Daryl Janmaat

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kale
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-07-2008 15:07

Bericht door Kale »

Gekko schreef:Ja, jullie club staat niet al te best bekend. Daar zul je mee hebben leren leven. Misschien dat de definitie van 'een beetje dollen' daar wat anders leeft dan hier (gezien alle incidenten uit het ook weer recente verleden).
Welke incidenten bedoel je dan.

Neem het voorbeeld van de supporters op het veld na de promotie. Hetzelfde gebeurde bij De Graafschap maar dan is het heel normaal als er een feestje op het veld gevierd wordt. In de uitzending op RTL wordt er door Van Hanegem direct schande van gesproken dat er supporters op het veld komen bij ADO. Tien minuten later in dezelfde uitzending geeft Willem commentaar op een wedstrijd in Italië waar supporters ook het veld op komen en zegt dan letterlijk : "kijk dat is nu mooi hé, pure emotie hoe daar het voetbal beleefd wordt" als reactie op de supporters op het veld.

Kan je mij het verschil uitleggen?

Zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Als er bij ADO 8 seconden (het was echt niet langer!) lang een spreekkoor is waarin Sylvie Meijs wordt beledigd wordt een wedstrijd gestaakt. Dezelfde scheidsrechter fluit twee weken later Feyenoord-Ajax waarbij hetzelfde spreekkoor 18 minuten lang duidelijk voor iedereen te horen is. En daar wordt dan niet op gereageerd.

Daarmee wil ik niet zeggen dat er bij ADO niets gebeurt en dat er alleen maar lievertjes op de tribune zitten. Tuurlijk hebben we te maken met een kleine groep supporters die het in het verleden vaak verpest hebben. Daar wordt door de club en de diverse supportersgroepen hard aan gewerkt om die gasten te verbannen en te zorgen dat dat soort uitwassen niet meer plaats vinden. Echter helaas is het zo dat alles wat er bij ADO mis gaat onder een vergrootglas wordt gelegd terwijl er bij andere clubs veel meer mis gaat als je naar de laatste jaren kijkt.

Moet je eens kijken wat een randdebielen er bijvoorbeeld rondlopen bij clubs als Den Bosch en RKC. Nog maar te zwijgen over Ajax en Feyenoord.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Daarmee wil ik niet zeggen dat er bij ADO niets gebeurt en dat er alleen maar lievertjes op de tribune zitten. Tuurlijk hebben we te maken met een kleine groep supporters die het in het verleden vaak verpest hebben. Daar wordt door de club en de diverse supportersgroepen hard aan gewerkt om die gasten te verbannen en te zorgen dat dat soort uitwassen niet meer plaats vinden. Echter helaas is het zo dat alles wat er bij ADO mis gaat onder een vergrootglas wordt gelegd terwijl er bij andere clubs veel meer mis gaat als je naar de laatste jaren kijkt.

Moet je eens kijken wat een randdebielen er bijvoorbeeld rondlopen bij clubs als Den Bosch en RKC. Nog maar te zwijgen over Ajax en Feyenoord.
Ik wil direct van je geloven dat er door club en welwillende supporters hard gewerkt wordt aan het verbeteren van het imago van ADO Den Haag. Een imago heeft ook te maken met het vertrouwen dat de buitenwereld er in heeft. Op dit moment is dat nog niet best en dat kun je die buitenwereld echt niet kwalijk nemen na wat er allemaal is voor gevallen.

Zelf ben ik een redelijk nuchter persoon en niet zo snel onder de indruk van wat gejouw en gejoel over en weer. Wat mij betreft moet een beetje verbaal (ludieke songs en dergelijke) tegen elkaar ingaan wel kunnen maar bij ADO Den Haag gaat dat gewoon veel en veel te ver. Wanneer een wedstrijd afgelopen is moet het ook over en uit zijn en wil ik graag gewoon zonder gevaar voor lijf en leden weer naar huis kunnen. wanneer dat niet kan en ik eerst een half uur in de bus moet wachten voordat die kan vertrekken dan gaat me dat echt veel te ver. Wanneer de ME de buschauffeur net voor vetrek dan ook nog even moet komen vertellen dat "wat er ook gebeurd al vliegen al je ruiten eruit je stopt absoluut niet" dan heb ik het wel een beetje gehad met een dergelijke zich zelf supporters noemde meute. Helaas is ons dat het afgelopen seizoen in Den Haag toch nog overkomen na notabene een wedstrijd van onze belofte elftal. Daarmee is et vertrouwen in de ADO Den Haag supporters er bij mij niet beter op geworden. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard luidt het gezegde, het kan dus nog wel even duren voordat dit bij mij is weergekeerd.

Verder gaat het niet aan om wanneer je wordt aangesproken op wangedrag van supporters van je club (of lui die zeggen dat te zijn) je te verschuilen achter het wangedrag van supporters van andere clubs.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Al met al te veel (ware) woorden vuil gemaakt aan de ex-club van de man waar dit forumonderdeel over gaat.
Kale
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-07-2008 15:07

Bericht door Kale »

Gekko schreef:Al met al te veel (ware) woorden vuil gemaakt aan de ex-club van de man waar dit forumonderdeel over gaat.
Sorry Gekko, maar ik moest effe m'n frustaties kwijt :D Laten we er verder maar over ophouden.

Jullie hebben er in ieder geval een goede Hagenees bij. Vind het als ADO supporter jammer dat hij weg is, maar gun het 'm zeker. En Heerenveen is een mooie club waarbij hij europees voetbal kan spelen. Hoop echt dat Daryl gaat slagen bij jullie.

Hoop dat de blessure meevalt en dat hij de eerste competitiwedstrijd gewoon in de basis zal starten.

Zie jullie komend seizoen en ik reken erop dat dat mooie wedstrijden worden en zal jullie als ADO supporter hartelijk welkom heten in ons mooie nieuwe stadion. Op de goede manier dan wel te verstaan :lol:
Kale
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-07-2008 15:07

Bericht door Kale »

Weet iemand nu eigenlijk al wat Heerenveen nu precies voor Janmaat betaald heeft? Ik hoor van alles, maar zekerheid heb ik er nog niet over kunnen krijgen. Het is door Heerenveen en ADO volgens mij niet officieel naar buiten gebracht.

Heb al geprobeerd te informeren binnen de club, maar die weten van niets of doen of hun neus bloed.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Kale schreef:Weet iemand nu eigenlijk al wat Heerenveen nu precies voor Janmaat betaald heeft? Ik hoor van alles, maar zekerheid heb ik er nog niet over kunnen krijgen. Het is door Heerenveen en ADO volgens mij niet officieel naar buiten gebracht.

Heb al geprobeerd te informeren binnen de club, maar die weten van niets of doen of hun neus bloed.
Helaas Kale, Heerenveen doet nooit mededelingen over de trasfersom. Dus hier kunnen we geen antwoord opgeven. Verder is het laatste nieuws dat Janmaat met een blessure moet afhaken en zijn directe concurren Breuer ook met identiek dezelfde blessure...
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

vi.nl schreef: Liesblessures dwingen Breuer en Janmaat tot pauze
07/08/2008 11:29

De oefenwedstrijden van SC Heerenveen tegen Excelsior Moeskroen en RC Genk gaan voorbij aan Michel Breuer en Daryl Janmaat.

De twee verdedigers kampen met liesklachten na het oefenduel met Xanthi en moeten waarschijnlijk zo'n twee weken toekijken. 'Het is niet ernstig, maar er is schade', zegt fysiotherapeut Erik ten Voorde op de website van SC Heerenveen over de fysieke problemen van Breuer.

Bij Janmaat is volgens Ten Voorde sprake van een klassieke liesblessure. 'Hij had een momentje aan de binnenkant van zijn lies. Omdat hij bij Den Haag een verleden heeft met liesproblemen, nemen we geen enkel risico.'

Danijel Pranjic kwam evenmin ongeschonden uit de strijd met Xanthi. Maar de Kroaat kan mogelijk zondag aantreden tegen Genk. 'De spieren zijn stijf en pijnlijk. De wedstrijd van vrijdag (Moeskroen, red) komt voor Danijel te vroeg, maar met een beetje geluk is hij zondag weer inzetbaar.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Kale
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-07-2008 15:07

Bericht door Kale »

Janneman schreef: Verder is het laatste nieuws dat Janmaat met een blessure moet afhaken en zijn directe concurren Breuer ook met identiek dezelfde blessure...
Vorig jaar hadden we bij ADO een probleem dat ze met bosjes te gelijk uitvielen met een hamstringblessure. Hebben ze door een universiteit uit laten zoeken (bewegingsdeskundige o.i.d.) en dat bleek te komen door de traningsmethode. Die is toen dus aangepast. Had geloof ik iets te maken met sprinttrainingen of zo.

Maar dit geval kan natuurlijk ook toeval zijn. Bovendien had Janmaat al eerder last van een liesblessure.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Kale schreef:Weet iemand nu eigenlijk al wat Heerenveen nu precies voor Janmaat betaald heeft? Ik hoor van alles, maar zekerheid heb ik er nog niet over kunnen krijgen. Het is door Heerenveen en ADO volgens mij niet officieel naar buiten gebracht.

Heb al geprobeerd te informeren binnen de club, maar die weten van niets of doen of hun neus bloed.
Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar. Heerenveen doet nooit mededelingen over transfersommen. Dan moeten we maar van de feiten uitgaan: Janmaat is een Nederlands toptalent, waar Heerenveen al heel lang achteraan zat. Bovendien had Heerenveen per sé een rechtsback nodig.

Heb jij enig inzicht in de prijzen die ADO doorgaans ontvangt? Ik gok op 1,5 tot 2mln.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Er is een paar dagen voor het rond was nog een bod van 2 miljoen afgeslagen, hoogstwaarschijnlijk iets meer, richting de 2,2 ...
Kale
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-07-2008 15:07

Bericht door Kale »

Ik zou er echt een slag naar moeten slaan. In eerder stadium heb ik van iemand binnen de club (uit het managementteam)vernomen dat er een bod was van ongeveer € 2 miljoen en dat ze dit bod hebben afgeslagen. Wetzel heeft toen een vraagprijs neergelegd van € 2,5 miljoen met de mogelijkheid om Janmaat een jaar terug te huren. Dat laatste wilde Heerenveen absoluut niet. Maar ik neem dus aan dat de transfersom wel in de buurt van die € 2,5 miljoen zal liggen.

ADO is bezig met het voor Janmaat ontvangen geld een andere rechtback en een spits aan te trekken en wil ook nog een goede reservekeeper. Met een rechtsback wordt momenteel gesproken (iemand uit de nederlandse competitie) en deze heeft nog een doorlopend contract. Ook zijn er volgens de geruchten contacten met een goede spits.

Ik ben de laatste weken niet veel meer op de club geweest bovendien was daar niemand omdat iedereen in engeland zat. Probeer er de komende weken wel eens achter te komen. Ga volgende week denk ik ook eens in Garderen mijn oor te luister leggen op het traningskamp. Wellicht hoor ik daar wat.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Debuut Janmaat en Van Eijden in selectie Jong Oranje

22/08/2008 18:17

De voorselectie van Jong Oranje voor de EK-kwalificatieduels met Noorwegen en Zwitserland telt liefst 35 namen. Sven Janmaat (SC Heerenveen) en Rens van Eijden (PSV) zijn voor het eerst van de partij.
Zeer professioneel weer van de vi.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Goh, Janmaat speelt nog niet in het pompeblêden tricot of hij wordt al opgeroepen door Foppe :D
Maar het is wel terecht want hij is denk ik wel de beste rechtsback nu samen met Hiariej van Groningen (zeker nu Zuiverloon er niet meer bij zit).
Gebruikersavatar
marpykje
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 28-03-2005 12:51
Locatie: h'veen

Bericht door marpykje »

Zuiverloon zit toch ook gewoon bij de voorlopige selectie?
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Zuiverloon zit toch ook gewoon bij de voorlopige selectie?
Mijn excuses, ik dacht dat hij inmiddels te oud zou zijn voor Jong Oranje want hij loopt al wat jaartjes mee in dat team. Dacht dat het nu tijd was voor een nieuwere generatie.
makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

Mm Foppe heeft toch een voorkeur voor Heerenveen spelers. Natuurlijk een mooie ervaring voor die jongens maar het verpest altijd wel onze voorbereiding voor het seizoen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Janmaat is een logische keus. Enorm talent op de rechtsback, dat heb ik gisteren in 1 wedstrijd al gezien, met name als je in ogenschouw neemt dat hij pas 19 is.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Het is zo op het eerste oog een prima voetballer alleen, en dat is logisch gezien zijn leeftijd, moet hij tactisch nog behoorlijk gaan groeien. Aan de bal was hij vrij sterk vrijdag, zonder bal was het niet altijd even goed.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

Ik zag dat Janmaat geblesseerd is uitgevallen en verwisseld door Henrico Drost, valt me wel op dat deze jongen wel erg blessuregevoelig is, hoop niet dat het zoals met Roorda of erger Hanssen gaat worden.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Moet wennen aan het niveau verschil denk ik. Wellicht te snel weer begonnen. Maak me veel meer zorgen om Roorda. Hanssen komt denk ik niet meer terug op het niveau van het 1e.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik hoop niet dat hij van glas is want je kan in je verdediging het beste zo veel mogelijk met een vaste samenstelling opereren (wat natuurlijk ook geldt voor de rest van je elftal). Natuurlijk is het nog te vroeg om conclusies te trekken maar van 3 (of waren het er 4) blessures binnen 2 maanden wordt je niet blij. Voetbaltechnisch is hij natuurlijk wél een meerwaarde.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

In de LC zegt Janmaat dat hij te vroeg is begonnen. Met dit soort blessures is dat niet verstandig.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, toch jeugdig enthousiasme waarschijnlijk, ondanks dat je, als je zijn fysiek, zijn uiterlijk en manier van voetballen ziet niet zou zeggen dat deze jongen nog maar net 19 is.
Groot talent, maar laten we hopen dat dat niet door blessures verloren gaat.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Janmaat is al niet fit aangekomen in Heerenveen en heeft zich, mijn inziens, te geforceerd willen bewijzen bij zijn nieuwe club. Hierdoor sukkeld hij wat door met zijn blessures en lijkt he me beter dat hij tegen zichzelf in bescherming wordt genomen. Dat hij kwaliteit en talent heeft is meer dan duidelijk.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Zonde dat hij er geblesseerd uit moest. Als hij gewoon de hele wedstrijd had gespeeld, had Heerenveen nooit punten verloren tegen Heracles. Hij kwam een paar keer gevaarlijk op en ook verdedigend vond ik hem prima. Toen Drost er voor hem in kwam, wist je gewoon al dat het nog een moeilijke opgave zou worden om de wedstrijd te winnen. Erg jammer.
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

Misschien zou de technische staf specifiek Janmaat en Elyounoussi meer krachttraining moeten geven Janmaat om minder blessuregevoeliger te maken en voor Elyounoussi om fysiek sterker te maken. Tis maar een idee van mij.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Bij Janmaat was het gewoon weer dezelfde blessure als tegen Volendam, omdat hij eigenlijk weer te vroeg begonnen was. Dat heeft weinig met blessuregevoeligheid te maken.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Daryl Janmaat moet zijn Europese debuut nog even uitstellen. De verdediger van sc Heerenveen viel afgelopen vrijdag tegen Heracles Almelo voor de derde maal dit seizoen uit met liesklachten. Janmaat gaat vanmiddag naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. ,,Het is geen gewone liesblessure. Er is meer aan de hand en we moeten de oorzaak achterhalen,’’ aldus fysiotherapeut Erik ten Voorde.


Daryl Janmaat wordt opnieuw geplaagd door liesklachten. Het was vrijdag al de derde maal dat de verdediger vroegtijdig met liesklachten naar de kant moest. Janmaat viel eerder uit in het oefenduel tegen Xanthi en het competitieduel in Volendam. ,,We dachten dat de liesklachten het gevolg was van overbelasting van de nacompetitie met ADO,’’ aldus Erik ten Voorde. ,,Maar er is waarschijnlijk iets anders aan de hand.’’

De hernieuwde blessure is een tegenvaller. Erik ten Voorde. ,,Na Volendam ging het de goede kant op. Daryl had vrijdag in de warming-up nergens last van, maar bij de eerste de beste bal in de wedstrijd schoot het hem weer in de lies.We moeten nu eerst duidelijk hebben wat de oorzaak is, want zo kan het niet verder.’’

Als gevolg van de blessure mist Daryl Janmaat in ieder geval de Europese uitwedstrijd tegen Vitoria Setubal. Ten Voorde verwacht dat de rechtsback enige tijd rust moet nemen. ,,Hij heeft meer hersteltijd nodig. Hoe lang kan ik nog niet zeggen. Dat hangt van de uitkomst van het onderzoek af.’’

Michal Svec is een twijfelgeval voor donderdag. De Tsjech liep een knieblessure op in de wedstrijd van Jong-Tsjechië tegen jong Turkije. Svec ondergaat dinsdag een laatste test. Dan wordt besloten of de middenvelder mee gaat naar Portugal.
Bron: officiële site
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Die vage blessures zijn vaak de beroerdsten. Hopen dat we naast Bak niet nog een basisverdediger langdurig kwijt zijn, want zo bijzonder is de verdediging niet momenteel.
Silver

Bericht door Silver »

Waarschijnlijk Janmaat dus wel voor lange tijd kwijt:
Daryl Janmaat moet waarschijnlijk onder mes

Daryl Janmaat moet hoogstwaarschijnlijk geopereerd worden om van zijn liesproblemen af te komen. De afgelopen zomer van ADO Den Haag overgenomen verdediger kwakkelt als sinds de voorbereiding met liesklachten. Als gevolg van de blessure viel Janmaat uit in de competitieduels tegen Volendam en Heracles Almelo. Vanmiddag wordt definitief besloten of de rechtsback van sc Heerenveen onder het mes gaat. Als dat het geval is, kan trainer Trond Sollied ongeveer zes weken niet over Janmaat beschikken.

De problemen van Daryl Janmaat worden veroorzaakt door de aanhechting van een spier in de liesstreek op het bekken. ,,Die veroorzaakt irritatie,’’ aldus fysiotherapeut Erik ten Voorde. ,,Er zijn twee behandelmethoden, of injecties, of een operatie. Daryl zijn voorkeur gaat uit naar een operatie. De herstelperiode is te vergelijken met die van een hamstringblessure. Hij is denk ik minimaal zes weken kwijt.’’
Aldus de officiële Heerenveensite
Plaats reactie