man met een duidelijke visie. Lak aan wat anderen van hem vinden. Dat hij de club verlaat, vind ik daarom een aderlating. Maar ik hoop van harte dat hij slaagt bij zijn tweede kans als hoofdtrainer.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lardy » 04-11-2012 22:00

Ik denk dat het succes van de beloftes een groot gedeelte op het conto van de Jonge mag komen. Op trainingen is hij erg fel en eist erg veel van de spelers. Ik vond het geweldig dat wij zo'n man rond de selectie hadden lopen naast een van Basten, Herder en al die andere oud profs. Jammer dat hij vertrekt, hopelijk halen ze een nieuwe trainer voor de beloftes en niet weer intern gaan schuiven.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lipton » 04-11-2012 22:14

Lardy schreef:Ik denk dat het succes van de beloftes een groot gedeelte op het conto van de Jonge mag komen. Op trainingen is hij erg fel en eist erg veel van de spelers. . Jammer dat hij vertrekt, hopelijk halen ze een nieuwe trainer voor de beloftes en niet weer intern gaan schuiven.


Ik weet niet of dat wel echt zo is, want vorig jaar speelden de beloftes echt super slecht voetbal. Dat was alleen een beetje de lange bal spelen. Dit jaar is het qua restultaat een stuk beter, helaas heb ik dit seizoen nog niet kunnen kijken. Maar veel belovend is het zeker!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-11-2012 22:29

Misschien een plekje vrij voor Sibon of heeft die andere ambities ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lardy » 04-11-2012 22:37

Feanfan 1 schreef:Misschien een plekje vrij voor Sibon of heeft die andere ambities ?


Lijkt mij totaal ongeschikt als trainer. Geen motiverend spreker en op EL hoor ik hem nou niet vaak zinnige dingen zeggen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lipton » 04-11-2012 22:38

Lardy schreef:[Geen motiverend spreker


Als je spelers moet gaan motiveren is het einde ook wel zoek...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 05-11-2012 11:24

Lipton schreef:Als je spelers moet gaan motiveren is het einde ook wel zoek...


Ik weet niet wat volgens jou in de omschrijving van een ideale trainer moet staan. Maar motiverend staat wat mij betreft in de top 3 van belangrijkste eigenschappen van een goede trainer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Knipecity » 05-11-2012 11:44

Lipton je overschat voetballers. Sommige mensen hebben wel een enorme innerlijke drive om altijd het gras op te vreten, maar niet iedereen en dan is een trainer die spelers op en top gemotiveerd het veld in kan sturen wel prettig.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Blizzard » 05-11-2012 11:49

Resultaten van een jeugdteam zeggen mij weinig. Het gaat op dat niveau namelijk vooral om het individu. Zo'n 10 jaar geleden hadden we ook een belofteneltal dat kampioen werd. Toch is daar vanuit volgens mij geen enkele speler doorgebroken in het eerste elftal van Heerenveen. Natuurlijk is het wel belangrijk dat er gevoetbald wordt vanuit een herkenbare speelwijze maar je moet een trainer van de beloften vooral beoordelen op de mate waarin de individuele spelers zich ontwikkelen.

Het is voor mij een beetje lastig om Jan de Jonge te beoordelen op zijn werk binnen de jeugdopleiding aangezien ik niet echt een watcher ben maar de geluiden die ik hoor zijn positief. Misschien dat zo'n rol op de achtergrond ook wat meer past. Als hoofdtrainer vond ik hem toch erg tekort komen in zijn presentatie, met name tijdens zijn interim periode bij Heerenveen. Ik moet daarbij wel toegeven dat het een bijzonder zware klus was maar als je zelf ook continu stijf van de stress staat dan is zo'n job ook gedoemd te mislukken.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Flamingo » 05-11-2012 13:35

Met johnny janssen hebben we een geweldig alternatief voor de beloften. Daarnaast ben ik zelf teleurgesteld
dat Jan de Jonge weg gaat. Doet enorm goed werk met de jeugdopleiding en de beloften. Hij probeert ook vernieuwing
uit in het beleid. Erg sterke persoonlijkheid en echt goede clubman.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lipton » 05-11-2012 14:54

Blizzard schreef:Resultaten van een jeugdteam zeggen mij weinig. Het gaat op dat niveau namelijk vooral om het individu. Zo'n 10 jaar geleden hadden we ook een belofteneltal dat kampioen werd. Toch is daar vanuit volgens mij geen enkele speler doorgebroken in het eerste elftal van Heerenveen. Natuurlijk is het wel belangrijk dat er gevoetbald wordt vanuit een herkenbare speelwijze maar je moet een trainer van de beloften vooral beoordelen op de mate waarin de individuele spelers zich ontwikkelen.


Mee eens, toch zeggen de resultaten wel wat natuurlijk. De C1 werd twee seizoenen geleden kampioen, en dat zie je nu weer terug aan de B1 die mee draaien in de top. Maar bij de beloftes is dat inderdaad weer anders.
Een speelwijze is voor de ontwikkeling van een speler toch belangrijk. Afgelopen seizoen speelden de beloftes vooral met de lange bal, snel spelers als Fazli, Valpoort en andere snelle aanvallers in stelling brengen. Daardoor kwamen middenvelders als Kainz en van Anholt maar weinig aan voetballen toe. Die moesten vooral gaten dicht lopen en balafpakken in de omschakeling.
Vooral z'n jongen als Kainz is daardoor stil komen staan in zijn ontwikkeling.
Ik weet niet hoe de beloftes dit seizoen voetballen omdat ik ze nog niet heb zien spelen. Maar ik hoop dat er (veel) meer voetbal in zit. Puur omdat er een paar hele talentvolle spelers bij zitten.

Otsje P schreef:Ik weet niet wat volgens jou in de omschrijving van een ideale trainer moet staan. Maar motiverend staat wat mij betreft in de top 3 van belangrijkste eigenschappen van een goede trainer.


Daar sla je plank toch echt mis. Elke speler in het profvoetbal is normaal gesproken gemotiveerd om te voetballen. Zeker bij Heerenveen zijn spelers gemotiveerd.
Een trainer hoeft eigenlijk een speler / team alleen maar te begeleiden in zijn / hun ontwikkeling. Daarbij is inspireren veel belangrijker dan motiveren.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 05-11-2012 16:19

Lipton schreef:Daar sla je plank toch echt mis. Elke speler in het profvoetbal is normaal gesproken gemotiveerd om te voetballen. Zeker bij Heerenveen zijn spelers gemotiveerd.
Een trainer hoeft eigenlijk een speler / team alleen maar te begeleiden in zijn / hun ontwikkeling. Daarbij is inspireren veel belangrijker dan motiveren.


Jij mag denken dat ik dan de plank mis sla, maar we zijn toch met zijn allen niet blind? We zien toch vaak genoeg een aan tal spelers op het veld staan die niet tot het gaatje gaan? Die moet je dus zien te motiveren om een stapje extra te doen. Gemotiveerde ploegen en spelers blijken veel meer te kunnen dan ze over het algemeen laten zien. Sommige trainers krijgen het voor elkaar om spelers voor zich door het vuur te laten gaan.

Hoe veel spelers zijn er wel niet, die een goed langdurig contract in de wacht slepen en vervolgen nooit meer tot het gaatje gaan. Behalve dan misschien in hun laatste contractjaar.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 06-11-2012 09:01

Lees nu dat de Jonge aangeeft dat de berichtgeving ietwat voorbarig is. Hij zit in zijn laatste contractjaar, en ze hebben nog niet gesproken over verlenging. Hij geeft aan dat hij dus alle opties open houdt, ook verlenging van zijn verblijf hier. Hij vindt duidelijkheid en continuïteit belangrijk, en ik heb het gevoel dat het indirect een beetje een "steek" is naar de directie. Je hoofd opleidingen is een belangrijke man binnen de organisatie. Als je hem belangrijk genoeg vindt, dan zorg je dat je hem niet het gevoel gaat geven dat hij niet gewenst is. Zeker omdat er altijd clubs bij hem aan zullen blijven kloppen voor het hoofdtrainerschap.

Binnenboord houden deze man!
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Zola » 06-11-2012 09:24

Jan de Jonge wordt niet als plezierig ervaren door zijn mede trainers. Ook de manier van communiceren tov andere medewerkers ed is verruit onplezierig en meer als horkerig. Men noemde Verbeek een hork qua communicatie, Jan de Jonge wint dit op punten. Veel geschreeuw en weinig wol.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Calimero » 06-11-2012 09:25

Ik zie hem nog wel naar DKV vertrekken, daar voelt 'ie zich wat meer op zijn plek gok ik zo.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron