Patrik Ingelsten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Patrik Ingelsten

Berichtdoor forca hveen » 22-12-2008 20:39

Ik weet niet of het nog te vroeg is voor een eigen topic (zo niet dan zetten de beheerders er maar een slotje op).

AMSTERDAM - SC Heerenveen heeft er vanaf januari weer een Scandinaviër bij: de Zweedse spits Patrik Ingelsten. Zijn club Kalmar FF bereikte afgelopen weekend een akkoord met de Friezen.



"Er moeten nog een aantal details worden afgerond", zei voorzitter Johnny Pettersson tegen Fotbollskanalen. Naar verluidt betaalt Heerenveen tien miljoen euro voor Ingelsten.

"Over de transfersom zeg ik niets", ging Pettersson verder. "Maar we zijn tevreden over de overeenkomst met Heerenveen."

Topscorer

Ingelsten was dit seizoen topscorer van Kalmar met 19 goals in 29 wedstrijden. De club werd kampioen. Begin dit seizoen speelden de Zweden nog in de UEFA Cup tegen Feyenoord.

Ingelsten begon zijn profloopbaan in 2002 bij Halmstads BK. In vijf seizoenen kwam hij daar tot ruim negentig competitieduels, waarin hij toen nog als middenvelder veertien keer scoorde. In de twee seizoenen die volgden bij Kalmar FF was hij in de spits aanzienlijk succesvoller.

Eerder al nam Heerenveen Viktor Elm over van Kalmar. De voorzitter van Kalmar FF wilde maandag niet zeggen hoeveel Heerenveen betaalt voor Ingelsten.

© Infostradasports/ANP


Moet zeggen dat wanneer er daadwerkelijk 10 miljoen euro voor hem is betaald dat dit toch wel een teken van het bestuur is dat ze daadwerkelijk willen investeren. Is dit dan het geld op het veld waar velen hier om lijken te vragen?
In elk geval een voordeel dat hij al met onze viktor elm samen heeft gespeeld waardoor deze elkaar al kennen en weten wat ze van elkaar kunnen verwachten :)

van de clubsite:
sc Heerenveen is in onderhandeling met de Zweedse topscorer Patrick Ingelsten. Ingelsten is net als Viktor Elm afkomstig van de Zweedse kampioen Kalmar FF. Het duo was afgelopen seizoen goed voor 34 treffers. De 26-jarige spits wordt dinsdag gekeurd. Dan hoopt sc Heerenveen ook de onderhandelingen met de goaltjesdief af te kunnen ronden. Als het tot een overeenkomst komt, tekent Ingelsten voor een periode van 3,5 seizoen.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Riverside » 22-12-2008 20:43

Je denkt toch serieus niet dat er 10 miljoen euro is betaald? Zoveel is deze Ingelsten niet waard en Heerenveen zou nooit zo'n bedrag aftikken.

Hou het maar op 10 miljoen Kronen, omgerekend 1 miljoen euro's.

Edit:
SC Heerenveen wil de transfer van Patrick Ingelsten snel afronden. De spits van Kalmar FF meldt zich dinsdag in Friesland voor het nemen van de laatste hobbels.

Kalmar FF en SC Heerenveen hebben elkaar al gevonden in de afkoopsom, die naar verluidt bijna één miljoen euro bedraagt. Dinsdag verwacht de Friese club de 26-jarige spits voor een keuring en de laatste onderhandelingsronde. Voor Ingelsten ligt er in Heerenveen een contract voor drieënhalf jaar klaar.

Mocht alles dinsdag volgens plan lopen, dan verzekert SC Heerenveen zich van het productieve aanvalskoppel van Kalmar FF. Het duo Ingelsten en Viktor Elm, die al eerder koos voor Friesland als volgende pleisterplaats van zijn carrière, was afgelopen seizoen goed voor 34 doelpunten.vi.nl
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Il prima Capo! » 22-12-2008 21:19

Moeilijk te verstaan, maar er is ook al een song voor hem:

http://nl.youtube.com/watch?v=PbDT_OG_RQM
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor xander » 22-12-2008 22:11

Ziet er goed uit samen met Elm.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor BK2007 » 22-12-2008 22:32

Als ze straks tegelijk gaan spelen, wie gaan er dan wijken ? Sibon en Henrique lijkt mij. Wat denken jullie ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Hank » 22-12-2008 22:39

BK2007 schreef:Als ze straks tegelijk gaan spelen, wie gaan er dan wijken ? Sibon en Henrique lijkt mij. Wat denken jullie ?


lijkt mij inderdaad het meest logisch
Avatar gebruiker
Hank
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 15-11-2008 21:15

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor SpongeBob » 22-12-2008 22:49

Laten we het hopen.. dat duo heeft nu lang genoeg de tijd gehad en bewezen dat ze het met zijn 2en niet aankunnen....
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Janneman » 22-12-2008 23:15

BK2007 schreef:Als ze straks tegelijk gaan spelen, wie gaan er dan wijken ? Sibon en Henrique lijkt mij. Wat denken jullie ?


Ze gaan niet samen spelen want Ingelsten is een spits en Elm een linksbenige middenvelder en daar speelt Pranjic momenteel. Ik weet niet echt wat ik van Patrik verwachten mag maar hoop dat het net zo'n schot in de roos is als met ene AA :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor forca hveen » 22-12-2008 23:17

Ik denk juist dat sibon en henrique prima eruit kunnen voor ingelsten en elm. Ze kunnen dan juist mooi samen spelen omdat ze op verschillende posities spelen. Je kan dan pranjic doorschuiven naar linksvoor, elm linkermiddenvelder en dan Ingelsten op de plek van sibon :wink:

Verwacht heel wat van Ingelsten maar vrees dat die hoop wel weer in de bodem wordt gedrukt door aanpassingsproblemen ofzo.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor feanfans » 23-12-2008 00:16

forca hveen schreef:Verwacht heel wat van Ingelsten maar vrees dat die hoop wel weer in de bodem wordt gedrukt door aanpassingsproblemen ofzo.


Ik verwacht ook wel iets van hem. Mischien dat hij er niet direct staat maar volgend seizoen zowieso. Waar dat op gebaseerd is weet ik niet mischien dat het door de vele goals komt die hij in Zweden gemaakt heeft. Gerenomeerde namen kwamen niet op dat aantal.

Aanpassingsproblemen ben ik niet zo bang voor met deze jongen. Het is een zweed en die hebben eigenlijk geen problemen met aanpassen in een nieuwe omgeving. Bovendien speelt z'n maatje Elm hier ook dus ze dat lijkt me geen problemen te geven. Hij is ook nog eens iets ouder (26) dus dat is altijd beter dan een tiener die toch eerder heimwee of iets dergelijks krijgt.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor ALS 26.000 » 23-12-2008 07:29

Denk niet dat we hier een Allbäck of Alves te pakken hebben, qua kwaliteit. Verbaas me er over dat er niet een hoger prijskaartje aan de topscorer van Zweden hangt en er blijkbaar niet heel veel concurrentie is. De vraag bepaalt nou eenmaal de prijs vaak en die is relatief laag.

Maar goed, de combi Elm, Ingelsten werkte afgelopen seizoen heel goed in Zweden, dus minder zullen we er sowieso wel niet op worden.
Hoop dat hij ons verrast, want iemand van bijv.het niveau Nevland is momenteel ook al mooi.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-12-2008 09:59

Ik wil niet zeggen dat hij er direct staat, maar ik vind het goed van de club dat ze nu een 26-jarige speler halen met ervaring en goals op het hoogste niveau. En de prijs is ook niet erg hoog.......
Hij kan dus blijkbaar ook op de flanken uit de voeten. Ik heb op de één of andere manier nog wel vertrouwen in Kalou als diepe spits met Beerens en Ingelsten dan op de vleugels. Tenzijn Ingelsten niet links kan spelen. Of zou hij gehaald zijn om het vertrek van Beerens te compenseren?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Vrieskist » 23-12-2008 10:34

Heerenveen rules schreef:Ik wil niet zeggen dat hij er direct staat, maar ik vind het goed van de club dat ze nu een 26-jarige speler halen met ervaring en goals op het hoogste niveau. En de prijs is ook niet erg hoog.......
Hij kan dus blijkbaar ook op de flanken uit de voeten. Ik heb op de één of andere manier nog wel vertrouwen in Kalou als diepe spits met Beerens en Ingelsten dan op de vleugels. Tenzijn Ingelsten niet links kan spelen. Of zou hij gehaald zijn om het vertrek van Beerens te compenseren?

Ik denk dat ze Ingelsten willen contracteren voor de spits positie. Hij zal de ballen er in moeten schieten.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 23-12-2008 10:35

Oh wat ben ik hier blij mee! Serieus, eindelijk eens goed nieuws. Een ervaren spits die er gelijk kan staan, en kan samenspelen met de man die m alle ballen geeft. Briljant. En inderdaad, weg met Henrique. Voordeel, Ingelsten mag 10 wedstrijden aanklooien en pas dan hoeft-ie er te staan ... mag Henrique namelijk ook wedstrijd op wedstrijd!

Vandaag gekeurd, ik ben benieuwd of we het nieuws officieel krijgen vandaag. En als ie goed is, dan is het echt een koopje.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor K.Kist » 23-12-2008 11:56

Ingelsten dinsdag in Heerenveen voor keuring
22/12/2008 19:34

SC Heerenveen wil de transfer van Patrik Ingelsten snel afronden. De spits van Kalmar FF meldt zich dinsdag in Friesland voor het nemen van de laatste hobbels.

Kalmar FF en SC Heerenveen hebben elkaar al gevonden in de afkoopsom, die naar verluidt bijna één miljoen euro bedraagt. Dinsdag verwacht de Friese club de 26-jarige spits voor een keuring en de laatste onderhandelingsronde. Voor Ingelsten ligt er in Heerenveen een contract voor drieënhalf jaar klaar.

Mocht alles dinsdag volgens plan verlopen, dan verzekert SC Heerenveen zich van het productieve aanvalskoppel van Kalmar FF. Het duo Ingelsten en Viktor Elm, die al eerder koos voor Friesland als volgende pleisterplaats van zijn carrière, was afgelopen seizoen goed voor 34 doelpunten.

Bron...http://www.vi.nl/NieuwsItem/IngelstenDinsdagInHeerenveenVoorKeuring.htm


Ciao Paulo :twisted:
Live untill you Die...
Avatar gebruiker
K.Kist
Nieuw talent
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 27-12-2002 17:41
Woonplaats: Sneek

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor joop » 23-12-2008 12:39

Op de site staat al een interview met hem, dat zegt geloof ik wel genoeg, de topscoorder van Zweden is nu van Heerenveen. Hoop dat hij de goede lijn kan doortrekken zodat we een mooi rendement bij deze jongen krijgen: zou al een hele stap vooruit zijn.
...
joop
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 07-11-2006 18:21

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Casual » 23-12-2008 12:48

Mooi dat Heerenveen inzag dat er in ieder geval een aanvaller moest komen die kon scoren en er gelijk staat! Denk dat straks Elm met Ingelsten het duo voorin gaan vormen. Dan met een vier mans middenveld er achter Pranjic- Vayrinnen/Grindheim-Svec-Beerens.
Avatar gebruiker
Casual
Bankzitter
 
Berichten: 47
Geregistreerd op: 14-12-2008 16:07

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-12-2008 12:52

Dat hoop ik ook, maar Sollied houdt denk vast aan zijn gedroomde systeem. Zonde.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Jeroen » 23-12-2008 12:59

Zweden heeft natuurlijk een zwakkere competitie dan de onze, maar Elm en Ingelsten stegen bij een relatief klein clubje er bovenuit en werden vrij eenvoudig kampioen. Dan heb ik er alle vertrouwen in dat ze hier bij het niveau aan kunnen pikken. Of liever gezegd, dat ze het niveau weer wat opkrikken...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Joho » 23-12-2008 13:05

We moeten er ook niet al te veel van verwachten. In principe zijn dit aankopen die er volgend seizoen echt moeten staan. Vergelijk het maar met Svec en Grindheim. Aan de andere kant is het op het moment zo slecht dat ze eerder in kunnen stromen, maar ik verwacht geen wonderen.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor forca hveen » 23-12-2008 13:10

Mooi interview van heerenveen.tv op de clubsite met patrik :) Komt op mij over als een erg sympathieke speler die er trots op is dat hij voor heerenveen mag spelen. Hij heeft ook van tevoren wat geinformeerd bij petter hansson en die vertelde dat heerenveen een fijne club is en Viktor Elm heeft ook met hem gesproken dat hij het hier erg naar zijn zin heeft.

Mooi meegenomen: De vriendin van Patrik ziet het ook wel zitten hier :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Il prima Capo! » 23-12-2008 13:49

Ik ben wel erg benieuwd hoe Ingelsten en Elm ingepast gaan worden. Wie moet er wijken?

Eerste gegadigde lijkt me Paulo. Maar komt Elm dan links voor? Of Pranjic linksvoor en Elm linkshalf? Of toch Ingelsten linksvoor? Ik meende dat hij in de spits en rechtsvoor kan. Rechtsvoor is natuurlijk onbespreekbaar, omdat het Beerens zijn plek is. Of gaat het ten koste van Sibon? Ingelsten gewoon in de punt?

Ze maakten al furore in de kuip. Straks in de beker dat nog maar eens herhalen dan!
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor KingBee » 23-12-2008 13:53

Mooie aankoop, inderdaad Paolo er sowieso uit en waarschijnlijk ook Sibon. gezien het materiaal wat je nu hebt kun je het beste met deze opstelling spelen lijkt mij.

Pranjic ------ Ingelsten ------ Beerens

Elm -------- Vayrynen ------Grindheim
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-12-2008 13:56

Op Elm na geen fysiek sterke spelers en daar zou ik nu in gaan investeren. De voorhoede bezit wel veel snelheid.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Jelmer1981 » 23-12-2008 14:17

Grindheim geen fysiek sterke speler????
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-12-2008 14:20

Niet qua postuur.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor KingBee » 23-12-2008 14:21

Elm is anders ook niet van de bal te krijgen...
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor oldtimer » 23-12-2008 14:25

Il prima Capo! schreef:Ik ben wel erg benieuwd hoe Ingelsten en Elm ingepast gaan worden. Wie moet er wijken?

Eerste gegadigde lijkt me Paulo. Maar komt Elm dan links voor? Of Pranjic linksvoor en Elm linkshalf? Of toch Ingelsten linksvoor? Ik meende dat hij in de spits en rechtsvoor kan. Rechtsvoor is natuurlijk onbespreekbaar, omdat het Beerens zijn plek is. Of gaat het ten koste van Sibon? Ingelsten gewoon in de punt?

Ze maakten al furore in de kuip. Straks in de beker dat nog maar eens herhalen dan!


ELM maakte furore in de Kuip, Ingelsten niet.
Die viel vooral op door het missen van 3-4 levensgrote kansen ( anders had Feyenoord de poulefase nooit kunnen bereiken ).
Maar ik gun hem graag een herkansing natuurlijk.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor SCH-FAN » 23-12-2008 14:31

Die viel vooral op door het missen van 3-4 levensgrote kansen ( anders had Feyenoord de poulefase nooit kunnen bereiken ).
Maar ik gun hem graag een herkansing natuurlijk.

Ik gun hem die herkansing ook, meteen na de winterstop heeft hij 2 wedstrijden :wink:
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor davp » 23-12-2008 14:32

Ingelsten zal er voor Paolo in komen, die speelt simpelweg niet goed genoeg. Elm zal er voor Pranjic in komen, die vertrekt in de winterstop hoogstwaarschijnlijk. Tenminste, dat is wat hij mij zaterdag in Cafe Bak wist te vertellen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten