Samir Fazli

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Samir Fazli

Berichtdoor Knipecity » 25-02-2014 10:56

Je zegt het al Jupiler League en bijna 1 op 2..... Onze spitsen lopen de laatste jaren in de eredivisie ruim boven de 1 op 2 en soms zelfs 1 op 1. Fazli loopt hier al 5 jaar rond en heeft mij en de trainers niet kunnen aantonen goed genoeg te zijn voor Heerenveen dus waar sommige mensen dat vertrouwen in hem dan vandaan halen.... Ik ken het fenomeen inmiddels wel. Spelers die ze nooit of zelden zien spelen kunnen ook niet falen, dus ze worden groter gemaakt dan ze zijn. Waarom krijgt die nooit een kans, of die, of die...
In mijn ogen moet je kansen zelf verdienen en natuurlijk is er wel eens discussie, zoals bijvoorbeeld bij Eikrem, maar Fazli is onder diverse trainers, Van Basten, Jans en wie hadden we in zijn eerste jaar, geen basisspeler geworden. Dat zegt me genoeg.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Fryskeboy22 » 25-02-2014 13:56

Knipecity schreef:Je zegt het al Jupiler League en bijna 1 op 2..... Onze spitsen lopen de laatste jaren in de eredivisie ruim boven de 1 op 2 en soms zelfs 1 op 1. Fazli loopt hier al 5 jaar rond en heeft mij en de trainers niet kunnen aantonen goed genoeg te zijn voor Heerenveen dus waar sommige mensen dat vertrouwen in hem dan vandaan halen.... Ik ken het fenomeen inmiddels wel. Spelers die ze nooit of zelden zien spelen kunnen ook niet falen, dus ze worden groter gemaakt dan ze zijn. Waarom krijgt die nooit een kans, of die, of die...
In mijn ogen moet je kansen zelf verdienen en natuurlijk is er wel eens discussie, zoals bijvoorbeeld bij Eikrem, maar Fazli is onder diverse trainers, Van Basten, Jans en wie hadden we in zijn eerste jaar, geen basisspeler geworden. Dat zegt me genoeg.

Fazli had/heeft namelijk ook de pech dat hij constant een betere spits voor zich had te dulden (Finnbogason/Dost en in sommige gevallen de gelegenheid spits Djuricic.) Dan is het vrij logisch dat je dan continue de bank moet warm houden en je minuutjes draaien bij de beloften, Fazli moest dan hopen dat er een keer een spits geblesseerd/geschorst was, wat nauwelijks voorkomt. En als trainer zijnde stel je gewoon altijd de beste speler voor de desbetreffende positie.

Ik zou bijvoorbeeld graag Fazli naast Finnbogason willen zien in een soort 4-4-2, dat kan best wel eens een goed duo zijn, want Finnbogason had in zijn tijd bij Helsingborgs ook een sterke en balvaste spits naast hem staan die over aardig wat techniek beschikte (Fazli komt aardig overeen met dat) en dat ging goed daar en Helsingborgs werd toen met overmacht kampioen van Zweden dat seizoen. Maarja 4-4-2 en Heerenveen gaat hem nooit worden.
Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 25-02-2014 14:00

Een vertrek zou goed te begrijpen zijn gezien zijn salaris en wat hij tot nu toe heeft gepresteerd maar als je kijkt naar de selectie is een breekijzer wel handig. En met een vertrek van Fazli, Finnbogason en Nwofor heb je helemaal geen aanvallers meer over, tenzij je Slagveer meer op die positie gaat inzetten.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Superfries1996 » 27-02-2014 13:59

Met welke elf namen begint sc Heerenveen morgenavond de wedstrijd tegen Heracles Almelo? Het is een vraag waar Marco van Basten geen antwoord op wil geven. Al weken zijn er noodgedwongen wijzigingen en morgen is de voorhoede aan de beurt. Dit levert mogelijk een kans op voor Samir Fazli.

Tegen Ajax waren er vooral defensief problemen, een week later tegen NAC ontbrak het gehele middenveld. Ditmaal heeft aanvaller Bilal Basacikoglu een knieblessure, terwijl ook Luciano Slagveer niet fit is. De oplossing? “Van Basten zegt niks over de opstelling”, aldus verslaggever Rik Russchen.

“Ik gok dat Samir Fazli voorin gaat spelen, samen met Van La Parra en Finnbogason”, vertelt Russchen via sociale kanalen. “En dan eindelijk weer eens winnen van Heracles.” De uitwedstrijd tegen Heracles begint morgen om 20.00 uur in het Polman Stadion. De scheidsrechter is Jeroen Manschot.

Gok op Lurling en van la Parra, maar zou het mooi vinden als Fazli een kans kreeg.
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 28-02-2014 15:52

Ik mag toch hopen dat die MvB Fazli hoger in zijn lijstje heeft staan dan Lurling.
Was van plan om hem een tegoedbon voor Beenen brillen ( imo de beste opticiën van Heerenveen ) aan te gaan bieden, maar als hij, na de wedstrijd van vorig weekend, Lurling nog steeds verkiest boven Fazli dan is een braille cursus wellicht beter......
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Knipecity » 28-02-2014 16:16

Erwin4ever schreef:Ik mag toch hopen dat die MvB Fazli hoger in zijn lijstje heeft staan dan Lurling.
Was van plan om hem een tegoedbon voor Beenen brillen ( imo de beste opticiën van Heerenveen ) aan te gaan bieden, maar als hij, na de wedstrijd van vorig weekend, Lurling nog steeds verkiest boven Fazli dan is een braille cursus wellicht beter......

Nee, Fazli deed het goed. Koop dan voor jezelf ook een bril...

Lurling heeft het op de vleugel prima gedaan, zonder overigens uit te blinken. Vorige week tegen NAC, op 10 wilde hij zich te graag bewijzen en dan gaat het vaak slecht.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Jazz » 12-08-2016 17:14

Speelt al bijna 2 jaar bij FC Wil, een club uit de 2de van Zwitserland. In het seizoen 2015/2016 heeft hij 4 keer gescoord en 3 assists geleverd in 15 wedstrijden.

Is dus niet echt de wereldspits die we hoopte...
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Bubbe » 12-08-2016 21:54

Heb je ook gekeken hoe dat komt? Fazil heeft in 14/15 binnen 27 wedstrijden 10 treffers gemaakt. Het jaar daarna kwam hij slechts tot 13 wedstrijden vanwege een kruisband blessure die hem van oktober tot mei buitenspel heeft gezet. Nog steeds geen cijfers van een wereldspits, maar ook niet zo dramatisch.
Bubbe
Beheerder

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers