Daryl Janmaat

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-02-2012 10:25

Lipton schreef:Ik heb het idee dat Janmaat nog wel eens in de problemen kan komen bij Feyenoord als hij zich verdedigend niet weet te ontwikkelen. Fouten als tegen Vitesse worden daar genadeloos aangepakt door supporters en wellicht technische staff.


Had je zondag Vlaar moeten zien verdedigen. Wat een drama is die kerel verdedigend. En toch populair daar. Als je maar hard werkt daar, verder snappen ze niks van voetbal. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Wizard » 02-02-2012 10:29

Heerenveen rules schreef:En wij starks Europa in en Feyenoord niet. Goede keuze Daryl! :lol:

Wie met spelers als Vormer, Goosens en Janmaat op de proppen komt kan niet zeggen ambitie te hebben door te groeien. Alledrie subtopvoetballers. Dat zijn geen spelers die je naar een hoger niveau brengen.


Helemaal mee eens.
Ik snap wel dat Janmaat iets recht wil zetten tov zijn jeugdopleiding, maar dit feyenoord is echt niks sterker dan SCH.
Als die Guidetti zo door blijft spelen, zit hij na de zomer echt niet meer in Rotjeknor. Voor zijn carrière is dit echt niet slim (janmaat is in de snode praatjes van Van Geel getrapt, die beweert van feyenoord binnen 2 jaar een topclub te maken).
Naar psv of ajax of subtop bundesliga was mijns inziens veel slimmer geweest
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor TCK » 02-02-2012 10:56

Feyenoord heeft geen geld ja! Volgens mij alleen nog beperkt salarisruimte, indien er spelers weggaan in de zomer. Daarom halen ze ook transfervrije spelers als Goossens, Vormen en Janmaat, wat in mijn ogen één van de steunpilaren zijn van hun elftal. Dus, dat doet Feyenoord heel goed, ze pakken het maximale wat ze kunnen op dit moment.
TCK
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 15-03-2010 20:00

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor paparazzi » 02-02-2012 11:38

Het gaat Janmaat ook niet om het verschil in kwaliteit. Dat ziet ie zelf ook wel denk ik.
Het gaat hem meer om de club, de status, het legioen!

Ik kan mij dat wel een beetje voorstellen. Temeer omdat hij ook uit die contreien komt.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-02-2012 13:10

TCK schreef: Daarom halen ze ook transfervrije spelers als Goossens, Vormen en Janmaat, wat in mijn ogen één van de steunpilaren zijn van hun elftal. Dus, dat doet Feyenoord heel goed, ze pakken het maximale wat ze kunnen op dit moment.


Ze pakken zeker het maximale, maar het gaat erom dat spelers zeggen dat ze op de weg terug zijn. Als Guidetti straks weer weg is, dan moet ik het nog zien. Dan kunnen ze doodleuk om plaats 8/9 spelen. Bovengenoemde spelers zijn geen spelers die Feyenoord omhoog gaan brengen. Bij Heerenveen is straks meer mogelijk denk ik na veel transfers.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries88' » 02-02-2012 13:51

Janmaat heeft trouwens nergens gezegd dat hij een grote stap omhoog maakt. Hij wilde iets nieuws, de topteams (Ajax, PSV, Twente en wellicht AZ) hebben hem niet direct nodig en waren niet concreet. Het buitenland was geen optie. Dan blijven over clubs als Feyenoord en Vitesse. Eigenlijk is het een hele logische keuze, zeker als je weet dat hij daar eerder niet is geslaagd en zich toch graag wil bewijzen. Als je geen verbondenheid met een specifieke club voelt, dan snap ik het goed. In zijn geval had ik misschien wel hetzelfde gedaan.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Ironis » 02-02-2012 14:13

Feyenoord heeft niet de ambitie volgend jaar al voor het kampioenschap te gaan. Ze hebben het zelf over 'op zijn vroegst in 2014-2015'. Tot die tijd is het doel de subtop. Hun doelen zijn redelijk realistisch als je het mij vraagt, en de spelers die ze nu aan het vastleggen zijn passen in die doelstelling.

Vergeet niet dat ze vanaf april in categorie 2 zitten. Dan kunnen ze weer gericht versterkingen halen naast de basis die ze nu aan het opbouwen zijn uit transfervrije spelers en de eigen jeugd.
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor 1983 » 02-02-2012 15:11

Dat ze komend jaar mogelijk weer in categorie 2 zitten wil nog niet zeggen dat er ook gelijk weer geld is om echte versterkingen te halen, dat is namelijk niet het geval. Ik denk niet dat Feyenoord in de komende jaren weer structureel mee gaat doen om de titel. Daarvoor zal de begroting toch echt flink omhoog moeten en dat schijnt alleen te kunnen als er een nieuw stadion komt en of dat er komt is maar zeer de vraag (bovendien verliezen ze dan gelijk een heel groot deel van hun charme). En vergeet niet dat Feyenoord ondanks de steun die het heeft gekregen van vrienden van Feyenoord/Blokland nog altijd een schuld heeft en ook die vrienden/Blokland zullen ooit wel weer wat terug willen zien. Janmaat gaat de tijd dat Feyenoord weer aan de top staat in elk geval niet meer meemaken, die is (ondanks dat het natuurlijk een veel grotere club is met veel meer historie) van een subtopper naar een andere subtopper gegaan. Daar gaat de komende jaren niks aan veranderen.
Laatst bijgewerkt door 1983 op 02-02-2012 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Lardy » 02-02-2012 15:13

Als in Janmaat was ging ik met gierende banden naar Duitsland. Maar ziet blijkbaar iets in Feyenoord.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Baas » 02-02-2012 23:48

Ik vind het wel een beetje vervelend dat hij nu al zoveel over feyenoord in de media gaat roepen.
Een spreuk als: ''Hoop dat we over een paar jaar om de titel spelen'' vind ik jammer.
Concentreren op Heerenveen nog even jongen!
Win die beker eerst maar even XD
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 03-02-2012 07:40

Hoe je het ook wendt of keert Feyenoord is een veel grotere club dan Heerenveen. Vroeger was ieder jongetje fan van Feyenoord of Ajax en een verdwaalde voor PSV. Janmaat heeft er ook nog eens in de jeugd gespeeld en woonde niet ver van Rotterdam. Hij heeft niks met Heerenveen, behalve dat het zijn werkgever was.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor rust » 04-02-2012 13:01

Knipecity schreef:Hoe je het ook wendt of keert Feyenoord is een veel grotere club dan Heerenveen. Vroeger was ieder jongetje fan van Feyenoord of Ajax en een verdwaalde voor PSV. Janmaat heeft er ook nog eens in de jeugd gespeeld en woonde niet ver van Rotterdam. Hij heeft niks met Heerenveen, behalve dat het zijn werkgever was.


Ieder jongetje? Jij ook? Bij mij in het dorp was iedereen voor Heereenveen en een paar verdwaalden Ajax of Feyenoord.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Gekko » 04-02-2012 17:28

Nog zo iemand die niet te ver van moeders brijpot kan. Verdedigend een kwetsbare schakel (ze ook weer de goal van Vitesse, volledig verkeerd opgesteld), aanvallend waardevol, mentaal wat labiel. Geen drama dat hij gaat.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 04-02-2012 21:10

Rust, ik heb het over zo'n 20-25 jaar geleden toen Heerenveen nog maar een klein clubje was. Toen was men vaan voor Ajax of Feyenoord en daarnaast voor Heerenveen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Erwin4ever » 12-02-2012 20:04

Al meer bekend over de blessure van Daryl?

Hopen dat het meevalt!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-02-2012 22:19

Erwin4ever schreef:Hopen dat het meevalt!!


Zeker weten, want wat Doke Schmidt vandaag liet zien was wel een hele grote acteruitgang.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Eric » 12-02-2012 23:14

Gekko schreef:Nog zo iemand die niet te ver van moeders brijpot kan. Verdedigend een kwetsbare schakel (ze ook weer de goal van Vitesse, volledig verkeerd opgesteld), aanvallend waardevol, mentaal wat labiel. Geen drama dat hij gaat.


Geen drama? Zie maar eens een betere back in Nederland te vinden, want die zijn nogal schaars.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Calimero » 13-02-2012 11:34

Heerenveen rules schreef:Zeker weten, want wat Doke Schmidt vandaag liet zien was wel een hele grote acteruitgang.....

In het stadion zag Schmidt er niet slecht uit hoor, enkel die botsing met Kruiswijk was knullig maar verder kon ik hem zo snel niet op een fout betrappen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Lardy » 13-02-2012 11:38

Eric schreef:Geen drama? Zie maar eens een betere back in Nederland te vinden, want die zijn nogal schaars.


Breukers, Heracles, Transfervrij, Rechtsback, Jong, Ervaring en Aanvallend.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Ironis » 15-02-2012 08:50

Daryl Janmaat tekent contract bij Feyenoord

dinsdag 14 februari 2012
Daryl Janmaat heeft vanmiddag in De Kuip zijn contract bij Feyenoord officieel ondertekend. In het bijzijn van vriendin Yoshi, zijn zoontje Dani, zijn ouders, schoonmoeder en zaakwaarnemers Karel en Michael Jansen van Sport-Promotion zette de verdediger zijn handtekening onder een verbintenis die hem met ingang van het nieuwe seizoen voor drie jaar aan Feyenoord verbindt.

Janmaat sprak van een bijzonder moment in zijn loopbaan. ,,De overeenkomst met Feyenoord was er natuurlijk al, maar om dan echt je contract te tekenen hier in het stadion is heel speciaal. Ik kijk er naar uit om hier te gaan spelen.''

De Hagenaar werd op zijn vrije dag in De Kuip verwelkomd door onder meer algemeen directeur Eric Gudde en technisch directeur Martin van Geel. De laatste sprak namens heel Feyenoord zijn vertrouwen uit in de kwaliteiten van Janmaat. ,,Binnen de club zijn we er allemaal heel positief over dat Daryl ons komt versterken'', vertelde Van Geel. ,,Hij past bij Feyenoord, gezien zijn instelling en manier van spelen. Hopelijk gaat Daryl een fantastische bijdrage leveren om Feyenoord terug te brengen naar waar we thuishoren.''

Daryl Janmaat speelde eerder van de F- tot en met de C-jeugd bij Feyenoord. De verdediger hield een bijzondere souvenir over aan die periode, namelijk een handtekening van Ronald Koeman uit 1995 die zijn moeder voor hem bewaarde en vandaag meenam naar de ondertekening.

,,Ik speelde toen hier in de F-jes en Koeman was speler van het eerste elftal'', glimlachte Janmaat nadat alle benodigde handtekeningen waren gezet. ,,Als kleine jongen vond ik het natuurlijk leuk om de handtekeningen van die spelers te verzamelen. Koeman zal het zich waarschijnlijk niet meer herinneren dat hij mij toen een handtekening heeft gegeven. Het is best bijzonder dat we elkaar volgend seizoen weer gaan tegenkomen.''

De voormalige jeugdinternational wilde nog niet te veel vooruit kijken naar het volgende seizoen in De Kuip, omdat hij zich op de eerste plaats wil concentreren op de komende maanden bij Heerenveen. ,,De komende periode blijf ik me uiteraard volledig inzetten voor Heerenveen', vertelde hij. ,,We hebben ons geplaatst voor de halve finale van de beker. Het zou prachtig zijn om met zo'n prijs afscheid te nemen bij de club. Bovendien is het bijzonder dat de laatste competitiewedstrijd van het seizoen hier in De Kuip tegen Feyenoord is. Dat zal aan de ene kant een dubbel gevoel geven, omdat het goed mogelijk is dat er veel op het spel staat tijdens die wedstrijd. Aan de andere kant zal ik me dan ook vol inzetten voor Heerenveen. Ik ben pas vanaf het nieuwe seizoen speler van Feyenoord.''

Bron: http://www.sport-promotion.nl

Hier laat Janmaat zien niet erg op de hoogte te zijn. De wedstrijd in De Kuip hebben we toch echt al gehad. Dat hij zich die niet kan herinneren is niet best: een zwaarbevochten 2-2 met 9 man moet je heugen, vooral in hetzelfde seizoen. Laten we hopen dat de strijd in die wedstrijd al beslist is en dus niet in het Abe Lenstra Stadion uitgevochten hoeft te worden.
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Hielke » 15-02-2012 08:59

Zal die Janmaat spijt hebben, zeg. Kan in Heerenveen gaan werken met de held van '88, terwijl hij in De Kuip met een verdediger wordt afgescheept. :wink:
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 15-02-2012 09:13

Koeman was ook ooit een redelijke speler ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Calimero » 15-02-2012 17:56

Knipecity schreef:Koeman was ook ooit een redelijke speler ;-)


Maar laten we eerlijk zijn, Koeman of Van Basten? Ik denk dat iedereen het dan wel zou weten en niet voor eerstgenoemde zou kiezen ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Ironis » 16-02-2012 10:56

Zojuist op Twitter:
@LC_Sport
Daryl Janmaat ontbreekt vrijdag bij SC Heerenveen in het thuisduel tegen NAC. De verdediger is nog geblesseerd. Doke Schmidt vervangt hem.


Jammer, maar tegen NAC moet het met Schmidt te doen zijn, lijkt me..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Wizard » 16-02-2012 11:01

Lulling tegen Schmidt. Hopelijk laat Schmidt zich niet provoceren...
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Blizzard » 16-02-2012 11:03

Jammer, maar tegen NAC moet het met Schmidt te doen zijn, lijkt me..


Dan lever je wel erg veel voetbal in. Met en Breuer en Schmidt heb je namelijk erg weinig voetballend vermogen en diepgang op de backposities. Tegen RKC lag daar mi ook voor een groot gedeelte het probleem.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Ironis » 16-02-2012 11:17

Komt wel bij dat Kruiswijk ook in de verdediging staat.. Alleen Gouweleeuw durft dan nog af en toe op te komen en zal van achteruit de opbouw moeten verzorgen..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor paparazzi » 26-02-2012 21:06

Ik kan erover heen hebben gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk geworden waarom Janmaat vandaag (nog) niet speelde tegen AZ?
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 26-02-2012 21:45

paparazzi schreef:Ik kan erover heen hebben gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk geworden waarom Janmaat vandaag (nog) niet speelde tegen AZ?

Zal wel last hebben gehad. Misschien tijdens warming up?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Ironis » 27-02-2012 11:54

Knipecity schreef:
paparazzi schreef:Ik kan erover heen hebben gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk geworden waarom Janmaat vandaag (nog) niet speelde tegen AZ?

Zal wel last hebben gehad. Misschien tijdens warming up?


Ik las ergens dat hij geblesseerd afviel. Wellicht dat hij toch nog reactie had van de training gisteren, of tijdens de warming-up?
Hopen dat hij tegen ADO wel weer volledig fit is..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten