Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 06-02-2010 09:31

De macht van de spelersgroep, zo werkt dat. Dingsdag en Väyrynen lagen knetterend overhoop met De Jonge. Gefrustreerde bankzitters, maar als ex-aanvoerder en routinier toch twee spelers met aanzien in de groep. Dan krijg je ontevredenheid, gezaag aan de stoelpoten en twee kampen binnen de selectie.

Er is als trainer dan maar één manier om te overleven: resulataten boeken. En eerlijk is eerlijk, dat die er niet kwamen ligt ook deels aan De Jonge zelf.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor ALS 26.000 » 06-02-2010 09:45

Jan is gewogen en te licht bevonden. Feit is dat hij te weinig resultaten heeft gehaald en de spelersgroep was evenmin overtuigd van zijn kunnen.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-02-2010 10:01

En door hun gestook (Sibon en Dingsdag) staan ze vanavond als beloning weer in de basis? Laat ze lekker verpieteren op de bank zou ik zeggen. Wie zo omgaat met een clubman.........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Baggerraartje » 06-02-2010 10:03

Ik hoop alleen dat hij na het weekend zich wel lekker een beetje terugtrekt! Tis misschien een prima clubman, maar als je straks weken na je opstappen nog iedere keer commentaar gaat geven over wel of niet...help je Heerenveen ook niet mee!
Hij heeft zijn kans gehad en het is niks geworden...jammer! Helaas hebben we geen tijd om te treuren. We moeten vooruit en dus mag Everse het nu laten zien!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Superfries88' » 06-02-2010 11:09

Heerenveen rules schreef:En door hun gestook (Sibon en Dingsdag) staan ze vanavond als beloning weer in de basis?


Sibon misschien wel, maar als je de berichtgeving moet geloven (zie o.a. clubsite) zit Dingsdag vanavond gewoon op de bank. Volkomen terecht wat mij betreft. Heeft blijkbaar een grote mond en als het op waarheid berust prima, maar laat het verdorie op het veld ook zien dan. Hij is blijkbaar mede zo ontevreden door zijn reserverol, mag in Venlo dan eens spelen en speelt dan een beroerde partij van hier tot aan Tokio. Tsja, daarmee maak je je natuurlijk niet geloofwaardiger.

Prima interview. Natuurlijk kun je over bepaalde zaken discussiëren, maar hij is wel eerlijk door ook een flinke portie zelfkritiek tevoorschijn te halen. En hij is misschien geen tactisch meesterbrein, ook door aan de slag te gaan met basistechniek moet je een eind kunnen komen. Dat dit niet is gelukt, dat is ook de spelersgroep voor een heel groot deel te verwijten. Ik hoop dat ze het onder Everse wel laten zien en wie niet mee wil, die moet maar voelen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Flying Tilster » 06-02-2010 11:15

Maar als je merkt dat een Dingsdag dusdanig ontevreden is dan flikker je hem toch naar de beloftes?
Dan geef je tenminste een signaal af.

Dat JdJ in een moeilijke situatie voor de groep kwam te staan is bekend. Maar waar ik me vooral aan erger bij hem is dat hij blijft volharden in een spelsysteem wat niet werkt. Houd dan niet eigenwijs vast aan het systeem, maar wijzig dat.
Je moet het systeem spelen wat past bij de spelers die je hebt. En dat heeft hij niet gedaan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Peter11 » 06-02-2010 11:25

Flying Tilster schreef:Maar als je merkt dat een Dingsdag dusdanig ontevreden is dan flikker je hem toch naar de beloftes?
Dan geef je tenminste een signaal af.

Dat JdJ in een moeilijke situatie voor de groep kwam te staan is bekend. Maar waar ik me vooral aan erger bij hem is dat hij blijft volharden in een spelsysteem wat niet werkt. Houd dan niet eigenwijs vast aan het systeem, maar wijzig dat.
Je moet het systeem spelen wat past bij de spelers die je hebt. En dat heeft hij niet gedaan.


Helemaal met je eens Flying Tilster
Peter11
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 04-02-2010 22:16

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor ALS 26.000 » 06-02-2010 11:56

Heb de wedstrijd live gezien en ik had niet het idee dat Dingsdag nou het grootste drama was in Venlo. Dat probleem lag vooral aan de zijkanten en bij Bak.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Kipy21 » 06-02-2010 13:03

Dingsdag stond bij de 3-0 volledig verkeerd opgesteld. Ik geloof niet eens zozeer dat Vayrynen het probleem was, die had meer last van blessures. Maar valt me van Sibon wel tegen..

Verder ook verontrustend dat er vanuit de club naar spelers werd toe gefluisterd dat de Jonge zijn tactisch vermogen niet goed genoeg was. Ik zou wel eens willen weten welke mensen hier voor verantwoordelijk zijn.

Ik mijn ogen is Jan toch een soort held! Want nu komt de waarheid boven, dat het gewoon dramatisch gaat met onze club, en dat zelfs mensen binnen de club de trainer tegen werken.
Kipy21
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 10-01-2010 00:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor trainer » 06-02-2010 14:14

Baggerraartje schreef:Ik hoop alleen dat hij na het weekend zich wel lekker een beetje terugtrekt! Tis misschien een prima clubman, maar als je straks weken na je opstappen nog iedere keer commentaar gaat geven over wel of niet...help je Heerenveen ook niet mee!
Hij heeft zijn kans gehad en het is niks geworden...jammer! Helaas hebben we geen tijd om te treuren. We moeten vooruit en dus mag Everse het nu laten zien!


Jan is inmiddels onderweg naar Mexico voor een paar weken vakantie. Dus Jan weet heel goed wat hij doet. Ik vind het niet meer dan normaal dat hij nu - deze week - nog wel wat heeft laten horen over zijn beslissing. Is toch wat vreemd als je de beslissing neemt en totaal niks meer laat horen. Maar hij is inmiddels met vakantie, verstandige beslissing.
Avatar gebruiker
trainer
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 27-08-2009 14:59
Woonplaats: De Gaastmar

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Gekko » 06-02-2010 14:40

Waar tafels staan wordt aan poten gezaagd. Vaak door de stoelen eromheen die zelf graag tafel willen worden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor J'88 » 06-02-2010 22:02

Nou Jan jonge, het moge duidelijk zijn dat enkele spelers ons de laatste maanden behoorlijk hebben laten zitten.

Ineens zit er wel strijd en beleving in.
J'88
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 23-03-2009 21:41

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-02-2010 23:22

Zuur voor de Jonge dit resultaat. Ik hoorde dat Sibon op El schijnt gezegd te hebben dat hij samen met Breuer, Dingsdag en nog een speler verantwoordelijk was voor het vertrek van de Jonge......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Frisian Hellcat » 06-02-2010 23:28

Heerenveen rules schreef:Zuur voor de Jonge dit resultaat. Ik hoorde dat Sibon op El schijnt gezegd te hebben dat hij samen met Breuer, Dingsdag en nog een speler verantwoordelijk was voor het vertrek van de Jonge......

Niet zo direct, maar het kwam er inderdaad wel op neer. Voor het fragment: http://www.eredivisie.nl/video/autoplay/25449/sibon_na_sc_heerenveen-fc_utrecht.html
Frisian Hellcat
Selectiespeler
 
Berichten: 384
Geregistreerd op: 31-01-2009 21:40
Woonplaats: Ljouwert

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Flying Tilster » 06-02-2010 23:30

J'88 schreef:Nou Jan jonge, het moge duidelijk zijn dat enkele spelers ons de laatste maanden behoorlijk hebben laten zitten.

Ooit wel eens aan gedacht dat JdJ een matige trainer is en een tactisch onbenul? Daar zou ik als speler ook niet vrolijk van worden. Het mag dan een clubman in hart en nieren zijn, maar het was voordat hij aangesteld was toch al duidelijk dat hij het niet zou redden.


[quote="J'88]Ineens zit er wel strijd en beleving in.[/quote]

Hier heb je wel weer gelijk in.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor klaas kist » 07-02-2010 03:50

Heerenveen rules schreef:Zuur voor de Jonge dit resultaat. Ik hoorde dat Sibon op El schijnt gezegd te hebben dat hij samen met Breuer, Dingsdag en nog een speler verantwoordelijk was voor het vertrek van de Jonge......

Nee, hij werd geconfronteerd met een artikel in de LC waarin De Jonge ongenuanceerd uithaalde naar o.a. Sibon.
De manier waarop hij antwoordde, deed overigens vermoeden dat ie de stresskip wel een beetje zat was.
Maar dat is mijn eigen interpretatie.

Leeuwarder Courant schreef:"Dat ik het tactisch niet goed zou kunnen, die geluiden zijn me bekend", aldus De Jonge, "ik weet waar dat vandaan komt." Dat de selectie door clubmensen beinvloed is, is helder. "Lijkt me wel. Daar ga ik nog wel wat mee doen."

Is dit een dreigement? Gaat ie een waterpistool kopen? Wat is ie in hemelsnaam van plan dan?

Had ie voor het geven van dit interview niet even tot 10 kunnen tellen?
Vlak voor de wedstrijd nog even een bommetje onder de spelersgroep leggen? Clubman?
Sollied (met medeweten van Jan gewipt) houdt zich in interviews zelfs nu nog in.
Het emotionele (hoe begrijpelijk ook) artikel in de LC bewijst hoe ongeschikt Jan als trainer was.
De hele toestand is met De Jonge op de loop gegaan. Helaas.
Jan geeft met dit stuk ongewild zijn kritikasters gelijk.

Ook als de spelersgroep hem had gesteund, was zijn ontslag onontkoombaar geweest trouwens.
Al zal Yme dat ongetwijfeld nog steeds anders (willen) zien, maar die heeft dan ook vicieuze cirkels in zijn ogen.

Misschien had de directie De Jonge tegen zichzelf in bescherming moeten nemen, ik weet het niet.
Jan heeft zichzelf in elk geval flink beschadigd. Misschien zelfs wel onmogelijk gemaakt.

Helaas (of beter gelukkig) is inzet alleen geen garantie voor succes in het leven.
Zie bijvoorbeeld hoe Bak Nielsen voetbalt. Al die bulten en gaten in ons veld komen van hem!
Herinner me nog een wilde sliding met daarna een onhandige valpartij van hem in onze 16 meter.
Hij deed werkelijk alles synchroon met Breuer, die 4 meter voor hem aan het verdedigen was.
Vermakelijk, lief bijna, maar zijn eigen man scoorde wel meteen een goal toen.
klaas kist
Selectiespeler
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 06-07-2007 16:46

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Blizzard » 07-02-2010 12:44

Een hoofdtrainer zal op een bepaalde manier ook respect af moeten dwingen naar een groep toe. Als je voortdurend de verkeerde tactische keuzes maakt, verbaal niet bepaald sterk bent, geen grote status hebt en geen resultaten boekt zal een spelersgroep op een gegeven moment ook schoon genoeg van je krijgen. Of je nu toevallig clubman bent, of niet. Dat lijkt me heel logisch.

Natuurlijk kun je de spelers ook wat verwijten, zeker in die wedstrijd tegen VVV maar ik kan me niet voorstellen dat ze de Jonge geen eerlijke kans gegund hebben aan het begin van zijn dienstverband.

Ik had het hem best gegund maar hij is gewoon gewogen en te licht bevonden.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Skopperij » 07-02-2010 13:08

De directie had genoeg van Sollied en wellicht hebben ze Jan de Jonge iets te impulsief van stal gehaald. Natuurlijk, JDJ is een echte clubman en ze kenden hem van haver tot gort. Achteraf was enige verdieping in hoe Jan de Jonge als hoofdtrainer functioneert wenselijk geweest, want daar wisten ze kennelijk niets van.

Bij Heerenveen hadden ze het kunnen weten trouwens. Als trainer van De Graafschap bezweek Jan de Jonge letterlijk onder de druk van degradatievoetbal. Mensen die hem daar van dichtbij meemaakten, schrokken zich een hoedje van zijn overspannenheid.

Aldus Hugo Borst in zijn column. Hij schetst hier een herkenbaar en voorstelbaar beeld, met die kennis in het achterhoofd had de directie best iets mogen doen.

Ik reken Jan de Jonge als persoon niets aan trouwens. Hij heeft zijn stinkende best gedaan, maar het lukte niet.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Gekko » 08-02-2010 09:09

Dingsdag: "We hebben De Jonge niet weggestemd"
Jan de Jonge is niet door de spelersgroep van sc Heerenveen weggestemd als hoofdtrainer, zoals een artikel in de Leeuwarder Courant suggereerde. Dat zegt verdediger Michael Dingsdag maandag in De Telegraaf.

Volgens de regiokrant waren Dingsdag en Gerald Sibon de breinen achter het plan om het vertrouwen in De Jonge op te zeggen. "Ik zit in de spelersraad, maar daar zitten ook Christian Grindheim en Michel Breuer in. Zij werden in dat artikel niet genoemd", zegt Dingsdag.

"Na de wedstrijd tegen VVV hebben we met de spelers gesproken. Met de uitkomst, die intern blijft, zijn we naar de directie gegaan. Daar was De Jonge ook bij aanwezig. Daarop is hij zelf opgestapt; er is dus geen sprake van dat we hem weg hebben gestemd."

Naar aanleiding van het artikel bekogelde Diingsdag de betreffende journalist voor de wedstrijd tegen FC Utrecht met een blikje energiedrink. "Maar ik heb hem niet geraakt. Na de wedstrijd tegen FC Utrecht heb ik hem mijn excuses aangeboden en hij heeft deze aanvaard. Daarmee is de kous af", aldus de verdediger.
voetbalprimeur.nl

Sibon: 'Onzin dat Dingsdag en ik trainer wegwerkten'
LC | Gepubliceerd op 08 februari 2010, 08:41
HEERENVEEN -
,,Het is klinkklare onzin dat Michael Dingsdag en ik de trainer eruit gewerkt hebben'', stelt Heerenveenspits Gerald Sibon. ,,Er is helemaal geen stemmingsronde binnen de spelersgroep geweest.''

Sibon, woordvoerder van de spelersraad, doet zijn verhaal in de sportbijlage van de Leeuwarder Courant van maandag. Hij kwam aan het woord na de wedstrijd tegen FC Utrecht van zaterdag, waarin hij twee doelpunten maakte. ,,Maar ik vind niet dat we nu ineens zoveel beter speelden.''
lc.nl

Is er een verschil tussen wegstemmen en zeggen dat je het in deze trainer niet meer ziet zitten?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 08-02-2010 09:33

Vermoedelijk heeft Dingsdag aan de directie laten weten De Jonge een geweldige trainer te vinden, met wie de spelers nog jáááren doorwillen en voor wie ze al die tijd door het vuur zijn gegaan.

Ja, en toen stapte Jan plotseling op. Vreemd.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 08-02-2010 09:54

Uitkomst van het beraad van de spelers zou kunnen zijn dat niet iedereen vertrouwen meer had in een verdere samenwerking met Jan de Jonge c.s. Dat is wel degelijk iets anders dan een stemming. Jan had vorige week in een artikel op de officiele site http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=42457/contentid=12186 al aangegeven dat de technische staf niet het beste uit deze groep naar boven haalde. Dus ik vermoed dat Jan simpelweg de eer aan zichzelf heeft gehouden en de opdracht heeft teruggegeven.
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor teamplayer » 09-02-2010 11:18

Gert Heerkes wordt de wacht aangezegt door Heerenveen, volgens VI
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Frisian Viking » 27-02-2010 21:05

Nou Jan. Je had toch gelijk. Hard blijven werken, daar draait het om. Iets wat deze spelersgroep duidelijk vreemd is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 28-02-2010 13:40

Jan zat gisteravond met een door de Zuid-Amerikaanse zon gebruind gezicht in de skybox bij Yme Kuiper. Onbewust zat ik af en toe op zijn lichaamstaal te letten; hij bekeek de wedstrijd vrij emotieloos. Ik ben benieuwd wat zijn gedachten waren bij het aanzien van dit zooitje ongeregeld.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Ebiede » 28-02-2010 15:02

Hielke schreef:Jan zat gisteravond met een door de Zuid-Amerikaanse zon gebruind gezicht in de skybox bij Yme Kuiper. Onbewust zat ik af en toe op zijn lichaamstaal te letten; hij bekeek de wedstrijd vrij emotieloos. Ik ben benieuwd wat zijn gedachten waren bij het aanzien van dit zooitje ongeregeld.


Bevestigd alleen al wat hij wist. Uiterlijk zal het vrij emotieloos zijn geweest, maar het doet hem wel pijn.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor El Conde » 28-02-2010 16:49

Ach, dat vraag ik me af. Waarschijnlijk denkt Jan, zie je nou wel, ik had gelijk. Dat doen de meeste mensen namelijk.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Gekko » 28-02-2010 20:22

Jan had ook gelijk door lekker op vakantie te gaan.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Frisian Viking » 28-02-2010 23:16

Gekko schreef:Jan had ook gelijk door lekker op vakantie te gaan.

Kan me goed voorstellen dat je na enkele maanden met de heren vedettes te hebben gewerkt aan vakantie toe bent.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Wolliepoly » 22-12-2010 22:12

de terug blik van Jan de Jonge over zijn crisismanagment cq Hoofdtrainerschap.

Sport woensdag, 22 december 2010

Jan de Jonge: op verkeerde moment op verkeerde plaats

Vijf maanden lang is Jan de Jonge bij sc Heerenveen, als opvolger van de ontslagen Trond Sollied, in functie als interim-trainer. Op maandag 3 februari van dit jaar geeft de 47-jarige Heerenvener, die sinds medio 2008 werkzaam is bij de club als hoofd opleidingen, de opdracht terug aan het bestuur. Hij is er niet in geslaagd de ploeg uit het sportieve dal te halen.
In zijn kantoor in het Abe Lenstrastadion blikt De Jonge terug op 2010. Er is slechts één ding dat herinnert aan de tijd dat hij hoofdtrainer was. Op de grond staat een lijst van twintig centimeter bij twee meter met daarin de selectie van Heerenveen op voetbalplaatjes zoals die werden uitgegeven door Albert Heijn. Mét De Jonge. ,,Als ik dan toch hoofdtrainer moest zijn, dan wilde ik dat wel in de periode dat de AH-plaatjes uitkwamen”, zegt Jan de Jonge quasi nonchalant. Zo staat hij momenteel weer in het leven. In een monoloog kijkt Jan de Jonge terug op een bijzonder jaar, zonder overigens in details te willen treden.

Het was een enerverend jaar. Ik heb geen moment spijt gehad van de keuze om er in te stappen. Ik heb nooit spijt en dat moet je ook niet hebben. Ik was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Ik wilde graag dingen opbouwen en verbeteren. Het is een periode waar je als club doorheen moet om een stap voorwaarts te kunnen maken. Helaas heeft het niet zoveel opgeleverd. Als dat dan niet lukt, dan ben je niet geschikt. Dat moet je op zo’n moment onder ogen zien.
We hadden te maken met behoorlijke tegenslagen. Het elftal draaide niet en het verwachtingspatroon was hoog. Daarnaast heb je met heel veel factoren te maken binnen de club. Factoren waar je geen invloed op kunt uitoefenen. En als dan alles tegelijk komt, dan is het tij niet te keren. Soms lopen de dingen zoals ze lopen. Het was een momentopname. Maar wel een hele onwerkelijke periode. We zaten nog in de Europa League en hebben in die vijf maanden enorm veel wedstrijden gespeeld. Tijd om te trainen was er nauwelijks.

Het is allemaal zo snel gegaan en binnen de kortst mogelijke keren was het al gebeurd. Het is nu alweer bijna een jaar geleden. Ik heb een vakantie geboekt naar Mexico om daar alles in alle rust even op een rijtje te zetten. En om wat dingen over boord te gooien. Ik heb het goed geanalyseerd en zal er geen waardeoordeel over geven, omdat het al te lang geleden is. Maar het is wel een ervaring en je moet er voor jezelf de positieve dingen uithalen.
Of ik beschadigd ben? Dat lijkt me logisch. Ik wist dat het Russisch roulette zou worden, dus daar hoor je me niet over, maar het hoofdtrainerschap hoefde op dat moment voor mij even niet meer. Trainer zijn is geweldig mooi werk. Tenminste, als je kijkt naar de dingen die wél lukken. Maar als het niet lukt, dan is het een stuk minder. Ik loop nergens voor weg en hoef me ook nergens voor te schamen. Je hebt de meeste last van hoe anderen denken. Dat zij zo.”
Het is ook niet slecht een frisse start te maken. Het is ook geen wet van Meden en Perzen dat ik op de voorgrond moet. Maar het is ook niet gezegd dat ik nooit meer op het veld zal staan. Daar liggen in mijn ogen toch mijn grootste kwaliteiten. Een clubhopper ben ik niet. Vroeger was er bij mij sprake van blinde ambitie, maar er zal heus wel weer eens een kans komen om het ergens te kunnen laten zien.

Datzelfde geldt nu ook om het bij Heerenveen als hoofd opleidingen achter de schermen te laten zien. Het was niet zo dat ik per se weg hoefde. Ik ben niet rancuneus en heb zonder aanzien des persoons de draad weer opgepakt. Maar ik kijk wel anders tegen de voetbalwereld aan. Toen ik bij De Graafschap kampioen werd, denk je dat je de hele wereld aan kunt. Nu sta ik daar toch wat genuanceerder in.
Het is een aparte ervaring om niet elk weekeinde meer een wedstrijd te hebben. Maar er is genoeg werk aan de winkel bij de jeugd van Heerenveen. We moeten met elkaar de schouders eronder zetten. We zijn op het gebied van trainers en begeleiding op de goede weg. Ook als het gaat om de samenwerking met Emmen. Het doel is het opleiden van talentvolle jeugd, want dat is belangrijk voor de club. Dat kan alleen in een stabiele organisatie en daar kan ik een rol bij spelen.”

bron: Friesch Dagblad digitaal.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lipton » 23-12-2010 00:18

Ik denk dat Jan een prima trainer is, maar geen coach, het omgaan met mensen gaan hem soms niet heel gemakkelijk af.
En tactisch is hij niet heel bedreven, zijn slimste zet vond ik nog het 1 op 1 spelen tegen Sporting, tegen Liedson 1 op 1 spelen, hoe krijg je het voor elkaar?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten