Hans Vonk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Hans Vonk

Berichtdoor forca hveen » 20-05-2009 14:55

Vonk blunderde enorm bij het tweede doelpunt van twente. Eigenlijk een typische VDB actie.
Vind het ook wel mooi dat nu dezelfde keepers tegenover elkaar stonden als in de troostfinale van 1998. En weer heeft Vonk gewonnen van Boschker :lol:

Ook erg mooi voor Vonk dat hij nu nog de beker wint. Het lijkt wel een soort sprookje. Hij is aan het afbouwen bij ajax cape town, wordt even terug gehaald naar ajax om vervolgens weer terug te keren bij heerenveen. Tot slot staat hij dan ook nog eens met heerenveen in de finale en mag hij de finale keepen om deze vervolgens te winnen. Hoe vreemd kan het soms lopen.

Zou het wel enorm goed vinden wanneer hij hier nog blijft om Steppe nog wat meer de kneepjes van het keepersvak te leren met zijn ervaring. Hij zou dan dus eigenlijk keeperstrainer moeten worden.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Hans Vonk

Berichtdoor oldtimer » 20-05-2009 16:13

Ook al bij het 2e Twentse doelpunt?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Hans Vonk

Berichtdoor forca hveen » 20-05-2009 17:13

Sorry ik bedoelde de eerste :wink: Was even in de war met die twee. Krijg je met zoveel spanning tijdens een wedstrijd en beide waren een gelijkmaker, vandaar.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Hans Vonk

Berichtdoor bigbear » 27-05-2009 13:18

Vonk geeft in vi aan eigenlijk terug naar Zuid Afrika te willen om een goede kans te maken op het WK aldaar.
Hij denkt zelf dat de bekerfinale zijn laatste wedstrijd was.
Als VDB zijn heil elders gaat zoeken dan hebben we dus 2 vakatures.
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Avatar gebruiker
bigbear
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 21-08-2003 22:12
Woonplaats: snits

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Royce_SCH » 27-05-2009 16:14

Ik zou het zeer jammer vinden als Vonk vertekt naar Zuid-Afrika. Met Vonk had je een prima mentor/stand-in voor Steppe. Bovendien is een ervaren doelman achter de hand altijd prettig. Vonk kent de club als geen ander en hij heeft laten zien ook nog redelijk tot goed te kunnen spelen. Aan de andere kant begrijp ik Vonk ook heel goed. Als hij op de bank blijft zitten kan hij het WK in eigen land vergeten. Maar Vonk zegt zelf ook dat er op dit moment twee andere keepers bij de selectie van Zuid-Afrika zitten en dat hij daar als keepertrainer is weg gestuurd door de huidige bondscoach. Eigenlijk hoopt hij dan ook dat de bondscoach nog ontslagen wordt. Zoals Hans ook zei hoopt hij dat de bodscoach ontslagen wordt tijdens/na de Confederations Cup. Zodat hij daarna zijn beslissing hoeft nemen. Maar ik zou het mooi vinden als Hans Vonk Heerenveen trouw blijft.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Venderwel » 28-05-2009 06:34

Vonk gaat nog even naar Zuid Afrika in de hoop daar nog het WK te kunnen spelen en dan zie ik hem terugkomen als keeperstrainer bij Heerenveen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Arjen » 29-05-2009 11:10

Vonk en Jong-A-Pin fuort? 29-05-2009 | 11:08 « foarige | folgjende »
De kâns is grut dat Hearrenfeankeeper Hans Vonk fuortgiet. Hy hat in oanbod krigen út Súd-Afrika om earste keeper te wurden by Ajax Cape Town. Vonk is noch mar koart wer aktyf yn Hearrenfean. Hy kaam yn de winterstop oer fan Ajax Amsterdam.

Ek Calvin Jong-A-Pin siket syn takomst bûten Fryslân. De 22-jierrige ferdigener fynt dat er te min spyltiid krijt fan trainer Sollied. Hearrenfean hat syn meiwurking tasein. Jon-A-Pin kaam yn 3 jier ta 41 earedivyzjeduels.
Ek keeper Brian Vandenbussche hat oanjûn net tefreden te wêzen mei syn posysje by Hearrenfean. Ek hy giet dus mooglik noch fuort.omropfryslan.nl


Vonk zal dus wel vertrekken als deze aanbieding klopt.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Superfries88' » 29-05-2009 11:14

Vonk heeft in een VI-interview aangegeven inderdaad een aanbieding van Ajax Cape Town gehad te hebben. Bij ACT is een trainer aangesteld die ook actief was in die periode waarin Vonk met de club de beker wist te winnen. Omdat hij daar een garantie op een basisplek zou hebben en dus de WK-kansen kan vergroten is hij wel geïnteresseerd. Er valt wel iets voor te zeggen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-05-2009 11:20

Jammer als Vonk weggaat, prima dat spelers als VDB en JAP weggaan. Doorselecteren met die handel!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Lipton » 29-05-2009 13:37

Vonk mag weg indien er een vervanger voor hem komt, de club is nu druk bezig om een nieuwe doelman te zoeken.
Wanneer deze doelman binnen is gaat Vonk terug naar Zuid Afrika.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Blizzard » 29-05-2009 13:43

Lipton schreef:Vonk mag weg indien er een vervanger voor hem komt, de club is nu druk bezig om een nieuwe doelman te zoeken.
Wanneer deze doelman binnen is gaat Vonk terug naar Zuid Afrika.


Oke, klinkt logisch. Al mag ik toch hopen dat ze niet bij Timmer uit zullen komen... Dan heb ik liever Gentenaar ofzo als ervaren (reserve) keeper.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Hans Vonk

Berichtdoor JayT » 18-06-2009 12:16

hans vonk keert terug naar zuid-afrika.
Bron is officiele site.
Is nog maar de vraag of er een vervanger aangetrokken wordt, aangezien er dan nog 2 goalies zijn: Steppe en VDB.
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Arjen » 18-06-2009 12:26

Hier het volledige bericht van de officiele site.

Hans Vonk keert terug naar Zuid-Afrika
18 juni 2009
Doelman Hans Vonk verruilt sc Heerenveen voor het Zuid Afrikaanse Ajax Cape Town uit Kaapstad. De Friese club wilde de ervaren goalie aanvankelijk pas laten gaan als er een nieuwe keeper was aangetrokken, maar gunt Vonk de transfer. ,,Hans wilde graag terug naar zijn familie en heeft bij Ajax Cape Town de kans om zich bij het Zuid-Afrikaanse elftal in de kijker te spelen voor het WK van 2010,’’ vertelt directeur Yme Kuiper.


Hans Vonk kwam in de winterstop over van Ajax. De doelman stond nog een jaar onder contract bij de Friese club, maar gaf enige weken geleden te kennen graag terug te keren naar Ajax Cape Town in Kaapstad om zo een hereniging met zijn gezin mogelijk te maken. sc Heerenveen wilde de doelman aanvankelijk pas laten gegaan als er een vervanger was aangetrokken, maar is van mening veranderd.

Hans Vonk laadt zichzelf op voor de strafschoppenserie in de bekerfinale.

De doelman, die in mei nog de KNVB-beker met sc Heerenveen veroverde, is dolblij dat sc Heerenveen bereid is mee te werken aan een vertrek. ,,Ik ben Heerenveen enorm dankbaar, want dit biedt mij de kans op een normaal gezinsleven en me bij Ajax Cape Town in de kijker te spelen voor het Zuid-Afrikaanse elftal. Waar ik vooral blij om ben is dat alles in goede harmonie is geregeld en dat het geen geforceerd vertrek is geworden. Het is mooi dat we als vrienden uit elkaar gaan.’’

Hans Vonk gaat bij Ajax Cape Town samenwerken met trainer Muhsin Ertugral, die hij nog kent van zijn eerste periode bij de club uit Kaapstad. Vonk rekent onder Muhsin Ertugral op speeltijd. ,,Hij wilde me graag terug hebben, dus ik denk dat de kans op een basisplek reëel is. Via Ajax Cape Town hoop ik selectie bij het elftal van Zuid-Afrika af te dwingen. Ik hoop er in 2010 bij te zijn, misschien niet als eerste keeper, maar wel als tweede of misschien derde keeper.’’

De doelman kijkt uit naar zijn nieuwe avontuur in Zuid-Afrika, maar denkt ook met veel genoegen terug aan het afgelopen halve jaar in Friesland. ,,Het was een periode van uitersten. Ik moest eerst geduld doen om een kans te krijgen en toen ik eindelijk een basisplek veroverd leek te hebben, raakte ik geblesseerd. Uiteindelijk stond ik in de bekerfinale onder de lat. Achteraf heb ik op schitterende wijze afscheid van Heerenveen genomen.’’


Hans Vonk viert de bekerwinst met assistent-trainer Henk Herder.

Met zijn nieuwe club Ajax Cape Town keert Hans Vonk begin juli al terug in Nederland. De Zuid-Afrikaanse club belegt van 2 tot en met 13 juli een trainingskamp in Zaltbommel. Ajax Cape Town speelt onder meer oefenduels tegen Ajax, De Graafschap en Willem II. Hans Vonk: ,,En op den duur keer ik definitief terug naar Nederland, want de toekomst van mij en mijn gezin ligt in Heerenveen. Op dit moment is het te vroeg voor een terugkeer. Ik wil nog dolgraag een jaar in Zuid-Afrika voetballen.’’

Volgens directeur Yme Kuiper is het niet zeker dat er een vervanger voor Hans Vonk wordt aangetrokken. ,,We gaan rustig kijken wat te doen. Met Vandenbussche en Steppe beschikken we over twee keepers. Er is geen directe noodzaak om nog een keeper aan te trekken.’’
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Ebiede » 18-06-2009 12:34

De man die een bekerfinale won en verloor met ons..

Zie hem wel als (keepers)trainer bij onze club terugkeren.

Het ga je goed Hans!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Hans Vonk

Berichtdoor joop » 18-06-2009 12:36

Laatste gedeelte waarin hij zeg dat de toekomst van hem en zijn gezin in heerenveen ligt vind ik persoonlijk erg mooi.

Het ga je goed Hans!
...
joop
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 07-11-2006 18:21

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Skopperij » 18-06-2009 12:39

De Friese club wilde de ervaren goalie aanvankelijk pas laten gaan als er een nieuwe keeper was aangetrokken, maar gunt Vonk de transfer.

sc Heerenveen wilde de doelman aanvankelijk pas laten gegaan als er een vervanger was aangetrokken, maar is van mening veranderd.

Lijkt me sterk. Ze hebben achter de schermen heus een andere keeper geregeld. Anders kun je het risico niet lopen, want ik geloof er niets van dat Vandenbussche blijft.

Mooi natuurlijk voor Vonk. Hij heeft ons uitstekend uit de brand geholpen dit seizoen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Superfries88' » 18-06-2009 12:41

Jammer dat Vonk vertrekt, maar ik heb er alle begrip voor. Nog één jaartje keepen in Zuid-Afrika en dan wellicht de beloning in de vorm van WK-deelname in eigen land. Dat wil iedereen natuurlijk mee maken. En laten we wel zijn: die kans is nu eenmaal veel groter in Zuid-Afrika. Minder concurrentie, een bekende trainer en een bondscoach die hem vaker kan zien spelen.

Het is jammer, maar deze kans mag je niet laten glippen. Daarom wens ik Vonk heel veel succes toe in Zuid-Afrika en ik verwacht hem op termijn nog wel terug in Heerenveen. In welke functie dan ook.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Royce_SCH » 18-06-2009 12:53

Het is jammer, maar een logisch besluit van Hans Vonk. Als hij tijdens het WK bij Zuid-Afrika onder de lat wil staan dan is dit de beste keus voor hem. Ik verwacht dat we Hans over een paar jaar wel terug zien als keepertrainer bij Heerenveen. Ik wens Vonk het aller beste bij Ajax Cape Town en hopelijk mag hij bij het WK aanwezig zijn.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Muck » 18-06-2009 12:54

Het is hem gegund, mede dankzij hem hebben we die beker.....
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-06-2009 12:56

Skopperij schreef:Lijkt me sterk. Ze hebben achter de schermen heus een andere keeper geregeld. Anders kun je het risico niet lopen, want ik geloof er niets van dat Vandenbussche blijft.


Lijkt mij helemaal niet sterk want er hoeft pas een andere keeper gehaald te worden als VDB vertrekt. Er staan nu 2 keepers. Genoeg op dit moment.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hans Vonk

Berichtdoor El Conde » 18-06-2009 13:24

Een profclub als Heerenveen zal zeker 3 keepers willen, want als er nu 1 geblesseerd raakt, wat niet ondenkbaar is bij deze twee, dan heb je al geen reserve-keeper meer.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Hans Vonk

Berichtdoor bdb » 18-06-2009 14:10

En etemadi is naar Emmen. Er komt denk ik nog wel een keeper bij.
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Hank » 18-06-2009 14:12

2 zou anders wel ideaal zijn maar 1 minimaal
Avatar gebruiker
Hank
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 15-11-2008 21:15

Re: Hans Vonk

Berichtdoor DE ZUID » 18-06-2009 14:25

Het is hem gegund, mede dankzij hem hebben we die beker.....


Hmmmmm, ik vond hem vooral bij de eerste goal van Twente erg goed uitzien.
Nee, opgeruimt staat netjes, u wordt bedankt en kunt wel gaan.
Ik heb hans Vonk nooit een sterke keeper gevonden en ik hoop voor hem dat het daar in Z-Afrika goed gaat.
En nu maar hopen dat Kenny zijn rug recht en het eindelijk laat zien dat ie 1,5 miljoen waard is.... :mrgreen:
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Lipton » 18-06-2009 16:00

Het vertrek van Etemadi en Vonk is inmiddels mooi opgelost, Zeinstra blijft toch nog een extra seizoen bij Heerenveen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Muck » 18-06-2009 16:03

DE ZUID schreef:Hmmmmm, ik vond hem vooral bij de eerste goal van Twente erg goed uitzien.
Nee, opgeruimt staat netjes, u wordt bedankt en kunt wel gaan.
Ik heb hans Vonk nooit een sterke keeper gevonden en ik hoop voor hem dat het daar in Z-Afrika goed gaat.
En nu maar hopen dat Kenny zijn rug recht en het eindelijk laat zien dat ie 1,5 miljoen waard is.... :mrgreen:


Ik was juist blij dat Vonk met zijn ervarenheid in de goal stond tijdens de bekerfinale en niet Vandenbussche. Okay, Vonk gaf ook toe dat hij zich verkeek op die goal van Elia, maar hij kijkt wel de penal van Hersi over het doel..... :wink:

[gevaarlijke uitspraak modus aan]Als ik nu ga fantaseren over de bekerfinale met Vandenbussche, dan mag ik eerst wel een vaatje zuurstof hebben. We zullen het nooit weten, maar ik denk dat we met Vandenbussche op goal die beker niet gepakt zouden hebben[/gevaarlijke uitspraak modus uit]
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Jalba » 18-06-2009 20:06

DE ZUID schreef:Hmmmmm, ik vond hem vooral bij de eerste goal van Twente erg goed uitzien.


Nou ik niet. :wink:
Jalba
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 24-09-2003 23:22

Re: Hans Vonk

Berichtdoor Flying Tilster » 18-06-2009 20:13

DE ZUID schreef:Ik heb hans Vonk nooit een sterke keeper gevonden en ik hoop voor hem dat het daar in Z-Afrika goed gaat.
En nu maar hopen dat Kenny zijn rug recht en het eindelijk laat zien dat ie 1,5 miljoen waard is.... :mrgreen:


Hij was in ieder geval stukken beter dan VDB.
Wat Muck hierboven in de gevaarlijke modus al zegt, ben ik het mee eens.

Vonk had toch meer uitstraling en bracht rust in de verdediging. Dat is heel wat waard dan zo'n springkikker in de goal.
Jammer dat hij nu al weer weg gaat, maar Hans het ga je goed.. en bedankt!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Hans Vonk

Berichtdoor LarsMulder » 18-06-2009 20:36

zonde dat hij weggaat, ik las laatst in de VI dat spelers zoals janmaat heel veel van hem leren. hij is ook een redelijk goede keeper die rust uitstraalt! iets wat VDB en steppe zeker niet doen. dus steppe wordt weer de keeper volgend jaar??
LarsMulder
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 17-06-2009 20:44

Re: Hans Vonk

Berichtdoor forca hveen » 18-06-2009 20:43

Vonk komt in elk geval weer terug naar heerenveen wanneer je dat stukje leest :)
Hij gaat nu even terug naar Zuid-Afrika in de hoop mee te kunnen doen met het nationaal team. We hoeven hem dus misschien maar iets meer dan een jaartje te missen. Kan hij daarna mooi zijn ervaring delen met de keepers die heerenveen dan zal hebben.
Erg jammer maar kan hem geen ongelijk geven.

En of VDB de finale beter had gekeept of gelijkwaardig (of zoals veel denken slechter) is iets wat we nooit zullen weten. Sommige vergeten dat Vonk precies zo'n blunder heeft gemaakt als VDB meestal doet en misschien had VDB door de druk op de wedstrijd en de sfeer juist wel boven zijn kunnen gepresteerd. Enige dat we weten is dat Vonk heeft gekeept en dat we de beker hebben.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten