Patrik Ingelsten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Muck » 16-12-2009 00:07

Patrik, bedankt voor de uitwedstrijd tegen PSV vorig jaar.....succes bij Viking!
(onder voorbehoud, uiteraard)

Wat mij betreft hoeft hier geen vervanger voor gehaald te worden. Met de huidige spelers hebben we voldoende alternatieven, lijkt mij. Misschien dat ook een aanvallende middenvelder Djuricic in een aanvalspositie (links of rechts op de vleugel) kan spelen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor teamplayer » 21-12-2009 10:01

Heerenveen rules schreef:Ja natuurlijk, niet aan gedacht. Dan kom je inderdaad rond de 7 ton. Dat is onder het gemiddelde van dit bestuur als je het hebt over geld wegsmijten, dus het valt mee dan.......


dit bestuur staat met aankoop/verkoop nog steeds dik in de plus.

1 ding staat vast: ingelsten was een miskoop.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-12-2009 10:10

teamplayer schreef:dit bestuur staat met aankoop/verkoop nog steeds dik in de plus.
.


Het zou ook niet best zijn als je Alves en Sulejmani verkoopt voor ong. 35 miljoen bruto. Maar ze zijn aardig op weg het opgeleverde geld weg te smijten........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor teamplayer » 21-12-2009 11:49

Heerenveen rules schreef:Het zou ook niet best zijn als je Alves en Sulejmani verkoopt voor ong. 35 miljoen bruto. Maar ze zijn aardig op weg het opgeleverde geld weg te smijten........

Je vergeet Bradley, Pranjic, Zuiverloon nog!

Kalou en Ingelsten zijn mislukt, maar aankopen zoals Papadopulos, Assaidi, Janmaat ,Elm en Beerens(contract verlengd) zijn dat (nog lang)niet en 1 v/d 5 zal zeker gaan opwegen tegen de miskopen van de toekomst. :wink:
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Rick » 21-12-2009 18:09

Ook Popov, Grindheim, Vayrynen en hoe je het ook wend of keert Henrique zijn geen miskopen. Spelers als Matusiak, Beda, Kopic, Djuric en Ingelsten zou je kunnen bestempelen als miskopen maar hebben geen kans gehad.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-12-2009 20:18

Rick schreef: maar hebben geen kans gehad.


Ze hebben kansen zat gekregen. Ze trainen iedere dag........ En wie goed en overtuigend traint, wordt wel opgesteld.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Rick » 21-12-2009 20:59

Dat kan je omschrijven als een kans, alleen tussen een training en een wedstrijd zit nog al een verschil. Spanning, publiek, vreemde tegenstander. Maar je bestrijkt ook een groter en breder gedeelte van het veld, en hebt daarom meer ruimte.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Blizzard » 21-12-2009 21:25

Rick schreef:Dat kan je omschrijven als een kans, alleen tussen een training en een wedstrijd zit nog al een verschil. Spanning, publiek, vreemde tegenstander. Maar je bestrijkt ook een groter en breder gedeelte van het veld, en hebt daarom meer ruimte.


Hij heeft ook eens 18 wedstrijden in het eerste gespeeld. En een flink aantal in het tweede elftal. Ook trainde hij zoals HR al aangaf gewoon dagelijks mee met de selectie. Dat lijken mij genoeg kansen en momenten om eens een keer je kwaliteiten te tonen. Vergeet ook niet dat Ingelsten allang geen talent meer is: hij is inmiddels 27, bijna 28 jaar. Dan zit je als aanvaller normaal gesproken rond je top. Bij Heerenveen heeft hij in ieder geval nimmer weten te overtuigen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor zweed1 » 29-12-2009 16:56

Onderhandelingen met Viking lopen enorm stroef, volgens Noorse media.


Zie ; http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... 158117.ece

Met name het salaris is een probleem. Mij lijkt dan de snelle oplossing om hem te verhuren. Dat scheelt al veel salariskosten en de transferrechten blijven bij ons.

Huur met koopoptie kan natuurlijk ook. Snel afhandelen deze deal.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Gekko » 29-12-2009 17:03

Qua competitie, club en financiën is het een stap terug voor Ingelsten. Na een aanvankelijk enthousiasme van "ik kom weer aan voetballen toe" ga je je wel even de andere 'pijntjes' van zo'n overgang realiseren. Maar je hebt gelijk: proberen zo snel mogelijk duidelijkheid scheppen. Zoals dat ook geldt voor andere spelers die we niet meer nodig hebben (Kopic, Djuric) en voor de broodnodige defensieve aankopen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Skopperij » 29-12-2009 17:09

Ingelsten heeft weinig laten zien, maar hij kwam hier wel als de topscorer van Zweden die voor de landskampioen speelde. Wellicht verdient hij meer dan we denken en zijn de problemen meer gelegen in het salaris bij ons dan bij de financiële situatie in Noorwegen. Hij is al niet meer de jongste, ik kan me voorstellen dat je je salaris niet gehalveerd wilt zien worden.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor mart761 » 29-12-2009 17:29

Ingelsten mist de nodige basistechniek. Ze zijn bij Heerenveen puur af gegaan op het aantal doelpunten dat hij maakte bij Kalmar. Hij scoorde heel veel, dat klopt. Maar dit is een speler die puur heeft geteerd op het succes van Kalmar. En dat heeft hij goed gedaan! Iedereen met een beetje kijk op voetbal had vooraf al gezien dat Ingelsten niet goed genoeg is en was.

Jammer maar het is niet anders. Hoop dat we hem snel verkopen dan kan heerenveen zijn best doen om een vervanger te halen!
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Wolliepoly » 03-01-2010 13:06

Viking stelt twijfelende Ingelsten ultimatum
03 januari 2010

Patrik Ingelsten moet binnen twee weken laten weten of hij zijn handtekening zet onder een contract bij Viking. Egil Østenstad, de sportief directeur van de Noorse club, heeft de spits een ultimatum gesteld: vóór 16 januari moet er duidelijkheid zijn, anders gaat Viking op zoek naar een alternatief voor de spitspositie.


Viking bereikte enige tijd geleden met SC Heerenveen al overeenstemming over de transfersom voor de Zweed, maar een akkoord tussen Ingelsten en de Noorse club bleef vervolgens uit. Grootste obstakel is het salaris. Viking kan niet eenzelfde salaris bieden als Heerenveen, waardoor de spits er financieel op achteruit gaat.

De Noorse club is het getreuzel van de 27-jarige Ingelsten bijna zat. "Op 16 januari gaan we op trainingskamp. Als Ingelsten dan nog niet getekend heeft, gaan we aan de slag met andere opties", aldus Østenstad in de Noorse krant Aftenbladet.

Ingelsten kwam een jaar geleden naar SC Heerenveen, nadat hij met Kalmar FF kampioen van Zweden geworden was. In Friesland veroverde hij geen basisplaats

FC Update.nl
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Riverside » 03-01-2010 16:05

Wat denkt die Ingelsten wel niet? Heeft hier niets laten zien, behalve dan dat hij overduidelijk een miskoop is gebleken. En dan gaat ie vervolgens ook nog eens hetzelfde salaris vragen? Als hij een beetje realistisch is, dan ziet hij toch zelf ook wel in dat hij in Noorwegen moet gaan inleveren?

Goed gescout deze jongen. :roll:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Superfries88' » 03-01-2010 16:52

Volgens de berichtgeving is Ingelsten wel degelijk gezakt wat salariseisen betreft, maar onvoldoende voor Viking. Aan wie dat ligt kunnen wij zonder feiten niet beoordelen. Ik kan me best voorstellen dat Ingelsten tot op zekere hoogte wil zakken, ook omdat hij al relatief oud is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Peter » 03-01-2010 18:35

Probleem ligt vind ik niet bij Ingelsten. Hij heeft hier een contract getekend tot 2012. Daar hoort een bepaald salaris bij. Hij heeft recht op dat salaris tot het contract afloopt. Als Viking hem wil hebben zullen ze aan zijn voorwaarden moeten voldoen en niet andersom. Daar kan hij voor kiezen, maar dat hoeft niet. Zou me dus ook niet verbazen als hij gewoon bij Heerenveen blijft.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Flying Tilster » 03-01-2010 22:59

Peter schreef:Probleem ligt vind ik niet bij Ingelsten. Hij heeft hier een contract getekend tot 2012. Daar hoort een bepaald salaris bij. Hij heeft recht op dat salaris tot het contract afloopt


Tuurlijk heeft hij een contract met een bepaald salaris. Maar we zijn nu 2010 en als er geen uitzicht is op speelminuten kun je m.i. toch beter vertrekken? De enige manier om een gelijk salaris of hoger te krijgen is naar een betere of gelijkwaardige club aan sc Heerenveen te gaan. Blijft hij hier zitten tot 2012 en heeft hij alleen maar bij de beloftes gespeeld, dan komt er geen enkele aansprekende club uit wat voor land dan ook voor hem, denk ik.

Maar goed.. even afwachten nog. Er zijn nog 2 weken onderhandelingen mogelijk.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Voorstopper » 03-01-2010 23:02

Als hij hier blijft zitten snaait hij in totaal wel tegen de miljoen euro mee. Toch niet verkeerd? Dat voetbalt hij in Scandinavië waarschijnlijk niet zo snel bij elkaar. Ik kan me prima voorstellen dat onze superspits niet zo' n haast heeft om voor het eerste de beste salaris te tekenen. Ik geef hem eerlijk gezegd nog wel gelijk ook, al komt dat onze club niet al te goed uit natuurlijk. Maar goed, eigen schuld dikke bult. Had je dit fenomeen maar niet voor zo' n periode aan je moeten binden voor zo' n salaris...
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 04-01-2010 11:47

Ik vind het nergens op slaan! Hij vraagt er niet om om weg te gaan, integendeel heb ik gehoord, whij wil vechten voor zijn kans. Leuk hoor dat je werkgever besluit dat je weg moet, maar werkt dat zo? Ben je dan een slaaf waar de werkgever over beslist? Een jaar geleden wilde ze m perse hebben maar nu mag ie weg? Ik kan zijn reactie wel begrijpen, leuk dat anderen voor je beslissen dat je de helft gaat verdienen maar wat als je dat nou zelf niet wilt?

Als jouw baas tegen je zegt "oh je gaat naar die en die in een heel ander land (Zweden en Noren liggen elkaar geloof ik niet helemaal) en je gaat de helft verdienen", doe jij dat dan ook meteen?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Superfries88' » 04-01-2010 12:02

Volgens mij hoeft Ingelsten ook niet per definitie weg. Dat kan je ook niemand verplichten. Overigens heeft Ingelsten wel gezegd liever bij Viking te spelen dan hier op de bank te zitten, dus ik denk dat hij toch echt voor een vertrek zal kiezen als het financieel interessant is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Knipecity » 04-01-2010 12:06

Kan me hem wel een beetje voorstellen. In Noorwegen/Scandinavie betalen ze volgens mij een fractie van wat er in Nederland betaald wordt, dus als je dan enorm moet inleveren is dat geen gemakkelijke keuze. Dan hier maar een paar jaar op de bank.

Hopen dat je gaat spelen heeft weinig zin denk ik, want hij mist simpelweg kwaliteiten om hier een vaste waarde te worden. Of we moeten afglijden naar de eerste divisie ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Blizzard » 04-01-2010 18:31

Dan hier maar een paar jaar op de bank.


Ik denk eerder op de tribune :mrgreen:
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Royce_SCH » 05-01-2010 17:05

En dat is één...

Ingelsten tekent voor vier jaar bij Viking
5 januari '10 16:16 door Steven Koelma & Sander Berends

De kogel is door de kerk. Na veel getouwtrek heeft Patrik Ingelsten besloten om op de aanbieding van FK Viking Stavanger in te gaan. Afgelopen maand ontving sc Heerenveen al een eerste bod van de Noorse club, die afgelopen seizoen teleurstellend als tiende eindigde en komend seizoen beter voor de dag wil komen.
Dit is het gevolg van de nieuwe trainer Aage Hareide die maandag werd gepresenteerd. Hij gaf meteen al aan op zoek te willen gaan naar een nieuwe spits. Stavanger Aftenblad weet dat de spits van Heerenveen de aanvalslinie moet versterken. Directeur Egil Østenstad wil dit nog niet bevestigen.

De Zweedse spits is een aankoop van de reeds ontslagen Trond Sollied. Ingelsten kwam van Kalmar FF over met het stempel goaltjesdief. Tot dusverre heeft hij dat nog niet waar kunnen maken. In het huidige seizoen wordt de aanvaller geveld door een kuitblessure. Vorig seizoen kwam de Zweed maar tot twaalf optredens waarin in hij twee keer wist te scoren.

UPDATE: Patrik Ingelsten is op weg naar Viking FK. Zijn huidige werkgever sc Heerenveen heeft overeenstemming bereikt met de Noorse club, dat meldt Viking op haar website. "We zijn zeer verheugd om een akkoord te hebben bereikt met Heerenveen", zegt sportief directeur Egil Østenstad op de website van de Noren. De Zweedse spits moet het zelf nog wel eens worden met de club en moet nog door de medische keuring.

UPDATE 2: Ingelsten heeft 'ja' gezegd tegen FK Viking. Woensdag (morgen, red.) ondergaat Ingelsten een medische keuring in Stavanger en daarna zal hij zijn handtekening onder een contract voor vier jaar zetten. "Ik ga wel wat omlaag in mijn salaris, maar daar komen vele voordelen voor terug. Ik ga weer spelen en woon dichter bij mijn familie," zegt hij tegenover Barometern.
Elfvoetbal
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Skopperij » 05-01-2010 17:50

Mooi, ik denk dat Ingelsten helemaal geen lullig salarisje had hier. Dit schept weer ruimte voor een versterking.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 05-01-2010 17:52

Skopperij schreef: Dit schept weer ruimte voor een versterking.


Het zou dieptriest zijn als we op dit moment geen ruimte voor versterking zouden hebben...............
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor ItFean82 » 05-01-2010 19:01

Denk dat skopperij in het salarishuis bedoelt.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Vrieskist » 05-01-2010 19:31

Ingelsten weg, Kalou weg, nu moet Seedorf nog iets willen inleveren en alles komt weer goed ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Wolliepoly » 05-01-2010 21:45

ik denk dat Seedorf straks lekker bij zijn eigen clubbie FC Monza gaat spelen in de serie C, maar ik zou het super vinden als hij 1 jaar bij ons zou voetballen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Muck » 06-01-2010 10:16

De kogel is bijna door de kerk, Ingelsten vertrekt naar Viking.
Officiële site maakt hier melding van:

Ingelsten op weg naar Viking FK
06 januari 2010
Patrik Ingelsten vertrekt na een jaar weer uit Friesland. De Zweedse aanvaller vertrekt zo goed als zeker naar het Noorse Viking FK. Ingelsten is vandaag in Noorwegen om medisch gekeurd te worden en de laatste details van zijn nieuwe vierjarige contract te bespreken. ,,Wij gaan er vanuit dat de deal vandaag rond komt,’’ laat directeur Yme Kuiper van sc Heerenveen weten.

sc Heerenveen had eind december al een akkoord bereikt met Viking FK. De onderhandelingen tussen Ingelsten en de Noorse club verliepen echter stroef. Viking FK haalt Ingelsten om de sportieve ambities gestalte te kunnen geven. De club wil dit seizoen bij de top vier van Noorwegen eindigen.

Patrik Ingelsten werd in de winterstop van het seizoen 2008 – 2009 door sc Heerenveen naar Friesland gehaald. De aanvaller kwam in 18 competitieduels in actie waarin hij twee maal scoorde.


Patrik, bedankt voor de 'penalty' tegen PSV!
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Scoobix » 06-01-2010 12:06

Ik moet zeggen dat ik het deels toch wel jammer vind , ik denk dat als je hem had getraind op een goede voorzet , dat je hem dan goed als een type rommedahl had kunnen inzetten ... leuk voor als je op de counter speelt etc. :)
Scoobix
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 15-12-2004 17:09
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten