Hans Vonk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Eerste goal vond ik Vonk wel degelijk aan te rekenen, die bal was niet onhoudbaar. Maar goed het lag niet aan Vonk dat we verloren hebben. Meer aan het belabberde spel van de overige 10!
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

En zo ligt het ook niet altijd ALLEEN aan VdB. Wat ik al eerder zei: je hebt hier een aantal pispalen. VdB is daar een van. Dingsdag is dat een tijd geweest. Nu is het Breuer die niks meer goed kan doen. Dan komt er een soort Forumhetze en wordt er teveel op een speler gelet en kan ie niks goed meer doen. De fouten worden eruit gelicht en onder een microscoop gelegd, de goede dingen zien we even niet. En daar doen we allemaal aan mee.
100% achter Marco van Basten!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

En iedereen wordt maar weer over 1 kam geschoren door TWR. Wat jij zegt over wat iedereen op dit forum zou doen over zogenaamde "pispalen" zo zoek jij juist de "pispalen" uit om overdreven positief te doen. Wanneer zo iemand gewoon echt slecht speelt (zoals breuer op moment) dan weet jij het altijd weer zo te draaien dat je iets positiefs over diegene zegt.

Nu stond Vonk op doel en begin je meteen wat een fout het eerste doelpunt wel niet van hem was. Ik heb het meerdere keren op tv gezien en kan nou niet zeggen dat ik het een fout van hem vind. Hij komt gewoon tekort om die bal nog te kunnen pakken. Zelf denk ik dat VDB hem ook niet had gehad. De verdedigers maakten een grove fout waardoor Sahar kon scoren, niet meer en niet minder.

Nou kreeg Vonk deze wedstrijd niet echt veel te doen, wat hij deed dat deed hij gewoon degelijk.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Nee, ik zeg dat niet. Ik zeg dat als het VdB is, dan letten een aantal lieden hier alleen op zijn fouten in die wedstrijd, niet in ogenschouw nemende dat het de hele verdediging betreft. Wat heeft Vonk dan nu beter gedaan dan VdB? Of dan Steppe? Maar ook: wat heeft ie slechter gedaan? Je zal zien dat het om het even is.

Ja Breuer speelt nu slecht ja en ook ik vind dat ie naar de bank kan (wel lezen voordat je wat zegt), alleen om m nu af te branden of om alle fouten aan 1 persoon op te hangen, vind ik niet terecht.

Waar ik gewoon op hoop, is dat men accepteert dat VdB eerste keeper is en hem steunt. Zoals ik ook Steppe steunde toen hij eerste keeper was een tijd, en dat was niet van harte dat geef ik toen, maar steun je eerste doelman nou eens. Maar goed, mijn punt komt niet over dus laat maar.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

TWR22 schreef:Nee, ik zeg dat niet. Ik zeg dat als het VdB is, dan letten een aantal lieden hier alleen op zijn fouten in die wedstrijd, niet in ogenschouw nemende dat het de hele verdediging betreft. Wat heeft Vonk dan nu beter gedaan dan VdB? Of dan Steppe? Maar ook: wat heeft ie slechter gedaan? Je zal zien dat het om het even is.
Ik vond Steppe een betere indruk maken dan Vandenbussche: minder fouten, meer rust, betere baldistributie. Van Vonk heb ik nog te weinig gezien maar hij is geen wereldkeeper. Gewoon een degelijke, ervaren keeper maar niets bijzonders verder.

Dat je zegt dat alles om het even is, is natuurlijk onzin. Als je mij onder de lat zet zul je zien dat ik veel meer fouten maak dan onze 3 keepers. De ene keeper is gewoon beter dan de andere. Dat de verdediging regelmatig staat de schutteren kan ik alleen maar onderstrepen hoor maar een goede keeper maakt wel degelijk een verschil tov een mindere keeper.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

TWR22 schreef:En zo ligt het ook niet altijd ALLEEN aan VdB. Wat ik al eerder zei: je hebt hier een aantal pispalen. VdB is daar een van. Dingsdag is dat een tijd geweest. Nu is het Breuer die niks meer goed kan doen. Dan komt er een soort Forumhetze en wordt er teveel op een speler gelet en kan ie niks goed meer doen. De fouten worden eruit gelicht en onder een microscoop gelegd, de goede dingen zien we even niet. En daar doen we allemaal aan mee.
En vervolgens zeg je dat je niet iedereen over één kam scheert hier op het forum maar zijn het ineens nog maar een aantal lieden..

Vervolgens wil je uitdragen dat iedereen objectief naar een speler zou moeten kijken en niet alleen negatieve punten moet beoordelen. Dit terwijl je meteen Vonk afbrand omdat hij de bal volgens jou had moeten hebben bij het eerste doelpunt en VDB had hem natuurlijk gehad.
Zou zeggen, steun Vonk dan ook wanneer hij opgesteld wordt wegens blessure van VDB. Bij een van je "beschermelingen" zoals VDB en Dingsdag, die kunnen in jou ogen juist niets fout doen. Wees dan realistisch en sluit je ogen niet voor de slechte dingen.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Zucht ... ik zal het iets verder uitleggen. Vonk is een prima keeper. Steppe is een prima keeper. VdB is een prima keeper.

Op niemand wordt zo gelet als op keepers, veel en veel en veel meer dan op spelers. Een speler mag 20 fouten maken maar als ie dan een goal maakt, is het weer goed. Een keeper mag niet 1 fout maken, dat is de realiteit en dat geeft niks. Elke Heerenveen-keeper heeft zo zijn betere en mindere eigenschappen. Vonk geeft inderdaad meer rust (opletten he, ik zeg iets positiefs) en je ziet de ervaring. Staat ver voor zijn goal, voetbalt daarop iets meer mee. Steppe is jong, veel talent, goeie reflex. VdB vind ik persoonlijk (!) een leeuw, sterk op de lijn, mooie reflex, angstloos. Ze hebben ook nadelen alledrie - ja alledrie - die een ieder mag invullen. Persoonlijk vind ik dat er veel lieden zijn/ waren die een focus op deze nadelen hebben als het gaat om VdB, en dat verdedig ik. Dat verdedig ik soms overdreven, dat weet ik, maar het stoort me gewoon soms. Dat is het verhaal, niet meer en niet minder.

Voor mij is VdB nu eerste keeper, en snap ik dat Steppe de toekomst is. Persoonlijk vind ik Vonk een apart verhaal want die is best ok, alleen echt te oud om hier een toekomst te hebben.

Ga ook eens kijken naar Tim Krul. Dat vind ik een pas een echt goeie keeper (en heeft de toekomst, waarom die nog niet bij de top speelt snap ik niet).
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Grappig hoe eerst "iedereen" me aanvalt hier maar als ik het onderbouw, dat er niet 1 reactie op komt??
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

TWR22 schreef:Grappig hoe eerst "iedereen" me aanvalt hier maar als ik het onderbouw, dat er niet 1 reactie op komt??
Ik heb al eerder op je gereageerd. Jij vindt Vandenbussche een prima keeper, ik niet. Dan kan ik daar wel eeuwig met je over doorlullen maar ik ga Vandenbussche dan nog steeds geen wereldkeeper vinden en jij wijkt waarschijnlijk ook niet van je standpunt af. De koek is op de gegeven moment ook wel op, vind ik.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

TWR22 schreef:Grappig hoe eerst "iedereen" me aanvalt hier maar als ik het onderbouw, dat er niet 1 reactie op komt??
Wellicht omdat iedereen een eigen mening mag hebben, zolang je het maar onderbouwd?
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat je eerst ongenuanceerd Vonk afzeikt (omdat iedereen dat in jou ogen altijd bij vdb doet) om daarna (na het nodige commentaar) toch met een onderbouwde post kan komen.
Dit is mijn reactie aangezien jij blijkbaar graag een reactie wil :wink:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

TWR22 schreef:Grappig hoe eerst "iedereen" me aanvalt hier maar als ik het onderbouw, dat er niet 1 reactie op komt??
Komt misschien omdat je elke week dezelfde discussie wil voeren, daar hebben mensen op een gegeven moment hun buik wel vol van.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

TWR22 schreef:Voor mij is VdB nu eerste keeper, en snap ik dat Steppe de toekomst is. Persoonlijk vind ik Vonk een apart verhaal want die is best ok, alleen echt te oud om hier een toekomst te hebben.
Iedereen zijn mening, maar je ziet toch duidelijk dat er met Vonk veel meer rust in de goal komt.
VDB is een prima keeper, maar veel te onrustig. Daardoor mag de verdediging eigenlijk geen fout maken, want je weet nooit wat VDB doet. In deze fase van de competitie is het belangrijk dat er een betrouwbare keeper staat.
In mijn ogen is dat Vonk en in jouw ogen is dat VDB.. klaar.. we weten ieders mening, maar Sollied zal echt niet naar ons luisteren.
Op het moment dat Vonk, VDB of Steppe in de goal staat moeten we diegene steunen.. door dik en dun.
Of je het nou een kut- of wereldkeeper vindt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ok duidelijk, in ieder geval een reactie! Mocht VdB vertrekken, laten we dan maar werk maken van Tim Krul!
100% achter Marco van Basten!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Opvallend dat er zo'n grote verdeeldheid is onder supporters over wie de beste keeper is (oftewel: in de basis zou moeten staan) op Fean Online:
Brian Vandenbussche is op basis van de poll derde keeper met ongeveer een kwart (25,7%) van de stemmen. Hans Vonk en en Kenny Steppe kregen respectievelijk 35,2% en 34,1% van de stemmen. Op basis van 557 uitgebrachte stemmen betekent dit een miniem verschil van zes stemmen.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Maar in feite is dat ook zo? VdB werd uit de goal gehaald omdat er wat rare acties tussen zaten. Vervolgens verloren we vele wedstrijden met (en niet door, goed lezen) Steppe. Laat ik zo zeggen: hij maakte niet het verschil, wat een Gomes bij PSV wel maakte. Vervolgens VdB in de goal en het team draait goed met (en niet door) VdB. Vonk speelt 2 maal, 1 x winst en 1 x verlies.

Vonk is rustiger, voetbalt meer mee. VdB is angstloos, mooie reflex, lijnkeeper. Steppe is soms katachtig met zijn reflex, is jong. Alle 3 hebben ze nadelen. Maar om nou te zeggen dat een van de 3 het TEAM echt beter maakt, nee. Daar zijn de meningen (zie ook hier) nogal over verdeeld. Ik lees dingen dat ik denk "hoe kan je dát nou denken!" maar dat hebben jullie bij mij ook.
100% achter Marco van Basten!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Is er al iets bekend over Vonk? Ik hoop echt dat hij zondag weer fit is en dat hij kan starten in de basis.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Sollied schijnt weer over een fitte selectie te beschikken, dus zal hij wel weer fit zijn. 8)
Gelukkig maar.. een ervaren man in de goal is niet verkeerd. Ik ga er tenminste vanuit dat Vonk wel zal keepen. Mede gezien Albert van der Sleen heeft gezegd na het interview wat VDB onlangs heeft gegeven.

Bron
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Flying Tilster schreef: Ik ga er tenminste vanuit dat Vonk wel zal keepen. Mede gezien Albert van der Sleen heeft gezegd na het interview wat VDB onlangs heeft gegeven.
Wat heeft Van der Sleen dan precies gezegd??
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

SCH-FAN schreef: Wat heeft Van der Sleen dan precies gezegd??
Dat Brian zichzelf onnodig veel druk op legt.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Met of zonder onnodige druk Brian heeft niet datgene wat Heerenveen nodig heeft. Simpele fouten maakt hij, laten we zeggen dat Brian niet over de standaard a,b,c-tjes beschikt voor een keeper. Voor deze belangrijke wedstrijd heeft de verdediging rust en ervaring achter zich nodig en ik denk dan ook dat Hans Vonk beter kan keepen.

Ik verwacht het ook mede omdat Sollied niet veel vertrouwen heeft in Brian.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Twaalf jaar na dato lukt het hem toch. Ondanks één fout (misschien ging hij bij die tweede ook wel de mist in) is hij toch een geweldige doelman. Vonk is een clubicoon aan het worden. Mooi dat hij dit mee mag maken bij onze club.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik gunde het vooral Hans Vonk ook zo verschrikkelijk! Je kon ook aan hem merken dat 1997 nog steeds diep zat en dat die beker dit keer absoluut gepakt diende te worden! Prachtig.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Gegund zeker. Maar moet zeggen dat hij niet sterk keepte. Beide tegengoals zeer twijfelachtig. Maar wat maakt het uit .. Twente had ook een tuinkabouter die stond te schutteren en wij hebben die cup. Vandenbussche verkopen en een goede keeper die er gelijk staat graag. Vonk als ervaren back-up, Steppe als talent.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

'Terugkeer Vonk naar Ajax Cape Town'

19 mei 2009 - 12:07
Volgens het Zuid-Afrikaanse Kick Off kan de bekerfinale voor Hans Vonk wel eens zijn laatste wedstrijd voor Heerenven zijn geweest. Ajax Cape Town, de club waar Vonk eerder onder contract stond, zou hem terug naar Zuid-Afrika willen halen voor een functie als speler/coach.

Hans Vonk zelf zou niet onwelwillend tegenover een terugkeer staan, zo zegt de CEO van Ajax Cape Town: 'Hans zegt dat zijn vrouw graag wil terugkeren naar Kaapstad. Het klinkt alsof hij graag wil komen als keeperscoach of misschien zelfs als assistent van de nieuwe trainer Muhsin Ertugral.'

In een interview met KICK OFF, dat nog gepubliceerd moet worden, zegt Vonk dat hij een basisplek wil hebben om weer terug te kunnen keren in het nationale elftal voor het WK van komend jaar. Heerenveen kan zijn contract met nog een seizoen verlengen, maar Vonk verwacht dat de club de transfermarkt op zal gaan voor minstens één nieuwe doelman.

Vonk is in dat geval liever verzekerd van een basisplek bij Ajax Cape Town, waar hij onder dezelfde Ertugral in 2006/07 al een belangrijke rol speelde.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Zou wel jammer zijn. Ik zie hem liever blijven als tweede keeper en een soort van mentor voor Steppe.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

BS schreef:Zou wel jammer zijn. Ik zie hem liever blijven als tweede keeper en een soort van mentor voor Steppe.
Inderdaad, ik zie ook liever Vonk blijven en VandenBussche vertrekken. Vonk is het keepen nog steeds niet verleerd maar maakte zondag een flinke fout. Gelukkig liep het goed af maar zoiets kan eigenlijk niet.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als ik Hans was had ik het gedaan, mooi terug naar Zuid Afrika en daar voorbereiden op het WK van 2010.
Hij heeft hier een geweldig half jaar gehad en ook nog een prijs pakken, een mooier moment om te vertrekken is er niet!
Random
Nieuw talent
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-05-2008 10:15

Bericht door Random »

Dat zou voor Hans, inderdaad, het beste idee zijn. Echter hoop ik niet dat hij dat doet en er nog een jaartje aan vast plakt, om mooi als 2e doelman te functioneren.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ik denk (en ik hoop) niet dat Vonk er nu alweer vandoor gaat. Hij is hier komend seizoen nog. Na het WK 2010 misschien een andere functie voor hem binnen de club.
Kipy
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 06-05-2009 16:48

Bericht door Kipy »

Ik hoop toch dat Vonk blijft, een doelman die de rust bewaard, die andere doelmannen op scherp zet. Als ik Steppe in de bekerfinale van de beloften zie keepen, heb ik mijn twijfels bij hem, 2 goals waar Steppe dik in de fout gaat.

Al denk ik en hoop ik dat hij er nog wel komt.
Maar laten we aub die verdediging ook even beter bezetten. Gewoon een extra centrale verdediger erbij, als op-bouwer naast Bak.
2de seizoen van trond is altijd stront..
Plaats reactie