Luciano Narsingh

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Knipecity schreef:We moeten in Nederland eens ophouden met vooral kijken naar wat niet goed gaat maar kijken wat wel goed gaat.
Er staat een EK op de agenda en dit toernooi kan doorslaggevend zijn bij de beoordeling van deze generatie. Je gaat namelijk het etiket 'net niet' krijgen als het wéér fout gaat. Het gaat hier om topsport en Oranje is moreel verplicht om naar het allerhoogste te streven. Dat doe je niet alleen door positief te zijn, maar ook zeker door te werken aan de mindere kanten. Zonder die eigenschap ga je het niet redden, nooit niet. Je kan het je niet veroorloven dat zo'n jongeling straks loopt te zwemmen tegen Duitsland of Portugal omdat de druk zo hoog is. Voor de eerste keer is dat niet erg, richting de toekomst moet je er gewoon staan. Ben je daar niet toe in staat, dan ben je ook (nog) niet Oranje-waardig.

Het voordeel van Lens is natuurlijk dat hij al eerder bij Oranje is gekomen, maar bovenal dat hij gewend is aan het gevoel van moeten. Strijden om de titel c.q. voorronde Champions League, Europese wedstrijden; die bagage heeft Narsingh niet. Lens heeft daarin een streepje voor, misschien wel meerdere. Narsingh moet daarom een uitstekende voorbereiding draaien om er te komen, en dan hebben we het nog 'maar' over het halen van de selectie. Het is dus ook van belang dat Narsingh kritisch is naar zichzelf. Dat was hij ook wel trouwens, hij omschreef zijn vorm wel aardig.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

BK2007 schreef: Zijn marktwaarde moet nu toch rond de 10 miljoen liggen en daarmee in één klap onhaalbaar voor Ajax.
Tuurlijk jong, mag hopen dat je dat sarcastisch bedoelde?
10 miljoen voor een speler met 1 jaar contract. Wat denk je zelf? :roll:

Narsingh deed het na een matig begin (begrijpelijk vanwege zenuwen) vrij aardig. Je zag aan een aantal momenten dat het nog net allemaal te hoog is gegrepen, maar dat vind ik voor wel meer spelers gelden. Toch denk ik dat behoudende Bert kiest voor zekerheden van eerder en ervaring, voor Lens dus. Maar de tijd van Luciano komt nog wel.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Hij heeft ook bewezen dat je hem moet gebruiken zoals heerenveen hem heeft gebruikt. Laat hem op de middellijn beginnen en verder terug moet hij niet komen. Bij het tweede doelpunt wel meelopen maar niet dekken. Dat moet een club ook op de koop toe nemen. Wanneer je met narsingh speelt, dan speel je na balverlies met 10 mensen.

Maar hij heeft wel het afmaken bij NL elftal geleerd. Ik heb hem nog nooit zo doelbewust voor de goal gezien. Meestal verkrampte hij al voor de zestien, maar nu in volle snelheid met een netjes stifie. Keeper lag overigens al toen Narsingh werd aangespeeld :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Superfries88' schreef:[Het voordeel van Lens is natuurlijk dat hij al eerder bij Oranje is gekomen, maar bovenal dat hij gewend is aan het gevoel van moeten. Strijden om de titel c.q. voorronde Champions League, Europese wedstrijden; die bagage heeft Narsingh niet.
Volgens mij draait het in eerste instantie om kwaliteit en op rechts heeft Narsingh dat gewoon meer dan Lens. Dus de opmerkingen over ervaring en dergelijke doen helemaal niet ter zake. En Narsingh is iemand die over 2 jaar heel belangrijk kan zijn in Brazillie en daar kan van Marwijk ook naar kijken als het om nr 15 t/m 23 gaat. Ik ben er van overtuigd dat Narsingh na gisteren meegaat. En logisch ook, want hij is na Robben de enige echte rechtsbuiten.

De neusjes zijn gek geworden lees ik, 3 miljoen..... :lol:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:Volgens mij draait het in eerste instantie om kwaliteit en op rechts heeft Narsingh dat gewoon meer dan Lens. Dus de opmerkingen over ervaring en dergelijke doen helemaal niet ter zake.
Kuyt is technisch misschien wel de meest beperkte offensieve speler van Oranje, maar is toch al jarenlang een vaste waarde ondanks stevige concurrentie. En waarom? Omdat de bondscoach er een positief gevoel bij heeft, niet vanwege een surplus aan kwaliteit. We hebben de topscorers van Duitsland en Engeland in huis, maar ze gaan waarschijnlijk niet samen starten. Te weinig kwaliteit? Nee, gewoon een goed gevoel bij het huidige systeem. Kortom: het gaat véél verder dan alleen kwaliteit. Het gaat ook om gevoel. Lens is als buitenspeler (!) in beeld gekomen bij Oranje en dat al voor de komst van Narsingh, die eigenlijk nog geen enkele serieuze wedstrijd buiten de nationale competities heeft gespeeld. Lens wel. Dat weegt wel degelijk mee voor een bondscoach, want hij wil zeker weten dat iemand kan functioneren zodra de kans ontstaat. Als Van Marwijk overtuigd zou zijn van Narsingh ten opzichte van Lens, dan had hij waarschijnlijk al eerder de knoop doorgehakt in deze. Ik durf wel te stellen dat VM er nog niet over uit is...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik wel, als hij had getwijfeld dan had hij Lens niet op links neergezet gisteren. Narsingh gaat gewoon mee. Ben ik van overtuigd.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:Ik wel, als hij had getwijfeld dan had hij Lens niet op links neergezet gisteren.
Dat is wel erg makkelijk redeneren. Van Marwijk weet al wat Lens kan op internationaal niveau, Narsingh moet dat nog aantonen. Bovendien zijn er nog meer oefenwedstrijden te gaan voor de deadline, misschien speelt Lens zaterdag wel op rechts. En vergeet niet dat Robben sowieso zou invallen plus Kuyt is een vaste waarde binnen de selectie, dus dat je Narsingh nog even de kans geeft om zich te bewijzen is vooral logisch. Van Marwijk zal misschien wel een idee hebben al, maar ik denk dat hij zeker nog niet vóór of tijdens de oefenwedstrijd heeft beslist. Zeker VM niet.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Tuurlijk gaat Narsingh mee. Dat ziet heel Nederland niet wel.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Superfries88' schreef: Van Marwijk weet al wat Lens kan op internationaal niveau, Narsingh moet dat nog aantonen. Bovendien zijn er nog meer oefenwedstrijden te gaan voor de deadline, misschien speelt Lens zaterdag wel op rechts.
Jij doet net alsof Lens zoveel ervaring heeft op dit niveau. Met PSV wat wedstrijden op EL niveau spelen is geen Oranje. Ik denk dat jij Lens wat overschat. Lens kwam zelfs bij PSV niet aan de bak op rechts.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kort geleden zou ik absoluut Lens hebben gezegd. Ik heb Lens lange tijd een erg goede speler gevonden die zeker ons een paar keer de das om heeft gedaan en tegen Heerenveen gewoon erg goed was.
Dit seizoen is Lens een twijfelgeval geworden bij PSV en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem wel erg zwak vond invallen gisteren. Als je alleen op gisteren afgaat dan wint Narsingh de strijd duidelijk.
Maar goed, ik zie geen trainingen en weet niet hoe Van Marwijk over hem denkt.
We zullen het binnen enkele dagen weten. En het is mooi voor Heerenveen, leuk voor de vraagprijs, maar volgend seizoen speelt hij gewoon in het shirt van waarschijnlijk Ajax...
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:Jij doet net alsof Lens zoveel ervaring heeft op dit niveau. Met PSV wat wedstrijden op EL niveau spelen is geen Oranje. Ik denk dat jij Lens wat overschat. Lens kwam zelfs bij PSV niet aan de bak op rechts.
36 Europese wedstrijden plus vijf interlands, waarbij hij meerdere malen is opgeroepen zonder speelminuten. Narsingh heeft nul Europese wedstrijden achter de rug en nu zijn tweede Oranje-periode. Eén interland heeft hij achter de rug, eentje die niet eens officieel in de boeken gaat. Daarnaast heeft Lens ervaring opgedaan met hoge druk, Narsingh niet. Dat is een wereld van verschil qua ervaring. Dat hoeft niet bepalend te zijn, maar Van Marwijk kennende neemt hij dat wel mee. Ik denk oprecht dat Lens vooraf een streepje voor had dankzij deze ervaring. Narsingh maakt alleen een goede indruk en hopelijk trekt hij dat door met een EK-selectie als gevolg. Maar nee, ik geloof niet dat het al een uitgemaakte zaak is. Dat blijkt ook niet uit het beleid van de bondscoach voor mijn gevoel. Ik proef nog steeds twijfel.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik denk ook dat hij er nog niet uit is. Maar de kansen van Narsingh zullen na gister (heb niet de hele wedstrijd gezien) zeker zijn toegenomen. Het is natuurlijk allemaal maar speculatie, maar ik denk dat van Marwijk tot het laatste moment wacht met een definitieve beslissing. Ik denk ook dat voor de oefencampagne van Marwijk Lens in gedachte had ipv Narsingh, na gisteren zal hij zeker zijn gaan twijfelen. Maar Narsingh zal minimaal nog minstens 1 keer moeten overtiuigen denk ik. Als Narsingh volgende wedstrijd tegenvalt, valt hij vast weer terug op zijn eerste keuze. Zo is Bert vaak wel. Maar goed, zoals ik al zei, allemaal speculatie. We zullen zien. Ik hoop voor hem dat hij er bij zit, het zou een prachtige ervaring voor hem zijn. En voor scH ook niet slecht!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Benieuwd wat de transfersom wordt voor Narsingh. In het Nederlands elftal heeft hij laten zien een echte buitenspeler te zijn (die niet alleen maar naar binnen trekt). Benfica betaalt in elk geval 9 miljoen voor Ola John met bonussysteem tot 12 miljoen.
Blijf het jammer vinden dat Narsingh weg moet.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

als die jongen nou nog een contract had voor 2 jaar of meer, dan had je ook zulke bedragen kunnen krijgen/vragen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Raar dat sommige mensen hier denken dat Narsingh meegaat, omdat hij toevallig 1 redelijke wedstrijd voor Oranje speelt.
Nog veel meer hangt af van de prestaties op de trainingen. Lens heeft bewezen het niveau van Oranje aan te kunnen en Narsingh heeft dat simpelweg nog niet. EN wanneer Narsingh goed presteert op de trainingen (laat zien dat hij het hogere niveau aankan) EN de komende oefenwedstrijd goed speelt, zal 't voor Van Marwijk een lastige keuze worden. Vergeet niet dat dit EN EN is, Lens staat er duidelijk beter voor gezien z'n ervaring en volwassenheid tov Narsingh. Daarnaast is Van Marwijk een conservatieve coach, die eerder vasthoudt aan consistentie dan dat hij veranderingen doorvoert.

Uiteraard hoop ik dat Luciano meegaat en met een paar mooie invalbeurten belangrijke assists kan geven.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wizard schreef: Lens heeft bewezen het niveau van Oranje aan te kunnen en Narsingh heeft dat simpelweg nog niet.
Wanneer dan? We hebben het over Lens, de man die geen basisplaats meer had bij PSV en maar weinig is opgeroepen voor Oranje. We hebben het hier niet over van Persie.......
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het zou onverstandig zijn van van Marwijk om Lens voor de rechtsbuiten positie mee te nemen. Dan heb je veel meer aan Narsingh, die kan met zijn snelheid voor veel dreiging zorgen. Zeker omdat het komende EK het (zeer) warm gaan worden. Na 60/70 min zitten de meeste spelers er doorheen. Dan heb je gewoon veel aan een speler als Luciano.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lipton schreef:Het zou onverstandig zijn van van Marwijk om Lens voor de rechtsbuiten positie mee te nemen. Dan heb je veel meer aan Narsingh, die kan met zijn snelheid voor veel dreiging zorgen. Zeker omdat het komende EK het (zeer) warm gaan worden. Na 60/70 min zitten de meeste spelers er doorheen. Dan heb je gewoon veel aan een speler als Luciano.
Dat ben ik helemaal met je eens. Aan de andere kant is Lens bijna net zo snel als Narsingh en heeft Lens meer ervaring met het spelen op een 'hoger' niveau. Daarnaast is de belangrijkste vraag: voor welke basisaanvallers wil/gaat Van Marwijk kiezen?
Zou je daarnaast Lens/Narsingh moeten meenemen als wisselspeler of als mogelijke basisspeler wanneer een jongen als Kuyt wegvalt/geblesseerd raakt?
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Narsingh zou een mooi koppel kunnen vormen met Huntelaar zoals hij bij heerenveen met Dost deed (een echte spits).
Speel je met van Persie in de spits dan heb je denk ik meer aan iemand als lens die meer voor zijn eigen kans gaat.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ben benieuwd of hij straks naar Ajax gaat. Clubs zullen elkaar nog wel wat tegemoet komen en dan zal het wel 4 miljoen worden + doorverkooppercentage. Aan de andere kant zal er veel belangstelling voor hem zijn en wellicht ook buitenlandse clubs die meer willen bieden.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:We hebben het over Lens, de man die geen basisplaats meer had bij PSV en maar weinig is opgeroepen voor Oranje.
Lens heeft dit seizoen vijftig wedstrijden gespeeld voor PSV, acht spelers hebben meer speelminuten gemaakt (geen Bouma, geen Willems, geen Pieters). Ter vergelijking: Narsingh kwam tot 39 wedstrijden voor Heerenveen. Je kan dus niet zeggen dat Lens een gebrek aan ritme heeft ten opzichte van Narsingh, dus ik denk dat het argument 'hij zat op de bank' niet zo'n grote rol speelt. De laatste maanden speelt hij bovendien gewoon en dan mag hij wel als spits de kans krijgen, maar als je goed oplet zie je dat hij voor de flanken in beeld is bij Oranje. Hij viel dinsdag ook niet voor niets in als linksbuiten. Ik zal niet zeggen dat Lens naar het EK gaat, maar ik denk niet dat je hem al moet afschrijven. Zeker niet met Van Marwijk als bondscoach.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Precies, je kan ook denken dat van Marwijk genoeg gezien heeft van Narsingh en nog wat positieve woorden meegeeft. En dat hij Lens op links probeerde omdat hij daar alleen Afellay heeft. En voor rechts Kuyt en Robben. We zien het wel, dat Nederlands Elftal kan me gestolen worden maar voor Narsingh en Heerenveen hoop ik dat hij mee gaat.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Knipecity schreef:Ben benieuwd of hij straks naar Ajax gaat.
Ik denk dat Ajax al te laat is, als Narsingh naar het EK gaat, hij speelt wat minuten, en zou wat belangrijk zijn. Dan is hij eigenlijk ook al te goed voor Ajax. Er zijn genoeg clubs in het buitenland die staan te springen om een goede rechtsbuiten. Bijvoorbeeld Everton, zij hebben hem tegen Twente bekeken.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ajax wilt maar 3 miljoen betalen. Dat lijkt me toch net wat te weinig voor een speler met de kwaliteiten van Narsingh en hij krijgt steeds meer aanzien o.a. doordat hij nu geselecteerd is voor het Nederlands elftal. Ik hoop dat hij niet naar Ajax gaat, hij moet gewoon lekker naar het buitenland.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Sampdoria heeft hem onlangs ook bekeken, maar voor zover ik weet spelen die (nog) Serie B. Dus daar gaat hij niet heen. Ze bekeken overigens ook Aissati.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Ik snap echt niets van die te lage prijs, Ola John wordt verkocht voor 10-15 miljoen. Terwijl Narsingh bij Oranje zit, én de meeste assists en doelpunten had.
nou nou
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Maar Narsingh heeft nog een 1 jarig contract en dat van John loopt door..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

heerenveenown schreef:Maar Narsingh heeft nog een 1 jarig contract en dat van John loopt door..
Precies, maar ik denk altijd maar even aan de 5 miljoen die Twente voor Fer betaalde terwijl die nog minder dan een jaar contract had. Het afgelopen seizoen was al begonnen. Narsingh heeft nog wel wat meer potentie, dus 5 miljoen lijkt me wel minimaal haalbaar.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Kunnen we Narsingh niet een megacontract aanbieden van anderhalf miljoen per jaar en dan gewoon volgend jaar verkopen?
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Volgens het sportjournaal gaat Narsingh samen met Willems mee naar het EK. Mahar, Vlaar, Anita en Lens vallen af.

De doet de waarde weer iets stijgen, zekker als hij ook nog minuten pakt.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie