Kenny Steppe

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Kenny Steppe

Bericht door TORCIDA »

SC Heerenveen heeft vier dagen voor het sluiten van de transfermarkt zo goed als zeker zijn zeer gewenste doelman vastgelegd. Doelman Kenny Steppe komt de gelederen in Friesland versterken.

De negentienjarige Belg wordt momenteel in het Abe Lenstra Stadion medisch gekeurd, weet De Telegraaf. Heerenveen was al langer op zoek naar versterking voor onder de lat, aangezien de ploeg alleen Brian Vandenbussche en de inmiddels veertigjarige Rob van Dijk als doelmannen met Eredivisie-ervaring onder contract heeft staan.
eindelijk !
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Een beetje voorbarig, lijkt me. Het moet eerst maar eens door Heerenveen zelf bevestigd worden voordat het definitief is.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Het is nu definitief:
sc Heerenveen legt Kenny Steppe vast
29 augustus 2008
sc Heerenveen heeft de Belgische doelman Kenny Steppe gecontracteerd. De 19-jarige doelman tekent in Friesland voor vijf seizoenen. Steppe komt over van Germinal Beerschot, waar hij tot dusver 32 duels speelde in het eerste elftal. Kenny Steppe werd afgelopen seizoen door zijn Belgische collega’s verkozen tot doelman van het jaar.
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

zo! maar liefst 5 seizoenen.
Met wat mazzel voorzie ik weer een klein goudmijntje.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Twee dagen voor het afsluiten van de transferperiode verhuist Kenny Steppe alsnog naar Heerenveen. Onze doelman werd vanmorgen medisch goedgekeurd, waarna Germinal Beerschot en de Nederlandse eredivisionist uit Friesland de laatste transfermodaliteiten in orde brachten, zodat het contract kon ondertekend worden. Kenny Steppe (20) werkte zich in het begin van vorig seizoen op als titularisdoelman bij Germinal Beerschot en werd op het einde van de competitie, tijdens het Gala van de Profvoetballer, meteen al verkozen tot "Doelman van het Jaar". Hij maakt ook deel uit van het Belgisch beloftenelftal van bondscoach Jean-François De Sart.


"Voor mij is het de logische verdere stap in mijn carrière. Tegen de financiële voorwaarden van Heerenveen kon ik gewoonweg niet 'neen' zeggen. Bovendien drong trainer Trond Sollied specifiek aan op mijn komst. Dat was een extra stimulans", aldus Kenny Steppe in een reactie. "Germinal Beerschot zal ik voor altijd erkentelijk blijven, want zij gaven me de kans om op het hoogste vlak door te breken. Ik hoop morgenavond met een glansprestatie in Westerlo afscheid te kunnen nemen van deze club en haar supporters."


Gedelegeerd bestuurder Herman Kesters ziet Steppe met lede ogen vertrekken ("Wij wensen Kenny echter alle succes in Heerenveen, en dat is gemeend!"), en toverde meteen een vervanger uit z'n mouw. Van Anderlecht maakt Silvio Proto (°23.05.1983, 1,87 m, 77 kg) immers de overstap naar het Kiel. De ballenpakker met Italiaanse roots tekent bij Germinal Beerschot een overeenkomst voor de duur van één seizoen.
Dit staat op de site van Germinal Beerschot. Vooral het dikgedrukte stuk vind ik opvallend. Zoveel voetballers hebben dat niet over Heerenveen gezegd.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Ik vind hem niet echt klemvast 8) op de youtube beelden.
Voor de rest heeft hij leuke redingen op youtube!
Hij is nog maar 19 dus Het is een beetje afwachten wat het wordt!
Cross-Side on tour
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Uitstekende zaak dat er alsnog een keeper is gehaald. Had nog nooit van Steppe gehoord, maar ik heb er vertrouwen in dat deze jongen wel een balletje kan keren.

Goed om te horen dat Brian de strijd aan wil gaan, dit zal zijn niveau ook alleen maar ten goede komen.
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

Zeer goed nieuws!, geeft meer zekerheid helemaal achterin, het elftal is nu definitief compleet.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Mooie aankoop :D
Maar dan ben ik toch benieuwd hoe VDB aan zijn 'nieuwtje' kwam... :?: :?:
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

SpongeBob schreef:Mooie aankoop :D
Maar dan ben ik toch benieuwd hoe VDB aan zijn 'nieuwtje' kwam... :?: :?:
En ben ook benieuwd wie op doel gaat staan komende zaterdag tegen volendam (steppe kan nog niet, want die gaat dan ze laatste wedstrijd spelen voor ze oude club) van Dijk of Vandenbussche ik zou zeggen: van Dijk. :P
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

cross schreef:Ik vind hem niet echt klemvast 8) op de youtube beelden.
Voor de rest heeft hij leuke redingen op youtube!
Ik heb al eerder aangegeven en blijf het aangeven dat ik persoonlijk niet veel waarde hecht aan youtube-filmpjes omdat die 9 van de 10 keer in elkaar geflanst zijn om een bepaald beeld te creëeren.

Verder natuurlijk een jeugdige aankoop met goede groei potenties. Ik hoop dat we lang van Kenny mogen genieten. En persoonlijk denk ik dat Rob van Dijk zondag kiest en Brian nog voor maandagavond 0.00 uur vertrekt.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Klopt trouwens helemaal dat hij op de, verder niet zo heel veel zeggende, youtube beelden niet vaak een bal klemvast heeft. Maar dat is ook geen wonder als je ziet wat voor ballen hij krijgt daar.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Zul je net zien dat Vandenbussche Zondag geweldig keept :D
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

sch4-live schreef:Zul je net zien dat Vandenbussche Zondag geweldig keept :D
alleen maar mooi toch, hoe meer concurrentie hoe beter. Zolang VDB niet met zijn knokploeg de concurrentiestrijd wil beëindigen .. :wink:
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Heb hem nog nooit zien keepen (muv youtube-beelden, maar we weten inmiddels dat die weinig zeggen), maar de verhalen zijn positief. Wat betreft die beelden op youtube...je moet een wereldkeeper zijn om die ballen klemvast te hebben. Enkele ballen zijn reflexen en hij houdt ze in ieder geval uit het doel en de verwerking (wegwerking) van die ballen is niet onaardig. Uiteindelijk is ook Kenny nog een talent dat door moet groeien om van echte waarde van Heerenveen te zijn en punten te pakken ipv verspelen.
Hij weet dat hij de concurrentie aan moet gaan, maar zal ook weten dat VDB in het doel start, aanvankelijk. Lijkt me alleen maar eerlijk ook ten opzichte van VDB, maar dat terzijde.
Laat - zoals Sollied al optekende in de LC - die twee maar uitvechten op de training wie er op goal komt. Op basis daarvan is deze concurrentie alleen maar goed. Met Van Dijk hoef je niet te concurreren want je weet dat je eerste keep bent.
Nu heb je zowel VDB als Kenny die continu scherp moeten zijn en er moeten staan. Elke training, elke "match". Beide keepers kunnen van elkaar leren en we hebben in Kenny een talentvolle, Nederlandstalige keeper en met VDB iemand met wat meer ervaring en 'clubkennis'. Ondanks dat - helaas :mrgreen: - maar 1 van de 2 op goal komt, is dit voor, hoe gek het ook klinkt, alledrie een winsituatie: VDB wordt/ blijft scherp, met Kenny heb je naar alle waarschijnlijkheid een goede tweede keeper achter de hand die VDB ook zomaar voorbij kan in de hierarchie en Heerenveen heeft twee keepers die er zullen staan, gaan we gemakshalve vanuit.
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Om 22.45 op het belgische kanaal één de voetbalsamenvattingen, met onder meer de laatste wedstrijd van Steppe bij GBA.
Op naar het volgende seizoen....
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

GBA verloor met 1 - 0 van Westerlo.
Het Westerlo-doelpunt viel direct na de rust, toen Steppe de bal bij een schot niet klemvast kreeg.
Zou het dan toch? :D
Fries
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 25-07-2008 20:25

Bericht door Fries »

Van sporza.be
Steppe neemt afscheid met een nederlaag
za 30/08/08 - Westerlo heeft ook zijn tweede thuiswedstrijd gewonnen. Het klopte Germinal Beerschot, dat zonder overwinning en met twee punten achterblijft.

WES - GBE 1-0

Jan Ceulemans zette De Winter in doel en Ruiz verving de geblesseerde Dekelver. Bij Germinal Beerschot stond Steppe (foto) voor de laatste keer tussen de palen. De Germinal Beerschot-supporters toonden hun onvrede over de komst van Proto met spandoeken en gezang.

Westerlo begon het best aan de match, maar botste op een goed georganiseerd Germinal Beerschot.

Ruiz had voor de rust de grootste kans. Hij zag zijn schot echter op de paal landen.

Meteen na de rust was het wel raak. Ruiz schoot, Steppe kon de bal niet klemmen en Tomou trapte de rebound binnen.

Germinal Beerschot kon het tij niet meer keren. Het mekkerde en speelde zonder ziel. Het heeft twee punten na drie wedstrijden.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Deze moet op een spandoek, inclusief cartoon:

"Oh my god, they bought Kenny!" erg goed bedacht. Misschien beter: Oh my god, we've signed kenny!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ane Lenstra schreef:Waarom gaat men hier toch altijd van het negatieve uit :roll:
Zo serieus was dit niet bedoeld, hoor.
Zie ook :D
Maar als jij het graag als negatief wilt interpreteren, ga je gang.
BlueWhiteDynamite
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-09-2007 21:23

Bericht door BlueWhiteDynamite »

Steppe had last van kwetsende spreekkoren
Kenny Steppe speelde zaterdag zijn laatste wedstrijd voor Germinal Beerschot. De 'Ratten' verloren die met 1-0 bij Westerlo. Steppe ging bij dat doelpunt niet helemaal vrijuit.

"Oke, ik zag het schot dan wel niet vertrekken, maar ik had die bal hoe dan ook moeten vasthouden", zegt de nieuwe doelman van Heerenveen. "Of dat hierdoor een afscheid in mineur was? Nee, niet echt, al had ik mijn laatste wedstrijd voor Germinal Beerschot natuurlijk wel graag gewonnen."

"Er waren wel wat kwetsende spreekkoren van een deel van onze supporters tijdens de opwarming en gedurende de eerste helft. Dat deed me pijn, maar ik tracht toch de goede momenten van de voorbije maanden te koesteren", besluit Steppe op de website van de club.
(bron: belgiumsoccer.be)
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Precies en VdB geeft ook aan dat hij graag een topper achter zich heeft, een echte concurrent. Nou dat werkte dus goed!
100% achter Marco van Basten!
SC Niels
Nieuw talent
Berichten: 106
Lid geworden op: 21-12-2007 11:39

Bericht door SC Niels »

Is het al duidelijk welk nummer Steppe krijgt?
Misschien wordt hij wel de eerste in jaren die nummer 1 mag dragen :D ;)
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

SC Niels schreef:Is het al duidelijk welk nummer Steppe krijgt?
Misschien wordt hij wel de eerste in jaren die nummer 1 mag dragen :D ;)
Ik denk dat hij "gewoon" het nummer van Rob van Dijk, namelijk 24, overneemt.
SCH_'05
Invaller
Berichten: 304
Lid geworden op: 24-04-2006 09:43

Bericht door SCH_'05 »

Heeft iemand onze nieuwe keeper al zien trainen? Ik ben benieuwd of Vandenbussche serieuze concurrentie kan verwachten, of dat Steppe voorlopig nog op het 2e plan terecht komt.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

En ik ben benieuwd hoelang Steppe ( mocht dat zo uitvallen ) op zijn beurt genoegen neemt met een plaats op de bank en wat wedstrijdjes bij de Beloften. Tenslotte had hij bij GBA een basisplaats en speelde hij dus iedere week op het hoogste nivo.
Ik denk dat we op de ( niet eens zo lange duur ) problemen gaan krijgen met een van beide keepers.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Voor Kenny is behoorlijk wat geld uitgetrokken.
Die is echt niet voor de bank gehaald.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Moet hij wel beter zijn dan VDB, als VDB de lijn van afgelopen zondag doorzet dan wordt het nog lastig voor Steppe om in de basis te komen. Gaat VDB keepen zoals vorig jaar, dan zal Steppe zijn kans snel krijgen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Een speler selecteerd 9 van de 10 keer zichzelf. VandenBussche soliciteerd zeker naar een basisplaats na zijn goede optreden tegen Volendam. Toch is Steppe niet voor niks aangetrokken en zou het me niet verbazen dat hij tegen Heracles een kans krijgt en dat de trainer na deze wedstrijd zijn vaste keuze maakt.
Maar ik ga er vanuit dat Steppe eerst aan de selectie moet wennen en aan de manier waarop Heerenveen speelt. Ik denk dat uiteindelijk dit jaar of volgend jaar Steppe 1ste doelman van Heerenveen gaat worden.
scheerenveen.supporterswereld.nl
SUPER FRIES 23
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-06-2006 13:39

Bericht door SUPER FRIES 23 »

VDB krijgt dit seizoen vast nog wel een keer een rode kaart, dus dan kan Kenny zich bewijzen!
Plaats reactie