Luciano Narsingh

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Helemaal mee eens, maar dat is vast niet verrassend. Wel fijn om te weten dat er meer medestanders zijn. Narsingh heeft inderdaad twee dingen goed gedaan gisteren, de goal en de assist en daar draait het uiteindelijk om, maar als Beerens dat doet zegt men dat hij voor de rest te weinig goeds doet....

Sowieso is Beerens voor thuis een betere optie omdat de ruimtes vaak kleiner zijn en Beerens iemand voorbij kan. In uitwedstrijden zou ik liever wat meer op de counter spelen en dan zijn Assaidi en Narsingh perfect. Dat bleek ook gisteren. Maar goed er zijn weinig trainers die daar hun systeem op aanpassen (Hiddink deed het bij PSV vroeger wel)

En ik ben niet minder positief over Narsingh. Ik vind het alleen onzin om Beerens als veel minder te betitelen want dat is simpelweg niet zo. Ik ben het er mee eens dat Beerens niet echt grote stappen heeft gemaakt de afgelopen 2 jaar, maar hij is nog altijd één van de beste buitenspelers in de Ned. comp.
Laatst gewijzigd door Knipecity op 14-02-2011 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Bovendien ligt de verwachting bij Beerens (terecht) hoger dan bij Narsingh. Beerens is jaren basisspeler. Narsingh een komend talent.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Het enige dat ik Beerens mee kan geven is, geef die voorzet sneller. Als hij een actie maakt en z'n tegenstander voorbij is is er beweging in het 16 meter gebied, met de spits, nummer 10 en de naar binnen gekomen linksbuiten. Nu speelt hij mannetje uit, speler loopt eerste paal ander 2de paal maar de voorzet komt niet. Het moment is dan weg, spelers staan stil moeten weer een stukje terug lopen en dan geeft Beerens de voorzet, vanuit stilstand aanvallend koppen is ontzettend moeilijk. Je kan die bal nauwelijks kracht mee geven. Om het moment dat je na de actie de voorzet direct geeft kan de spits of een andere speler tegen de bal aanlopen en zo makkelijker richting en kracht meegeven.

Momenteel kapt Beerens eerst 3 keer hetzelfde mannetje uit en geeft dan de voorzet. Verhoek geeft 'hem' direct en is het voor is dat geval Bulykin makkelijker om te scoren. Als Beerens dat ging doen en Dost vaste spits wordt. Hebben wij een Tadic/Matavz koppel alleen dan over de rechterkant. En uiteraard Janmaat opstellen, heeft Beerens binnendoor en Janmaat buitenom ook wat meer mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Houd het in dit topic bij Narsingh; over deze kleine held is na zijn uitstekende wedstrijd van gisteren genoeg te vertellen. Beerens heeft zijn eigen topic. Dank!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik wil er geen zoveelste Beerens-discussie van maken, maar die twee zijn toch inherent aan elkaar. Van die twee gaat mijn voorkeur zeer zeker uit naar Narsingh. Ik vind Beerens een voorspelbare aanvaller. Beerens moet het vooral hebben van het aangespeeld krijgen van de bal, het passeren van een man en dan aan de hand van de ruimte een vervolgactie te maken. Acties die naar mijn mening weinig tot niets opleveren, maar dat is een bekende mening van mij en laat ik daar verder niet op ingaan.

Narsingh vind ik een betere aanvaller. Weliswaar heeft hij een mindere individuele actie dan Beerens, maar hij komt net zo goed regelmatig in de situatie waarbij hij een voorzet kan geven. Maar wat me vooral aan hem bevalt is dat hij op basis van snelheid en inzicht ook veel vaker in stelling komt om zelf te scoren. Hij kwam gisteren twee keer in goede schietpositie (bal op de lat plus de goal) en bij een goede uitvoering hadden er zeker drie één-tegen-één situaties bij kunnen komen.

Narsingh heeft m.i. aantoonbaar meer gevoel voor de goal dan Beerens. Laatstgenoemde komt per wedstrijd hooguit een paar keer voor de goal, soms krijgt hij helemaal geen echte kans om zelf te scoren. Kijk dan de wedstrijd van Narsingh eens terug en je ziet gewoon dat hij eigenlijk iedere keer wel meerdere malen zelf gevaarlijk is. Als je dan (terecht) concludeert dat het rendement nog te laag is, dan wil dat gewoon zeggen dat je een potentieel fantastische speler in huis hebt. Op basis daarvan zou ik hem gewoon opstellen. Al helemaal omdat Assaidi dat ook heeft, waardoor je vanaf de zijkanten ook veel gevaarlijker en minder afhankelijker van de spits/ploeggenoten bent.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Beerens voorspelbaar??? Meest onvoorspelbare speler van Heerenveen en ik denk ook de Eredivisie. Hij kan binnendoor en buitenom. Narsingh heeft geen actie en is alleen handig als de tegenstander met ruimte achter de verdediging voetbalt. Het enige wat Narsingh kan is buitenom de verdediger voorbij. Beerens beide. Als je dat zegt heb jij totaal geen kijk op het voetbal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Beerens kan inderdaad binnen-en buitenom. Klopt. Maar maakt dat hem onvoorspelbaar? Ik heb zelf de neiging om in mijn hoofd te voorspellen wat een speler gaat doen en bij Beerens zit ik echt negen van de tien keer goed. Je kunt van te voren wel zien aankomen wat er zoal gaat gebeuren. Daarom verrast het me ook niet dat hij zelden tot nooit echt sterk speelt tegen de betere ploegen van Nederland, omdat daar de betere verdedigers lopen en die op basis van inzicht Beerens al grotendeels de baas zijn.

Assaidi vind ik veel verrassender in zijn acties. Narsingh heeft dat inderdaad minder, maar die heeft een breder aanbod dan Beerens. Dat bedoel ik dus vooral met voorspelbaar zijn. Als Beerens zijn kunstje niet effectief kan omzetten of het helemaal niet lukt, dan heb je weinig aan hem. Als Narsingh zijn tegenstander niet voorbij komt of geen succesvolle voorzetten kan afleveren, dan kan hij alsnog van waarde zijn omdat hij nog wel de kwaliteit heeft om er toch eentje in te schieten. Het is m.i. ook geen toeval dat Narsingh in veel minder tijd twee keer zoveel veldgoals (dus excl. strafschoppen) noteert.

Verder denk ik dat Narsingh ook nog jong genoeg is om te werken aan zijn individuele actie. Dat gecombineerd met snelheid, een voorzet en het neusje voor de goal maakt dat hem een buitenspeler die ik hoger aansla zolang Beerens op dit niveau blijft steken.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik ben het grotendeels met jou eens, maar Narsingh kun je met deze leeftijd en zijn tekortkomingen nog op de bank zetten. Beerens kun je niet meer op de bank zetten, dat is kapitaalsvernietiging. Als je Beerens nu lekker laat voetballen dan verkoop je hem voor een miljoen of 5/6. Zet je hem nu op de bank, krijg je van het zomer 3. Het is net wat je wil. Maar als Jans Beerens op de bank gaat zetten kun je hem beter ontslaan, want dan maakt hij naast Dost en Janmaat ook nog Beerens kapot. En dat waren voorafgaand aan het seizoen de spelers die hun stap moesten gaan maken en met winst verkocht zouden gaan worden. Een club als Heerenveen moet altijd aan het geld denken. Helemaal gezien de huidige situatie.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik betwijfel of je Beerens in de zomer voor vijf á zes miljoen euro kan verkopen. In Nederland kunnen alleen Ajax en Twente dat eventueel betalen, maar ik betwijfel of ze dat voor Beerens ook doen. Ik neig naar nee. Dan blijft het buitenland over, maar of dat gaat gebeuren? Ik denk dat we in de hedendaagse periode blij moeten zijn met drie á vier miljoen euro. Als je inzet op meer weet ik niet of je een transfer van Beerens afgerond krijgt. Dat zeg ik niet alleen omdat ik persoonlijk aan hem twijfel, maar ook omdat de markt gewoon niet veel meer voorstelt.

Dan is het de vraag of je daarmee genoegen neemt of hem voor dat bedrag niet laat gaan. Hierbij moet je afwegen wat het beste is. Assaidi, Beerens en Narsingh kun je niet allemaal opstellen. Helemaal niet gezien de vorm van Djuricic. Ik vind daarom dat het gewoon het beste is om Beerens na dit seizoen te laten vertrekken en de andere twee het vertrouwen te geven. Ook al zou je er 'maar' maximaal vier miljoen euro voor vangen. Overigens zou ik persoonlijk gewoon de beste opstellen, niet de financieel meest interessante.
De Boer
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 21-03-2008 21:00
Locatie: Fryslân / Amsterdam

Bericht door De Boer »

Er zal toch zeker wel een club bereid zijn die 5 miljoen wil betalen voor Beerens. Zeker als je naar Popov kijkt.. :lol:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries88' schreef: Assaidi, Beerens en Narsingh kun je niet allemaal opstellen. Helemaal niet gezien de vorm van Djuricic. I.
Je moet ook wat achter de hand hebben. Het is juist lekker dat we bij een blessure van Beerens nu Narsingh hebben.
Zit er niet nog een talentvolle buitenspeler in de A1 of beloftes?
Meer eigen jeugd is toch het allermooiste.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Knipecity schreef:Helemaal mee eens, maar dat is vast niet verrassend. Wel fijn om te weten dat er meer medestanders zijn. Narsingh heeft inderdaad twee dingen goed gedaan gisteren, de goal en de assist en daar draait het uiteindelijk om, maar als Beerens dat doet zegt men dat hij voor de rest te weinig goeds doet....
Al zou hij "slechts" 2 dingen goed gedaan hebben, het levert gelijk 2x rendement op. :wink:
Meerdere goede acties van Beerens worden besloten met bananenvoorzetten waar niemand wat mee kan. Leuk dat je dan je man voorbij snelt, maar wat heb je er dan aan? Helemaal niks.
Knipecity schreef:En ik ben niet minder positief over Narsingh. Ik vind het alleen onzin om Beerens als veel minder te betitelen want dat is simpelweg niet zo. Ik ben het er mee eens dat Beerens niet echt grote stappen heeft gemaakt de afgelopen 2 jaar, maar hij is nog altijd één van de beste buitenspelers in de Ned. comp.
Omdat er maar weinig echte buitenspelers zijn, ben je al gauw één van de beste van Nederland. Daarom wilde Van Marwijk hem een keer zien, toen het gehele WK-team vrij/rust kreeg. Beerens staat al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling en Narsingh zit daar middenin. Dan zie ik nu liever een Narsingh spelen die door het spelen van wedstrijden zich meer en beter kan ontwikkelen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Knipecity schreef:Je moet ook wat achter de hand hebben. Het is juist lekker dat we bij een blessure van Beerens nu Narsingh hebben.
Enerzijds wel. Aan de andere kant, Heerenveen heeft het financieel moeilijk en kan een goede verkoop goed gebruiken. En in Narsingh heb je voor Beerens al een opvolger in huis. Ik vind Narsingh een groot talent en ik vind het niet handig om hem nog een seizoen als stand-in te laten fungeren. Beerens in die rol plaatsen lijkt me ook niet de beste. Daarom lijkt het me beter om hem voor een leuk bedrag te verkopen, Narsingh als opvolger te benoemen en voor de opbrengst nog wat leuks te doen.

Onder de huidige omstandigheden lijkt het me niet goed om één van deze drie spelers na de zomer veel op de bank te laten zitten. In de oude situatie had dat niet zoveel uitgemaakt, dan is hevige concurrentie (en zeker van jonge buitenspelers) prima. Maar nu denk ik dat het gewoon beter is.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Precies. Beerens zal je in de zomer moeten verkopen om de ontwikkeling van Narsingh niet te laten stagneren. Daartegenover staat dat wanneer een Beerens in een beter spelend Heerenveen beter zal renderen en dus aantrekkelijker voor clubs zal zijn en in de prijs zo 1,5M kan schelen. Denk dat ie best voor 4,5M weg kan bij een redelijk seizoen (mits SCH nu beter gaat spelen).

NB Vind 't knap (niet sarcastisch bedoeld) dat je Beerens z'n acties voorspelbaar vindt. Pieters van Psv en De Cler noemden Beerens allebei een man van de onvoorspelbaarheid. Vind zelf juist dat de onvoorspelbaarheid en versnelling op de eerste meters DE vaardigheden van Beerens zijn (juist zijn voorzet kan beter; wanneer deze beter wordt, wordt 't een zeer geduchte vleugelspeler).

@LarsSCH: Kijk nog maar eens goed naar de westrijd (of de samenvatting), verdediging van NAC speelt ouderwets naar voren bij balbezit.. Tis juist doordat Janmaat erg goed doorkomt op rechts en mee-aanvalt, dat de driehoek: Narsingh, Janmaat en Grindheim gevormd kan worden en doorgeschoven kan worden naar Elm, Narsingh en Grindheim. Doordat Assaidi 't veld opentrekt (met name pas in de 2e helft, eerste helft te veel naar binnen) ontstaat daar de ruimte voor Narsingh en 't middenveld.
Snap niet hoe je erbij komt dat NAC niet naar voren verdedigt.. juist op balbezit naar voren (ook des NAC's) wat ze in uitwedstrijden weer juist niet doen..
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Knipecity schreef:Ik ben het er mee eens dat Beerens niet echt grote stappen heeft gemaakt de afgelopen 2 jaar, maar hij is nog altijd één van de beste buitenspelers in de Ned. comp.
Zou het kunnen dat hij die stappen niet meer bij ons kan maken? Zelf denk ik dat hij hier nog genoeg kan leren, want het blijft voor mij een feit dat een goede buitenspeler ook een voorzet moet hebben. Anders ben je in mijn optiek geen echte buitenspeler.

Het is wel mooi dat we 2 vleugelspelers hebben die beide waarde voor de ploeg hebben. Bovendien zouden beide heren elkaar scherp moeten kunnen houden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wat denk ik niet onderschat moet worden is met welke spelers een buitenspeler samenspeelt. Reken maar dat het voor Beerens en Narsingh lekkerder is om te spelen met Janmaat dan met Koning. Janmaat is natuurlijk een enorme bliksemafleider omdat hij ook steeds voorin hobbelt. Als de tegenstander dan niet goed meeloopt krijg je overtal situaties en kan ook een Beerens beter uit de verf komen.
Verdedigend moet Janmaat zijn plaats dan gewoon goed overgenomen worden.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Voorlopig zal Narsingh tegen AZ gewoon opnieuw in de basis starten, daar Beerens nog niet fit is.


Goeie zaak!
Miereneukert!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Als er weinig ruimte is zie je dat hij het moeilijk heeft en is Beerens veel sterker. Dan zie je wel een groot verschil. Narsingh moet ruimte hebben met zijn snelheid. Ideale speler voor de counter.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Beerens in thuiswedstrijden opstellen en Narsingh in uitwedstrijden?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zou naar mijn idee wel het beste zijn, maar er zijn weinig trainers die dat doen. Moet Beerens wel fit zijn. Is toch ieder seizoen wel 2 of 3 keer een korte periode afwezig.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Beerens had gisteravond ook niets kunnen uitrichten. Dat zeg ik niet omdat ik Narsingh liever in de basis zie, want Assaidi was eigenlijk net zo kansloos. AZ stond telkens met minimaal twee spelers de buitenspelers te dekken en dit soms zelfs met rugdekking. Op snelheid komen of passeren is dan bijna niet te doen, want voordat je de ene voorbij bent is de andere alweer aan de beurt. Zelfs een voorzet afleveren vanuit die hoek was vrijwel niet haalbaar. AZ liet gewoonweg geen ruimte voor de buitenspelers om te floreren. Op zo'n avond moet je accepteren dat het vleugelspel niet zal werken en je het op een andere manier moet proberen. En dan zie je direct dat deze ploeg daartoe niet in staat is.

Heerenveen moet het hebben van de omschakeling of gaten zoeken waarbij de buitenkanten een grote rol spelen. Zodra de tegenstander dat uitschakelt (en dat is niet heel moeilijk) zie je bijna iedere keer dat er heel weinig overblijft.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Assaidi was toch duidelijk meer betrokken bij het spel, maar inderdaad het was druk op de vleugels en dat is slim van de tegenstander want daar moet bij ons wel alles vandaan komen. We hebben geen goede spits momenteel die zelf wat kan creëren. Zowel Elm als Dost zijn afhankelijk van panklare ballen en dan nog gaan ze er lang niet altijd in.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

En wanneer Narsingh die diepte zocht kreeg hij klote bal van Elm.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Knipecity schreef:Als er weinig ruimte is zie je dat hij het moeilijk heeft en is Beerens veel sterker
Onzin! Beerens had het zeker niet beter gedaan.
Verbeek is gewoon slim geweest door zoveel druk op onze vleugelspitsen te zetten en op het middenveld de toon te zetten.
Miereneukert!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dat blijft koffiedik kijken of Beerens het beter had gedaan, maar feit is wel dat Narsingh iemand is van de ruimtes en de diepgang en minder van de actie in de kleine ruimtes. En dat is Beerens meer. Ook moet Narsingh aan een voorzet met links werken, hij draaide nu steeds weer terug naar zijn rechterbeen terwijl de voorzet kon komen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Knipecity schreef: Ook moet Narsingh aan een voorzet met links werken, hij draaide nu steeds weer terug naar zijn rechterbeen terwijl de voorzet kon komen.
Nou verwijt je Narsingh iets wat Beerens met beide benen niet kan.
Spijt heb je morgen maar!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Dat is weer eens veel te kort door de bocht.
Beerens levert met regelmaat redelijke voorzetten met zijn linkerbeen af.
Zowel van de rechter - als van de linkervleugel.
Narsingh is op dit moment nog vrijwel compleet eenbenig.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

oldtimer schreef:Dat is weer eens veel te kort door de bocht.
Beerens levert met regelmaat redelijke voorzetten met zijn linkerbeen af.
Zowel van de rechter - als van de linkervleugel.
Narsingh is op dit moment nog vrijwel compleet eenbenig.
Laat dat redelijke maar weg. De meeste ballen van Beerens komen niet daar waar ze moeten komen.
En in de wedstrijd van gister had ook Beerens het enorm moeilijk geahd. Die zou net als Narsingh gewwonwg lamgelegd zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanatieke schreef:Narsingh reageert mooi op de vraag of hij nou blij is dat ie even tussendoor voor Jong Oranje mag spelen. De mentaliteit is bij Narsingh zeker wel aanwezig. Hoop dat sommige spelers een voorbeeld aan hem nemen.
Ik weet niet hoe hij reageerde, maar het zal positief zijn en dat is ook heel logisch want het is natuurlijk een grote eer om voor een vertegenwoordigend elftal uit te komen en vaak is het ook wel lekker om even bij je club weg als het slecht draait.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Wat lief ;)

Hadden we maar meer van dat soort spelers, helaas hebben wij teveel van die jongetjes rondlopen die liever hun eigen ego willen opstrijken door een interland te spelen.
Plaats reactie