Daryl Janmaat

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Calimero » 02-04-2013 19:17

Knipecity schreef:Onzin, hij was de beste Feyenoorder. Stond ook in elftal vd week van AD.

Op basis waarvan? Hij was Djuricic meer kwijt dan rijk hoor, en volgens mij is je eerste taak als verdediger de man tegenhouden. Verder ook niet echt dreigend geweest. Over blinde paarden gesproken.. Natuurlijk is hij enorm gegroeid en sterk geworden, maar hij speelde helemaal niet zijn beste wedstrijd.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Janstra » 02-04-2013 19:30

Knipecity schreef:Onzin, hij was de beste Feyenoorder. Stond ook in elftal vd week van AD.
In dat elftal van de week moest een Feyenoorder, daarom staat hij erin. Want Pele kreeg een 7 en Janmaat een 6.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Frisian Viking » 02-04-2013 23:07

Knipecity schreef:
Calimero schreef:Ook mooi om te zien dat hij toch nog stiekem een beetje liefde voor Heerenveen heeft, speelde namelijk een draak van een wedstrijd tegen ons :mrgreen:

Onzin, hij was de beste Feyenoorder. Stond ook in elftal vd week van AD.

Elftal van de week van het AD. Dan had het AD even naar de andere kant moeten kijken hoe daar ene Pele van Anholt stond te ballen. Ik heb Janmaat totaal niet gezien zaterdag. Had met Djuricic alle ruimte om zijn ding te doen, maar kwam er niet aan te pas.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor forca hveen » 03-04-2013 12:47

Zoals Janstra ook al zegt geeft het AD Janmaat een 6 en van Anholt een 7 dus snap ook niet hoe die dan in het elftal van de week komt ;)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Stiffie » 26-08-2013 21:14

Juventus en Internazionale hebben belangstelling getoond voor Darryl. Opmerkelijk, want volgens de nodige supporters hier op het forum kon hij er niet veel van. Niet goed genoeg voor Heerenveen zelfs.... :lol:
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Lipton » 26-08-2013 21:30

Stiffie schreef:Juventus en Internazionale hebben belangstelling getoond voor Darryl. Opmerkelijk, want volgens de nodige supporters hier op het forum kon hij er niet veel van. Niet goed genoeg voor Heerenveen zelfs.... :lol:


Dat was toch ook zo? Daryl heeft maar een handvol wedstrijden goed gespeeld, meneer gaat bij Feyenoord spelen en daar speelt hij wel goed. Dat hij nu (vast) bij Oranje zit is natuurlijk heel goed voor zijn reputatie.
Er was gewoon en tijd dat Gerry Koning van Volendam beter was dan hij...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor fuotbalgek » 27-08-2013 08:16

Janmaat heeft het voor mij boven verwachting gedaan tot nu toe, was hier verdedigend instabiel. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de Serie A en de CL gaan passen bij hem, volgens mij is hij verdedigend echt niet sterk genoeg voor die stap.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor mathysjorritsma » 27-08-2013 08:55

Lipton schreef:Er was gewoon en tijd dat Gerry Koning van Volendam beter was dan hij...

Haha, grapje zeker? Het hoogtepunt van Gerry Koning is denk ik dat hij een keer een penalty heeft versierd. Nee, Janmaat was beduidend beter dan Koning. Misschien ligt het wel aan de spelers die er omheen staan. Bij Feyenoord heeft ie nu een lekker team en met wat oranje-ervaring word je naar mijn inzien al snel een stuk beter. En dat laat hij zien ook!
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Otsje P » 27-08-2013 09:40

fuotbalgek schreef:Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de Serie A en de CL gaan passen bij hem, volgens mij is hij verdedigend echt niet sterk genoeg voor die stap.


CL zal wel lastig worden, maar Serie A zal voor hem de ideale competitie zijn. Hij wordt daar verdedigend minder op de proef gesteld dan hier, naar mijn mening. In Nederland speelt bijna elke ploeg met vleugelspelers, terwijl dat in Italie veel minder voorkomt. Traditionele buitenspelers maken het Janmaat altijd lastig, maar die tref je in Italie amper. De backs moeten daar vooral aanvallend hun werk doen, en dat is Janmaat op het lijf geschreven.

Je hebt ook een paar ploegen, waaronder Juve en Napoli, die met drie centrale verdedigers spelen. Waarbij de backs eigenlijk net zo veel aanvaller zijn als verdediger. Voor die rol moet je echter wel echt een conditiebeest zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Mackan68 » 27-08-2013 09:52

mathysjorritsma schreef:Haha, grapje zeker? Het hoogtepunt van Gerry Koning is denk ik dat hij een keer een penalty heeft versierd. Nee, Janmaat was beduidend beter dan Koning. Misschien ligt het wel aan de spelers die er omheen staan. Bij Feyenoord heeft ie nu een lekker team en met wat oranje-ervaring word je naar mijn inzien al snel een stuk beter. En dat laat hij zien ook!


En toch heeft Lipton gelijk. Puur verdedigend, dus de basistaak van de backs was Koning een tijdje beter als Janmaat. Velen worden verblind door het opstomen tot aan de 16 door Daryl. Maar verdedigend was het ook vaak genoeg net niet met hem. En dat is niet om Daryl neer te sabelen, of Koning op te hemelen maar wel om realistisch te zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries88' » 27-08-2013 09:56

Janmaat was in zijn Heerenveen-periode na een weifelende start gewoon een prachtige speler. Nog wat wisselvallig weliswaar, maar dat werd al beter en bij Feyenoord zag het er ook prima uit op een enkel slippertje na. Helaas blijft dat negatieve beeld nogal eens hangen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Lipton » 27-08-2013 10:14

Als je kijkt hoe hij gemiddeld bij sc Heerenveen speelde, en hoe hij het nu doet. Dan doet hij het natuurlijk echt geweldig. En dat is alleen maar mooi, ook voor sc Heerenveen.
Ik denk dat hij zich hier misschien niet altijd op zijn gemak voelde, hij is volgens mij wel iemand die een stok achter de deur nodig heeft. Iemand die regelmatig prikkels nodig heeft, en die krijgt hij voldoende bij Feyenoord en natuurlijk Oranje.

Toch blijft hij verdedigend behoorlijk kwetsbaar, en dat vinden ze in Italie echt niet leuk. Een transfer zou voor sc Heerenveen ook behoorlijk goed uitkomen. Hij speelde toch 4 jaar bij ons.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Frisian Viking » 27-08-2013 10:35

Jans nam destijds de juiste beslissing door Janmaat te passeren ten faveure van Koning. Jans nam destijds de verkeerde beslissing door Janmaat te lang te passeren ten faveure van Koning. Van die periode heeft Janmaat ontzettend veel geleerd en daarna is hij ook een stuk beter gaan spelen. Hij werd even flink met de neus op de feiten gedrukt toen. Jans hield hem alleen veel te lang op de bank, waardoor ook de kans verkeken was om het contract met Janmaat te verlengen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor pes5 » 27-08-2013 10:38

Frisian Viking schreef:Jans nam destijds de juiste beslissing door Janmaat te passeren ten faveure van Koning. Jans nam destijds de verkeerde beslissing door Janmaat te lang te passeren ten faveure van Koning. Van die periode heeft Janmaat ontzettend veel geleerd en daarna is hij ook een stuk beter gaan spelen. Hij werd even flink met de neus op de feiten gedrukt toen. Jans hield hem alleen veel te lang op de bank, waardoor ook de kans verkeken was om het contract met Janmaat te verlengen.


Helemaal mee eens. Janmaat is trouwens vooral in zijn laatste anderhalf jaar hier veel beter gaan verdedigen. Agressiever en geconcentreerder.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Stiffie » 27-08-2013 19:20

Janmaat op de bank voor Koning was een regelrecht lachertje. Iedereen die anders beweerd heeft geen verstand van Voetbal. Ik denk dat velen zich verkeken op de leeftijd van Daryl. Was nog maar 18 jaar toen hij hier kwam. Altijd een prima speler geweest.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Lipton » 27-08-2013 21:41

Stiffie schreef:Janmaat op de bank voor Koning was een regelrecht lachertje. Iedereen die anders beweerd heeft geen verstand van Voetbal. Ik denk dat velen zich verkeken op de leeftijd van Daryl. Was nog maar 18 jaar toen hij hier kwam. Altijd een prima speler geweest.


Hij werd pas in zijn 3e seizoen gepasseerd voor Gerry, nog niet eens zo gekke lang geleden dus. Vooral het laatste jaar was wel goed bij hem. Maar daarvoor was hij echt wisselvallig. Ik denk dat van Anholt nu al stabieler presteerd dan Daryl toen, en Pele is noutabene een middenvelder.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 01-09-2013 12:13

Hij was bij ons al goed, maar door vele kleine blessures wisselvallig. Maar zoals vaak ben je ook afhankelijk van spelers om je heen. Vorig jaar draaide Feyenoord super en dan ga je gemakkelijker mee.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Voorstopper » 26-10-2013 12:01

'In de top lopen er niet veel van het niveau Janmaat'
Zaterdag, 26 oktober 2013 om 12:50
Ronald Koeman heeft een aflopend contract bij Feyenoord en zal in ieder geval het seizoen afmaken in De Kuip. Het kampioenschap is volgens de oefenmeester mogelijk, maar dan moeten zijn beste spelers in januari wel blijven. Koeman heeft echter al aangegeven dat het zowel voor de club als voor zijn internationals niet verkeerd zou zijn als er een stap hogerop zou komen.

Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en Daryl Janmaat willen met het Nederlands elftal naar het WK en kunnen in een sterkere competitie stappen maken, zo denkt Koeman. "Die spelers hebben de capaciteiten om elders op een hoger niveau door te groeien naar de absolute top", zegt de coach in De Telegraaf. Hij heeft vooral Janmaat hoog zitten: "Ik zie behoorlijk wat rechtsbacks lopen, ook in de Champions League. Maar in de top lopen er niet veel van het niveau Janmaat."
De 24-jarige Janmaat is bezig aan zijn tweede seizoen in De Kuip en heeft nog een contract tot medio 2015. Feyenoord heeft aangegeven dat het deze verbintenis graag wil verlengen, maar de onderhandelingen zijn nog niet geopend. "Er is volgens mij bij beide partijen geen haast. Eerst punten pakken met Feyenoord, dat is waar ik me mee bezighoud. De rest komt wel", zei Janmaat vorige week nog in het Algemeen Dagblad.

Ben benieuwd welke grote club hem op gaat pikken.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor fuotbalgek » 29-10-2013 14:49

Vind nog steeds dat deze man enigszins wordt overschat, en wanneer hij wekelijks tegen een goede tot superieure vleugelspeler komt te staan, dan wil ik het nog wel eens zien. Komt met Feyenoord niet verder dan Europees, waar hij behoorlijk voorbijlopen werd. En ook met Oranje over het algemeen weinig tegenstand.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Gekko » 30-10-2013 10:52

Als opkomende aanvallende back is hij een goeie maar als verdediger vind ik hem kwetsbaar met regelmatige uitglijders. Zegt wat over het niveau dat hij als topper wordt gezien.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Otsje P » 30-10-2013 11:45

Gekko schreef:Als opkomende aanvallende back is hij een goeie maar als verdediger vind ik hem kwetsbaar met regelmatige uitglijders. Zegt wat over het niveau dat hij als topper wordt gezien.


Zegt niet zozeer wat over het niveau, als wel over de huidige speelstijl. Echte vleugelspelers zijn er nog maar weinig. In Nederland treft Janmaat nog wel regelmatig een directe tegenstander, maar in het buitenland trekt alles naar binnen. Bij 3/4 van de topclubs kan hij zo mee, omdat hun opponent toch zonder echte linksbuiten speelt. En dan is hij met zijn aanvallende kwaliteiten gewoon een dikke meerwaarde.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Voorstopper » 08-11-2013 13:32

Gekko schreef:Als opkomende aanvallende back is hij een goeie maar als verdediger vind ik hem kwetsbaar met regelmatige uitglijders. Zegt wat over het niveau dat hij als topper wordt gezien.

Ik heb recentelijk van der Wiel bij PSG live aan het werk gezien maar dan zie je pas welke stappen zo'n speler nog moet maken om echt aan te kunnen haken. Ik vond van der Wiel sober spelen, met weinig franje, maar wel solide. Een paar keer in een wedstrijd op het juiste moment aanvallend mee en een voorzet afleveren maar verder in positie en verdedigen. Een heel verschil met de vorige paar seizoenen, en hij staat nu niet voor niets in de basis daar.
Janmaat kan dat nu nog niet, maar kan zich wel daartoe ontwikkelen. Hij is wel een stuk beter dan bijvoorbeeld een back als Büttner, die ook gewoon opgepikt wordt door Man U en die helemaal niet kan verdedigen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries1996 » 14-06-2014 13:33

Twee jaar geleden nog bij ons aan het ballen, nu basisspeler op het WK en een prima wedstrijd gespeeld tegen spelers als Alba, Iniesta en Silva.. Wát een ontwikkeling.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Surhuisterveen » 15-06-2014 21:17

De beslissing destijds van Jans om Koning op te stellen in plaats van Janmaat..... :lol:
Goede pot van Daryl!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Ebiede » 16-06-2014 08:58

Ik vindt hem verdedigend nog steeds zwak en z'n voorzet belabberd. Echter Gijp laat dan gisteren Lichtensteiner van Juventus zien en dan begrijp ik wel dan Janmaat van wereldniveau is.

Wellicht zijn we ook te kritisch.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Frisian Viking » 16-06-2014 09:48

Die beslissing van Jans was destijds volkomen te billijken. Jans voerde die actie alleen te lang door. In plaats van Janmaat vier wedstrijden op de bank te houden bleef hij de halve competitie daar zitten waardoor Janmaat niet meer wilde verlengen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 16-06-2014 10:18

Ebiede schreef:Ik vindt hem verdedigend nog steeds zwak en z'n voorzet belabberd. Echter Gijp laat dan gisteren Lichtensteiner van Juventus zien en dan begrijp ik wel dan Janmaat van wereldniveau is.

Wellicht zijn we ook te kritisch.

Nou dat is zeker te kritisch. Janmaat is enorm dynamisch. Met name in het voor zijn man komen en dan direct de actie naar voren maken is hij een meester. Zijn tegenstander komt vaak niet eens aan de bal, omdat hij die dan al heeft onderschept. Hij ziet het spel dus goed en anticipeert. Er zal best ook wel wat op hem aan te merken zijn, maar ik vind hem goed. Ik verwacht ook dat na Blind tegen Spanje, nu Janmaat in 1 van de komende wedstrijden een belangrijke rol gaat spelen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Eric » 16-06-2014 17:58

De beslissing destijds van Jans om Koning op te stellen in plaats van Janmaat..... :lol:
Goede pot van Daryl!


Heeft hem waarschijnlijk gebracht waar hij nu is. Daryl stond stil bij Heerenveen, wilde niet leren verdedigen en maakte keer op keer dezelfde fout. Na zijn terugkomst in de basis is hij alleen maar beter gaan spelen, deze lijn heeft hij bij Feyenoord doorgezet. Ik denk dat het voor hem nu ook het juiste moment is om de NL competitive te verlaten voor een leuke subtopper in het buitenland.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Lipton » 15-07-2014 12:53

Mooie stap voor Janmaat naar Newcastle.
Prima deal voor Feyenoord, een back transfervrij binnen halen en voor ongeveer 7 miljoen verkopen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Otsje P » 15-07-2014 13:34

Lipton schreef:voor ongeveer 7 miljoen verkopen.


7 miljoen, betekend € 140.000 voor Heerenveen. Klein bedragje voor Beerens erbij, toch een leuke meevaller.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten