Wim Molenaar

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Wim Molenaar

Bericht door Hielke »

SC Heerenveen verliest 'Heer van Heerenveen'

SC Heerenveen is zondag een toegewijde oud-speler kwijtgeraakt. Wim Molenaar overleed op 84-jarige leeftijd in zijn woonplaats Heerenveen. Aan de zijde van Abe Lenstra veroverde hij in de jaren na de Duitse bezetting zes maal de Noordelijke titel. Molenaar bleef ook na zijn spelerscarrière actief bij de Friese club.

Vanwege zijn grote verdiensten voor de club werd Molenaar enkele jaren geleden benoemd tot 'Heer van Heerenveen', een eretitel die slechts voor een selecte groep is weggelegd. (sportweek.nl)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Officiële site:
Oud-speler Wim Molenaar van sc Heerenveen is zondag op 84-jarige leeftijd in zijn woonplaats Heerenveen overleden. Wim Molenaar maakte deel uit van de grote kampioensploeg van Heerenveen, die na de bevrijding in 1945 onder aanvoering van Abe Lenstra zes maal de Noordelijke titel veroverde.

De voetbalclub Heerenveen maakte ook na zijn actieve voetbalcarrière een belangrijk deel uit van het leven van Wim Molenaar. De voormalige rechtsbuiten was vrijwel dagelijks present op het Abe Lenstra Stadion, waar hij lange tijd als vrijwilliger op de afdeling kaartverkoop werkte. Daarnaast verzorgde Wim Molenaar rondleidingen in het stadion en verrichte hij tal van andere werkzaamheden voor de club.

Vanwege zijn grote verdiensten voor sc Heerenveen werd Wim Molenaar een aantal jaren geleden uitgeroepen tot ‘Heer van Heerenveen’, een eretitel die slechts voor een selecte groep is weggelegd. Wim Molenaar kampte al langere tijd met gezondheidheidsproblemen.
Groot clubman!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden.

Echte clubman, mooie verteller!
Spijt heb je morgen maar!
kaaskop
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 18-07-2005 09:59
Locatie: Kollum

Bericht door kaaskop »

Het zal zo`n 40 jaar geleden zijn geweest dat ik op de tennisbaan van Oranjewoud (toen nog naast het stadion van Heerenveen) voor het eerst kennismaakte met de sportman Wim Molenaar. Hij was net gestopt met voetbal en begonnen met tennis. Samen met o.a. het echtpaar Tillema speelde hij in de hoofdklasse in Friesland. Niet dat hij een echte sterke tennisser was, maar hij viel op omdat hij zoveel balgevoel had; hij stond echt altijd op de juiste plaats om de bal goed te kunnen retourneren. Daarin herkende je de man met balgevoel.
Daarnaast uitermate sportief en veel gevoel voor humor.
Jaren later kwam ik hem regelmatig tegen bij de Ossh (ondernemers Societeit Sportclub Heerenveen), waar hij als supporter vaak na afloop van een wedstrijd een portie bitterballen zat te eten met een kleinzoon. Je merkte dat hij daar erg van genoot.
Ik heb alleen maar positieve herinneringen aan deze grote sportman en ik neem aan dat tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst binnenkort op gepaste wijze aandacht aan hem zal worden besteed.
(of misschien ook wel a.s. zondag in de wedstrijd tegn fc Groningen met een rouwband).
Sterkte voor de familie.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Veel leuke/goede verhalen over deze man gehoord. Veel sterkte voor de nabestaanden.

Woont(de) zijn broer niet in Wolvega?
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Sterkte voor de familie en vrienden.

Wim was een aardige man waarmee ik enkele keren heb mogen praten.
Hij was trots op zijn club,maar vooral op de supporters.
Nu zal heerenveen weer een club icoon missen.Verdient een groots afscheid.

Wim R.I.P.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Random
Nieuw talent
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-05-2008 10:15

Bericht door Random »

Veel sterkte voor familie en vrienden toegewenst.

Ik heb veel gehoord en gelezen over de beste man. Als ik het zo nogmaal hoor/lees, dan realizeer je nogmaals wat een groot verlies dit eigenlijk wel is. Ongelofelijk...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Als ik die foto zo zie op de site dan heb ik bijna zeker mijn kaartje voor de bekerfinale 1997 bij hem gekocht. Op dat moment natuurlijk niet beseffend met wie ik te maken had.. Niets dan respect voor zo'n clubman.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Er is een groot clubman verloren gegaan die een waardig afscheid verdient. Jammer dat de eerste thuiswedstrijd zo ver weg is.

Veel sterkte voor de nabestaanden!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Heerenveen rules schreef:Er is een groot clubman verloren gegaan die een waardig afscheid verdient. Jammer dat de eerste thuiswedstrijd zo ver weg is.
Misschien kunnen we tegen feyenoord als nog wat moois doen.Een mooi doekje of zo.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een Heerenveen monument maar o zo'n gewone bescheiden man die voo iedereen een praatje over had. Ook een van de laatst levenden van het grote kampioenselftal. Deze man verdient een mooi eerbetoon. Jammer dat we pas in januari weer thuis spelen maar te laat is het nooit om je helden te eren.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

zo'n man zou een tifo actie verdienen
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Gekko schreef:Een Heerenveen monument maar o zo'n gewone bescheiden man die voo iedereen een praatje over had. Ook een van de laatst levenden van het grote kampioenselftal. Deze man verdient een mooi eerbetoon. Jammer dat we pas in januari weer thuis spelen maar te laat is het nooit om je helden te eren.
Aan de andere kant heb je ook weer tijd genoeg om iets moois te bedenken.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Het is nooit te laat om z'oon markant persoon te eren.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Sinds een aantal weken zit mijn pake in het verzorgingstehuis Anna Schotanus in Heerenveen, een tehuis waar mijn beppe ook acht jaar verzorgd is. Mijn pake was vanaf het moment dat hij binnenkwam de kamergenoot van meneer Molenaar. Je zag meneer Molenaar wel hard achteruitgaan de laatste weken, iets wat mijn pake ook al opviel.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

kaaskop schreef:Het zal zo`n 40 jaar geleden zijn geweest dat ik op de tennisbaan van Oranjewoud (toen nog naast het stadion van Heerenveen) voor het eerst kennismaakte met de sportman Wim Molenaar.
Ken hem ook van het tennis bij TV Oranjewoud (wel wat later in de jaren 80). Een zeer plezierige mede- en tegenstander op de baan ! Enorm sportief en altijd in voor een grapje. Abe kwam in zijn rolstoel ook nog wel regelmatig kijken op de tennisbaan. Erg betrokken bij de voetbalclub, was een echte clubman. Natuurlijk ook erg bekend van het filmpje waarin hij zich door Abe laat passeren. Het bericht was voor mij echt schrikken.

Wens de familie veel sterkte toe !.
Plaats reactie