Patrik Ingelsten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 08-05-2009 10:07

Lipton schreef:Zolang hij nog niet in de spits mag spelen kunnen wij hem nog niet echt beoordelen, het is tenslotte een spits geen vleugelspeler.


Precies! Hij speelt nu bij gebrek aan beter. Wacht maar als Elm op zijn eigen plek mag spelen en dan Ingelsten als pure spits. Die combi zal super gaan lopen denk ik nog steeds.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor oldtimer » 08-05-2009 10:21

Baggerraartje schreef:Een beetje een type romeo wouden...! Hij zal er wel eens een paar wedstijden een paar inschieten, helaas niet goed genoeg.


Met dit verschil dat Romeo Wouden zeker in zijn eerste 2 jaar hier, wel goed genoeg was voor het Heerenveen van toen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Blizzard » 08-05-2009 10:21

Zolang hij nog niet in de spits mag spelen kunnen wij hem nog niet echt beoordelen, het is tenslotte een spits geen vleugelspeler.


Bij Kalmar heeft hij anders ook vaak genoeg vanaf rechts gespeeld. Nogmaals: ik geloof zeker dat Ingelsten een aantal kwaliteiten heeft (snel, slim, goede afmaker) maar ik vraag me af of die wel passen bij het spel wat wij spelen. We spelen 4-3-3 en dan verwacht je in de punt iemand die je makkelijk kan inspelen, iemand die een balletje vast kan houden, kan kaatsen, in de lucht wat kan uitrichten naast het scoren. Maar goed, we zullen zien wat hij ervan gaat maken ;)
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-05-2009 11:18

TWR22 schreef: Wacht maar als Elm op zijn eigen plek mag spelen en dan Ingelsten als pure spits. Die combi zal super gaan lopen denk ik nog steeds.


Ik vind dit echt een naief idee. Elm staat er wel direct en is een meerwaarde, Ingelsten is dit niet en ik weet heel zeker dat hij dat ook niet wordt. Je kunt wel zien dat hij kwaliteit mist. Ik snap ook niet waar het vertrouwen op gebaseerd is. De factor tijd is niet altijd heilig.......
Komt bij dat Ingelsten in Zweden in een 4-4-2 systeem speelde en met zijn snelheid en vrij rol had. Een spits in een 4-3-3 systeem wordt heel anders gebruikt. Het is gewoon een heel beperkte voetballer.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor forca hveen » 08-05-2009 11:58

Elm is hier dan ook meteen aan het einde van het zweedse seizoen komen trainen. Ingelsten heeft eerst vakantie gehouden en had dus eigenlijk nog een voorbereiding nodig om weer helemaal op niveau te kunnen spelen.
Hij lijkt inderdaad erg beperkt/te licht maar misschien dat met een normale voorbereiding in het nieuwe seizoen hij wel zijn waarde blijkt te hebben :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor sjoerdy88 » 08-05-2009 12:06

Ik heb met al deze verhalen een beetje deja vu naar de eerste maanden van Popov.
Dat was ook heeeelemaal niks, nog steeds niet, en zal ook nooit meer wat worden. Maar door het wennen aan het systeem, spelers, trainer en cultuur doet hij het nu toch heel aardig (foutjes daar gelaten).

Hoop dat het 'Popov effect' ook toeslaat bij Ingelsten en dat het toch een zeer bruikbare speler blijkt te zijn.
Stand your ground and fight
sjoerdy88
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 10-09-2007 20:25

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor abegoal » 08-05-2009 12:56

Ik ben persoonlijk ook erg verbaasd over de negatieve reakties op Ingelsten.

De eerste paar wedstrijden die hij meedeed waren niet geweldig, maar hij was absoluut erg belangrijk. Rode kaarten, penalty's, Ingelsten was er altijd bij betrokken. Ben er van overtuigd dat hij punten voor ons heeft binnengehaald. Ook in de beker tegen NEC was hij erg belangrijk.

Hij speelt echter niet regelmatig en mag in een gelegenheidsaanval met Henriqe en Elyounoussi zijn werk gaan doen. Als het dan niet superbest is, dan is het meteen een miskoop. Vreemd vind ik het dan ook dat bij diezelfde mensen Elm na een serie slechte wedstijden nog steeds een zekerheidje blijft. Wat is het verschil?

Ik zeg gewoon dat hij er volgend seizoen staat. Is een prima voetballer voor H'veen nivo. Bovendien moeten we een steeds bredere selectie hebben als we mee willen doen bovenin de NL competitie en mee willen blijven doen in Europa.
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-05-2009 15:36

abegoal schreef:Ik zeg gewoon dat hij er volgend seizoen staat. Is een prima voetballer voor H'veen nivo.


Dan heb jij blijkbaar niet 'zo'n hoge pet op van het Heerenveen niveau........ Sommige mensen willen spelers kans op kans geven voor een negatief oordeel te vellen blijkbaar. Dat hij beslissend is geweest is waar, tegen NEC was hij belangrijk. Maar in de wedstrijden waarin hij langer speeltijd kreeg (Heracles uit, Graafschap uit, ADO) was het helemaal niks. Zondag vond ik gewoon triest wat hij liet zien. Ik ben dan ook van mening dat dit een speler wordt die we weinig in het elftal zullen zien de toekomst omdat hij gewoonweg tekort komt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Skopperij » 08-05-2009 16:37

We moeten wat zorgvuldiger nadenken over de rol die Ingelsten in ons team heeft.

Is hij binnengehaald als de nieuwe Alves? Natuurlijk niet! Misschien is het juist de bedoeling dat deze jongen voor de breedte is gehaald. En in die rol zou hij prima kunnen functioneren. Met zijn snelheid is Ingelsten levensgevaarlijk, als de verdediging van de tegenpartij zo rond de 70e minuut moe is. Voorsprong? Lekker inzakken en counteren met Ingelsten. Wedstrijdje tegen Milan? Tien man achter de bal en Ingelsten voorin.

Zo heeft Sollied er heel wat taktische mogelijkheden bij. En in die rol kan Ingelsten best van waarde zijn. Ik zie hem echter niet 34 wedstrijden per seizoen excelleren. Maar je weet het nooit natuurlijk.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor abegoal » 08-05-2009 16:40

Heerenveen rules schreef:(Heracles uit, Graafschap uit, ADO) was het helemaal niks.


Niet om mijn gelijk te halen, maar deze wedstrijden werd er collectief erg slecht gevoetbald door het gehele team. Dat is dus geen goed argument om Patrik op af te rekenen. Bovendien, als je in een draaiend team mag invallen of je mag starten in een fantasie opstelling, dat scheelt een hele hoop.

Ik verwacht voor volgend seizoen nog wel leuke dingen van hem te zien, maar ik wacht het wel rustig af.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Caniggia » 10-05-2009 16:25

ingelsten is inderdaad een spits
maar word daar door sollied niet neer gezet
dus bij wie ligt de schuld dan van zijn zwakkere optreden
net zoals dat hij elm in de spits zet terwijl die achter de spits hoort te voetballen
Avatar gebruiker
Caniggia
Selectiespeler
 
Berichten: 252
Geregistreerd op: 01-05-2005 16:48
Woonplaats: ZEVENHUIZEN

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor El Conde » 10-05-2009 17:15

Ingelsten hoort hier gewoon niet. Hij past niet in ons systeem. Hij is geen Heerenveen-spits, want die spelen vooral met rug naar de goal en dat is zeker niet zijn ding.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Viktor Elm

Berichtdoor El Conde » 03-09-2009 12:13

Ingelsten (off topic) kon NIKS met deze trainer, wacht maar af! Ik denk dat hij een superspits is/ wordt en we er nog veel plezier aan gaan beleven.


Ik help het je hopen, maar als het zo is dan hou ik op met schrijven op dit forum want dan heb ik officieel geen verstand van voetbal meer ;-) Idem Elyounoussi trouwens.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Viktor Elm

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-09-2009 12:34

TWR22 schreef:Ingelsten (off topic) kon NIKS met deze trainer, wacht maar af! Ik denk dat hij een superspits is/ wordt en we er nog veel plezier aan gaan beleven.


Ik help het je hopen, maar wat hij tot nu toe heeft laten zien is weinig hoopgevend. Maar goed, hij stond op rechts.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Janneman » 03-09-2009 12:56

El Conde schreef:Ingelsten hoort hier gewoon niet. Hij past niet in ons systeem. Hij is geen Heerenveen-spits, want die spelen vooral met rug naar de goal en dat is zeker niet zijn ding.


Ingelsten is een counterspits en spits die meer thuis is in een 4-4-2 systeem. Volgens sommige speelt de Jonge graag in dat systeem dus dan zijn er mogelijkheden voor hem.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor El Conde » 03-09-2009 13:03

Nogmaals, ik help het je hopen, maar ik denk dat Ingelsten een vereiste basistechniek mist om op ons niveau te spelen.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 04-09-2009 08:50

Welnee man, de beweging gezien zondag hoe hij die NAC middenvelder omspeelde? Nee dus! Weet je wie basistechniek mist? Henrique. Ingelsten zeker niet.

Als Jan de Jonge hem de kans geeft en het vertrouwen (Sollied heeft deze jongen half kapot gemaakt namelijk), dan schrijven jullie hier over 6 maanden hele andere dingen. Deze jongen is topscorer in Zweden en kan heus wel wat, geloof me. Andere trainer, andere tactiek, vertrouwen ... wait & see.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor drika746 » 04-09-2009 09:42

Ingelsten is zeer snel, maar weet hier heel weinig uit te halen en heel weinig met de bal te doen. Presteert nog minder dan Rommedahl, en dat zegt volgens mij genoeg!
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Voorstopper » 04-09-2009 09:51

Ingelsten mag naar mijn mening zijn handjes dichtknijpen met een contract bij ons. Vind hem zeer beperkt en slechts bruikbaar vanuit een gesloten defensie op de counter, waarbij hij echt als eindstation zou moeten fungeren.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Ebiede » 04-09-2009 09:58

Ik heb ook het idee dat er bij Ingelsten straks veel meer gaat uitkomen dan we allemaal voor mogelijk houden. De Ingelsten die in de Uefa cup tegen Feyenoord speelde lijkt helemaal niet op onze Ingelsten.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 04-09-2009 10:04

Ebiede schreef:Ik heb ook het idee dat er bij Ingelsten straks veel meer gaat uitkomen dan we allemaal voor mogelijk houden. De Ingelsten die in de Uefa cup tegen Feyenoord speelde lijkt helemaal niet op onze Ingelsten.


Juist! Het kan alleen maar beter worden en ik denk echt dat dat gaat gebeuren.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor El Conde » 04-09-2009 11:53

Als ik het me goed herinner kreeg Ingelsten toen in de counter veel kansen en stuitte hij ook keer op keer op de keeper. Zijn afwerking was slecht.

Hij is echt voor de counter en wanneer scoorden wij voor het laatst uit een goed uitgevoerde counter? Hoe vaak wordt bij ons een speler alleen voor de keeper gezet? Ik kan het me niet goed herinneren.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Stiffie » 04-09-2009 12:27

Probleem is dat ze niet allemaal kunnen spelen. Beerens zal op rechts spelen en in de punt en op links moeten dan Elyounoussi, Assaidi, Henrique, Papa, Sibon en Ingelsten het uitvechten. Drie van deze spelers zullen op de bank belanden. Wel is het zo dat ook een wissel een wedstrijd kan doen kantelen. We zullen zien!
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 04-09-2009 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor black » 04-09-2009 13:34

Patrick Ingelsten wordt gewoon enorm overschat. Hij heeft één seizoen in Zweden op zijn 27e(!) een fatsoenlijk aantal goals gemaakt. Verder is ie in de Zweedse Alsvenskan nooit verder gekomen dan 7 doelpunten. Zie het als een gevalletje Frank Demouge. Aardig oud en vorig jaar één keer een goed seizoen, maar het zal nooit wat worden. Je moet spelers hebben die hebben bewezen dat ze altijd en overal scoren.
black
Bankzitter
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 27-05-2008 12:39

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor mitrita » 04-09-2009 16:38

black schreef:Je moet spelers hebben die hebben bewezen dat ze altijd en overal scoren.


Een speler van 27 die altijd en overal scoort, speelt niet voor Heerenveen. :huh:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Flying Tilster » 04-09-2009 17:54

black schreef:Je moet spelers hebben die hebben bewezen dat ze altijd en overal scoren.


Dan spelen ze niet in ons shirt. Een 27-jarige speler die bewezen heeft overal te kunnen scoren speelt in Engeland, Italië of Spanje. Tuurlijk zou het ideaal zijn, maar haalbaar is het niet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Blizzard » 04-09-2009 18:00

Dan spelen ze niet in ons shirt. Een 27-jarige speler die bewezen heeft overal te kunnen scoren speelt in Engeland, Italië of Spanje. Tuurlijk zou het ideaal zijn, maar haalbaar is het niet.


Inderdaad een onzinnig iets.

Maar Ingelsten komt kwaliteit tekort, als je dat niet ziet (niet persoonlijk aan iemand gericht) dan heb je er weinig kijk op (sorry). Hij kan hard en veel rennen en aardig afwerken maar daar houdt het ook wel mee op. Misschien nog nuttig in een countersysteem maar bij Heerenveen kunnen we sowieso amper verdedigen. We moeten daarom doen waar we goed in zijn: aanvallen. Wat overigens niet betekend dat de verdediging geen kwaliteitsinjectie meer nodig heeft.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor oldtimer » 04-09-2009 19:41

El Conde schreef:Als ik het me goed herinner kreeg Ingelsten toen in de counter veel kansen en stuitte hij ook keer op keer op de keeper. Zijn afwerking was slecht.

Hij is echt voor de counter en wanneer scoorden wij voor het laatst uit een goed uitgevoerde counter? Hoe vaak wordt bij ons een speler alleen voor de keeper gezet? Ik kan het me niet goed herinneren.


Ik wel: vorig seizoen thuis tegen PSV en De Graafschap ( beide malen scoorde Beerens ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor El Conde » 04-09-2009 21:16

Ik heb begrepen dat Trond Ingelsten een Heerenveen-onwaardige speler vond. En daar geef ik hem helemaal gelijk in.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-09-2009 21:29

De hark die in mijn garage staat is nog soepeler dan Ingelsten.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten