Filip Đuričić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Gekko » 01-01-2010 20:33

Zo'n ploeg als Twente valt met zijn allen aan en verdedigt met zijn allen. Dat gebeurt bij Heerenveen nog niet in die mate. Het gaat veel meer op de invulling van de taak dan het aantal middenvelders en aanvallers. Zo'n jongen als Stoch verzet veel verdedigend werk (meer dan Beeresn of Assaidi), ook Perez doet zijn verdedigende werk (meer dan Mika) en zelf Ruiz verdedigt vol mee terug.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Blizzard » 01-01-2010 21:31

Perez doet helemaal niet veel verdedigend werk. Vaak blijft hij gewoon hangen . Ook om tactische redenen: vaak staat hij dan frank en vrij op een centrale positie als ze de bal weer terug hebben. Maar ja, daar staat de verdediging wél goed. Hier moet nog van alles gebeuren om het op een normale manier te laten functioneren.

De vleugelspelers doen inderdaad wel vaak hun verdedigende werk als het nodig is. Maar waarom zouden Beerens en Assaidi dat bijvoorbeeld niet kunnen? Geef ze een schop onder de kont als het nodig is.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Janneman » 01-01-2010 23:33

Blizzard schreef:De vleugelspelers doen inderdaad wel vaak hun verdedigende werk als het nodig is. Maar waarom zouden Beerens en Assaidi dat bijvoorbeeld niet kunnen? Geef ze een schop onder de kont als het nodig is.


In principe heb je daar een deel van het probleem. Als de spelers meer samen werken en aangepakt worden heb je indirect een team dat beter presteerd. Nu staat er een elftal wat niet doet wat ze moeten doen. Met het oog op deze situatie is het misschien geen gek idee een nieuwe speler te brengen als Duricic die wel datgene doet wat er verlangt wordt.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Gekko » 02-01-2010 09:54

Perez doet wel nuttig verdedigend werk. Laatst bij RTL7 lieten ze daar wat fragmenten vann zien. Je denkt "hij doet niets" maar hij staat steeds zo dat hij de weg naar een van de middenvelders afsnijdt. Maar het klopt dat hij niet op de bal of de man gaat jagen. Het is bij hem een paar stapjes verzetten om dan een afspeelmogelijkheid af te schermen. Voetbal is voor een groot deel een denksport en zo'n jong talent als Djuricic zal daarin nog veel moeten leren.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor BK2007 » 02-01-2010 12:47

Janneman schreef:In principe heb je daar een deel van het probleem. Als de spelers meer samen werken en aangepakt worden heb je indirect een team dat beter presteerd. Nu staat er een elftal wat niet doet wat ze moeten doen. Met het oog op deze situatie is het misschien geen gek idee een nieuwe speler te brengen als Duricic die wel datgene doet wat er verlangt wordt.


Klopt wat je zegt. Dat het zo wisselvallig baart me echter zorgen. Niet altijd zijn spelers consequent in het uitvoeren van hun taken. Jan de Jonge heeft dat ik al meerdere malen verzucht dat hij er maar flauw van wordt als de taken niet goed worden uitgevoerd. Zo'n opmerking maakt wel duidelijk dat de TS er druk mee bezig is maar dat de spelers het domweg niet goed oppikken en dat is een kwalijke zaak.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Voorstopper » 02-01-2010 16:15

Stukje op FeanOnline.
Djoric: 'Djuricic dit jaar belangrijke speler bij Heerenveen'

Filip Djuricic is eind januari speelgerechtigd voor SC Heerenveen. De 17-jarige middenvelder wordt een grote toekomst voorspeld door menig voetbalkenner. Milovan Djoric, oud-bondscoach van Joegoslavië, verwacht dat Djuricic dit jaar gaat uitgroeien tot één van de sterkhouders bij Heerenveen.

'Iedereen in Servië heeft kunnen zien wat voor potentieel Djuricic heeft', zegt Djoric tegenover Sportske.net. 'Hij is een juweel van een voetballer en heeft een sterke persoonlijkheid. Ik denk dat hij bij Heerenveen snel zal uitgroeien tot een belangrijke speler en ik voorspel dat hij dit jaar zijn debuut gaat maken bij Servië.'

Djuricic traint al enkele maanden mee met de selectie van SC Heerenveen en kan binnenkort zijn debuut maken. 'Ik hoop in februari een kans te krijgen in het eerste elftal. De Nederlandse competitie is een aanvallende competitie en dat is ook de reden waarom ik voor Heerenveen heb gekozenen. Daarnaast ook omdat Sulejmani hier heeft gespeeld', aldus Djuricic.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Gekko » 02-01-2010 16:28

Het wordt hoe dan ook spannend. Hoe goed is hij, maakt hij het waar, profiteert het team en worden we de kampioen met een recordlaag aantal punten? Dat laatste niet maar laten we hopen dat we weer een briljantje hebben. Is straks oo financieel wekom na al die kostbare net niet en helemaal niet aankopen van dit en vorig seizoen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Kibalko » 02-01-2010 17:18

In het stukje valt op dat hij al enkele maanden met de selectie meetraint, vergelijkbaar met Sulejmani toentertijd.
Ik ben dan ook benieuwd of er al mensen een blik van deze jonge knaap opgevangen hebben en het eens zijn met bovenstaande torenhoge verwachtingen.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Kiekerjan » 02-01-2010 17:37

Ik vind dat we de druk weg moeten halen bij deze jongen. Stel je voor dat deze jongen een keer invalt, en compleet een bagger wedstrijd speelt. Dan gaat iedereen zeiken dat hij er niks van kan. Laten we druk nou bij deze jongen weg halen. En laten we net als Sulejmani nou helemaal niks verwachten.

Dan weet ik zeker dat deze jongen bij ons gaat slagen.
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lipton » 02-01-2010 19:06

Kiekerjan schreef: Stel je voor dat deze jongen een keer invalt, en compleet een bagger wedstrijd speelt. Dan gaat iedereen zeiken dat hij er niks van kan.


Ach ja, hij zal toch niet op dit forum gaan lezen hoe hij het doet.
Als je deze jongen op trainingen ziet van het eerste elftal, denk je dat je te maken hebt met een speler van een jaar of 30, zo ervaren komt deze jongen over.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor mitrita » 08-01-2010 18:58

lc
Cruijff van de Balkan’ telt de dagen af

Door Peter van der Meeren
Hij trainde een week mee met Christiano Ronaldo en Ryan Giggs, maar de Engelse wetgeving voorkwam de transfer naar Manchester United. Veertien dagen later tekende Filip Djuricic bij SC Heerenveen, in de wetenschap dat hij een jaar lang geen clubwedstrijden mocht spelen. De ‘Cruijff van de Balkan’ telt nu de dagen af. Op 30 januari wordt het Servische talent achttien. Hij popelt om de hem vooruitgesnelde roem waar te maken.

BELEK – 14 prijkt er bescheiden op zijn trainingsshirt. Filip Djuricic lacht. ,,Toen Patrik Ingelsten werd verkocht, kwam dit nummer vrij. Ik had 24 ook wel willen hebben, net als basketballer Kobe Bryant. Maar het nummer van Johan Cruijff is natuurlijk ook prachtig.’’ Denk niet dat de Serviër zich net zo goed vindt als Nederlands beste voetballer ooit was. ,,Ik heb beelden van het WK1974 gezien, wát een speler! Ik kan alleen maar hopen dat ik zo goed word. Maar ze noemen me Cruijff omdat ik op hem lijk.’’ Djuricic heeft door zijn neus, kaaklijn en haardracht inderdaad veel weg van JC in diens jonge jaren. Maar ook op het veld is er gelijkenis, want natuurlijk werd Djuricic niet vanwege zijn uiterlijk begeerd door Manchester United, Liverpool en Olympique Lyon. Zij onderkenden het bovenmodale talent van de aanvallende middenvelder, die in één jaar werd opgeroepen voor vier nationale jeugdteams en vorig jaar als jongste speler van het toernooi furore maakte op het EK onder 19. De in Obrenovac opgegroeide Djuricic heeft het niet van een vreemde. Zijn vader reikte tot het nationale zaalvoetbalteam van het toenmalige Joegoslavië. ,,Op m’n elfde ging mijn eerste droom in vervulling. Ik mocht meedoen in een voorwedstrijd van mijn favoriete club Rode Ster Belgrado. Er zaten 55.000 mensen te kijken. Dít is wat ik wil, dacht ik toen.’’ Vijf jaar later verkaste Djuricic naar Olympiakos Piraeus. ,,Het contract was mooi en de Grieken zijn net als mijn familie orthodox. Helaas kwam ik niet aan spelen toe, ik was te jong. Toen ik na een half jaar het gevoel kreeg stil te staan in mijn ontwikkeling, ben ik teruggegaan naar Obrenovac. Iedereen verklaarde me voor gek, spelen in de tweede divisie, maar ik wist dat ik door de interlands weer in de picture zou komen.’’ Wat heet! Na enkele duels met Servië onder 17 stroomden de aanbiedingen binnen. ,,Manchester United schreef me zelfs een brief. Ik werd uitgenodigd om een week langs te komen.’’ Hij had, nu een jaar geleden, de tijd van zijn leven. ,,Het was fantastisch. Ineens stond ik te trainen met Christiano Ronaldo, Giggs, Rooney en Ferdinand. Maar helaas kon ik niks tekenen, omdat Servië geen EU-land is en ik nog geen A-interlands had gespeeld. ‘We blijven je volgen’, zei meneer Ferguson toen ik afscheid nam.’’ Twee weken later tekende Djuricic voor 4,5 jaar bij Heerenveen. Niet zo verrassend als het wellicht lijkt, zegt hij. ,,Ik heb veel over de club uitgezocht. Zo kwam ik te weten dat veel grote spelers bij Heerenveen zijn begonnen. En ik denk dat de eredivisie
me wel ligt. Er wordt aanvallend gespeeld en het niveau is hoog.’’ Djuricic raadpleegde ook Miralem Sulejmani, de van Heerenveen naar Ajax verhuisde aanvaller, met wie hij in de Servische jeugdteams een gevaarlijk koppel vormt. ,,‘Mikki’ raadde me sterk aan om naar Heerenveen te gaan. Een goed georganiseerde club met warme mensen, waar jonge spelers prima worden begeleid, zei hij.’’ Maar ook in Nederland kon Djuricic niet meteen aan de bak. Hij krijgt pas een werkvergunning als hij achttien is. ,,Ik wist vooraf dat ik bij de club een jaar alleen maar kon trainen. Het was soms moeilijk, maar gelukkig had ik de interlands en het EK, waar we de halve finale bereikten.’’ Op 30 januari is het zover. Djuricic rekent er op dat hij daarna snel een kans krijgt, ,,want ik ben niet voor niets gehaald. Maar ik heb de tijd. Pas rond mijn 26ste moet ik een topper zijn.’’ Stiekem hoopt hij half februari op speelminuten tegen Ajax. ,,Mikki en ik hebben al afgesproken dat we dan onze shirtjes ruilen.’’ Dat ‘nieuws’ zal in Servië groot worden gebracht, weet Filip Djuricic. ,,Sinds ik bij Manchester heb meegetraind, kan ik in Belgrado niet meer onopgemerkt over straat.’’ Hij blijft er nuchter onder. ,,Voor ik naar Manchester ging, had ik op internet via Facebook vierhonderd Servische vrienden. Toen ik terugkwam, waren het er ineens zesduizend. Ach, de Balkan is een rare regio en Servië een raar land. Als je succes hebt, vinden mensen je vaak niet leuk, maar als je geen succes hebt, vinden ze je ook niks. Roem is betrekkelijk.’’
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor SCH-FAN » 08-01-2010 21:10

mitrita schreef:lc
Cruijff van de Balkan’ telt de dagen af
Twee weken later tekende Djuricic voor 4,5 jaar bij Heerenveen.

Hij tekende toch voor 2,5 jaar.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lipton » 08-01-2010 21:42

3,5 jaar + optie voor nog een jaar.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Voorstopper » 08-01-2010 21:47

Filip Djuricic (30-01-1992) wordt in eigen land gezien als een groot talent. Ajax-scout Gerrie Mühren was bijzonder gecharmeerd van de jeugdinternational en noemde Djuricic zelfs ‘de Cruijff van de Balkan’. Filip Djuricic is een aanvallende middenvelder en aanvoerder van Servië onder 17. Hij komt nu uit voor Radnicki Obrenovac. Filip Djuricic tekent in Friesland voor 2,5 jaar.


Van de officiele site. Hij ligt dus vast tot medio 2012. Over opties en dergelijke is in ieder geval niet gesproken richting media. Aangezien dit bij iemand als Paulo Henrique wel duidelijk werd vermeld lijkt het me dan dat er in dit geval geen optie is opgenomen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor makkerman2 » 09-01-2010 10:54

tegen genceberigli(geen idee hoe je het goed schrijft) was hij ookal heel goed op dreef. deze jongen gaat ons seizoen redden :D
makkerman2
Nieuw talent
 
Berichten: 93
Geregistreerd op: 16-03-2008 12:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor BK2007 » 09-01-2010 11:52

Aangezien hij zo'n kortlopend contract heeft zal hij wel direct in de basis staan de rest van het seizoen en dan maar in de loop van volgend seizoen voor 20 miljoen verkopen aan AC Milan. Anders loopt deze jongen transfervrij weg.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Voorstopper » 09-01-2010 11:53

Heerenveen zal heus na een jaar wel met een sterk verbeterd contract komen als Djuricic het geweldig doet. Of hij daarop ingaat is natuurlijk de vraag.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor ItFean82 » 09-01-2010 12:00

Voorstopper schreef:Van de officiele site. Hij ligt dus vast tot medio 2012.


Het is gevaarlijk om dit aan te nemen, gezien de bron. :mrgreen:
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 10-01-2010 20:41

Ach...was Elyounoussi ook niet een enorm talent? En zie eens wat daarvan geworden is. Breng deze jongen dus maar rustig en zadel hem vooral niet met een te hoog verwachtingspatroon op. Eerst maar eens een paar keer laten invallen en dan maar eens zien of hij iets aan het team kan toevoegen.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor xander » 10-01-2010 21:19

Pietje Paaltjens schreef: Breng deze jongen dus maar rustig en zadel hem vooral niet met een te hoog verwachtingspatroon op.

Ik kan je vertellen dat de verwachtingen van de directie gigantisch zijn!

Hij brengt de omkeer! Vanaf nu zal alles beter gaan!

Ik kan niet wachten tot hij in het veld staat.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-01-2010 21:44

xander schreef:Ik kan je vertellen dat de verwachtingen van de directie gigantisch zijn!


Aha, vandaar dat ze geen verdedigende spelers halen. Alles op de aanval met Djuricic. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Riverside » 10-01-2010 22:21

Hij schijnt ook een meer dan uitstekende verdediger te zijn.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor winterzzz85 » 10-01-2010 23:20

Hij schijnt de Rubik's Cube ook binnen 30 seconden met ogen dicht en met behulp van zijn kleine teen te kunnen maken...
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Eric » 10-01-2010 23:40

Is het toevallig een alias naam van Chuck Norris?
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Lipton » 10-01-2010 23:55

Ik heb deze jongens eens de hele verdediging van Heerenveen zien dollen en toen met een stiftje achter zijn stand been langs scoren bij Lejsal.
Deze gast word echt een wereld topper, Manchester United kon zijn papieren niet regelen en kon hem daardoor geen contract aanbieden.
Leuk dat de heren van Manchester hem een stage aanbevolen bij ons :!:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor abegoal » 11-01-2010 11:36

Lipton schreef:Ik heb deze jongens eens de hele verdediging van Heerenveen zien dollen ....


Dat doen er dit seizoen helaas wel meer 8) .
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Jeroen » 11-01-2010 11:54

Ik vind het toch opmerkelijk dat de directie in elk medium deze jongen de hemel inprijst. Ik snap dat je blij bent als je een groot talent aan je weet te binden, maar is het niet verstandiger om het verwachtingspatroon wat te temperen? Dit topic doorlezende lijken de supporters/forummers wat realistischer dan de directie...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Superfries88' » 11-01-2010 11:58

Jeroen schreef:Ik vind het toch opmerkelijk dat de directie in elk medium deze jongen de hemel inprijst. Ik snap dat je blij bent als je een groot talent aan je weet te binden, maar is het niet verstandiger om het verwachtingspatroon wat te temperen?


Op 30 januari 2010 kan sc Heerenveen een nieuwe speler aan de selectie toevoegen. Middenvelder Filip Djuricic viert dan zijn achttiende verjaardag en kan vanaf die dag beginnen aan zijn avontuur bij sc Heerenveen, de club waar hij afgelopen zomer voor 2,5 jaar tekende. Hoewel de Serviër in zijn geboorteland bekend staat als een toptalent tempert algemeen directeur Yme Kuiper de verwachtingen.

Djuricic is één van de grootste talenten van Servië. Zo werd de middenvelder vergeleken met Johan Cruijff en de Engelse topclub Manchester United toonde serieuze interesse, maar uiteindelijk tekende hij een contract bij sc Heerenveen. “Het is een jonge jongen met potentie, waar ook Ajax achteraan zat”, reageert Kuiper in ProVoetbal. “Maar laten we het niet te veel opkloppen. Jon Dahl Tomasson kwam hier ook op zijn achttiende binnen en had toch echt drie maanden nodig om zich aan te passen. Een jongen als Sulejmani had daar zelfs een half jaar voor nodig. Wel is het de bedoeling dat Filip meteen bij de selectie aansluit.”

Afgelopen zomer mocht Djuricic namens sc Heerenveen deelnemen aan het internationale Eurovoetbaltoernooi in Haren. De talentvolle speler toonde direct zijn waarde als topscorer en door verkozen te worden tot beste speler van het toernooi. Voormalig Heerenveen-voorzitter Riemer van der Velde liet zich destijds al lyrisch uit over de kwaliteiten van Djuricic. (Feanfan.nl op 18-12-2009)


Zoiets? :wink:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Jeroen » 11-01-2010 13:07

Ja, ik neem aan dat Yme wat geschrokken is van eerdere juichende publicaties..
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Filip Đuričić

Berichtdoor Knipecity » 11-01-2010 13:48

Ach, het publiek mort en dan proberen ze het hongerige publiek wat te voeden... Ook over Haglund werd al geschreven terwijl het niet eens helemaal rond was. Heel ongebruikelijk voor Heerenveen, maar onder druk ontstaan.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten