Knipecity schreef:Je zegt het al Jupiler League en bijna 1 op 2..... Onze spitsen lopen de laatste jaren in de eredivisie ruim boven de 1 op 2 en soms zelfs 1 op 1. Fazli loopt hier al 5 jaar rond en heeft mij en de trainers niet kunnen aantonen goed genoeg te zijn voor Heerenveen dus waar sommige mensen dat vertrouwen in hem dan vandaan halen.... Ik ken het fenomeen inmiddels wel. Spelers die ze nooit of zelden zien spelen kunnen ook niet falen, dus ze worden groter gemaakt dan ze zijn. Waarom krijgt die nooit een kans, of die, of die...
In mijn ogen moet je kansen zelf verdienen en natuurlijk is er wel eens discussie, zoals bijvoorbeeld bij Eikrem, maar Fazli is onder diverse trainers, Van Basten, Jans en wie hadden we in zijn eerste jaar, geen basisspeler geworden. Dat zegt me genoeg.
Fazli had/heeft namelijk ook de pech dat hij constant een betere spits voor zich had te dulden (Finnbogason/Dost en in sommige gevallen de gelegenheid spits Djuricic.) Dan is het vrij logisch dat je dan continue de bank moet warm houden en je minuutjes draaien bij de beloften, Fazli moest dan hopen dat er een keer een spits geblesseerd/geschorst was, wat nauwelijks voorkomt. En als trainer zijnde stel je gewoon altijd de beste speler voor de desbetreffende positie.
Ik zou bijvoorbeeld graag Fazli naast Finnbogason willen zien in een soort 4-4-2, dat kan best wel eens een goed duo zijn, want Finnbogason had in zijn tijd bij Helsingborgs ook een sterke en balvaste spits naast hem staan die over aardig wat techniek beschikte (Fazli komt aardig overeen met dat) en dat ging goed daar en Helsingborgs werd toen met overmacht kampioen van Zweden dat seizoen. Maarja 4-4-2 en Heerenveen gaat hem nooit worden.