Daryl Janmaat

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Mackan68 » 15-07-2014 18:23

Knipecity schreef:Nou dat is zeker te kritisch. Janmaat is enorm dynamisch. Met name in het voor zijn man komen en dan direct de actie naar voren maken is hij een meester. Zijn tegenstander komt vaak niet eens aan de bal, omdat hij die dan al heeft onderschept. Hij ziet het spel dus goed en anticipeert. Er zal best ook wel wat op hem aan te merken zijn, maar ik vind hem goed. Ik verwacht ook dat na Blind tegen Spanje, nu Janmaat in 1 van de komende wedstrijden een belangrijke rol gaat spelen.

Je moet onaangenaam verrast zijn dat 'opa' Kuijt zijn positie vanaf dat moment van Daryl overnam. Ook weer omdat hij in de ogen van van Gaal te veel aanvallend ingesteld was, in plaats van vooral zijn verdedigende taken proberen foutloos uit te voeren. Uiteindelijk de reden dat van Gaal met 5 verdedigers wilde voetballen. Het lijkt warempel wel een beetje op de situatie waarin 'opa' Koning hem verdreef van de rechtsback positie. Terecht of niet. Hoe belachelijk het ook leek, ik kan de keus van Jans nog altijd begrijpen. Het is alleen choquerend als je puur naar de kwaliteiten en potentieel kijkt van beide spelers. Maar soms heb je dat soort acties nodig om spelers de ogen te openen. Met Dost slaagde hij daar ook in. Elm in de spits. 'Opa' Sibon in de spits. Het werkt wél. :)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Stiffie » 15-07-2014 20:19

Haha Mackan hou toch op over Gerry Koning. Toen was Ron echt zwaar in de war. Mooi Voor Daryl dat hij zich zo goed ontwikkeld heeft. Een jongen met weinig kapsones die echt een liefhebber is van het spelletje is.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Mackan68 » 15-07-2014 21:34

Stiffie schreef:Haha Mackan hou toch op over Gerry Koning. Toen was Ron echt zwaar in de war. Mooi Voor Daryl dat hij zich zo goed ontwikkeld heeft. Een jongen met weinig kapsones die echt een liefhebber is van het spelletje is.

Ik blijf achter mijn mening staan. Niet dat Gerry Koning een betere speler was als Daryl. Wel dat Daryl op dat moment niet deed wat Jans wilde dat hij deed. Hij maakte te regelmatig fouten. Mede door het wakker schudden is Daryl nu waar hij is. Blijf jij lekker je ogen sluiten voor de feiten Stiffie :P
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries88' » 16-07-2014 09:14

Jans had destijds gelijk, in mijn ogen althans. Janmaat zat in een moeilijke periode en werd in Groningen echt helemaal kapot gespeeld door Tadic. Alles ging toen fout bij hem. Koning nam het over en hield zich vervolgens goed staande, waarmee hij wat krediet opbouwde. Janmaat moest zich maar terugknokken en heeft zelf aangegeven daar begrip voor te kunnen opbrengen. Het enige wat je Jans kunt verwijten is dat hij er vrij lang over heeft gedaan, maar op dat moment was het te billijken.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor fuotbalgek » 16-07-2014 09:32

Dat is onderdeel van het leerproces dat spelers bij een subtopper ondergaan voordat ze kunnen uitblinken bij een topclub. Assaidi heeft hier op de bank gezeten, Dost geeft hier op de bank gezeten, Djuricic heeft hier op de bank gezet, Samaras heeft hier op de bank gezeten etc. etc.

Onderdeel van opleidingsclub Heerenveen is dat spelers zich moeten ontwikkelen, ook mentaal. Voor de ontwikkeling van Janmaat heeft Jans een goede keuze gemaakt, en Koning verving hem destijds zo degelijk als je van hem kunt verwachten.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Frisian Viking » 16-07-2014 10:04

Superfries88' schreef:Jans had destijds gelijk, in mijn ogen althans. Janmaat zat in een moeilijke periode en werd in Groningen echt helemaal kapot gespeeld door Tadic. Alles ging toen fout bij hem. Koning nam het over en hield zich vervolgens goed staande, waarmee hij wat krediet opbouwde. Janmaat moest zich maar terugknokken en heeft zelf aangegeven daar begrip voor te kunnen opbrengen. Het enige wat je Jans kunt verwijten is dat hij er vrij lang over heeft gedaan, maar op dat moment was het te billijken.

Helemaal met je eens. Jans zijn beslissing was volkomen terecht, hij voerde het alleen te lang door.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Mackan68 » 16-07-2014 11:27

Frisian Viking schreef:Helemaal met je eens. Jans zijn beslissing was volkomen terecht, hij voerde het alleen te lang door.

Misschien duurde het op trainingen wel zo lang voordat Janmaat verbetering liet zien. We weten het niet. Voor ons als supporters leek het inderdaad als een te ver doorgevoerde beslissing. Sommigen zien het zelfs als een belachelijke beslissing. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries1996 » 02-11-2014 22:57

Heerlijke tackle hoor, Daryl :heart: :heart:

https://www.youtube.com/watch?v=Ug9mazx2jB4
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Flying Tilster » 04-11-2014 01:17

Het is Balotelli, dus dan mag het :D :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries1996 » 23-08-2016 20:54

Vertrekt naar Watford.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries1996 » 24-08-2016 10:13

Superfries1996 schreef:Vertrekt naar Watford.


Voor maar liefst €8,7 miljoen. Krijgen wij nog een opleidingsvergoeding?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 24-08-2016 11:47

Superfries1996 schreef:
Voor maar liefst €8,7 miljoen. Krijgen wij nog een opleidingsvergoeding?


Hij heeft 4 jaar 19/20 t/m 23 bij ons gespeeld toch? Dat is volgens mij 2% van de transfersom, per jaar na 16 jaar t/m 23 jaar 0,5%! Dus een €174.000 lijkt mij.
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten