Patrik Ingelsten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Elm die kwam hier dan ook vrijwel meteen na het einde van de zweedse competitie. Hij trainde al mee, kon wennen aan de groep en bleef in vorm.
Ingelsten heeft eerst genoten van zijn vakantie en is hier gekomen toen zijn contract ook in ging. Hierdoor is hij niet helemaal in topvorm natuurlijk en is hij nog niet gewend aan het team.
Kan me dus zo voorstellen dat Ingelsten eerst weer in topvorm moet zijn en gewend aan het team. Weet ook niet hoe hij het doet op trainingen maar waarschijnlijk laat hij daar nog niet zien dat hij beter is dan wat er nu in de basis komt te staan.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Hij moet wel iets kunnen ( getuige ook zijn uitverkiezing voor de Zweedse selectie ), maar ik heb toch een voorgevoel dat dit niet het grote lot uit de loterij zal blijken te zijn. Het lijkt me zo op het oog een ( vooral aan de bal ) vrij simpele voetballer.
De ( toegegeven ) weinige balcontacten tijdens zijn invalbeurten staafden deze indruk, althans bij mij. Maar hopelijk bewijst hij nog zijn waarde.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Elm doet het echt goed vind ik. De comi Elm - Ingelsten schijnt een gouden combi te zijn. Ze hebben nog niet (echt) samen gespeeld he, dat had gister goed gekund vind ik. Je moet zo'n jongen eens vanaf de basis laten starten, vertrouwen geven!
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ik ga er vanuit dat er niet verwacht wordt dat Ingelsten dit seizoen al hoge ogen gaat gooien. Hij heeft een half jaar om te wennen, af en toe invalbeurtjes mee te pakken en na de zomer Beerens te vervangen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TWR22 schreef:Je moet zo'n jongen eens vanaf de basis laten starten, vertrouwen geven!
En als die jongen er nou gewoon niet klaar voor is? Dan moet je hem rustig brengen en niet overhaast in de basis zetten. Dat is niet slim.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Hij heeft vandaag in elk geval weten te scoren voor "jong" heerenveen. Hij kan dus in elk geval scoren in Nederland. Nu maar eens zien of Sollied dit heeft opgemerkt en wat hij hiermee doet.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Blizzard schreef:Hoe vind jij zijn techniek trouwens, zweed1?
Die is matig tot gemiddeld. HIj moet het hebben van snelheid en wendbaarheid. Hij zal niet snel een aantal spelers uitkappen of passeren. Hij is het best bruikbaar in de counter.

Wanneer je druk zet op de tegenstander heb je minder aan hem, is niet iemand die de bal gemakkelijk kan vasthouden, hij wil direct gaan lopen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Behalve zijn goal was hij weinig opvallend. Hij speelde van rechts. Ik zie hem nou niet direct als een spits in ons huidige systeem. Of een buitenspeler of 1 van de 2 spitsen.
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

ALS 26.000 schreef:Behalve zijn goal was hij weinig opvallend. Hij speelde van rechts. Ik zie hem nou niet direct als een spits in ons huidige systeem. Of een buitenspeler of 1 van de 2 spitsen.
Het doelpunt maakte hij heel koel af, gewoon een schuiver langs de keeper.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
sjoerdy88
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 10-09-2007 21:25

Bericht door sjoerdy88 »

ALS 26.000 schreef:Behalve zijn goal was hij weinig opvallend. Hij speelde van rechts. Ik zie hem nou niet direct als een spits in ons huidige systeem. Of een buitenspeler of 1 van de 2 spitsen.
Vond hem prima spelen. Waarbij hij idd zijn doelpunt cool afmaakte. Was veel aanspeelbaar en knokte veel voor de afvallende ballen. Mocht Beerens deze zomer weggekocht worden hebben we een prima vervanger klaar voor de rechter kant.

Wel een min puntje dat hij vaak de pass op Paulo te laat gaf en deze dus alweer buitenspel stond.
Stand your ground and fight
SuperTrond
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-02-2009 17:25

Bericht door SuperTrond »

Maakte op mij wel een gretige indruk. Zie hem dit seizoen wel doorbreken.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Gretig was hij wel, maar ook redelijk onzichtbaar. Elyounoussi en Henrique vielen veel meer op. Hij is zeker nog geen geschikte vervanger voor Beerens, maar misschien in de zomer wel. (als Roy weggaat)
SuperTrond
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-02-2009 17:25

Bericht door SuperTrond »

Hij is in ieder geval gemotiveerd, dat kon je van sommige spelers toch niet zeggen. En met een goede mentaliteit kun je ver komen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wat ik tot nu toe van Ingelsten heb gezien is niet veel, hij is een beetje stief ien de kont.
Maar ik denk dat hij zich voornamelijk moet richten op volgend seizoen, pas dan kan hij zich focussen op een basisplaats.
Gebruikersavatar
Odet-G
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-02-2009 11:59

Bericht door Odet-G »

Ik heb nu nog geen goed beeld van Ingelsten. Pas na een paar basisplaatsen kun je daar iets over zeggen. Ingelsten zal wel kunnen voetballen, vooral met zijn maatje Elm. Dat zou wel eens een grote meerwaarde kunnen worden, die combinatie.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Odet-G schreef:Pas na een paar basisplaatsen kun je daar iets over zeggen.
Ik hoop niet dat het zo ver komt, die miljoen euro is er 1 teveel geweest. Dat je spelers een kans moet geven en niet direct mag afbranden klopt maar volgens mij mist hij zoveel elementaire voetbalkwaliteiten dat dit hem niet gaat worden.

Ben het met Lipton eens (hoe ist mogelijk :lol: ) dat ie motorisch (stijving enzo) lang niet goed in elkaar steekt om op niveau te voetballen.
Bedankt Torcida:-)
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Ja dat is een hele goede conclusie, zeker omdat je hem nog geen 5 wedstrijden hebt zien voetballen. Hij schijnt iets te kunnen waar wij nog al eens moeite mee hebben, scoren! En voor zijn gestoorde motoriek toch behoorlijk snel ook. Waar gaat het heen als je spelers al gaat afschrijven voor ze überhaupt een kans hebben gehad :erm:
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

drika746 schreef:Waar gaat het heen als je spelers al gaat afschrijven voor ze überhaupt een kans hebben gehad :erm:
En daarom schrijf ik ook "dat je spelers een kans moet geven en niet direct mag afbranden klopt", verder geef ik MIJN mening.
Bedankt Torcida:-)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ben het wel een keer met squerrell eens (gebeurt niet vaak). Ingelsten oogt motorisch niet top, maar goed ook ik heb geleerd door gevalletjes als Svec, Petter Hansson, Popov en ook andere gevallen dat je spelers nooit te snel af moet schrijven. Dit geldt nu ook voor jongens als Elyounoussi, Kopic en Janmaat.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef:Ingelsten oogt motorisch niet top,
Ik kan me nog de eerste oefenwedstrijd van Breuer herinneren en ik wist niet wat ik zag. Zo stijf en harkerig......... Het is nog steeds niet een soepele machine, maar dat is ook aardig bijgedraaid. Er is dus hoop voor Ingelsten. :mrgreen:
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Het is niet alleen de motoriek. Ik moest ook wel lachen zaterdag. Komt hij vol dreiging op een speler aflopen alla Beerens, maar waar Beerens OM de tegenstander gaat loopt Ingelsten er heel onbeholpen vol tegen aan. Echt knullig. Nee, die jongen heeft nog allerminst kunnen overtuigen, maar ik laat me graag verrassen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef: Komt hij vol dreiging op een speler aflopen alla Beerens, maar waar Beerens OM de tegenstander gaat loopt Ingelsten er heel onbeholpen vol tegen aan. Echt knullig. Nee, die jongen heeft nog allerminst kunnen overtuigen.
Lees ik hier iets kritisch ALS26000? :mrgreen: Niet zo negatief man! Prima voetballer, wordt voor miljoenen doorverkocht.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Heerenveen rules schreef:Ik kan me nog de eerste oefenwedstrijd van Breuer herinneren en ik wist niet wat ik zag. Zo stijf en harkerig.........
En helaas is hij dat nog steeds. Ondanks dat hij aanvoerder is, blijft het toch een matige voetballer. Moet elke wedstrijd op zijn tenen lopen om een voldoende te scoren. Aanvoerder onwaardig.
Ingelsten hebben we nog niet zo heel vaak in actie kunnen zien, dus een goed oordeel vormen over deze jongen is heel lastig.

Hij lijkt idd houterig, maar het is moeilijk een oordeel te vormen op die paar minuten dat hij heeft meegedaan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ingelsten is inderdaad niet de meest soepele voetballer die we hebben. Bij Sulejmani waren de eerste geluiden trouwens ook dat het een stijve hark was. Als je je beperkingen maar kent, dan kun je het ver schoppen: zie über-hark Breuer. 8)
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ik vond m gisteravond sterk invallen. Ik denk dat dit typisch een speler is die moet wennen. De een heeft dat, de ander niet. Hij was beweeglijk, meedere malen gevaarlijk en stond op de juiste plek om de bal in te schieten, toen Culina m onderuit trok. 100% penalty. Ik zou m wel eens een hele wedstrijd willen zien spelen, ik denk dat deze man - zeker in de combi met Elm - een goeie is.
100% achter Marco van Basten!
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Sterke (korte)invalbeurt gister!
Volgens mij kan ook Ingelsten een hele groede worden. Ik vind hem wel een type Alback, sterk en snel en doelgericht. Elke invalbeurt wordt hij sterker ben benieuwd wanneer hij 90min de kans krijgt.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ingelsten met Allback vergelijken? :? Volgens mij is het enige wat overeenkomt dat ze uit Zweden komen en aanvaller zijn, maar dan houdt het ook direct op. Iemand met een prachtige functionele techniek vergelijken met een hardwerkende hardloper gaat totaal niet op natuurlijk.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Nee, inderdaad niet.
Allback had zo ongeveer alles en kon ook goed met de rug naar het doel spelen.
Ingelsten zal wat sneller zijn, maar dat lijkt me zijn enige pluspunt tav Allback.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Patrick heeft nog veel te weinig gespeeld om een goed oordeel te kunnen geven.
Zijn invalbeurt van vrijdag was prima, maar hij moet zijn plek in het team nog zien te veroveren.
Tel daarbij dat we wel meer slowstaters hebben gehad als nieuwkomer bij de club.
Pas na een serie wedstrijden past hier een oordeel
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

ALS 26.000 schreef:Ingelsten met Allback vergelijken? :? Volgens mij is het enige wat overeenkomt dat ze uit Zweden komen en aanvaller zijn, maar dan houdt het ook direct op. Iemand met een prachtige functionele techniek vergelijken met een hardwerkende hardloper gaat totaal niet op natuurlijk.

Volgens mij was Allback in het begin ook niet meteen heel sterk. Daarna was het wel een van de beste spitsen van Heerenveen.
Ik heb zo´n gevoel dat Ingelsten dat ook kan, echte argumenten heb ik daar nu ook nog niet voor, gewoon een gevoel. Om hem nu al af te schilderen als een hardwerkende hardloper vind ik iets te negatief, daarvoor hebben we nog te weinig van hem gezien denk ik.
Rustig afwachten, de tijd zal het leren.
Plaats reactie