Mislav Radoš

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Mislav Radoš

Berichtdoor forca hveen » 03-02-2009 14:21

sc Heerenveen heeft zich maandag versterkt met de 21-jarige Mislav Rados. De Kroaat, die ook in het bezit is van een Duits paspoort, krijgt tot de zomer een kans om zich te bewijzen. Rados is een aanvallende middenvelder en speelde in Duitsland voor derde divisionist SV Ulm. Bij Ulm was hij teamgenoot van Henry Onwuzuruike, de Nigeriaan die in de jaren negentig voor sc Heerenveen uitkwam.

Mislav Rados is familie van Danijel Pranjic. De Kroatische international bracht sc Heerenveen op het spoor van de middenvelder. Rados was enkele weken op proef in Friesland en sluit aan bij de selectie van jong sc Heerenveen. Mislav Rados zijn tweelingbroer Grugur is ook actief in het betaalde voetbal. De aanvaller staat onder contract bij Hamburger SV.

aldus de clubsite.

Blijkbaar heeft Heerenveen toch nog iets gedaan op de laatste dag van de transfermarkt. Pranjic heeft maar een leuke voetbalfamilie op deze manier. Ben wel erg nieuwsgierig of en zo ja wanneer we wat van hem te horen krijgen.
Zal dit weer een groeibrillantje zijn?
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Mislav Rados

Berichtdoor klasbak » 03-02-2009 14:46

Raar, dit bericht. We hebben absoluut geen middenvelders nodig. Pranjic is met deze jongen gekomen en ze wilden Pranjic gewoon niet teleurstellen. Nu mag hij het proberen en misschien blijkt het iets te zijn, maar denk dat we weinig van hem gaan horen.
klasbak
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 07-11-2005 15:38
Woonplaats: Groningen

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Squerrel » 03-02-2009 14:57

forca hveen schreef:Zal dit weer een groeibrillantje zijn?


Gezien bovenstaande verhaal wat je zelf gepost hebt, wat denk je zelf???
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Lipton » 03-02-2009 14:58

Ik vind het wel logisch, want de beloften zit dun in de middenvelders, en op deze manier kan die jongen zich bewijzen.
Hij is al enkele weken op proef geweest dus deze jongen moet wel wat in zijn mars hebben.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Johanson16 » 03-02-2009 15:02

Bij Ulm speelde die samen met een ex talent.. Henry Onwuzuruike (als ik 't goed schrijf :wink: )
Avatar gebruiker
Johanson16
Selectiespeler
 
Berichten: 392
Geregistreerd op: 05-07-2008 16:26

Re: Mislav Rados

Berichtdoor forca hveen » 03-02-2009 15:10

Squerrel schreef:Gezien bovenstaande verhaal wat je zelf gepost hebt, wat denk je zelf???


Ik bedoel op de langere termijn. Hij is gewoon gehaald voor de beloftes maar zou misschien een leuke vervanger kunnen zijn van Pranjic wanneer die vertrekt.
Weet niet of er iemand al wat meer van hem heeft gezien aangezien hij eerst op proef is geweest?
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Josse » 03-02-2009 15:11

klasbak schreef:Raar, dit bericht. We hebben absoluut geen middenvelders nodig. Pranjic is met deze jongen gekomen en ze wilden Pranjic gewoon niet teleurstellen. Nu mag hij het proberen en misschien blijkt het iets te zijn, maar denk dat we weinig van hem gaan horen.


Misschien namen ze hem op proef om dat niet te doen, maar een contract aanbieden doen ze echt niet zomaar hoor.

Edit: Rados doorliep, voor hij naar SSV Ulm vertrok, de jeugdopleiding van Bayern München. (voetbalprimeur.nl)
Josse
Selectiespeler
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 13-03-2006 15:27
Woonplaats: Fryslan

Re: Mislav Rados

Berichtdoor forca hveen » 03-02-2009 15:20

'Rados zat zonder club en wil zich in de kijker spelen', verduidelijkt Heerenveen-directeur Yme Kuiper in Voetbal International van deze week. 'Via Pranjic is hij in Heerenveen terecht gekomen. Hij gaat bij de eerste selectie meetrainen en voor de zekerheid hebben we hem ook speelgerechtigd laten worden. De komende maanden mag hij laten zien wat hij kan.'

aldus VI

Het is dus weer een speler die zonder club zat en waarom zou je hem dan ook niet op proef nemen. Hij mag met de eerste selectie meetrainen wat in mijn ogen een goed voorteken is. Laat hem maar bewijzen wat hij kan :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Jeroen » 03-02-2009 15:28

Eerst dacht ik dat het een dealtje was om Pranjic hier in ieder geval tot de zomer te houden, maar als ik lees dat hij in de jeugd van Bayern heeft gezeten zal het toch niet helemaal een drama zijn. We zien wel.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Caspar » 03-02-2009 15:40

Maar hij heeft het de afgelopen paar jaar nergens gered, en als zelfs een derdeklasser uit Duitsland je niet wil hebben zal hij ons eerste team in ieder geval weinig sterker maken. Hij zal wel niet zo duur zijn geweest.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Jeroen » 03-02-2009 15:45

Sibon redde het ook niet in Duitsland. Allbäck en Edman overigens ook niet. :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Caspar » 03-02-2009 15:46

Ik neem aan dat je niet serieus bent? De Bundesliga is natuurlijk wel wat anders dan SV Ulm.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Mislav Rados

Berichtdoor AllardP » 03-02-2009 16:01

Hij is niet geslaagd in Duitsland, maar hij is nog jong, dus dat kan vele redenen hebben. Hij zal de eerste niet zijn die even moet uitpuberen voor hij echt gaat voetballen. Zijn tweelingbroer speelt in het tweede van HSV, dus enig talent zal wel in de familie zitten. Bovendien zal het bestuur niet iedere jan doedel een contract geven.

Het lijkt me terecht dat de verwachtingen niet heel hoog zijn, maar niet geschoten is altijd mis. Ik ben al blij als hij het beloftenteam van degradatie redt!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Flying Tilster » 03-02-2009 16:03

Vind het toch knap van een aantal deze jongen gelijk de grond in te boren.
Nog niemand heeft hem zien spelen en nu al zou die jongen niks zijn. Hij is een tijdje op proef geweest en heeft nu een contract gekregen tot de zomer. De directie zal niet voor niets die jongen een contract aanbieden.

We moeten gewoon even afwachten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Mislav Rados

Berichtdoor zweed1 » 03-02-2009 16:42

Caspar schreef:Maar hij heeft het de afgelopen paar jaar nergens gered, en als zelfs een derdeklasser uit Duitsland je niet wil hebben zal hij ons eerste team in ieder geval weinig sterker maken. Hij zal wel niet zo duur zijn geweest.


SSV Ulm is niet eens een derde klasser. Je hebt daar de bundesliga, 2.liga, 3. liga en SSV Ulm speeld in de regionalliga Süd. Is vergelijkbaar met onze Hoofdklasse.

Zal wel gedaan zijn om Daniel te pleasen, zou me erg verbazen wanneer iemand uit de regionalliga een versterking voor ons zou kunnen zijn.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Random » 03-02-2009 16:53

Ik weet niet of het niveau vergelijkbaar is, maar Popov kwam toch ook van een zwakkere competitie en begint langzaam maar zeker een versterking te worden?
Random
Nieuw talent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09-05-2008 09:15

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Willyfean » 03-02-2009 17:04

Zelf denk ik dat het een gevalletje is als "het broertje van Seedorf", die traint immers ook met het tweede van AC Milan op verzoek van zijn grote broer. Hoop overigens dat Rados wél een talentje is. We zullen zien.
Avatar gebruiker
Willyfean
Selectiespeler
 
Berichten: 493
Geregistreerd op: 03-01-2008 19:46
Woonplaats: Sneek

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-02-2009 17:16

Toch wel vreemd. Zonder hem te veroordelen, maar een speler van SV Ulm zal echt geen versterking zijn voor ons. Hooguit een speler voor de beloften. Als we dat wel denken, dan is dat echt Calimerogedrag. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Ebiede » 03-02-2009 17:22

Ik hou me er maar aan vast dat bijvoorbeeld een Kees van Wonderen en Bert Konterman ook pas ruim in de 20 de stap maakten van amateurs naar profs. Dus een "miskoop of iets om Pranjic te plezieren hoeft het niet bij voorbaat te zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Lipton » 03-02-2009 17:32

Rados was enkele weken op proef in Friesland en sluit aan bij de selectie van jong sc Heerenveen. Mislav Rados zijn tweelingbroer Grugur is ook actief in het betaalde voetbal. De aanvaller staat onder contract bij Hamburger SV.


Dit is wel belangrijk om te weten, hij is echt niet voor de lol gekomen.
Er zijn hier wel vaker spelers op proef gekomen, maar nog nooit omdat ze even voetballen omdat een vriendje even wat geregeld heeft..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mislav Rados

Berichtdoor Flying Frisian » 24-04-2009 14:41

Ik hoor maar niks over hem, lijkt me dat hij deze zomer de club weer zal verlaten.

In het persbericht stond dat hij mee zou gaan trainen met het eerste elftal en zoals ik het lees heeft hij nog niet bij de selectie gezeten bij een wedstrijd en is ook geen vast waarde in het beloftenteam. Heeft iemand een beeld van hem kunnen schetsen?
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten