Patrik Ingelsten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor oldtimer » 01-03-2009 22:21

Allback heeft eerst een paar wedstrijden als aanvallende middenvelder gespeeld.
Toen hij de spitspositie tegewezen kreeg werd het meteen een succes.
Natuurlijk bestaat de kans dat ook Ingelsten goede wedstrijden vor Heerenveen gaat spelen, maar hij heeft ( zoveel kun je nu al wel zien ) absoluut NIET de klasse van Allback.
Ik denk niet dat iemand die Allback geregeld heeft zien spelen dat met mij oneens zal zijn.
Allback had in principe geen zwakke punten.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Blizzard » 01-03-2009 22:51

Ik denk niet dat iemand die Allback geregeld heeft zien spelen dat met mij oneens zal zijn.
Allback had in principe geen zwakke punten.


Ik ben het 100% met je eens. Allbäck was een klasse apart in zijn periode bij Heerenveen. Daarna ging het overigens wat minder voor hem. Met Allbäck en daarnaast spelers als Lurling, Nurmela, Daniël Jensen en Talan konden we vaak wel mooi voetbal spelen. Allbäck paste goed in dat collectief.

Ze zijn sowieso ook niet te vergelijken qua type voetballer. Allbäck kon erg goed met de rug naar de goal spelen, als aanspeelpunt. Ingelsten kan dat duidelijk niet (heeft hij zelf gezegd). Ingelsten lijkt me meer iemand die in de diepte gelanceerd moet worden met zijn snelheid, die dmv een slimme loopactie alleen voor de keeper komt, die op de juiste plaats staat voor de goal ect.

Of Ingelsten hier zal slagen kan je natuurlijk nog niet zeggen. Van wat hij tot nu toe heeft laten zien ben ik niet echt onder de indruk maar het kan nog alle kanten op. Al moeten we niet vergeten dat hij 26 is en geen talentje van 18...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Arjen » 02-03-2009 08:30

Ik denk dat het inderdaad een beetje te voorbarig was en ik wellicht nog wat in de euforie van vrijdag zat met mijn vergelijking met Allback.
Hoe dan ook denk ik dat Ingelsten wel een hele nuttige speler gaat worden voor Heerenveen en met wie we hem dan echt kunnen gaan vergelijken zal de tijd leren.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor ALS 26.000 » 02-03-2009 09:37

Volgens mij was Allback in het begin ook niet meteen heel sterk. Daarna was het wel een van de beste spitsen van Heerenveen.


Volgens mij was Willem 2 uit, 1-6 één van of zijn eerste wedstrijd waarin hij geloof ik 3 keer scoorde....

Maar goed, ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat Ingelsten en Allback niet met elkaar te vergelijken zijn, maar als we maar half zoveel plezier van Ingelsten zullen hebben als van Allback dan komt het goed.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 02-03-2009 21:51

Ingelsten gaat er wel komen denk ik. We verkopen in de zomer Henrique, Beerens en Pranjic voor 20 miljoen. :wink: Dan Elm, Ingelsten en die nieuwe topper in de voorhoede, Smarason erachter. Komt helemaal goed.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Rick » 03-03-2009 22:48

Gelukkig bestaat het woord sarcasme, geen haar op me hoofd die er aan denkt dat we zowel Henrique,Beerens als Pranjic gaan kwijtraken en dan voor 2 hardwerkers met een extra speler in de aanval gaan voetballen haha, dan heb je ineens een aanval wat minder is dan de gem middenmoter in Nederland. Met Kalou,Elya,Ingelsten,Sibon,Henrique en Beerens heb je echte aanvallers in huis. Elm,Smarasson en Pranjic zijn middenvelders die aanvallend ingesteld zijn en vanwege hun kwaliteiten ook in de aanval kunnen mocht dit nodig zijn. Maar ze denken niet als aanvallers en het zijn gewoon geen echte aanvallers.

Ontopic: Heb het gevoel dat Ingelsten er wel gaat komen. Baseer dit op het feit dat hij er in de Zweedse compitie er aardig wat inschoot, het een speler is die hard werkt en snel is. Een bewegelijk speler die veel sleurwerk en ruimtes kan creeëren voor andere spelers. Heeft alleen langer nodig om te acclimatiseren zoals meer nieuwe spelers hier en veel vertrouwen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Blizzard » 05-03-2009 12:31

Ik vond hem erg gedreven invallen tegen NEC! Goede goal van hem. Mooi hoe hij met de bal aan de voet de open ruimte in dook op snelheid. Hij leek wel erg rap bij die actie.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor ALS 26.000 » 05-03-2009 12:41

Prima goal inderdaad, dat geeft hoop. Verder wel veel balletjes die te kort waren en daardoor niet aankwamen. Ook het passje vooraf aan de goal, die hij weer gelukkig terugkreeg in zijn voeten.
Maar goed, hij maakt wel progressie, dat zie je.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor BK2007 » 14-03-2009 21:44

Als ik me niet vergis zorgt Ingelsten er nu voor de 3e keer voor dat een tegenstander met rood van het veld moet :D
Toeval ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Hank » 14-03-2009 21:52

BK2007 schreef:Als ik me niet vergis zorgt Ingelsten er nu voor de 3e keer voor dat een tegenstander met rood van het veld moet :D
Toeval ?

ja waarvan 2 een penalty :D
en heeft nu zelf ook gescoord :lol:
Avatar gebruiker
Hank
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 15-11-2008 21:15

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor zweed1 » 14-03-2009 22:32

Ja jongens het is een effectieve hark ! Dat deed hij in Zweden ook.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Frisian Viking » 14-03-2009 23:31

Hij was vandaag behoorlijk aanwezig, een goede invalbeurt mogen we constateren. Hij bracht in twintig minuten meer dan Henrique in zeventig minuten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Surhuisterveen » 14-03-2009 23:40

Wat me bij Henrique dus weer opviel was dat hij weer terugviel in balverlies en slechte aannames.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Skopperij » 15-03-2009 11:09

Heerlijk, een ongecompliceerde voetballer! Altijd goed voor een voldoende en we hoeven niet bang te zijn dat hij na tien goeie wedstrijden bij Ajax zit.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor oldtimer » 15-03-2009 11:13

Ik kom ook terug van mijn eerdere ( wat negatieve ) beoordeling van Ingelsten.
Het is duidelijk dat hij intussen meer durft en niet meer zo bescheiden is als in de eerste wedstrijden.
Kennelijk betaalt zich dat uit en zien we meer van de echte Ingelsten.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor camataru » 15-03-2009 11:23

men vergeet denk ik dat Ingelsten en Elm, direct na de zweedse competitie doorgegaan zijn bij heerenveen. Geef ze wat rust.
Ik denk dat je deze mannen pas kunt beoordelen in het nieuwe seizoen.
Elm geeft zelf aan in de LC dat hij er finaal doorheen zit, als Elm dit meld zal dat ook wel een beetje spelen bij Ingelsten.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor ALS 26.000 » 15-03-2009 12:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht; wat doen ze nu? toen ze Ingelsten inbrachten. Immers, we speelden vrijwel alleen rond de 16 van Sparta, de ruimtes waren klein en Ingelsten is nou niet bepaald van de kleine ruimtes met zijn beperkte passeertechniek. Dat kwam ook omdat ik er van uit ging dat hij weer vanaf de buitenkant moest, maar goed, hij mocht het eens in de spits proberen en de goal was prima.
Het steekballetje van Elm die Knol nog net kon parreren, maar waar wel de penal uit kwam was denk ik een voorbeeldje van de samenwerking tussen Elm en Ingelsten, zoals dat kan zijn. Van mij mag hij het tegen de Graafschap gaan proberen ipv Paolo.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor massan » 15-03-2009 17:08

camataru schreef:men vergeet denk ik dat Ingelsten en Elm, direct na de zweedse competitie doorgegaan zijn bij heerenveen. Geef ze wat rust.

Dat is niet helemaal waar, Ingelsten geeft bijvoorbeeld in de meest recente Feanfan aan dat hij zeker een maand op z'n gat heeft gezeten.
Avatar gebruiker
massan
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 21-09-2007 08:36

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor AllardP » 16-03-2009 11:44

Voorlopige conclusie over Ingelsten: goed als spits, maar niet als vleugelspits. Hij is snel, loopt slim vrij, koel voor de goal en bovendien een flinke sprongkracht zoals zaterdag te zien. Technisch echter niet briljant, niet echt een individuele actie, matige voorzet en vermoedelijk ook geen aanspeelpunt. Al met al denk ik dat hij aardig wat goals voor ons kan scoren als we hem goed leren in te zetten.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor winterzzz85 » 16-03-2009 14:16

Over die voorzet valt te twisten, ik heb juist het idee dat hij een goede trap heeft en juist wel een degelijke voorzet kan geven.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 16-03-2009 15:11

massan schreef:Dat is niet helemaal waar, Ingelsten geeft bijvoorbeeld in de meest recente Feanfan aan dat hij zeker een maand op z'n gat heeft gezeten.


Kortom, net als Grindheim met een achterstand op de club gearriveerd. Hij heeft een maand vakantie gehad waar Elm doortrainde. Conclusie: Elm is moe en Ingelsten zit nog niet op het niveau waar hij moet zitten omdat hij geen fatsoenlijke voorbereiding heeft gehad op de 2e seizoenshelft.

Volgend seizoen staan ze er pas echt.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor El Conde » 04-05-2009 10:41

De aankoop van Ingelsten is een gok geweest, want onze bestuurders moeten hebben geweten dat hij geen spits was voor een 3-spitsensysteem. Daarbij was het natuurlijk al verdacht dat de topscorer van Zweden 'slechts' 1 miljoen hoefde te kosten.
Hij is snel, maar daar houdt het ook wel ook zo ongeveer op. Nu proberen ze het met hem aan de buitenkant, maar daar voelt hij zich doodongelukkig. Hij weet niet hoe hij moet lopen en als hij een bal krijgt weet hij niet wat hij moet. hij heeft geen passeeractie en geen goede voorzet.
In het Verbeek-systeem had hij misschien wat beter gepast als bewegende man rond een Sibon, maar ik zie hem vooral als een counterspeler.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Gekko » 04-05-2009 10:49

Met Elm vormde hij een goed duop maar dat was in een andere ploeg die ander voetbal speelde in een andere competitie. Vooralsnog is hij een twijfelgeval.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Baggerraartje » 04-05-2009 10:53

Ik denk dat vooral gekocht is met het oog op europese wedstrijden. Lekker inzakken en dan razendsnel counteren! Ik denk dat hij daar uitermate geschikt voor is! Maar asl je spel moet maken en de tegenstander zakt ver in....heb je niet veel aan hem.
Helaas heb je bij thuis wedstrijden vaak dat de tegenstander inzakt!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor oldtimer » 04-05-2009 10:56

Tja, je zou je haast afvragen of er niet alleen maar is gekeken naar zijn doelpuntenproductie.
Hij oogde al bij zijn eerste optredens als een uiterst modale voetballer en toen kon je dat nog wijten aan aanpassingsproblemen. Mogelijk zal hij in de toekomst nog wel eens een doelpuntje meepikken, maar daarbij zal het wel blijven. Veel meer dan een veredelde hardloper is het niet. Bij Elyounoussi ( ons andere zorgenkind wat betreft de aanval ) heb je ergens nog het idee dat hij het zou moeten kunnen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor BS » 04-05-2009 10:59

Hij past totaal niet in het systeem, dat had het bestuur kunnen weten toen ze hem aantrokken. Zo lang Heerenveen 4-3-3 blijft spelen, zal Ingelsten waarschijnlijk nooit veel inbreng hebben.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor sjoerdy88 » 07-05-2009 23:04

Overal waar ik maar het woord slecht en transfer tegen kom op dit forum wordt meteen de naam Ingelsten achteraan geplakt.
Hij speelt hier net een paar maanden en wordt door vele al afgedaan als miskoop, paniek aankoop en verder kreten.
Waarom toch zo negatief? zijn vele zo verwend geraakt en moet iedere aanvaller van Heerenveen meteen een kroonjuweeltje zijn?

We zijn het er denk ik wel allemaal over eens dat het geen bal kunstenaar is als Beerens maar met inzet en een goede loop actie kan ook veel bereikt worden. Zie Dirk Kuyt. In de beker tegen NEC en thuis tegen Twente heb ik toch echt liever een hardwerkende Ingelsten dan een halve gare Beerens die sinds de winterstop wat aan het ronddolen is aan de rechterkant en geen trainingsjack meer voorbij komt.

Volgend seizoen zal Ingelsten worden afgerekend, want laten we ook niet vergeten dat de beste man er ook al een competitie had opzitten voordat hij hier kwam.
Stand your ground and fight
sjoerdy88
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 10-09-2007 20:25

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-05-2009 06:53

sjoerdy88 schreef:Hij speelt hier net een paar maanden en wordt door vele al afgedaan als miskoop, paniek aankoop en verder kreten.
Waarom toch zo negatief? zijn vele zo verwend geraakt en moet iedere aanvaller van Heerenveen meteen een kroonjuweeltje zijn?


Laten we eens ophouden om spelers maar weer steeds maanden en maanden de tijd te gunnen. Deze man is 26 jaar en zou er direct moeten kunnen staan. Je kunt toch direct zien, daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn, dat deze man tekort komt. Hij kan hard lopen, maar verder heb ik helemaal niets gezien wat op kwaliteit lijkt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Baggerraartje » 08-05-2009 07:18

Een beetje een type romeo wouden...! Hij zal er wel eens een paar wedstijden een paar inschieten, helaas niet goed genoeg.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Lipton » 08-05-2009 09:59

Zolang hij nog niet in de spits mag spelen kunnen wij hem nog niet echt beoordelen, het is tenslotte een spits geen vleugelspeler.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten